Математически турнири - 27

  • 95 432
  • 738
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 4 210
За родителите на децата в предучилищна: http://www.book.store.bg/search?srchstr=%D3%D7%C5%C1%CD%C8%D6%C8 … mp;p=s&sin=0- Препоръчвам тези учебници. Аз вече ги слагам в раничката на Марина,когато е на детска градина да си решава и вкъщи също. Ето примерно ние за английски и математика вече ги имаме и много ни помагат! Сега остава да си купим по български и една книжка с кръстословици и сме наполовина готови за 1 клас!   Пожелавам ви късмет! Flutter

Калина.Кали , абсолютно съм убедена, че родители на деца на тази възраст не четат тази тема.
Ако пък четат заради по- големи братчета/ сестричета , то те/родителите/ вече са наясно, че ПГ е време за игра и после, след 2-3 клас има достатъчно възможности за подготовка и състезания.

# 346
  • Мнения: 4
Сигурно, вече пише някъде, но нямам време да се ровя, а пък ни е за първи път подобно състезание и не съм наясно. Къде мога да видя резултатите от състезанието, става въпрос за ЧОУ Света София? Благодаря

# 347
  • София
  • Мнения: 13 701
За родителите на децата в предучилищна: http://www.book.store.bg/search?srchstr=%D3%D7%C5%C1%CD%C8%D6%C8 … mp;p=s&sin=0- Препоръчвам тези учебници.
Е не, стига бе! Това вече е прекалено според моите разбирания  Rolling Eyes
В първи клас дори не се изисква да могат да четат, камоли да учат математика по тези учебници. Дъщеря ми има този за трети клас и е доста сериозен като материя и трудност. Представих си предучилищния  ooooh!

# 348
  • София
  • Мнения: 10 825
Сигурно, вече пише някъде, но нямам време да се ровя, а пък ни е за първи път подобно състезание и не съм наясно. Къде мога да видя резултатите от състезанието, става въпрос за ЧОУ Света София? Благодаря

Техните тестове се проверяват извън училището. Резултати - във обобщеното класиране на 7-ми

# 349
  • Мнения: 457
В предучилищна децата учат математика. Но чак пък сборници в раничката да решава задачи в градината..докато другите деца си играят например. Ще се чувства доста изолирано детето, ако въобще го прави. А първия сборник от списъка по мой опит е доста досаден и не следва материала. Задачите на Ру не са ли по-добър вариант?

# 350
  • Мнения: 950
Здравейте! Мога ли аз да помоля за задачите за 1 клас от Европейското кенгуру? За съжаление нашите резултати още не са излезли, надявам се скоро да има класиране, че много време мина.

bi_k@abv.bg

# 351
  • Мнения: 44
Ето и част от предварителните резултати от пролетните:

http://smb-ruse.com/
http://www.pleven-mg.com/

# 352
  • Варна
  • Мнения: 2 483
За родителите на децата в предучилищна: http://www.book.store.bg/search?srchstr=%D3%D7%C5%C1%CD%C8%D6%C8 … mp;p=s&sin=0- Препоръчвам тези учебници.
Е не, стига бе! Това вече е прекалено според моите разбирания  Rolling Eyes
В първи клас дори не се изисква да могат да четат, камоли да учат математика по тези учебници. Дъщеря ми има този за трети клас и е доста сериозен като материя и трудност. Представих си предучилищния  ooooh!

Vache, то и на мен навремето ми беше смешно, че децата в първи клас имат сборници, ама като минахме по този път, вече не ми е смешно. Случайно миналото лято ми попадна в една такава книжарница въпросния сборник и в него има по-скоро логика и картинки, отколкото задачи. Нещо подобно е и "Азбука на мисленето". За съжаление ако навремето съм знаела за подобни книги, въпроса с математиката днес щеше да стои по съвсем различен начин: т.е. в предучилищна съм учила детето да познава цифрите и да назубри колко прави 6+5, ама не съм го карала да мисли или да развива логика, защото не съм и подозирала, че има състезателна математика. Така, че аз препоръчвам идеята децата да се занимават от малки с логика. А и преди 5-6 години от децата в 1 клас се изискваше да могат да четат, за да си четат условията на Коледното състезание (виж например какви задачи има за 1 клас от 2007) - просто напоследък трудността на задачите непрекъснато пада и на КМС в 1 клас се стига до абсурда 90% от децата да са с близък до макс резултат, защото задачите са на ниво училищно контролно - а това все пак не е целта на това състезание (за тази цел си има "Аз и числата").

# 353
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Нормално е да е това нивото. Няма текст. Няма как да ги затруднят само с картинки.
То и спадът под максимума нерядко е следствие на двусмилена схема или картинка.
На Великденското е по-различно.

# 354
  • София
  • Мнения: 2 300
 Очаквах да има коментари, свързани с ПМС, но за мое учудване освен линк към класирането не виждам нищо.
Тъй като за първи и последен/по предварителни планове/ синът ми се явява на състезание извън София, ще споделя впечатления:
1. Времето - беше страхотно. С децата два дена подред обикаляме Русе. Минахме покрай емблематични за града сгради, както и си направихме две дълги разходки покрай река Дунав. Е, не успяхме да влезем в историческия музей, но пък разгледахме Националният музей на транспорта. Качихме се на няколко влака/локомотива, включително първия, от 1866 г., както и на личния вагон на цар Фердинанд. На децата им беше много интересно, а и на мен, разбира се. Трябва да си призная, че никога не бях идвала в Русе, но съм очарована. Градът е страхотен и с удоволствие ще дойда отново;
2. Състезанието - лично за моето дете беше между другото /покрай екскурзията и купона с останалите деца/. Относно справянето - бих казала, че съм по-скоро доволна, въпреки че втора задача се е отказал да я решава. Относно оценяването - определено имам забележки. Винаги съм смятала, че критериите трябва да дават шанс на деца, които не са решили задачите докрай, да получат точки, а не да бъдат предпоставка да се отнемат точки на деца, които са решили вярно, но по различен начин задачата. За мен не е логично да оцениш правилно решена задача с верен краен резултат с 1 точка, само защото принципът на решаване е различен от този в критериите. За съжаление късно разбрах, че всъщност няма кой да защитава децата и докато отида до гимназията, контестациите бяха приключили.
3. Изводът - лично за мен: Както казва старата поговорка - всяко зло за добро. Въпреки, че резултатът на детето е далеч от първите, съм изключително доволна. За да бъдеш първи на този тип състезания, трябва да си решавал много задачи и да мислиш по схема. Никога не съм искала това за детето си.  В крайна сметка младежът успява да намери свое собствено решение, различно от търсеното, от стандартното. За мен това е по-важно. Наистина не желая да мисли по учебник. Предпочитам да запази и съхрани своето креативно и нестандартното мислене. А пропуските в стандартната схема се надявам да навакса до края на седми клас. Не мисля, че ще бъде проблем за него.

В заключение - прекарахме си страхотно. А момъкът заяви, че иска пак да участва в състезания по математика извън София. Дори е готов да решава задачи, ако това е условието .... Mr. Green

Но тъй като това участие беше запланувано като последно за него /изключая кенгуруто догодина/, пожелавам на всички млади математици много успехи и високи постижения.

# 355
  • Мнения: 50 906
3. Изводът - лично за мен:... За да бъдеш първи на този тип състезания, трябва да си решавал много задачи и да мислиш по схема. Никога не съм искала това за детето си.  В крайна сметка младежът успява да намери свое собствено решение, различно от търсеното, от стандартното. За мен това е по-важно. Наистина не желая да мисли по учебник. Предпочитам да запази и съхрани своето креативно и нестандартното мислене. А пропуските в стандартната схема се надявам да навакса до края на седми клас. Не мисля, че ще бъде проблем за него.

Не ти ли се струва, че написаното е доста обидно за другите деца? Те, за разлика от твоето, мислят по схема, стандартно и по учебник и нямат креативно и нестандартно мислене newsm78
Съжалявам, но доста тежко написано. На такива състезания НЕ СЕ ОТНЕМАТ точки за нестандартни решения, ако всичко в решението е доказано и обосновано. Както и не се дават точки само за получаване на верния отговор. Верният отговор сам по себе си нищо не означава, ако до него не се е стигнало обосновано и без пропуски. Респективно точки се отнемат не за нестандартно решение, а за недоказване на твърдения и допускане на "очевидни" неща, за използване на готово на леми без да се докажат и т.н. Наистина, понякога журито не вниква в нестандартните решения, но затова си има контестации, на които децата се явяват и с аргументи си защитават решенията и журито много често променя предварителните резултати. Контестациите са част от състезанието, нещо като втори етап, така да се каже. Ако да знаеш всичко това е мислене по схема, може пък и да си права Twisted Evil Но как пък все вие с детето ти сте прецакани и ощетени? Нима цялата математическа гилдия се е наговорила да ви реже и подценява? Ми съмнявам се.

# 356
  • Мнения: 13 200
За кой става въпрос в горните два поста?
Кое е това състезание и в кои градове се провежда?

# 357
  • София
  • Мнения: 10 825
ПМС (Пролетно математическо състезание) , в Русе. От 4-ти клас нагоре

# 358
  • София
  • Мнения: 2 300
Че къде съм написала, че съм прецакана и ощетена. Освен може би в това, че от организаторите, от чието име участвахме ни бяха информирали, че за да поискаш контестация трябва предварително да си заявил човека, който ще защитава децата. А и ни бе казано, че има математик, който да ги защитава. Е, късно реагирах. Написала съм го. Но не обвинявам никого. Нито злобея към някого. Напротив, прочети внимателно. Доволна съм.

Виж, това което не мога да проумея, е защо ти изпитваш толкова яд и злоба към дете, което не познаваш.
Въпреки непрекъснатите ти опити да обясняваш как с много усилия и труд може и да се наредиш на опашката зад децата от МГ, ще трябва да те разочаровам. Нямах възможност да му осигуря някаква специална подготовка, като изключим един курс, който посещава последния месец. Дори не съм го виждала да пише домашни по математика вкъщи. Нивото в тяхното училище е трагично. А резултатите от състезанията му от тази година  са следните:
Салабашев - първо явяване - 101 т.
СМТ - 58
ЧХ - първо явяване - 45
ЕК - 135
ПМС - 10 т. с една напълно нерешена задача и една с 1 т., коятж пък според мен е съвсем правилно решена.

И да, резултатите може би не са суперблестящи, но те са постигнати без курсове 2, 3 и 4-ти клас след това МГ или мат. паралелка след 5-ти и 6-ти клас. Всичко е постигнато, така да се каже "на мускули".
И въобще не коментирам другите деца, отдавна не го правя. Но на теб явно ти доставя удоволствие да злобееш спрямо моето/което между другото е едно изключително дете/. Чудно, защо ли? Или теорията ти за курсовете до пети клас издиша?

Но щом ти доставя удоволствие, продължавай в същия дух. Не ми пречиш.

А на децата, които желаят да се занимават със състезателна математика, отново пожелавам успех.


Последна редакция: ср, 02 апр 2014, 08:58 от Elfi

# 359
  • Мнения: 5 259
А и преди 5-6 години от децата в 1 клас се изискваше да могат да четат, за да си четат условията на Коледното състезание (виж например какви задачи има за 1 клас от 2007) - просто напоследък трудността на задачите непрекъснато пада и на КМС в 1 клас се стига до абсурда 90% от децата да са с близък до макс резултат, защото задачите са на ниво училищно контролно.
На КМС за първи клас никога не е имало и една буква условие, а много ми е интересно да споделиш през коя година 90% от резултатите са били близки до максималния.
Предполагам имаш предвид Великденското, но и там това с 90-те процента много ме съмнява.

Общи условия

Активация на акаунт