Предучилищна - набор 2009 г.

  • 72 991
  • 750
  •   1
Отговори
# 600
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Моята чете, даже на два езика, та не се притеснявам и за латиницата - научи я за нула време. При нас проблемът май ще е математиката Confused. Действието изваждане е мъка страшна,е може да го схване. Събиране - до 10 и това е. Не я насилвам, де.

# 601
  • Мнения: 1 279
Като чета последните няколко поста и си давам сметка, че не се занимавам достатъчно с моето гардже. Може да смята до 10 събиране и изваждане, но с помощта на пръсти. Опитва се да чете, но по-скоро сричкува, а азбуката да я каже последователно-абсурд. Затова пък напоследък започна да разказва много (някои приказки даже си ги доукрасява, явно от упражненията за разкази по картинки).
Иначе четем сигурно по 100 пъти някои истории от Бърборино (имам чувството, че вече ги знае на изуст), приказки на Братя Грим, Шарл Перо, Андерсен, А.Каралийчев и т.н. Последно много ѝ хареса Пипи и Патиланци. Сега сме на Приключенията на Лукчо и също се приема добре. Не знам обаче дали не ги четем твърде рано, защото и на мен ми се налагаше обяснения защо Пипи е толкова палава, защо Патиланчо го пошляпват и т.н.

# 602
  • Мнения: X
Като чета последните няколко поста и си давам сметка, че не се занимавам достатъчно с моето гардже. Може да смята до 10 събиране и изваждане, но с помощта на пръсти. Опитва се да чете, но по-скоро сричкува, а азбуката да я каже последователно-абсурд. Затова пък напоследък започна да разказва много (някои приказки даже си ги доукрасява, явно от упражненията за разкази по картинки).
Иначе четем сигурно по 100 пъти някои истории от Бърборино (имам чувството, че вече ги знае на изуст), приказки на Братя Грим, Шарл Перо, Андерсен, А.Каралийчев и т.н. Последно много ѝ хареса Пипи и Патиланци. Сега сме на Приключенията на Лукчо и също се приема добре. Не знам обаче дали не ги четем твърде рано, защото и на мен ми се налагаше обяснения защо Пипи е толкова палава, защо Патиланчо го пошляпват и т.н.


За дете 2009 г. родено това е повече от очакваното. Някои учители не толерират заниманията в къщи по писане и четене. Често начина на обучение е грешен и после трудно може да се промени.

# 603
  • Мнения: 1 204
За дете 2009 г. родено това е повече от очакваното. Някои учители не толерират заниманията в къщи по писане и четене. Често начина на обучение е грешен и после трудно може да се промени.
newsm10

# 604
  • Мнения: 9 046
Asita и аз мисля, че детето ти е с прекрасни знания за неговата възраст.
Bliss, не съм виждала такива учители, които да не се радват на можещите деца. Пък относно заниманията у дома. Всички сме наясно , че в забързаното ежедневие не отделяме достатъчно време на децата си.
Сина ми се е научил да чете в ДГ. И така е цялата група не само той. Също така са напреднали и с други неща. Просто учителката не е останала на минимума задължителен материал.
Заниманията у дома с моето дете, бяха основно вечер след работа. И понеже докато сготвя нещо или оправя той все при мен седеше. Слагането му пред телевизора непожъна успех. То започнах да купувам за имателни книжки и го слагах на масата до мен. Така имахме едни 30-40 минутни занимания.
Не съм педагог но се водех по книжките. Карах го да разказва, оцветява, реже и лепи. Та така се специализира в разказването , че в ДГ им прочели приказка. Учителката попитала дали някой ще я разкаже и моя вдигнал ръка. Така я разказал, че го вземам от градината и учиталката ми казва. Ако знаеш как съм го целувала днес твоя син. Събра ми очите и го целувах, целувах. Та аз лично по скоро не го приех за оплакване.
Ама ще видим тази година как ще е ..и той като всяко дете почна да се застоява пред ТВ то.

# 605
  • Мнения: X
Asita и аз мисля, че детето ти е с прекрасни знания за неговата възраст.
Bliss, не съм виждала такива учители, които да не се радват на можещите деца. Пък относно заниманията у дома. Всички сме наясно , че в забързаното ежедневие не отделяме достатъчно време на децата си.
Сина ми се е научил да чете в ДГ. И така е цялата група не само той. Също така са напреднали и с други неща. Просто учителката не е останала на минимума задължителен материал.
Заниманията у дома с моето дете, бяха основно вечер след работа. И понеже докато сготвя нещо или оправя той все при мен седеше. Слагането му пред телевизора непожъна успех. То започнах да купувам за имателни книжки и го слагах на масата до мен. Така имахме едни 30-40 минутни занимания.
Не съм педагог но се водех по книжките. Карах го да разказва, оцветява, реже и лепи. Та така се специализира в разказването , че в ДГ им прочели приказка. Учителката попитала дали някой ще я разкаже и моя вдигнал ръка. Така я разказал, че го вземам от градината и учиталката ми казва. Ако знаеш как съм го целувала днес твоя син. Събра ми очите и го целувах, целувах. Та аз лично по скоро не го приех за оплакване.
Ама ще видим тази година как ще е ..и той като всяко дете почна да се застоява пред ТВ то.

Аз не разбрах защо го приемаш лично. Отговорих на притесненията на друга потребителка. Коментирала съм темата с няколко начални учителки, вкл. и тази, която ще поеме детето ми. Мотивите бяха, че например често в четенето се прави основна грешка да се учат децата да четат буква по буква, а не да сричкуват. Това било грешно и после навика трудно се изкоренявал. За писането пък обясниха, че има метод по който се изписва всяка една буква и ако детето се научи първоначално грешно после е голям проблем да се промени наученото. Няма да оспориш, че по норматив за децата от този набор към настоящия момент не се изисква да могат да четат и пишат. Ако някое го може е изключение и не следва това да създава комплекс или притеснение у друго дете или родител. Похвална е самоинициативата на учителката ви. Сега педагог може да вземе отношение дали учителките в детската градина са компетентни да дават точно тези знания достатъчно правилно и квалифицирано.

# 606
  • Мнения: 9 046
Блис не го приемама лично. Първо явно отдавна четенето на срички е отречено. Второ учителките в ДГ водят тези подготвителни групи.
Реагирах защото нормативите отдавна са остарели. И децата вече се развиват много по-бързо. И ако преди 20 години може би повечето деца в първи клас не са познавали буквите. То сега е изключение.
Та затова е важно ние родителите да сме информирани.

# 607
  • Мнения: 1 904
И нашата госпожа в детската градина /4-та група ще бъде моята дъщеря/ ни предупреди да не ги учим нито на писане, нито на четене в къщи. Те си имат последователност и правила.

# 608
  • Мнения: X
Първо явно отдавна четенето на срички е отречено.


Това от кога? Имам в къщи и буквар и читанка (действащи) за 1-ви клас. Учат се да сричкуват. При това в 1-ви клас, а не в 3-та група на градината. Какво значи нормативите да са остарели? По чии критерии са остарели? Децата може и да се развиват бързо, но с абсолютна увереност твърдя, че сред децата които тази година навършват 6 г. е изключение и не се изисква да четат и пишат. Изисква се да познават буквите и да правят елементарен звуков анализ. Нищо повече. Това, че твоето дете е напред с материала, не означавам, че това е средната норма в изискваният за набора.
Учителките в детската градина може и да водят тези групи, но дори и в 4-та група знанията които трупат са само подготовка за същинското усвояване на четене и писане, което се случва в 1-ви клас.

И честно казано се смятам за доста информирана точно по този въпрос. Та именно поради тази причина не научих детето ми да пише ръкописни букви. Сричкува, но не я натискам да чете. Може това да не покрива родителските ми амбиции(кой родите не иска да каже, че детето му е гениално и се е научило да пише на 3 г. и да чете на 2 г.), но бях достатъчно разумна за да си дам сметка, че не съм квалифицирана за да го уча на тези неща, а и че няма смисъл да запълвам времето му точно на тази възраст с учене на неща, които така или иначе ще усвоява на по голяма възраст.

Между другото в тази тема пишат педагози. Нека и те да кажат.

Последна редакция: вт, 08 сеп 2015, 09:53 от Анонимен

# 609
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 920
И на мен ще ми е интересно какво мислят педагозите за метода на учене на четене. Дъщеря ми успява да прочете на сричка дума, но и е трудно после да каже коя дума е прочела, особено ако е с повече от три срички. Пише печатно, но често не се сеща за посоката на буквите. Ръкописно нямам намерение да я уча, защото аз самата пиша доста грозно и не се наемам да съм за пример в това отношение  Laughing.
Не държа да е по-по-най, макар че като всеки родител се гордея с нея когато направи някакво постижение. На този етап може би не трябва да ги сравняваме едно с друго, а единствено със собствените им умения и развитие. Аз се притеснявам, че дъщеря ми се отказва да прави нещо щом малко я затрудни. Съответно влагам усилия да променя това, но засега без особен успех. опитвам се да я амбицирам, да я убедя, че ще е много хубаво да умее това или онова, че не е толкова трудно. Чудя се обаче дали като и казвам, че дадено нещо е лесно, всъщност не я притеснявам повече, защото на нея явно и е трудно. Какво мислите?

# 610
  • Мнения: 9 046
Моите наблюдения са от децата в квартала. Само  на нашата улица децата набор 2009 са почти 20. Ходят в различни градини. Всички познават буквите. По-голямата част четата. Тоест прочитат дума и разбират какво значи. Относно сричкуването го знам от логопед. Всичките тези деца пишат печатни букви. Къде грозно като моя къде хубаво.

Всичките смятат до 10. Някои по -добре. Та се чудя дали една година ще учат пак смятане до 10. Надали....но такива са нормативите. Laughing

# 611
  • Мнения: X
Моите наблюдения са от децата в квартала. Само  на нашата улица децата набор 2009 са почти 20. Ходят в различни градини. Всички познават буквите. По-голямата част четата. Тоест прочитат дума и разбират какво значи. Относно сричкуването го знам от логопед. Всичките тези деца пишат печатни букви. Къде грозно като моя къде хубаво.

Всичките смятат до 10. Някои по -добре. Та се чудя дали една година ще учат пак смятане до 10. Надали....но такива са нормативите. Laughing

Писане на печатни букви, не е писане по принцип. Прави разлика. Моята дъщеря това го може от средата на 2-ра група в градината, но изобщо нямам самочувствие да кажа, че може да пише.  Grinning Събиране и изваждане до 10 се изисква да бъде усвоено в края на 3-та група. Т.е. е в норматива.  Mr. Green Но това не е смятане. Има още и умножение и деление. Сравняване на по-малко/по-голямо, което също е норматив за 3-та група. Познаването на буквите също е норматив за 3-та група.  Mr. Green Не бъркай методиката на логопеда с тази за нормално развити деца без говорни проблеми и дефекти. А и да намериш читав логопед е събитие.

Така като започна да детайлизираш какво разбираш под писане и четене...ами моята дъщеря тези дейности ги може от миналата година. Но хич нямам самочувствие да кажа, че чете и пише.  Grinning

Последна редакция: вт, 08 сеп 2015, 10:22 от Анонимен

# 612
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 920
Надявам се да стигнат поне до 20  Laughing. Струва ми се, че децата от този набор имат капацитет да усвоят повече знания и умения. Дъщеря ми казва, че книжките по които работят в детската градина са и елементарни. Други родители с които съм говорила имат същети наблюдения. Не казвам, че мнението ми е меродавно, просто споделям личен опит.
Тя вече може да брои до сто и с малко помощ и до повече, защото разбра механизма на поредността на числата. Може от двуцифрени числа да каже кое е по-голямо. Съ смятането до 20 още се затруднява, особено с изваждането.

# 613
  • Мнения: X
Надявам се да стигнат поне до 20  Laughing. Струва ми се, че децата от този набор имат капацитет да усвоят повече знания и умения. Дъщеря ми казва, че книжките по които работят в детската градина са и елементарни. Други родители с които съм говорила имат същети наблюдения. Не казвам, че мнението ми е меродавно, просто споделям личен опит.
Тя вече може да брои до сто и с малко помощ и до повече, защото разбра механизма на поредността на числата. Може от двуцифрени числа да каже кое е по-голямо. Съ смятането до 20 още се затруднява, особено с изваждането.

Зависи по коя система са в ДГ. За съжаление дори и моето неквалифицирано око е видяло, че например "Просвета" е доста по-елементарна система от "Моливко". Изборът е на директорите на детските заведения. А в този избор има доста интереси и корупция.

# 614
  • Мнения: 9 046
 Bliss моля те да не цитираш цели постове. Много се разтегля темата.

Аз затова правя уточнения. Че когато се изразява мнение писмено, разбирането е различно.

 Mandi84 и аз считам, че е нормално да напреднат повече от заложеният материал.
 Аз лично нямам наблюдения върху системите. Но при нас в градината миналата година работеха с много допълнителни помагала. Честно казано работните тетрадки ги видях на края на годината.
Сега очаквам да видя как ще е в училище.

Общи условия

Активация на акаунт