Седмокласник здраво учи, няма как да не сполучи! НВО по БЕЛ!

  • 49 285
  • 1 102
  •   1
Отговори
# 1 020
  • Мнения: 10 098
Вижте, и "Вида" беше правен в една школа, това не прави този текст познат. Реално всеки преразказ може да се окаже познат за някой в резултат на подготовка при учител или в школа. Но не е изучаван в училище. Това е непознат текст.
Продължавам да прехвърлям в главата си днешния изпит. Едно от моите вдигнало температура. Crazy А детето, от което очаквах 65 точки, сбъркало на 15-ти въпрос. Този, който смята, че "А жена нали е, какво ще приказваш с нея" е оградила Гунчо. Shocked Не можа да ми даде отговор защо го е направила. Психиката просто не издържа, това е според мен. нещо трябва да се направи с тези изпити след 7-ми клас, но не зная какво....Нечовешко е. Двете деца днес ще имат поне по 5.50, така мисля, но те плачат. Дотам я докарахме..... ooooh! Sad

Ън, доста  деца са написали Гунчо на 15 въпрос, включително и моята хубостница ooooh!, това й е единствената грешка. И още деца  в двора на нашето училище споделиха същото, затова го казвам. И не е съвсем неразбираемо объркването.. Опрели са се според мен на бледия спомен за  Гунчовите думи, че принципно  не вярва на жени (в случая на казаното от устатата му  кумица Стоеница за бялата лястовица)..

И аз достигнах до такова заключение, размишлявайки върху тази грешка. Намирам такива въпроси за капан, заложен към децата, които четат по-задълбочено и размишляват върху прочетеното. Просто се залага на тяхната неопитност все още, че няма да се сетят за това, че водещото е личността на героя, а не само отделна подхвърлена реплика, и ще се хванат. Хващат се наистина.... Sad Същото е и с тази информационна бележка. Виждам, че даже колеги са се объркали. И то точно защото преподават в 7-ми клас и минават този материал, обмислят нещата по-задълбочено. Аз принципно съм преподавала основно в гимназиалния курс и този материал ми е минал малко през пръстите. Точно по тази причина веднага маркирах информационна бележка. Ако се бях впуснала в размишления, сигурно щях да се объркам. Парадокси... Shocked Детето, което ми беше най-подготвено, е сбъркало на тези въпроси. От много мислене и желание да прецени всяка възможност. ooooh!

# 1 021
  • Варна
  • Мнения: 262

А на 27, 28 и 29-ти ще се учи ли при положение, че външното оценяване по другите предмети продължава?
При нас ги викат и трите дни в 9.15ч в училище, а след обяд ще си имат редовни учебни занятия, защото са втора смяна.

# 1 022
  • Мнения: 40
Имам въпрос относно оценяването.
Някой може ли да ми обясни логиката, при 100 точки максимален бал и при 7, и при 12 клас, първите да получават 5,50-6,00 за над 86 точки, а зрелостниците - за над 77 точки?
При ДЗИ за 3,00 трябва да имаш 23 т., в 7 клас, поне миналата година за 3,00 бяха нужни 18 т. Оттам идва разликата.
А и всяка точка разлика дава различна оценка.
за 86 т. оценката е една, при 87 - друга, ще има разлика в стотните

Това ми е ясно. Чуденката ми е, на каква логика почива тази разлика. Защо за едните 77% да са достатъчни за отличен, а за другите - 86%? Просто питам. Ако някой е наясно, да сподели.

# 1 023
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, стига вече с тази скала! Няма скала за седмокласниците и точка! Скалата, по-скоро формулата, ще я тамънят като излязат статистиките. Защо ли? Защото хем за НВО трябва картинката с двойките да не изглежда твърде трагична, хем заради кандидатстването трябва да не са твърде много шестиците. Матурата няма състезателен характер, макар и там не е редно всяка година да променят точките и скалите, защото шестицата на завършилия тази година може да се окаже петица за завършилия миналата година.

# 1 024
  • Мнения: 12
В пресата пишеше, че ще се променя само за ДЗИ, като ще се публикува непосредствено след изпитния материал, но за 7 клас си оставала същата.

# 1 025
  • Стрелбище-в пряк и преносен см
  • Мнения: 671
Моите бяха на курс само по БЕЛ  в клона на Милениум в Лозенец и текстът НЕ е правен там  със сигурност. Едва ли и в 104-то е правен предвид факта, че и на двете места се работи с едни и същи материали.
Потвърждавам, че в Милениум не е правен. Синът ми го чу за първи път на изпита.
Но за школата съм Peace

# 1 026
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
 zazo, въпросът трябва да бъде защо 23% са минимумът на ДЗИ, а за 7 клас - 18 %.
И също така, защо в България на 23% съответно 18 % се пише 3,00, а по белия свят за успешно положен изпит се искат 50 % ...

Хайде стига с тая скала. Каквато, такава.

# 1 027
  • София
  • Мнения: 337
zazo, въпросът трябва да бъде защо 23% са минимумът на ДЗИ, а за 7 клас - 18 %.
И също така, защо в България на 23% съответно 18 % се пише 3,00, а по белия свят за успешно положен изпит се искат 50 % ...

Хайде стига с тая скала. Каквато, такава.

Защото ако при нас се постави критерий за издържане на изпит (без значение дали е изпитване в клас, НВО, матура или друг изпит) минимума да е 50% знания то издържалите го изобщо ще са по-малко от 15% и образователната система очевадно ще се е издънила яко Joy

Сега нещата са зле, но поне очите се замазват с прилични резултати  hahaha

# 1 028
  • Мнения: 59
И моят син е объркал първи въпрос, а каза, че и другите масово са дали отг. А! Другата му грешка, която се надявам да оценят с 0, 5 т., е на 24-ти въпрос, където на "В" е отговорил "Калугерът". За тезата и преразказа не искаше да ми обяснява, но каза, че е доволен от това, което е написал и аз не го разпитвах повече. Днес сутринта беше последно на урок, да се настрои на вълна математика и оттук нататък спокойствие и силна храна!
Успех на децата утре, пък дано и късметът да е с тях!  Praynig

# 1 029
  • Мнения: 3 166


С всичко друго съм съгласна, но не и с маркираното. В учебника на Булвест, в урока за информационна бележка, изрично е упоменато, че  новината следва да се представи обективно и лаконично. Единствено това ме накара да се съмнявам във верността на отговор Г, но после в нета намерих не една дълга информационна бележка. И за мен проблемът е вече тук. Не се свежда до това, че текстът не е информационна бележка (защото  видно е), а  до това, че като теория в учебниците  на децата е поднесено друго. И е съвсем разбираемо в отговора си те да се позоват на учебника.

Мое лично мнение - това, че е лаконично, не означава непременно, че е малък по обем текст. Все пак зависи от обема информация, който се поднася. В същия учебник - на стр.22/дано не бъркам страницата/ има информационна бележка, която никак не е малка по обем. Пак казвам - това е личното ми мнение.

# 1 030
  • Мнения: 338
И аз да се отчета - всички задачи от затворен тип са ни верни. На 25-ти въпрос е писал, но очаква да не му дадат 6т., а можеби 2-3. От преразказа очакваме поне 30т., защото каза, че е бил "фасулски", а и до сега от проверочните винаги е изкарвал над 29т.

Та така. Ще стискаме палци за утре и ще се молим както каза той - за лесни геометрични задачи и трудни алгебрични...  Joy Който каквото му върви...

# 1 031
  • Мнения: 3 098
zazo, въпросът трябва да бъде защо 23% са минимумът на ДЗИ, а за 7 клас - 18 %.
И също така, защо в България на 23% съответно 18 % се пише 3,00, а по белия свят за успешно положен изпит се искат 50 % ...

Хайде стига с тая скала. Каквато, такава.

Формално за 7 клас само за НВО (1-ви модул е 27% - 18 от 65 т)

Съгласна съм, че скалата има значение само за МОН - като отчитат успех на випуск, системата и т.н. Скалата няма значение за състезателната част между децата (влизането в конкретно училище), а точките, които са изкарали. Обикновено те се състезават в тесен диапазон с изкаралите точки около техните.  Peace



С всичко друго съм съгласна, но не и с маркираното. В учебника на Булвест, в урока за информационна бележка, изрично е упоменато, че  новината следва да се представи обективно и лаконично. Единствено това ме накара да се съмнявам във верността на отговор Г, но после в нета намерих не една дълга информационна бележка. И за мен проблемът е вече тук. Не се свежда до това, че текстът не е информационна бележка (защото  видно е), а  до това, че като теория в учебниците  на децата е поднесено друго. И е съвсем разбираемо в отговора си те да се позоват на учебника.

Мое лично мнение - това, че е лаконично, не означава непременно, че е малък по обем текст. Все пак зависи от обема информация, който се поднася. В същия учебник - на стр.22/дано не бъркам страницата/ има информационна бележка, която никак не е малка по обем. Пак казвам - това е личното ми мнение.

Щом пише лаконично - това е подвеждащо за децата, които са учили много. В такива случаи МОН трябва да изработи процедура, по която да се отстраняват грешките в учебниците за следващи години - например за напечатаните учебници да ги задължат да прикрепят "открити грешки", а за новите тиражи - направо да променят.

# 1 032
  • Мнения: 700
Успех и късмет на всички деца на утрешната матура по математика!

# 1 033
  • София
  • Мнения: 5 557
Успех и късмет на всички деца на утрешната матура по математика!

Цвета, успех на твоето момиче и на всички деца и от мен. Ние утре с Русалката ще сме у дома с лаптопите, ще пием кола да припадък и ще се вълнуваме  Laughing

# 1 034
  • София
  • Мнения: 757
Като гледам как всички са се справили на теста си представям как ще ги "режат" на тезата и преразказа ..... Дано не съм права.

Общи условия

Активация на акаунт