Велосипеди в градския транспорт - одобрявате ли?

  • 16 490
  • 367
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 10 547
Предвид натовареността на ГТ в столицата, и "редовността му" дори и в пиковите часове, то си представям как би се посрещнало от пътниците без ремарке, едно туткане при закачане и откачане велосипед от стойката.
То, дори идеята за кондуктори е неосъществима в София, вие стойки за колелета мислите. Не че не сте прави да го искате, но малко трезв поглед, попарва като лятна слана.

# 181
  • Мнения: 14 651
Стойки за велосипеди от външната страна на автобусите е отлично решение. Никак не е скъпо за поставяне, пък и няма да е безплатно за ползване, тъй че монтажът му е само въпрос на предприемчивост.

Защо да не е безплатно, Куркума? Според мен не трябва да се плаща за такова нещо, както и тези с ролерите не плащат, за да се хванат за специалните дръжки на рейса. Би било супер, но първо те искат като са кални, уморени и мокри, да се качат в рейса и второ - представи с трафика от коли какво ще стане. Според мен трябва да се намалят колите в София наполовина.

# 182
  • Мнения: 934
Пък и защо трябва да се плаща?
Колелетата в 'цивилизованите държави' пътуват безплатно с теб в трамваи и влакове.

# 183
  • Мнения: 363

Защо да не е безплатно, Куркума? Според мен не трябва да се плаща за такова нещо, както и тези с ролерите не плащат, за да се хванат за специалните дръжки на рейса. Би било супер, но първо те искат като са кални, уморени и мокри, да се качат в рейса и второ - представи с трафика от коли какво ще стане. Според мен трябва да се намалят колите в София наполовина.
Еее виж, с това съм съгласна ! Повече велосипеди и пешеходци,повече автобуси и най-важното по-малко коли Simple Smile
 Praynig Praynig Praynig Praynig Praynig Praynig  Heart Eyes

# 184
  • София
  • Мнения: 12 345
Според мен трябва да се намалят колите в София наполовина.

За да станат по-малко, трябва да се увеличат драстично хората с велосипеди и скутери.
Но това пак ще пречи на повечето.

# 185
  • Мнения: 5 650
Пък и защо трябва да се плаща?
Колелетата в 'цивилизованите държави' пътуват безплатно с теб в трамваи и влакове.

Хора,само за цивилизованите държави говорите,ама бг е съвсем друга работа- там ,както се видя законите се спазват избирателно"щото аз не мисля,че  това е правилно" За к'во изобщо говорите? Има си специални костюми за дъжд- тук вали всеки ден и това не спира живота. Колела в трамваи не могат да се качват- това,което показвате са влакове. В автобус не забранено да качиш колело,освен ако не го сгънеш и да тук няма да те навикат,ако се позабавиш при чекирането на слизане,на качване,за да си довършиш започнат разговор- това е разликата- толерантност и не поставяне на себе си като център на света. Това в бг няма да се случи никога

# 186
  • Мнения: 10 747
А, хората, които не се возят на ГТ защо взимат отношение за велосипедите, кучетата, майките с колички в него. Тях, май, не трябва да ги бърка

# 187
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Дълбоко не вярвам в безплатните неща, още повече че преобладаващия брой случаи "безплатността" е илюзорна. Всички "безплатни" услуги са платени - от някой друг или просто в друг момент. Поради естеството си "безплатните услуги" изключват отговорност при ползването и предлагането им, и не притежават вътрешни предпоставки за подобряването си, даже напротив.  

Изобщо изваждането на някоя дейност извън икономическата логика никога досега не е довело до добро.

Що се отнася до бързината за окачане на велосипеди на бъдещите стойките, то тя зависи главно от конструкцията на самите стойки. Велосипедистите в общия случай са хора относително сръчни. Бива да се има предвид, че едва ли автобусите ще запътуват окичени с десетки колелета. Нещо такова може да се очаква по "излетните" линии, ама тъй и трябва - на тях това им е и предназначението. Каквото и да се направи обаче, наивно е да се очаква, че няма да има изнервени и недоволни пътници - освен другото, това нерядко е въпрос на неточна диета, кофти избор на професия, кофти началник, слънчеви изригвания, нелекувани неврози или рехав сексуален живот - изобщо на неща, чието разрешаване е далеч от възможностите на който и да е транспортен оператор.

Пренасочването на трафика от лични автомобили към мотопеди и велосипеди е въпрос на навици, но най-вече на градоустройствени решения, и то умни такива. Където ги има, градоустройствените планове на градовете ни рядко са повече от 5 годишни, та нормално е ефектът от тях да не е видим.

# 188
  • Мнения: 555
Цитат
А, хората, които не се возят на ГТ защо взимат отношение за велосипедите, кучетата, майките с колички в него. Тях, май, не трябва да ги бърка
А ако не са ме обирали не трябва да взимам отношение по въпроса с престъпността ли? Това, че не се возят в градския не значи че нямат право на мнение или че нямат здрав разум...

# 189
  • София
  • Мнения: 12 345
А, хората, които не се возят на ГТ защо взимат отношение за велосипедите, кучетата, майките с колички в него. Тях, май, не трябва да ги бърка

Аз взех отношение, защото не смятам, че едни хора са по-заслужили от други. Свободата на всеки стига до там, където се сблъсква със свободата на другия.
Ако едно колело пречи на някого, няма място в ГТ, но пък ако има достатъчно място за всички, няма причина някой да недоволства от наличието на велосипед.

# 190
  • Мнения: 336
Каквото и да се направи обаче, наивно е да се очаква, че няма да има изнервени и недоволни пътници - освен другото, това нерядко е въпрос на неточна диета, кофти избор на професия, кофти началник, слънчеви изригвания, нелекувани неврози или рехав сексуален живот - изобщо на неща, чието разрешаване е далеч от възможностите на който и да е транспортен оператор.

 Joy Браво!

# 191
  • Мнения: 832
Естествено, че винаги ще има недоволни пътници. Аз съм недоволна и без да има велосипедист в градския транспорт.  Grinning Когато е претъпкан и не мога да вляза с детето и когато не мога да се кача с количката, защото прага е много висок и когато целия трямвай смърди на тоалетна или някой свири с акордеон вътре. Велосипедистите са ми най-малкия проблем.

# 192
  • Мнения: 14 651
... или някой свири с акордеон вътре. Велосипедистите са ми най-малкия проблем.

Oх, да, този просяк е ужасен, поне от 15 години си е все по същата линия. И най-отвратителното е като започне да псува  Confused
Ама вие не ползвате ГТ и все пак държите да се изкажете, така ли? Това обяснява неадекватните включвания по време на цялата дискусия. Ами повозете се и тогава се изказвайте малко по-подготвени.
Куркума, мисля, че ГТ може да си позволи да има няколко стойки за велосипеди на определени линии, без бюджетът да пострада от това. Освен ако наистина не е безумно скъпо монтирането на такива приспособления. Или цената да си бъде 1 билет.

# 193
  • София
  • Мнения: 12 345
... или някой свири с акордеон вътре. Велосипедистите са ми най-малкия проблем.

Oх, да, този просяк е ужасен, поне от 15 години си е все по същата линия. И най-отвратителното е като започне да псува  Confused
Ама вие не ползвате ГТ и все пак държите да се изкажете, така ли? Това обяснява неадекватните включвания по време на цялата дискусия. Ами повозете се и тогава се изказвайте малко по-подготвени.
Куркума, мисля, че ГТ може да си позволи да има няколко стойки за велосипеди на определени линии, без бюджетът да пострада от това. Освен ако наистина не е безумно скъпо монтирането на такива приспособления. Или цената да си бъде 1 билет.

Придвижвам се на 2 гуми, защото ГТ е гнусен. Ходя и много пеша.
Ако обаче живея в Левски Г, а работя в Овча купел, няма да е лесно на 2 гуми. Тогава ще трябва да избирам между ГТ и кола. Познайте кое ще избера Confused: Mr. Green Със сигурност няма да е ГТ. Не заради велосипедите, а заради кочината, вмирисаните тела, простащината на много от возещите се и т.н.

# 194
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
...
Куркума, мисля, че ГТ може да си позволи да има няколко стойки за велосипеди на определени линии, без бюджетът да пострада от това. Освен ако наистина не е безумно скъпо монтирането на такива приспособления. Или цената да си бъде 1 билет.

Точно един билет би следвало да струва. Не са особено скъпи приспособленията. Монтирането им е въпрос на здрав разум и време, разбира се. Има хитроумни "окачалки", направени така, че пъхането на монета ги "отключва" , а издадената бележка после служи за "откачане" на колелото при слизане.

Ако транспортният оператор - бил той градски или международен - се издържа само с продадените билети, то той ще се погрижи да не изпусне нито един пътник, без те да си пречат. Как точно си е негов проблем, но основната му мисъл ще е да продаде билети на всички, или поне максимален процент: на този, който има велосипед, на този, комуто велосипеда пречи, и дори на онзи, който иска да превози до племенницата си в града две охранени юрдечки. Освен това трябва да го направи по начин, щото и следващия път пак да се возят. Всичките. Без юрдечките, де.

Е, може да прецени, че превозът на юрдечки пречи на другите и го води към загуба, и да остави горката племенница да предъвква бройлери, но какво да се прави - и по слънцето има петна.

Ако операторът се издържа от субсидии, то той е слабо към никак заинтересован от комфорта на ползващите го. Всякакви промени за удобство на разнообразните пътници стават чрез наредби и забрани, демек мудно, скъпо и обратимо.

Общи условия

Активация на акаунт