Велосипеди в градския транспорт - одобрявате ли?

  • 16 485
  • 367
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 5 246
Moon Walk милото детенце. Отвратително е, че е преживял това. Тази жена няма ли и тя деца? В такива случаи и аз избеснявам. Сподели какво е станало.
Моето лично мнение по темата е, че е логично да може да се превозват колелета в ГТ. Не ми е много ясно защо е забранено. Просто нашият/Софийският -за друг град не зная/ е пълен с проблеми.
Аз съм доста зависима от ГТ и като цяло чувствам доста неудобства. Мръсен е, стар е, нередовен е, претъпкан е, участва в задръстванията, което е недопустимо и трябва да се регулира. Тези неща на пръв поглед нямат връзка с темата, но не е съвсем така. А да се отговори- като не ти харесва вземи си такси, купи си кола- е просто цинично. Вярно е, че напоследък има някои подобрения в ГТ но не е достатъчно.

# 211
  • Мнения: X
Не съм чела отговорите, но личното ми мнение е, че няма по-нахални и безочливи участници в движението от българските велосипедисти. Не спазват никакви правила, непрекъснато застрашават себе си и останалите с малоумните си действия на пътя, а на това отгоре всички са им длъжни - и водачи, и пешеходци. Не се учудвам, че искат и в ГТ да нахлуят, ако може и без билет.

# 212
  • Мнения: 25 142
  Добре ги нареди Laughing

  Аз мисля, че велисипедистите трябва да се насърчават и да им се създават условия, колкото повече са, толкова е по-добре за всички. Обаче в момента както е трафика, пък и пешеходното положение - то по тротоарите няма място за хората от коли и изобщо - само велосипедистите липсват Grinning

# 213
  • Мнения: 4 195
Не съм чела отговорите, но личното ми мнение е, че няма по-нахални и безочливи участници в движението от българските велосипедисти. Не спазват никакви правила, непрекъснато застрашават себе си и останалите с малоумните си действия на пътя, а на това отгоре всички са им длъжни - и водачи, и пешеходци. Не се учудвам, че искат и в ГТ да нахлуят, ако може и без билет.
един такъв не съм видяла, явно всеки вижда различно Rolling Eyes

# 214
  • Мнения: 12 722
Не съм чела отговорите, но личното ми мнение е, че няма по-нахални и безочливи участници в движението от българските велосипедисти. Не спазват никакви правила, непрекъснато застрашават себе си и останалите с малоумните си действия на пътя, а на това отгоре всички са им длъжни - и водачи, и пешеходци. Не се учудвам, че искат и в ГТ да нахлуят, ако може и без билет.

Споделям това мнение, вече го изказах  в по-лека форма.

# 215
  • Мнения: 5 499
Неколкократно прочетох мнения, че в цивилизованите страни колелета се превозват в градския транспорт. От любопитство - кои са тези страни? Дори в Холандия колелета се превозват само във влакове и то по изключение - в неработни дни, късно вечер и само и единствено сгъваеми.

Ако някой иска да ходи до метрото с колело и после с метрото до центъра на града - похвално, да си паркира колелото до станцията и да дерзае! Общината е хубаво да направи стоянки за велосипеди на ключови места и толкоз, защо е нужно да се дрънкат по автобуса?

За културата на велосипедистите в България - подкрепям мнението на Лекси. Кара се по тротоара, в навалица, на кръстовище в час пик колоездачи лавират между пешеходците, вместо да слязат и да бутат колелото за 5 метра. Ми кому е нужно - не навсякъде е удачно да се кара.

# 216
  • Bristol
  • Мнения: 9 467
Неколкократно прочетох мнения, че в цивилизованите страни колелета се превозват в градския транспорт. От любопитство - кои са тези страни? Дори в Холандия колелета се превозват само във влакове и то по изключение - в неработни дни, късно вечер и само и единствено сгъваеми.
И аз това се чудя, като прочетох тези страни не са много. Май само Канада и Дания бяха споменти тук, но може и да греша. А и защо им е да ги качват по градския транспорт  newsm78 А и тази стоянка за две колела, ами ако трима души чакат с колела или вече багажника е зает? Тези удобства не са създадени, за да разчитате да сте в офиса на време, а по-скоро през свободното време, ако решите да отидете по-далечко с колелото и то ако сте един или двама души, дори с двама пак има риск да трябва да пътувате в различни автобуси, ако друг с колело вече се вози. Сгъваемо колело е решението  Peace
Моята щерка я оставям да кара по тротоара, където улиците са натоварени. Но съм обяснила, че нарушава правилата, да пази пешеходците и да им дава предимство, а ако й направят забележка да се извини и да дойде при мен на уличното платно.

# 217
  • Мнения: 1 298
Тук, в Холандия, както всички знаят - велосипедисти да искаш. Laughing

Във влака си има специално място за колелета.
В автобус и трамвай не мисля, че е позволено, освен сгъваемите.
Никога не съм виждала, когато пътувах с ГТ някой да си качи и колелото, дори и детско.

Велосипедистите са по улиците предимно, на цели орди - от малки до много възрастни.
 Wink

# 218
  • Мнения: 5 681
един такъв не съм видяла, явно всеки вижда различно Rolling Eyes

Не си виждала как велосипедист минава покрай чакащи на червен светофар коли, оглежда се и минава на червено? Или как пресича върху колелото с пешеходците? Или не си виждала велосипедист без каска и светлоотразителна жилетка?

Иначе се подписвам с две ръце под мнението на Ирис. Всеки им е длъжен за нещо, винаги са жертва - я на пешеходци, я на шофьори, я на обществото като цяло, на общината, на Костов (примерно).

# 219
  • Мнения: 934
Във Франция поне за три града знам,че може да се качва колело в трамваи и метро през целия ден,освен сутрин между 7 и 9 и вечер между 5 и 7 и трябва да е най-отзад.В автобуси не може.Има си специални ленти за велосипедисти,където няма,караме по улицата.
В пътническите и регионалните влакове също може.
В Германия за по-големите градове в Баден Вюртенберг е същото.
Във Виена може в метрото и регионалните влакове.В автобуси и трамваи не.Отново хубави велосипедни алеи.
В Амстердам може също в трамваите,като се купува отделен биелт за колелото и има часови рестрикции 7 -9 сутринта и и 4 - 6.30 вечерта.

Всяко семейство има колелета,като се стопли ,всички ходят на училище и на работа с колелета.Не е рядък случая примерно децата да живеят в едно село,а да учат в съседното и ходят до там с колело.
Можете ли да ми обясните защо в България велосипедистите нямат според вас и не трябва да имат никакви права да се качват с колелетата в градския транспорт и да им се правят велоалеи,като в цяла Европа това е регламентирано и всички от малки са на колелета?
Защото
Не съм чела отговорите, но личното ми мнение е, че няма по-нахални и безочливи участници в движението от българските велосипедисти. Не спазват никакви правила, непрекъснато застрашават себе си и останалите с малоумните си действия на пътя, а на това отгоре всички са им длъжни - и водачи, и пешеходци. Не се учудвам, че искат и в ГТ да нахлуят, ако може и без билет.
или защото е животозастрашаващо в България да караш колело,тъй като няма алеи и велосипедистите са задължени да карат по платното,където българските шофьори каращи с 80 градско биха ги отнесли защото ''Глей го пък тоя ахмак,на колело се качил и сега ми се вре на платното'' или да е на тротоара ,където разни бабички и лелки с деца цъкат как може така.

# 220
  • София
  • Мнения: 2 151
Е,  в поста преди твоя  blackisback ти го е обяснила много просто.
Ама много сте интересни като дойдете да разказвате какво е в Европата. Тук манталитета е толкова различен, че нищо и никой няма смисъл да се дават за пример.   Както всеки от вас и аз  имам много познати с колело и само един от тях го кара по всички правила, с екипировка и пр. Живея до може би най-голямата и сигурно първата велоалея в София и повярвайте ми, наистина е рядкост да видиш колоездач с екипировка, или поне с елек (ако ще да пази себе си, но поне другите да го виждат). Но като се "засветкат" от околовръстното и спират на "Руски паметник".

# 221
  • Мнения: 755
Във Франция поне за три града знам,че може да се качва колело в трамваи и метро през целия ден,освен сутрин между 7 и 9 и вечер между 5 и 7 и трябва да е най-отзад.В автобуси не може.Има си специални ленти за велосипедисти,където няма,караме по улицата.
В пътническите и регионалните влакове също може.
В Германия за по-големите градове в Баден Вюртенберг е същото.
Във Виена може в метрото и регионалните влакове.В автобуси и трамваи не.Отново хубави велосипедни алеи.
В Амстердам може също в трамваите,като се купува отделен биелт за колелото и има часови рестрикции 7 -9 сутринта и и 4 - 6.30 вечерта.

Всяко семейство има колелета,като се стопли ,всички ходят на училище и на работа с колелета.Не е рядък случая примерно децата да живеят в едно село,а да учат в съседното и ходят до там с колело.
Можете ли да ми обясните защо в България велосипедистите нямат според вас и не трябва да имат никакви права да се качват с колелетата в градския транспорт и да им се правят велоалеи,като в цяла Европа това е регламентирано и всички от малки са на колелета?
Защото
Не съм чела отговорите, но личното ми мнение е, че няма по-нахални и безочливи участници в движението от българските велосипедисти. Не спазват никакви правила, непрекъснато застрашават себе си и останалите с малоумните си действия на пътя, а на това отгоре всички са им длъжни - и водачи, и пешеходци. Не се учудвам, че искат и в ГТ да нахлуят, ако може и без билет.
или защото е животозастрашаващо в България да караш колело,тъй като няма алеи и велосипедистите са задължени да карат по платното,където българските шофьори каращи с 80 градско биха ги отнесли защото ''Глей го пък тоя ахмак,на колело се качил и сега ми се вре на платното'' или да е на тротоара ,където разни бабички и лелки с деца цъкат как може така.

Tи къде живееш?
Към момента, в крайните квартали може и да няма велоалеи, но такива тук-там и тук има. Правят, свързват ги, само че рядко се ползват. По улиците не се кара с 80, защото е трафик, по-често се кара с 30, хахаха.И докато пълзиш в трафика, вместо на велоалеята, колела ти се промушват от тук от там между колите. Да, врат се на платното, пресичат не пеша, а карайки и то на места, където имат създадени удобствата да караш.
Велосипедистите имат права да им се изграждат велоалеи. И такива им се изграждат.
Прост пример-по Гоце Делчев по алеята и после през южен парк се стига до бул. Черни връх. Всеки ден обаче , по Сребърна, която е на завой, се влачат с колела и са огромна предпоставка да намажат нечии гуми.

# 222
  • Мнения: 5 681
Geraldine, примерите с Европа и чужбина се използват, когато изнася. Въпросът е, както ти подчерта, че там и колоездачите са различни. Тоест не правят това, за което написах в горния пост. Съжалявам, но велосипедистите у нас са си абсолютни талибани. С малки изключения, които за съжаление заради общото ниво, остават незабелязани.

# 223
  • Мнения: 1 788
Преди около две-три години, че може и повече, бях в такси, когато разминахме блъснат колоездач. Не помня дали не беше някъде по Ботев, ще ви подведа за точното място. Неприятна гледка, разбира се, но таксиметровият шофьор тогава каза нещо от рода на:
"Ама защо ги поощряват тея да карат тез колелета? Само да пречат на движението в София! Не стига, че е толкова задръстено, ами и те да се мотаят. Ми как няма да го блъснат!"
 Shocked
Това описва нагледно и събирателно масовият бг-манталитет - за всяко нещо, за всяка сфера, за всеки човек.

# 224
  • Мнения: 755
Таксиметров шофьор да ми говори-мерси. Повечето  дори не познават града.
Да меря манталитета на българите спрямо някакъв шофьор е нелепо.
Да, факт е, че велоситедистите пречат. Защото не спазват никакви правила. Мушкат се между колите, не слизат от колелото като пресичат, въобще-правят доста поразии. В този смисъл, а не, че ауууу, леле, как може да има велосипедисти. То има и велоалеи, ама рядко ги ползват по предназначение-пак си карат на улицата.

Общи условия

Активация на акаунт