Училищата в район Младост, София- IV част

  • 107 722
  • 739
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 5 234
В 125 няма опасност за изучава засилено математика в 3 клас в нормалните учебни часове Simple Smile.
В 119 поне за 1  клас беше невъзможен приема, ако не си с адресна регистрация в региона им.
В 144 има ли рисувателна паралелка след 4 клас?

# 136
  • Мнения: 3 634
Аз не знам на 144-то колко и какво му е засиленото изучаване на рисуване в паралелката, но на 1-ви клас програмата е кръгла нула. Синът ми ходи на два допълнителни курса и ще посещава индивидуални занимания през лятото защото обучението не е на ниво като за  специализирана паралелка и той ще изостане много в сравнение с това, което желае. За съжаление добри школи няма, аз съм в перманентно търсене на учител.

# 137
  • Мнения: 10 547
Е, аз все си мислех, че не остана родител ненаясно, че такова чудо като профилирана подготовка от първи клас няма.

# 138
  • Мнения: 3 634
Вече разбирам, че явно е така. Само не ми е ясно защо. Може да е било преди 30 години, но като бях в ДГ с изучаване на руски език просто едната учителка говореше половин ден само на руски и беше достатъчно за основа после. Ако ви кача рисунки от ДГ и сега... няма да повярвате, че са на едно и също дете. Както казах съм доволна от учебната година и знанията му, но това категорично не е профилирана паралелка.

# 139
  • Мнения: 2 945
профилирана има, въпросът е в прилагането, как учителят подхожда.

а в крайна сметка напр. паралелките с музика пеят/ свирят на инструмент/тропкат народни танци за разлика от другите, а в 81во има англ. от 1ви клас и вероятно повече часове мат. за разлика от 144то.

за рисуването - незнам... другите арт-профили са по-осезаеми от 1ви клас.

# 140
  • Мнения: 3 634
Може и да тропкат народни танци, но го правят вероятно колкото нашето рисуване - 70 минути седмично. Това е като СИП, не е профилирана паралелка по моите разбирания. Не съм запозната с математиките или английските паралелки в другите у-ща - колко допълнителни учебни часа имат, какво точно изучават и т.н., за да коментирам.

# 141
  • Мнения: 2 945
е може да е малко, но е профил. предполагам расте с класовете нагоре.
все пак не може да е колкото БЕЛ и матем.то буквално един от профилите е СИП, другото си е профил. и двете са много малко, при музик.инструм. е по-малко от 70мин. даже, в 1ви клас. определено би моглно да е два пъти повече.
но пак си е профил. = другите у-ща/паралелки не го правят.

# 142
  • Мнения: 10 547
Тропкат народни танци така че ансамбълът, където танцува детето ми има повече занимания седмично. Изводи не правя, пиша си просто.

# 143
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
е може да е малко, но е профил. предполагам расте с класовете нагоре.

... намалява... с годините.
Не знам защо, родители на деца от 144то не знаят за всички проблеми с часовете по изкуствата.
Моето 1во дете в начален етап имаше 2 уч. часа изобразително и 2уч. часа изящно изкуство СЕДМИЧНО.
Но, сега е друго... На фона на усилията на МОН да окастри колкото се може повече часовете по изкуства, направо 144то са истински бойци. Измислят всякакви СИП-ове, ЗИП-ове и т.н, за да може да има що-годе някакво обучение по изкуствата.
Сега в паралелка по музика, 5ти клас, се свири само по 20 мин. седмично?!?!?  А беше 2 пъти по 20 мин. само до преди 1-2г.

# 144
  • Мнения: 3 634
Точно,Каси. Само вкарват стрес на деца и родители около приема с разни изпити,а реално после няма нещо сериозно в тази посока. Чудесно общообразователно у-ще е, с приятни ДПУ, но е далече от подготовката на у-ще по изкуства. Пишете ми, ако знаете за учител в квартала, който да поеме индивидуални занимания.

От чисто любопитство, ще сподели ли мнение някой с първокласник от 81-во или 125-то? Ако не беше влязъл в 144-то щеше да остане в 10-то, та и за там бих прочела актуални отзиви.

# 145
  • Мнения: 4 680
Касита, благодаря за информацията. Ще проверя и 81во.
От всички останали отговори за 144то не успях изобщо да се ориентирам какво е мнението ви за преподаватели към този момент, предполагам имате такова, след като децата ви учат там, както и за всички останали трепети, които споделих, че имам - би ли се адаптирало лесно детето в нашата ситуация, подробности около организация в училището, такива детайли. Все пак благодаря.
Сега преглеждам пак, всъщност вероятно си дискутирате в контекста на темата, а тези мнения не са били по моите въпроси.
Хубава вечер!

# 146
  • Мнения: 10 547
Октопод, за 10- то отзивите са добри. Нищо лошо не чух от майките на първолаци, само стандартните оплаквания от стола и малко от занималнята.
Малкото ще е там първи клас.

# 147
  • Мнения: 3 634
Мартеа, аз не мога да преценя как и дали детето ти ще се адаптира. Нито имам идея ще го приемат ли. Ако ти кажа, че класната на 1-ви "г" е чудесна също не знам какво това ти помага, ако детето ти отива в трети. Нормално софийско у-ще, с прилична база, стол, лафка, двор и т.н. Има си своите недостатъци, но нищо крайно.

Напоследък по-актуално май е дали да се местят децата след 4-ти клас и къде, а не е толкова важно за по-малките, ако имаш приемлива начална учителка.

# 148
  • Мнения: 4 680
Ние сменяме и квартал. За училищата в Младост нищо не зная от първа ръка. Нямам познати с деца в този квартал. Затова попитах тук.
Ясно ми е, че не можеш да ми кажеш дали детето ми ще се адаптира, нито дали ще го приемат. За това съм се обадила да попитам днес в канцеларията им и ще го знам след ваканцията. Но могат да се споделят всякакви други впечатления, отвътре, така да се каже. Аз бих го направила във форум за взаимопомощ.
Благодаря за мнението.
Приятна вечер!

# 149
  • Мнения: 3 634
Ами точно впечатления отвътре ти споделяме за паралелката с рисуване, която ти си избрала. Казахме ти, че не е нещо особено и не трябва да е решаваща при избора, ако искаш профилирано обучение. За приемът сама си проверила, локацията ти е ясна, какво друго? Учителите не ги познавам, а вътрешния ред не мисля, че е по-рязличен от други училища. Има занималня до четвърти клас и повече не знам.

Общи условия

Активация на акаунт