За хората без деца, които ви дават съвети за родителството

  • 39 742
  • 1 294
  •   1
Отговори
# 1 290
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Училището не е стадион за състезатели, а образованието не е награда за първенци.
Всеки има право на образование, доколкото са му възможностите.

# 1 291
  • Мнения: 559
Е да де те това правят Wink обучението е според възможностите Wink

# 1 292
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 993
Само че тази много работа може и да се свърши преди детето да почне училище, Андариел. Ранна интервенция - нали се сещаш. И когато детето почне училище ролята на извънучилищните специалисти може постепенно да отпадне още в началните класове и основната задача остава на училището.

Примрът не си го разбрала. Детето ми отдавна не работи с логопед и други терапевти. Психолог и частен учител пък никога е нямало. Говоря за учители от училище и такъв от занималнята + консултант. Основната работа е в училище.

Имаш нереални или по-скоро ограничена представа за децата с обучителни затруднения и работата с тях. Но е разбираемо, защото теориите, които развиваш не са базирани нито на опит, нито дори на някакви теоретични познания за нуждите и работата на деца със специални нужди.


Да, всеки има право на образование доколкото са му възможностите, но и доколкото учителите и училището може да му осигури условия да ги прояви.

Последна редакция: нд, 03 авг 2014, 11:21 от ЧеКа

# 1 293
  • Мнения: 14 478
Децата така или иначе са разделени на умни и глупави ...по твоята логика вае едно да караш професионални атлети да се състезават с аматьори ...
Сравнението ти е нон сенс.
Децата са освен умни и глупави и много още други неща. Затова си има оценки в училище, а не клубове на успелите и неуспелите.
Ако някое дете не се справя и за тройка, то нека повтори класа. Не мисля, че е много сложно за разбиране.
Ако искате делене на децата тип синя кръв и простосмъртни си има частни  училища и обикновени държавни училища. Има вече и частни училища с различни профили, с малки паралелки, с индивидуално обучение с екзотики като монтесори обучение и всякакви други скъпоструващи екстри.

# 1 294
  • София
  • Мнения: 62 595
ЧеКа, как ще се свърши работата преди започване на уччилище? Ти сериозно ли? И как точно се свършва работата - детето работи с логопед, психолог и пр., изчистват се дефицитите и проблемите, и в първи клас постъпва едно дете, което се справя в рамките на обичайното за децата на тази възраст? Или са останали някои дреболии за изчисстване? Децата с проблеми още преди училищна възраст години наред работят със специалисти, дори от училище да им е предоставен ресурсен учител. Ако в училището няма логопед или психолог (то и там часовете са малко), то какво прави родителят, седи и чака? Нуждата от работа със специалисти не само не отпада с времето, а поне си остава същата, може и да се засили, защото и изискванията към детето в училище се увеличават дори само откъм тежест на учебния материал, очаквания към обема на вниманието и концентрацията, боравене с езика, абстрактни схеми и пр. Особено децата с по-сериозни дефицити, ако родителите им искат да вървят по ДОИ и да получат образование, до края на гимназията работят със специалисти, защото при тях има много за наваксване, а изискванията изпреварват моментните им възможности. Честно, аз не бих разчитала на училището, ако ще да правим среща веднъж на седмица с ресурсния учител и учителите. Ще искам работа и с други специалисти, включително частни учители, защото винаги има накъде да дръпне детето, ако с него се работи индиивидуално, ама наистина индивидуално.

 Дори се получава обратното - голяма част от децата с проблеми в ученето биват откривани едва  в първи клас, защото в ДГ някак се замазва положението (защото границите на норматаса много широки, учителката може да не забележи или защото в градината няма логопед/психолог или не се прави скрининг на децата като навремето, или защото ЛЛ не е забелязал също, освен ако няма нямакви много, ама много обечийни признаци), а и родителите си мислят, че "детето ще го израсте". И като започнат първи клас, и цъфват проблемите! За да бъде едно дете диагностицирано преди училище, значи родителите не си затварят очите и детето е проявило определени симптоми и поведения още в ранното детство. Това, което описваш не е свършване на работата преди училище, а продължаване наа работата в училище, щом имате консултант. Оставам с впечатление, че детето ти е със СОп, а не просто да не му върви математиката.

Последна редакция: нд, 03 авг 2014, 11:34 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт