Работа, CV-та, HR-и, съвети - 39-та тема

  • 104 867
  • 740
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 9 050

Как се живее в столицата с 400 лева?

Това е едната гледна точка. От друга страна обаче, имаш павилион за закуски. Имаш разходи за наем, продукти, ток, условия и т.н. При средна цена на една закуска около 0,80 лв., колко можеш да си позволиш на продавача (не говорим за майстора, който прави закуските, което доста по-тежка работа), че да не си все пак на загуба (дори не казвам да си на печалба).

Не съм на мнение, че 400 лева са достатъчно пари за месец, но и надали собственика тъне в лукс от печалбите от този павилион, а се скръндзи за заплати.  

Монетата има две страни.  Peace

# 166
  • Мнения: 9 050
на мен ми се е случвало да ми звънят за интервю в неделя...

За да ти звъннат за интервю в неделя, вероятно си кандидатствала на място, на което в неделя се работи.

# 167
  • Мнения: X
Покрай Естел да споделя моите перипетии с дребнави изпълнения.
Кандидатствах в голяма хранителна верига за касиер и в няколко семейни хранителни магазина, всичко на място, а не през интернет.
Първото, което ми направи впечатление - още на кандидатстване да дам молба да бъда назначена. Досега не ми се е случвало, винаги попълвам една, дадена от счетито, само проформа между наемането и официалното подписване на договора.
Другото, което вече много ме подразни - когато поискам информация на място, не могат да ми я дадат. Уж викат управителя, за да обясни, обаче не идва управителят, ами някоя млада колежка, която реди в момента стока и знае колкото и аз - "Търсим за тази позиция, дайте сиви и молба". Аха, каква изненада, това въобще не го пишеше на листа, залепен на вратата ви. Питам за краен срок, в който да подам документи - "Ми не знам, но да е по-скоро, днес или утре, до края на седмицата най-късно" (беше понеделник). Дори не знам дали документите ми, барабар с телефона и имейла ми, са отишли където трябва и през кого са минали. Тези хора не са ли чували за обработка на лични данни?
Друг случай - за единия магазин ми казаха от БТ. Отивам на място, казвам на касиерката, че от БТ са ме пратили, защото този магазин търсел касиерки. На момичето й стана ужасно неудобно и каза, че вече са си намерили хора. Предполагам, че тя е от новите, но няма как да знам, защото не съм от този квартал. На другия ден посетих БТ и споделих развитието, при което реакцията беше "Ама това място още е обявено при нас." Страхотно, няма що.

# 168
  • Pleven, Bulgaria
  • Мнения: 338
Dados благодаря за отговора и съвета   bouquet
Явно некоректните обяви са често срещани,защото аз имам един такъв опит.Миналата година подавам документи в една фирма като асистент,обаждат ми се те за интервю и аз отивам,след дълго въртене в кръг къде се намира този офиса,на адреса,който са ми дали и накрая установявам,че работата като офис асистент,всъщност е продавач в пекарна.Момичето,което водеше интервюто явно беше от персонала и като я попитах дали нещо аз не съм объркала адрес или да съм сгрешила при подаването на документи,тя ми казва,че имат офис,но не знае дали търсят служител и за там и на нея са и дали номера ми,за да ми се обади за позицията в пекарната.Но момичето беше не по-малко учудено от мен,като и разказах и се държа много добре и ми обясни всичко без да се нерви,че и губя времето.

# 169
  • Мнения: 5 292

Как се живее в столицата с 400 лева?

Това е едната гледна точка. От друга страна обаче, имаш павилион за закуски. Имаш разходи за наем, продукти, ток, условия и т.н. При средна цена на една закуска около 0,80 лв., колко можеш да си позволиш на продавача (не говорим за майстора, който прави закуските, което доста по-тежка работа), че да не си все пак на загуба (дори не казвам да си на печалба).

Не съм на мнение, че 400 лева са достатъчно пари за месец, но и надали собственика тъне в лукс от печалбите от този павилион, а се скръндзи за заплати.  

Монетата има две страни.  Peace

Аз няма да се съглася. Агрументът - груб и циничен. Който иска да си пуска брада - ще си купи и гребенче.
Бих могла да го кажа и по-меко. Не виждам смисъл обаче. По-честно да си говорим. Като няма парички за заплата да назначи човека, който му работи, на 4 часа примерно. Или изобщо да няма човек, който да му продава. Ще стои и ще си работи сам и семейно.

Не че с това и двете страни ще цъфнат и вържат. Но има майки, студенти... все се срещат и такива, които не могат да работят на 8-часов работен ден, но и на тях им трябват пари.

Пагубно е това съжаление към работодателя. В 2 от десет случая може и да е основателно, но в останалите осем...?  Wink Всеки работодател по дефолт още от първия работен ден ще започне да ви промива мозъка как няма възможност, как такива били заплатите, как е почти аха! на крачка от фалита.

Не се ловете на тези неща. Също като за увеличените задължения, но заплатата не помръдва. "Ами по-нататък...", "Ще видим...". Не реагира ли човек в момента - край. После и да искате трудно ще поправите нещата. Веднъж вече работодателят е усетил, че се примирявате, че можете да бъдете склонени. После върви, че оправяй положението. Ще се наложи да връщате лентата назад. Да припомняте: "Шефе, ама миналата година поех работата и на Иван, но пари не видях".
Ще последва "Еее, ама кой беше тоя Иван? Аааа, онзи... Ами такова е положението, няма печалби" и т.н.

# 170
  • Мнения: 3 449
По повод заплащането и обем на работа искам да споделя нещо. Имам позната, чието семейство има собствен бизнес. Непрекъснато ми се оплаква от текучество и калпави работници в един от обектите си. Веднъж пак търсеше човек и ме попита за някой мой познат. Естествено питах за заплащането. Чух 200 лв. Назначавала ги на 4 часа, а реално работели 8. Е как да си намери човек. Обектът е извън града и трябват пари и за транспорт. Оправда се с това, че няма работа на този обект. В същото време имат различен бизнес, пак с тази фирма, с който печелят много. Но другия бизнес го върти само мъжа й. Тя е домакиня. И всеки месец си позволяват поне едно 5 дневно пътуване зад граница. Е как да няма текучество тая фирма.

# 171
  • Мнения: 5 292
Ето за това говорим. Именно за това, за което казва beba2.  Wink

# 172
  • Мнения: 1 446
Доколко е практика HR-ите да се обаждат в предходни местоработи за мнение за кандидатите? И каква тежест има едно такова мнение при крайното решение за назначаване?

Случва се за по-високи позиции. Но само ако кандидата разреши, и ми даде съответния контакт. Също така използвам близки контакти,като знам,че ще запазят конфиденциалност.

По-добре не премълчавайте истини на интервюто,усеща се като сте искрени.  Peace

# 173
  • Мнения: 1 446
Извън темата от последните постове... да попитам нещо..

Мислех, че Кока Кола в България е представена от гръцкия франчайз - Халеник. Вчера обаче ми се обадиха от Изи Консулт, за да уговорят интервю за работа в Кока Кола. Реагирах, че не проявявам интерес тъй като съм ималала обаждане преди време от друга агенция за подбор. И в процес на раговора е станало ясно, че те (Халеник) предлагат граждански договор (Явно нямат възможност да назначат всички бройки като служители.)
Но човекът ме прекъсна, че не става дума за франчайза Халеник, а друга Кока Кола. Намирали се някъде към Ситняково (Халеник е на Околовръстното над Младост 4).

И аз съвсем се обърках. Нима в България  има две Кока Коли?

Уговорихме се да се чуем в понеделник. Днес почивам. От сутринта търся и не мога да намеря сайт, в който да е видно, че има друга Кока Кола, с адрес, телефони и т.н.

Не е Пепси Кола,както е предположено. През 2013-та година (края на 2012-та започнаха първите интервюта), Кока Кола ент. отвори тук своя SSC--център за изнесено обслужване. Тогава участвах дейно в наемането на първите мениджъри,после на голяма част от 150-те човека, които започнаха в началото. Компанията имаше големи надежди.
Но в момента голяма част от мениджърите напуснаха,продължават и хората на по-ниско ниво да го правят. Нещата,казаха,не са това,което са очаквали.  Peace

# 174
  • Мнения: 5 292
Red Velvet, да разбирам ли, че не плащат добре? Масово напускане? Това означава само и единствено - прекалено натоварване, което цифрите от фиша не покриват.

Това, което Кока Кола наричат SSC център не зная какво е. В други компании може би се нарича другояче. Например "контактен център". Все таки това означава много работа. В 15:00 мозъкът ти експлоадира от email-и и телефонни обаждания, а в 16:00 вече си изтървал поне три deadline.

Заплатите им трябва да са сериозни. Явно не са обаче. Щом дори мениджмънтът не е мотивиран. Това е полезна информация. Благодаря. Качвам летвата с три пункта нагоре заради лошата им репутация.

# 175
  • Мнения: X
Аз няма да се съглася. Агрументът - груб и циничен. Който иска да си пуска брада - ще си купи и гребенче.
Бих могла да го кажа и по-меко. Не виждам смисъл обаче. По-честно да си говорим. Като няма парички за заплата да назначи човека, който му работи, на 4 часа примерно. Или изобщо да няма човек, който да му продава. Ще стои и ще си работи сам и семейно.

Пагубно е това съжаление към работодателя. В 2 от десет случая може и да е основателно, но в останалите осем...?  Wink Всеки работодател по дефолт още от първия работен ден ще започне да ви промива мозъка как няма възможност, как такива били заплатите, как е почти аха! на крачка от фалита.
Абсолютно съм съгласна!
Когато бизнесът действително започне да не върви, първото орязано перо е човешкият ресурс. За освободено място НЕ се търси човек. Щом фирмата търси, значи може да си го позволи. Щом някой е натоварен с дейността на напуснал/уволнен колега, значи има такава работа за вършене и трябва да се получават пари за вършенето й.
Далеч съм от мисълта, че българският бизнесмен е милионер или че трябва да е на едно ниво с работника си като си разхвърля приходите от фирмата. Но тукашната ситуация е експлоатиране от типа "има балами, има тарикати".
Нещо, което ме изненада и четох точно в този форум - една потребителка обясняваше, за някакъв дребен бизнесмен. Ами той като си разхвърлял разходите за дейността (данъци и консумативи на обекта), заплати (+осигуровки за него лично) и заеми (в които влиза и лизингът на лаптопа, плазмата и новата кола), и оставал с 400 лв за себе си. Ама чакай малко, а работникът като си разхвърля заплатата между тока, водата, топлото и транспорта - остава на минус, без компютър, без кола, без нищо. Много евтини сметчици са тези.
Айде да не ги жалим шефовете - повечето ги е мързяло да бъдат работници, затова са шефове.

# 176
  • София
  • Мнения: 44 543
Ох, горкия бизнесмен.
Аз като си сметна транспорта, храната и занималнята за ученичката, започвам да се чудя за какво ходя на работа.
Затова предпочитам да работя от вкъщи или поне с платен транспорт.

# 177
  • Сф
  • Мнения: 5 515

Това, което Кока Кола наричат SSC център не зная какво е. В други компании може би се нарича другояче. Например "контактен център".

SSC- Shared service center или център за изнесено обслужване.

Цитат
Все таки това означава много работа. В 15:00 мозъкът ти експлоадира от email-и и телефонни обаждания, а в 16:00 вече си изтървал поне три deadline.

За мен това означава нормална работа. Това е ежедневието в повечето големи компании. Ако искаш заплатата ти да е добра, това са стандартите и работа има. Никой няма да ти даде 1500 лв да си клатиш краката. Който го е страх да работи си тъпче на едно място, лъже, че работи, а него го лъжат, че му плащат. Въпрос на избор и приоритети. Peace

# 178
  • Мнения: 5 292
Мхм. Е, дали ако Кока Кола даваха споменатото от теб щеше да има това масово текучество? Wink

Олично зная какво е ежедневие в голяма компания.
Инак благодаря за тълкуванието за SSC. Навсякъде се нарича различно. Изнесено обслужване, контактен център, всякак.

Но това не е нормална работа. Нормалната работа трябва да уплътнява времето ти, без да втечнява мозъка.   Wink Ако това е нормална работа означава, че има твърде много мениджмънт, а изпълнители не достигат.

Ако работиш с цифри или каквото и да било друго, изискващо внимание, втечняването на мозъка в 15:00 h означава, че в 15:30 h почти сигурно ще допуснеш грешка.  Wink
След което някой, малко по-реалистично натоварен, ще трябва да се намеси, за да поправи грешката.

Подобни неща... извини ме... но ми звучат малко твърде ентусиазирано. Нищо лично.

# 179
  • Сф
  • Мнения: 5 515
Няма за какво да се извиняваш, всеки е тук да си дава мнението.
Работата и натоварването за мен е като физическата активност- ако редовно ходиш на фитнес, след време ще вдигаш 80 кг от лежанка, а не 50. В смисъл, че се свиква с натоварването стига да е придружено от съответното финансово обезпечение.
Нямам си и на идея как са нещата в Кока Кола, не ги защитавам, само изразявам мнение. За мен в момента е по-важно да направя компромис със свободното време и натоварването в името на това да се докажа като специалист. А когато името ми започне да работи за мен, тогава ще мога да си позволя по-равномерно натоварване.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт