Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 409
  • 757
  •   1
Отговори
# 210
  • Стара Загора
  • Мнения: 103
Да, остави го да пише. Той веднъж пише с обикновения, веднъж с този. Сменя ги. Но вече свикна и дори да има грешка, не я трие, а подчертава буквата. Макар че в първи клас още не се усеща за всички грешки.

# 211
  • София
  • Мнения: 10 825
Здравейте! Бихте ли ми препоръчали логопед в София, с който можем да направим консултация за евентуална дисграфия.

# 212
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Она, Логос АБВ и Пумпелина сме посещавали и мога да препоръчам.

# 213
  • София
  • Мнения: 10 825
Она, Логос АБВ и Пумпелина сме посещавали и мога да препоръчам.
Благодаря, Веси!  Hug Тъкмо разглеждах сайта на Пумпелина търсейки информация дали се занимават с дисграфия. Не са го написали, но ще им се обадя щом имаш опит с тях.

# 214
  • Мнения: 1 324
Момичета, единственото отношение, в което нямаме грам подобрение е ориентацията. Например, ако му кажа да вземе нещо, което се намира точно пред него, долу и в ляво, ще се завърти два-три пъти на 180 градуса, ще огледа тавана, и накрая ще отиде да го търси при комшиите. Изобщо не преувеличавам. Много е зле. Чудя се какви методи да използвам, за да го науча да осмисля описанието на дадено местоположение.

# 215
  • Мнения: 24 467
Опитвали ли сте с картинки, като тези, по английски, да речем, когато децата учат предлози, на които има стая и с големи печатни букви е посочено, напр., масата е "на" пода, картината е "на стената", цветята са "във" вазата, детето е "пред" люлката, "зад" въртележката", котката е "под" пейката, "в ляво от", "в дясно от" и т.н.?
Знаеш ли, моят с ориентацията се оправи точно когато започнахме такива упражнения по английски, които целяха просто да научим предлозите. А то се оказа, че оправи ориентацията, т.к. имаше леки проблеми.
Или с пластелин- правиш маса от пластелин и пластелинено топче и караш детето да каже къде си го поставила спрямо масата- под, върху, над, пред, зад, в ляво, в дясно. После го караш то да го постави според зададеното от теб.
...
Когато сме изморени и двамата със сина "обядваме" вечер и "закусваме" по обед.   Laughing

Последна редакция: вт, 21 апр 2015, 11:20 от Judy

# 216
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Letsgo, карай го да ти обяснява нещо къде се намира, ама така че да го намериш.
И аз често не мога да се съсредоточа и да слушам внимателно обяснения къде да намеря нещо си. "Не това ляво, другото ляво" ми е от любимите реплики  Laughing

Она, точно с дисграфия не съм се сблъсквала, но пък поне специалистите се познават и могат да те насочат към колега.

# 217
  • Мнения: 1 324
Judy, картинки с основните предлози бях правила преди години. Когато вижда нещо, няма проблем да определи къде е. Проблемът е, когато трябва да си представи и открие местонахождение по описание. Благодаря за идеята с топчето! Може би ще измисля нещо като скрито съкровище, което да трябва да намери. Обаче може да се наложи да заместя топчето с някой "кокал". Толкова зор за едно топче едва ли ще си даде  Laughing

vesi1, не съм се сещала да го карам той да ми обяснява нещо къде е. Чудесна идея! Ще го накарам и той да крие неща и да ме упътва как да ги намеря.

# 218
  • Мнения: 24 467
Дали ще е топче или друго- важното е да ви свърши работа.  Grinning

# 219
  • Мнения: 4 505
записвам се да ви следя, ще изчета подробно малко по-късно. Писах в другата тема, за грозното писане. Вероятно имаме дисграфия.

# 220
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 462
 Да се включа за ориентацията. Аз съм тотално скарана с каквото и да било ориентиране, бъркам ляво и дясно, напред е нагоре, назад е надолу, никога не мога да се ориентирам по описание и съм единствения човек, който се е губил в южния парк (имам свидетели  hahaha). Просто мозъка ми не възприема, не мога да запомня накъде трябва да вървя, не мога да запомня кое къде е и тн., спасява ме навигацията, с която дори и да объркам пътя тя после ме намира. Иначе знам кое е пред, зад, с малко замисляне ляво и дясно и тн, но когато трябва това да се използва на практика, например за да стигна до някъде, в мозъка ми става пълна каша. Ако трябва да ходя на непознато място без много точно написани инструкции, нарисувана карта със стрелкички и тн, не мога да стигна и 100% ще се загубя (аз и с карта се губя, но се намирам за по-малко време). И въпреки това съм оцеляла и дори стигнах сама с 3 деца до Варна, от там до Созопол и обратно до София, та не е толкова страшно.

 И да си похваля гарджето, че се справи отлично на външното оценяване и не си е ползвал допълнителното време, не са му отчели и грознописа като минус и има високи оценки.  Grinning

Малкият ми син, пък не може да брои, т.е. брои, но само ако има пред себе си нещо, например пръсти. Схваща количество, като такова, различава цифра и бройка, но не може съвсем елементарно да каже 1, 2, 3, 4, 5 (или го прави с много зор, мислене и някоя и др подсказка, най-много го затруднява 4). Трябваше да го водим тук в НБУ да го видят що така изостава, но се разболя и отложихме, пак.

# 221
  • Мнения: 636
Здравейте мами.....скоро не съм писала......
В края на 6 клас сме вече, равносметката ще я видим след 2 седмици, но като цяло е малко по-добре от 5 клас.

По БЕЛ обаче продължава да му е много трудно, независимо от купищата упражнения, тестове, теория,които учехме и правихме заедно.На контролни пак не чете правилно условията....и не ги разбира всички.
По математика ще видим, сякаш има напредък, но все още не може да се справя самостоятелно със задачите. Все трябва за нещо да попита в началото и тогава да тръгне да решава.На контролни понякога блокира и нищо не му е вярно, а дори същите задачи са решавани неколкократно вкъщи на спокойствие.Засега не ходи на уроци, там аз помагам ежедневно.
Обаче заради БЕЛ и математиката, занемарихме всичко останало и се получи проблем с разказвателните.Да не говорим за РЕ и АЕ-там просто ще замълча-болна тема.
Явно трябва някаква златна среда да поддържаме, защото в 7 клас ще стане още по зле.

Много е бавен и неконцентриран-тук няма промяна отпреди и това много ме тормози. Решила съм вече да търся някакви добавки, няма да минем без тях.

Курсове и учители за подготовката за матурите съм осигурила и с тях, и с мен ще борим матурите накрая.Обмислям да го преместя в частно училище за 7 клас, защото в сегашното ще му е много трудно, а аз ще изхабя огромно количество нерви.Не си струва изобщо да си го причинявам.

В тази връзка искам да попитам миналите по този път и със сходни проблеми -"как аджеба оцеляхте" и има ли тънкости и стратегии за успешно справяне и що годе прилични оценки.


Естествено за лятото е зареден с доволно количество помагала, но друго си е да получа съвети от мамите на пораснали деца.


# 222
  • Мнения: 24 467
Не е лоша идеята ти за частно училище. Дано имате избор за добро такова, което да ви помогне. Ако ще се хабят чували с нерви за няма нищо- не си заслужава.
...
Ние завършихме добре. Успехът не ме притеснява- отличник си е пълен, но това, което много ме зарадва, бе мнението на класната, че вижда в писането и четливостта голям напредък. С полупечатните букви нещата си идват по местата, макар и по- бавничко. За лятото планирам писане всеки ден, защото иначе ще се върнем отново на старта и язък за времето и усилията, които положихме до сега. Ще наобиколим и логопедката пак да направим един консулт. Но първо искам да си починем /което не изключва ежедневното писане, поне няма да е много като време, след като няма да е на училище/.
АЕ и аз не мога да зарежа през лятото. По същата причина. Като се сетя за проблемите в І клас ме втриса.

# 223
  • Мнения: 636
Джуди браво на Вас Hug, усилията си струват...

Да, има три частни училища, ще видим към кое ще се насочим.
Досега все се двоумях, но днес след един разговор с учителката по БЕЛ, решението ми вече е окончателно.

# 224
  • Мнения: 28
Здравейте, момичета! И при нас има някакъв напредък, макар и малък. Ако съдим по оценките - нищо му няма на детето - с  около 5.30 ще завърши пети клас. Добре, че има предмети като музика, физическо, рисуване и техника, та да се окичим с шестици. Разказвателните предмети също вдигнаха успеха нагоре. И нашата мъка е английския - четири двойки на тестове втория срок. Няма как с писмен изпит да покрие норматива за 3. Не помогнаха разговорите с госпожата, нито частните уроци. Добре, че своеволно написахме едно разказче в къщи и й го занесе, та чакаме шестица от него -да вържем тройката за срока.
Изумително ми донесе 6 на класното по български - преразказ на приказка. Още нямам обяснение за странното явление. Беше пълно с правописни грешки и объркани глаголни времена. Единствения плюс беше,че е разказвала последователно епизодите.
По математика й дават двойно време за контролните, но това не реши проблема с изчисленията. Все така не може да дели, а в момента учат дроби. Написах молба до директорката за калкулатор. Последва разговор-очна ставка с мен, класната и госпожата по математика. Успях да ги убедя колко е трагично положението, та й разрешиха да ползва калкулатор в час и върза 4 за срока. Който иска копие от молбата, да заповяда. Все пак по наредба нашите деца имат право на това помощно средство. Тъжното е, че нито ресурсния, нито класния се наемат да го издействат, та трябва родител да ходи да се моли.
Съучениците й почнаха да не учат редовно, защото ги затресе пубертета. Този миг чакахме, с редовното учене да настигнем общия фон Simple Smile)) Леки последни дни до ваканцията ви желая!

Общи условия

Активация на акаунт