Къде могат да кандидатстват децата ни след 4. клас?

  • 18 803
  • 75
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 10 547
Не мисля. Дори съм на мнение, че профилираните гимназии след четвърти клас повече ощетяват, отколкото дават като обща подготовка на децата, именно защото са профилирани.  Sunglasses

# 46
  • Мнения: 1 384
Признавам, че имам досег само с дете в СМГ след 4 клас, където чувам (само чувам  Grinning), че се учи яко по всичко. Дали е така от първа ръка-не знам. Допускам, че "елитните" училища, за които си говорим, не биха допуснали спад в реномето им, като нивото на обучение в 5-6-7 клас спадне рязко така, че да не могат учениците да продължат там след 7 клас. Thinking

# 47
  • Мнения: 10 547
Нивото обучение няма да падне, ще го държат високо, то е ясно. Но при 9 часа СИП математика или език на седмица, ще остава ли време за съответно език и математика?
Или по-просто казано- дали една ЕГ може да даде високо ниво на обучението по математик, равно на езика, или единият предмет ще пострада за сметка на другия?

Отделно, и не напразно, до този момент в столицата няма ЕГ с прием след четвърти клас, защото, какво могат да дадат на децата в прогимназиален етап освен няколко часа език повече седмично? Предвид, че в подготвителен клас в гимназията, се започва от ABC, то ЕГ реално ще трябва да преподават на какво ниво език в пети клас, да речем?

# 48
  • Мнения: 1 384
А, това вече не знам как биха го организирали. Аз говоря принципно. Все още не сме наясно какво би било - подготвителен 5 клас ли ще има, няма ли, и т.н. И какво ще се случва с желаещите да продължат след 7 клас-пак ли подготвителен ще има. Не ми е ясно въобще как биха го направили точно.

# 49
  • Мнения: 4 188
Доста полезна информация получих. Но не разбрах примерно- ако 1- 4 клас, детето учи АЕ, в пети започне в НГ, НЕ го започва от нулата ли? Ако започне в АГ, то и АЕ би трябвало да започне от нула, но то вече го е учило от 1- 4 клас. За децата приети след 7- ми клас е същото. Срува ми се, че няма как, дете учило 5- 7 клас НЕ, да учи в един клас с друго, което е учило АЕ 1- 7- ми клас. И аз се обърках.

# 50
  • Мнения: 976
    Като родител и свързан със системата на образованието професионално ще си позволя да изкажа едно категорично ЗА обучението в езикови гимназии или паралелки след 4 клас. Не знам колко са големи децата на пишещите тук, но като опитен вече многодетен родител отговорно ще заявя, че от 5 до 7 клас в  повечето училища /а учихме и в известни, и елитни, не частни/ просто по нищо НЕ СЕ УЧИ. Точно от пети клас много успешно се преподава отвращение от всякакво учене. Пропускат се три важни години, когато мозъчетата са свежи, паметта - силна, но програмата е ужасна.

# 51
  • Мнения: 1 384
Е, аз именно за това питам-какво се случва с децата, които сега са 5, 6 клас, т.е. за тях възможността да кандидатстват след 4 клас е подмината. Чакат си чинно седми клас.

# 52
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
Е, аз именно за това питам-какво се случва с децата, които сега са 5, 6 клас, т.е. за тях възможността да кандидатстват след 4 клас е подмината. Чакат си чинно седми клас.

Програмата най-вероятно ще е променена за бъдещите първокласници. Тези, които сега са 5-6 клас, ще си кандидатстват, както и предните випуски с матурите в края на 7 клас.

sandokanchev, в момента е точно така. Деца, учили английски до 7 клас са в едни и същи паралелки с такива, които не са учили изобщо езика. И всичко се започва от А-Б. Но мои много близки познати - учители в ЕГ казват, че разликите между училите и неучилите езика се изчистват до края на декември.  Peace

Между другото, учебниците по АЕ за 5 клас също започват от самото начало, нищо че децата са учили английски от 1 до 4. Поне по системата, по която работят в нашето училище.

# 53
  • Мнения: 51 060
    Като родител и свързан със системата на образованието професионално ще си позволя да изкажа едно категорично ЗА обучението в езикови гимназии или паралелки след 4 клас. Не знам колко са големи децата на пишещите тук, но като опитен вече многодетен родител отговорно ще заявя, че от 5 до 7 клас в  повечето училища /а учихме и в известни, и елитни, не частни/ просто по нищо НЕ СЕ УЧИ. Точно от пети клас много успешно се преподава отвращение от всякакво учене. Пропускат се три важни години, когато мозъчетата са свежи, паметта - силна, но програмата е ужасна.

Значи причината не е конкретно езикът, а желанието за по-здраво учене? Ми тогава защо да са непременно езикови, а не просто елитни с подбор?
Освен това има и друго - няма как да се направи подготве след 4 клас, защото колко родители ще се съгласят децата им да изостанат с една година? А ако няма подготве как ще успеят да осигурят наистина здраво обучение по езика без да изостават с програмата по другите предмети? Изобщо не виждам как ще стане, да не говорим, че и обратната връзка от самите ЕГ не е възторжена. И от къде ще се вземат квалифицирани преподаватели по език? И с какъв изпит ще се влиза? Със смешното ВО ли? Или с изпит по език? Защото в МГ се влиза с изпит по математика, но механичното пренасяне на шаблона някакси не се получава.

За мен идеята е мъртвородена и е плод на недоволството на някои родители, чиито деца не се справят с математиката и не могат да се класират в МГ, но все пак държат на "нещо по-така"  и за техните деца с "хуманитарна настройка на мисълта".  Ама да видим.

Ако идеята е да има просто добри училища с подбор е разбираемо и има логика, ама тогава пък останалите училища съвсем ще се скапят и не вярвам политиците да го разрешат.

# 54
  • Мнения: 1 384
Моето дете не е математик. И в тази връзка ми бе непонятен напъна на всички, подчертавам масово, кандидатстване в МГ. Тя имаше 6 по математика, с разбиране на училищния материал, но до там, без интерес към тази наука. В МГ кандидатстваха деца, които имаха под 5, т.е. по-лошо представящи се на училищния материал от нея, но не-зор за МГ. Моето дете е с хуманитарна насоченост и си чака чинно 7 клас, за да кандидатства в езикова гимназия, заради езика. Изучава един език извън училище, сериозно и качествено, втория език иска да и дойде от ЕГ. С подготвителния му клас, с всичко.
Мисля до някъде като Черна станция, затова съм по-скоро обезпокоена, отколкото въодушевена от подобни идеи.

# 55
  • Мнения: 10 547
Макар едното ми дете да учи по три учебни часа всеки ден чужд език.
 Дълбоко се съмнявам, че в периода 1-7 клас това е най-добрият учебен формат, който може да се предложи.
В един чуден момент става ясно, че английската граматика е с едно ниво по-добре усвоена от българската. ЧП и ЧО са неглижирани, защото цитирам "имаме да учим 20 неправилни глагола и 30 нови думи".
Виж, за математиката имам друго мнение и отношение.

Последна редакция: пт, 13 фев 2015, 10:53 от Касита

# 56
  • Мнения: 1 384
Моето дете не учи така език. Учи индивидуално извън училище, със собствено темпо, и това не засяга редовните учебни предмети в училище. До 7 клас ще има един език, достатъчно добре усвоен с доразвиване на лексика по-натам. Точно ще е време за втори.

# 57
  • Мнения: 10 547
На моето дете също не му пречи чуждия език. За него този е втори. Паралелно учи и руски.
Цитирала съм реплики на други ученици или по-скоро техните оправдания.

# 58
  • Мнения: 1 384
Разбрах, ок.
Ами, ще следим новините, ще видим какво ще приемат в крайна сметка.
За мен остава да се заровя в дебрите на седмокласниците, за да започнем подготовка за матури.

# 59
  • Мнения: 1 232
Влязох в сайта на НСОУ София. За прием след четвърти клас, децата държат изпит по език на ниво А2, което се придобива в края на седми клас, ако не се лъжа, или греша.

Общи условия

Активация на акаунт