Счетоводител в нужда се познава 8

  • 60 850
  • 739
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 822
Да, едната приета декл.1  е на СОЛ само ЗО.

Аз си видях грешките, те са в декл. 6 - вместо на ред за ДЗПО УФ съм писала сумата в ДЗПО ПФ, ЗО съм я описала в реда на ДЗПО и така. А сумата в декл.6 за ДОО е вярна, но в декл.1 е друга, а не знам от къде идва това разминаване с 1.25 лв.

Отново подавам трите декл.1 и декл.6 отново с верни суми и код 0, нали така? Няма ли да се получи двойно подаване за приетата вече декл.1?

# 46
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 908
Да, едната приета декл.1  е на СОЛ само ЗО.

Аз си видях грешките, те са в декл. 6 - вместо на ред за ДЗПО УФ съм писала сумата в ДЗПО ПФ, ЗО съм я описала в реда на ДЗПО и така. А сумата в декл.6 за ДОО е вярна, но в декл.1 е друга, а не знам от къде идва това разминаване с 1.25 лв. - трябва да установиш от къде е, защото пак ще ти ги върне

Отново подавам трите - приетата НЕ, а само 2-те, които са за трудовия договор декл.1 и декл.6 отново с верни суми и код 0, нали така? Няма ли да се получи двойно подаване за приетата вече декл.1?

# 47
  • Мнения: 822
Не мога да открия от къде идва разминаването в ДОО. И калкулатори и софтуера за ТРЗ изчисляват по-малка сума отколкото програмата на НАП за декл. 1.
Някаква идея къде греша или какво пропускам?  ooooh!

Скрит текст:
ТЗПБ 0,7% съм го отразила като промяна в декл. 1

1. ОРЗ 475 лв. + % прослужено време и след 1960 г. = 500,65 лв. и се получава НРЗ 392.46 лв.

2. ОРЗ 125 лв. без % ПВ и инвалидност над 50% не удържам данък 10% и преди 1960 г. = НРЗ 108.87 лв.

В декл. 6 посочвам сума за ДОО 117.62, а с бутона изчисли в декл. 1 сумата за ДОО е 118.87 = 1,25

Проблемът идва от % трудова злополука, в софтеура е стария 0,5 пфууу

Последна редакция: вт, 24 фев 2015, 14:19 от eldass

# 48
  • Кафе,грим и без да мечтая, днес пак ще бъда силна!
  • Мнения: 824
Здравейте момичета, има ли бюджетни счетоводители в темата  newsm78
Ето  и въпроса ми
Скрит текст:
Дали някой разполага със съпоставка в табличен вид (примерно) на сметки /параграфи от ЕБК т.е кой параграф на коя сметка отговяря? Благодаря

# 49
  • Мнения: 2 643
Здравейте! Имам въпрос, дано не бъркам подходящата тема за него  Embarassed
През февруари 2013 съм освободена по чл. 325 ал.1 т.4 - завършване на определена работа - не съм ползвала обезщетение за безработица.
През юли 2014 съм освободена по чл. 328 ал.1 т.2 - съкращаване на щата - също не съм ползвала обезщетение за безработица.
В момента работя по заместване чл.68 ал.1 т.3 - ако напусна по собствено желание, на какво обезщетение за безработица имам право?  Rolling Eyes
Предварително благодаря на отзовалите се!  Hug

# 50
  • София-Младост
  • Мнения: 24 102
При прекратяване на ТД по желание на работника винаги е минималното обезщетение за 4месеца.

# 51
  • Мнения: 2 643
Благодаря, Ала-Бала! Но обезщетението е 60% от брутната заплата за 24 месеца назад, а не минималното, нали?

# 52
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 908
Благодаря, Ала-Бала! Но обезщетението е 60% от брутната заплата за 24 месеца назад, а не минималното, нали?

Това е само в случай, че договорът се прекрати по инициатива на работодателя, а не по твое желание.

# 53
  • София-Младост
  • Мнения: 24 102
Благодаря, Ала-Бала! Но обезщетението е 60% от брутната заплата за 24 месеца назад, а не минималното, нали?
Не, обезщетението е твърдо 7.20/работен ден само за 4 месеца.

# 54
  • Мнения: 4
Здравейте, имам следният въпрос:

Наематели сме на търговски обект. До сега наема го оправдавахме с споразумение за извършен от наша страна ремонт на покрив. Искаме от 01,03,2015 да го обявиме ,за да си ползваме разход. Хазяйката е инвалид 78% и е на мнение ,че няма нужда да го декларира в общината,защото е освободена от данък. Как се процедира? Нали наемателят е длъжен да плаща данъка всеки месец и след това да се приспада от наема,ако тя не го обяви това възможно ли е?


Благодаря предварително и се извинявам ако въпроса ми не е за тук.

# 55
  • Бургас
  • Мнения: 891
Здравейте,
отправих питането си и в счетоводен форум, но ми се иска да събера колкото се може повече информация.

Посъветвах се с адвокати, с личната счетоводителка, не могат да ми отговарят удовлетворяващо.
Възнамерявам да сключа договор с авиопревозвач (чужда фирма извън ЕС) по силата на който да извозвам непристигналите заедно с пътника багажи (загубените багажи) от Летище до близки курорти. Имам регистрирана фирма, която извършва административна дейност, но според съдебната регистрация има право да извършва и транспортна дейност. Превозът на тези багажи ще се извършва с лек автомобил, който ще бъде с договор за наем, тъй като фирмата не разполага със собствен автомобил.
Сега и въпросът ми:
За извършване на такъв вид транспортна дейност (превоз на куфари и чанти) ще имам ли нужда от някакви по-специални документи - разрешителни, лицензи?
 (Отговорът на адвоката - не!)
Не ме притесняват евентуалните проверки по пътищата, а по-скоро това, че ще се наложи да издавам фактури за извършената транспортна услуга, които ще бъдат ли валидни?! (Отговорът на моята счетоводителка - да, след като има фирмена кола или наета такава!) ???
Всяка информация ще ми бъде от огромна полза за което ви благодаря предварително!

# 56
  • София
  • Мнения: 1 949
Здравейте, имам следният въпрос:

Наематели сме на търговски обект. До сега наема го оправдавахме с споразумение за извършен от наша страна ремонт на покрив. Искаме от 01,03,2015 да го обявиме ,за да си ползваме разход. Хазяйката е инвалид 78% и е на мнение ,че няма нужда да го декларира в общината,защото е освободена от данък. Как се процедира? Нали наемателят е длъжен да плаща данъка всеки месец и след това да се приспада от наема,ако тя не го обяви това възможно ли е?


Благодаря предварително и се извинявам ако въпроса ми не е за тук.

Данъчно облекчение за лица с намалена работоспособност
Чл. 18. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Сумата от годишните данъчни основи по чл. 17 за лица с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност, определена с влязло в сила решение на компетентен орган, се намалява със 7920 лв., включително за годината на настъпване на неработоспособността и за годината на изтичане срока на валидност на решението.

До 7920 лв. плащате без да й удържате данък, след тази сума почвате да удържате данък.
До 7920 лв. тя не дължи данък, но го обявява в НАП с годишна декларация по ЗДДФЛ до 30.04. следващата година.
В същия срок вие го обявявате със справка по чл. 73 от ЗДДФЛ.

# 57
  • Мнения: 4
Здравейте, имам следният въпрос:

Наематели сме на търговски обект. До сега наема го оправдавахме с споразумение за извършен от наша страна ремонт на покрив. Искаме от 01,03,2015 да го обявиме ,за да си ползваме разход. Хазяйката е инвалид 78% и е на мнение ,че няма нужда да го декларира в общината,защото е освободена от данък. Как се процедира? Нали наемателят е длъжен да плаща данъка всеки месец и след това да се приспада от наема,ако тя не го обяви това възможно ли е?


Благодаря предварително и се извинявам ако въпроса ми не е за тук.

Данъчно облекчение за лица с намалена работоспособност
Чл. 18. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Сумата от годишните данъчни основи по чл. 17 за лица с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност, определена с влязло в сила решение на компетентен орган, се намалява със 7920 лв., включително за годината на настъпване на неработоспособността и за годината на изтичане срока на валидност на решението.

До 7920 лв. плащате без да й удържате данък, след тази сума почвате да удържате данък.
До 7920 лв. тя не дължи данък, но го обявява в НАП с годишна декларация по ЗДДФЛ до 30.04. следващата година.
В същия срок вие го обявявате със справка по чл. 73 от ЗДДФЛ.
Благодаря за отговора   bouquet


Наемът ще е фиктивен 200 лв. Confused ,но както и да е. Тя получава и някаква заплата около 500 лв. Целта й е ако може тя да не плати никакъв данък или минимален.
Т.е ако правилно съм ви разбрала ако сега към 01,03,2015 г. сключим договор ние не трябва да плащаме 10% от данъка в общината всеки месец,а чак април 2016 ,след като разберем дали тя дължи или не дължи данък.

# 58
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 908
Sisa77, данъкът се внася в НАП, а не в Общината. Също така се подава и декларация, в случай, че има дължим такъв.

# 59
  • София
  • Мнения: 1 949
Здравейте, имам следният въпрос:

Наематели сме на търговски обект. До сега наема го оправдавахме с споразумение за извършен от наша страна ремонт на покрив. Искаме от 01,03,2015 да го обявиме ,за да си ползваме разход. Хазяйката е инвалид 78% и е на мнение ,че няма нужда да го декларира в общината,защото е освободена от данък. Как се процедира? Нали наемателят е длъжен да плаща данъка всеки месец и след това да се приспада от наема,ако тя не го обяви това възможно ли е?


Благодаря предварително и се извинявам ако въпроса ми не е за тук.

Данъчно облекчение за лица с намалена работоспособност
Чл. 18. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Сумата от годишните данъчни основи по чл. 17 за лица с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност, определена с влязло в сила решение на компетентен орган, се намалява със 7920 лв., включително за годината на настъпване на неработоспособността и за годината на изтичане срока на валидност на решението.

До 7920 лв. плащате без да й удържате данък, след тази сума почвате да удържате данък.
До 7920 лв. тя не дължи данък, но го обявява в НАП с годишна декларация по ЗДДФЛ до 30.04. следващата година.
В същия срок вие го обявявате със справка по чл. 73 от ЗДДФЛ.
Благодаря за отговора   bouquet


Наемът ще е фиктивен 200 лв. Confused ,но както и да е. Тя получава и някаква заплата около 500 лв. Целта й е ако може тя да не плати никакъв данък или минимален.
Т.е ако правилно съм ви разбрала ако сега към 01,03,2015 г. сключим договор ние не трябва да плащаме 10% от данъка в общината всеки месец,а чак април 2016 ,след като разберем дали тя дължи или не дължи данък.


Вижте: СМЕТКА ЗА ИЗПЛАТЕНИ СУМИ по чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ - издавате я, когато й плащате. Тя декларира т.1 в Допълнителните данни.

Общи условия

Активация на акаунт