Трудно проговаряне -тема 18

  • 136 208
  • 751
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 5 028
Mirra Manastira  Hug
_re_ge  ти обаче ме навеждаш на разни размисли. Преди повече от 2г. диагнозата ни беше разстройство на експресивна реч.
Напоследък тя е с много поведенчески проблеми, то затова и ни пращат на психотерапевт. Фината моторика е под всяка критика. нямаме изоставане в обща моторика, даже сме напред. Социална комуникация с децата, ами за война говорим. С мен проблем няма, проблем са другите деца, та тя вече посяга. Дали да я заведа и на детски психиатър?
И пак да питам, в какво в общи линии се състои работата на психолога с детето когато говорим за проблеми с поведението?

# 211
  • Мнения: 98
Ако питаш мен......не знам как да ти кажа.Сега ходим на логопед и психолог.С психолога бяха влизали в някаква тъмна стая със звузци на делфини,и разни светлини,той беше на 7мото небе.В общи линии това което први с мен ,го прави и с психолога,който уж го наблюдава.Моят е много кротичък,не се бие,не посяга,само ако не му изнася нещо и се сърди.Сега го наблюдавам как гледа по-големите и ги копира.Преди половин година ходихме на психолог в Сливен тя ни разпита половин час,обърна се да го зяпа,и каза че не е аутист,но да сме ходили при нея за по 40лв на час ,за да видим къде са проблемите.СЕга питам сегашния психолог какво мисли(ама явно хич не мисли),казва ми само ама нали работим,има напредък>>.>>>>>Ама аз съм постоянно във филма.....Записах час за 14 май при Матанова и  се моля на Господ да не ми сервират нещо като аутизъм или по сериозно(вече и аз не знам,кое е по страшно)....Просто се възхищавам на всички вас,които се борите за децата си!!!!!!!

# 212
  • Мнения: 411
laurentin не не извинявай не до теб ,а до Данито.Просто от вчера от както прочетох какво са им казали не съм на себе си,сякаш за моето е тази експертиза.Даже и повръщах......Просто се чудя ,защо???????????????Защо ни се случват такива неща???????
Аз също.Просто не се сдърах и се разплаках.Няма да ходя обаче на никакво обследване,защото с диагноза или без -това си същото мое дете със същите дефицити по които ние и без това си работим и правим всичко по силите си за да ги преодолее.Това с диагнозите е просто въпрос на интерпретация от лекаря и с нищо няма да помогне нито на детето, нито на нас.Ако ми кажат -нищо му няма на детето -ще се изпарят ли дефицитите?не.Ако кажат има ГРР написано върху лист хартия -ще  помогне ли с нещо?
Горе главата на всички!Кураж!

# 213
  • Мнения: 5 051
Ако питаш мен......не знам как да ти кажа.Сега ходим на логопед и психолог.С психолога бяха влизали в някаква тъмна стая със звузци на делфини,и разни светлини,той беше на 7мото небе.В общи линии това което први с мен ,го прави и с психолога,който уж го наблюдава.Моят е много кротичък,не се бие,не посяга,само ако не му изнася нещо и се сърди.Сега го наблюдавам как гледа по-големите и ги копира.Преди половин година ходихме на психолог в Сливен тя ни разпита половин час,обърна се да го зяпа,и каза че не е аутист,но да сме ходили при нея за по 40лв на час ,за да видим къде са проблемите.СЕга питам сегашния психолог какво мисли(ама явно хич не мисли),казва ми само ама нали работим,има напредък>>.>>>>>Ама аз съм постоянно във филма.....Записах час за 14 май при Матанова и  се моля на Господ да не ми сервират нещо като аутизъм или по сериозно(вече и аз не знам,кое е по страшно)....Просто се възхищавам на всички вас,които се борите за децата си!!!!!!!
В Сливен при кой психолог ходихте?

# 214
  • Мнения: 34
А защо пък да не пробвате алтернативна комуникация? От опит глава не боли.

По този повод имам много да пиша, още повече моят син е минал през всичко това и аз като родител съм била поставена в много и най-различни ситуации. Имам и опит, както и наблюдения над много деца със СОП с които се срещаме по разните центрове..... обаче ще се въздържа.


Аз бях за алтернативната комуникация, когато на 3 и половина синът ми не говореше след половин година интензивни занятия.  Заедно със специален педагог вкарахме знаци и карти ( ние сме работили с ПЕКС ) . Детето проговори година ималко след това.


Знам че тези варианти имат противници , които смятат че така детето ще се откаже да говори въобще, но аз не смятам така....  ни най-малко. Алтернативните методи дават възможност на детето да усети какво е това комуникация и тогава започва да го влече да общува ( освен ако не е аутист. дори децата от спектъра обаче имат нужда и стремеж към комуникация, какво е аутизъм и неговите специфики е друга тема. но д а!познавам аутисти които много добре комуникират , говоря обаче за невербалните ) . Та се появява момент в който картите и знаците се оказват прекалено бавни и това кара детето да си отваря устата....  и така стъпка по- стъпка нещата тръгват. А ако и алтернативните методи не ви помогнат тогава значи наистина ще имате невербално дете ( съжалявам да го напиша но е така и най-добре истината да се казва с прости и точни думи, иначе никой не печели  Hug ) . А  в Щатите с такива деца комуникират наистина с карти и знаци - учат ги и това има смайваща полза за децата. Във всички случаи от алтернативните методи печелите и ако детето ви ще бъде вербално и ако ще бъде невербално.


Искрено се чудя защо се противите. Речта не е като очите които се стимулират с превръзки на здравото око.  Алтернативните методи я провокират АКО детето има шанс да заговори. ако то ще бъде невербално комуникацията с картинки и знаци ще бъде полезна и за вас и за детето и за всеки който се грижи или ще се грижи за него.
Благодаря Ви за мнението. Съгласна съм с всичко, което сте написали. Определено ще проуча въпроса кой от методите е най-подходящ за нас и ще се заемем.

# 215
  • Мнения: 98
Малеее нито помня психолога как се казва,нито знам как да ти го обясня,но ще питам мъжа ми и ще тикажа.

# 216
  • Мнения: 33
Ходихме в "Образователни технологии". Детенцето изкара цял ден там. Не ни приеха. Не се беше справил с теста. За математическата част не му беше стигнала 1 точка, а българския : при минимум 18 т. ,беше изкарал 7 т. Добре се е държал, но му било изморително. Според тях трябва да остане в предучилищна, но не при тях ,защото не са подготвени за деца с проблеми. Имали в горните класове деца с дефицити,но по-леки: Дисграфия, дислексия. Като гледах теста, ако малко се по упражним ,ще успее да го направи. То беше почти ясно, че като могат да си напълнят паралелките с деца без дефицити,никой няма да хукне да се занимава с деца с дефицити. Поне се пробвахме......

# 217
  • Мнения: 411
Ходихме в "Образователни технологии". Детенцето изкара цял ден там. Не ни приеха. Не се беше справил с теста. За математическата част не му беше стигнала 1 точка, а българския : при минимум 18 т. ,беше изкарал 7 т. Добре се е държал, но му било изморително. Според тях трябва да остане в предучилищна, но не при тях ,защото не са подготвени за деца с проблеми. Имали в горните класове деца с дефицити,но по-леки: Дисграфия, дислексия. Като гледах теста, ако малко се по упражним ,ще успее да го направи. То беше почти ясно, че като могат да си напълнят паралелките с деца без дефицити,никой няма да хукне да се занимава с деца с дефицити. Поне се пробвахме......
То е ясно ,че и нас ни чака същото .Би ли могла да сканираш теста и публикувяш?та  да се готвим,макар че на този етап се учим да си казваме името и годините де.

# 218
  • Мнения: 16 016
Благодаря Ви за мнението. Съгласна съм с всичко, което сте написали. Определено ще проуча въпроса кой от методите е най-подходящ за нас и ще се заемем.

Ние освен с карти използвахме и знаци. Пели сме и песни със знаци. Това беше в периода когато още музиката и песните го дразнеха. Аз пея а той показва песента със знаци. Примерно :Здравей, какъв прекрасен ден, радвам се да те видя" - това сме го пели със знаци.Знаците ползваме и досега когато се затруднява да постави правилния предлог. примерно ВЪВ е като пъхаш пръсти в тръбичка която си направил с другата ръка- така визуално значи какво е "във".ПОД е когато пъхаш едната ръка под другата. и прочие. Понеже при нашите деца визуалното компенсира вербалното тези знаци веднага задвижват думата която трябва да изплува - и така докато не стане автоматизъм.

# 219
  • София
  • Мнения: 40 958
Моя син остава при "неговата" логопедка, т.е. няма да сменям училището. Говорихме в понеделник и каза, че много неща му е дала, но той се справя добре.
Не знам дали са правили психологически тест за пригодност за първи клас и дали изобщо ще правят.

# 220
  • Мнения: 33
За съжаление не взех теста, но споменаха ,че е по материали на "Просвета". Ще нахвърлям по памет:
1. Пунктирана фигура на сладолед около 2 см. и кръг с диаметър около 3 см, с вписана фигура;
2.Множества от букви, да се отбележи кои са повече,кои по-малко;
3. Пътечка от обект до обект;
4. Професии: да се свържат доктор със слушалка;
5. Да се свържат логически: ключ- врата; чадър- дъжд;
6. В квадратчета повтарящи се по определен ред фигури: кръг ,знак за по-малко,знак за по-голямо и пак кръг ,знак за по-голямо ,знак за по-малко.Размера на квадратите , 1см х  1 см.;
7. Няколко картинки на плодове и зеленчуци: да се заградят зеленчуците;
8. Дали познава буквите.( отбелязаха ,че може да си пише сам името с печатни букви)
9.Прерисуване : един кръг с малко квадратче горе в ляво и до него квадрат с малко кръгче долу в дясно.
10. Рисуване на човешка фигура с подробности.
 Големите фигури около 3 см .,а малките вътре около 3 мм.( въобще не беше разбрал какво се иска от него)
Ако се сетя за друго ,пак ще пиша.
 Искам да вметна, че не са вземали предвид ,че има затруднения. Смятам ,че ако се упражняваме малко ,с по- голямата част от нещата  ще може да се справи. Освен това мисля ,че по време на теста децата могат да се манипулират с не точни или недостатъчни обяснения.
 Например: Детенцето се справи с професиите( защото при логопеда са го правили), а с плодовете и зеленчуците -не. Когато в къщи го питах кое е плод и кое е зеленчук си знаеше( ореха и жълъда не можа да определи). Смятам че не е разбрал точно какво се иска в задачата.
Доволна съм обаче, че изкара един учебен ден от 8.20 ч. до 16.00 ч. ,без да ми се обадят ,че има проблем. По време на часовете са го изкарвали 2-3 пъти. Според мен още в началото са смятали да не ни приемат, защото сутринта ,като го заведох,едната от госпожите на 1 клас ми изнесе лекция,как в 1 клас най-важното било да се обогати речника на детето, да се научи да разказва , да опознае света,буквите и цифрите не били на първо място, но поне знам ,че не трябва да се притеснявам за поведението му в училище.
 

# 221
  • Мнения: 98
Момичета.....вчера гледах реклама на тази клиника,всекимесец правят безплатен преглед за деца с аутизъми още няколко диахнози(церебрална пареза и парализа и)http://oxylife-sofia.com/bg/page/pacient

# 222
  • Мнения: 411
Деси ,благодаря за подробния отговор.Не смятам че детето ти има някакви кой знае какви проблеми.По големия ми син също имаше проблеми с проговарянето.Сещам се че когато беше предучилищна се комплексирах колко е изостанал-как не знае дните на седмицата ,месеците ,плодовете ,зеленчуците,професиите,как трябва да се въоръжиш с гигантско търпение за да можеш да разбереш случката ,която разказва.Питали са ме защо говори така странно.А сега в 3 клас е с награда от национално състезание и една майка ми каза колко е надарен,а друга че е вундеркинд.Така  че не е задължително детето да си остане изоставащо  ,а може да настигне и задмине дори останалите.Всичко зависи от него-възможности и желания!
Това ,което се чудя  защо изобщо споменаваш ,че детето ти има някакви проблеми.Просто кажи ,че е расло в двуезична среда и поради тази причина езика не е на необходимото ниво.Е ,то е ясно ,че недостатъчното ниво на владеене води и други проблеми ,но основно в случая е ,че детето ти може изкара един учебен ден без големи сътресения  и без да пречи,овладява нови знания и т.н . Когато го приемат може да споменеш на класната за особеностите му ,но дотам.

# 223
  • София
  • Мнения: 3 249
Момичета.....вчера гледах реклама на тази клиника,всекимесец правят безплатен преглед за деца с аутизъми още няколко диахнози(церебрална пареза и парализа и)http://oxylife-sofia.com/bg/page/pacient
Преглед...малко несериозно ми звучи - особено за аутизъм. Звъннах вчера от любопитство, зададох 2-3 въпроса, не можаха да ми отговорят - мерси. А и процедурата си е скъпа.

# 224
  • Мнения: 33
Asya Asya ,благодаря ти за милите думи и куража.Още когато влязохме при директора на предварителната среща,Калоян влезе,не поздрави, отиде до бюрото,взе един бял лист от принтера,намери си химикалка и седна да си рисува.Директорката ме погледна и каза:"Той има дефицити,какви са?" Иначе и аз  мислех да си замълча.Сега си мисля, че всяко зло е за добро. Все някъде ще ни вземат.Надявам се да изскочи някакъв талант.

Общи условия

Активация на акаунт