Трудно проговаряне -тема 18

  • 136 123
  • 751
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 5 051
А за други неща отговаря ли дали й харесват? Сина ми отговаря с да или не ако го попитам например дали дадени маратонки или блузка му харесват, за храна и вода, за книжка и играчка. При него слизането по стълби е по-проблемно. Като се качва редува краката но при слизане не. От скоро започна и мъничко да скача ако е на по високо вече схвана че трябва първо да приклекне.
Всяка сутрин го питам кои сандали иска да обуе днес и ми отговаря "мамо теш" и сочи. Питам "кой иска вода?" и ми отговаря тупайки гърдите си "аш".
За разбиране всичко си разбира. Вечер пълним бутилки с вода за да има за другия ден топла вода за басейна и не пропуска да каже да налея и на кучето вода и храна.

# 436
  • Мнения: 4 199
Отговаря с ''да'' и ''не'', ако пожелае.  Не разбира всичко. И слизане и качване прави стъпало по стъпало, ако е за ръка качването го прави взимане на стъпало от краче, иначе не.

# 437
  • Мнения: 5 051
Как преценяш че не разбира?

# 438
  • Мнения: 534
Точно такава тема търсех! Сина ми е на 3 и не говори казва само "мамо,тати,бабо,деде,да,не,ало,како, БИиби (име на момиченце),гол,пуф паф" и някои животни имитира . Чува и разбира идеално. Изпълнява всичко- да донесе ,да намери , да включи ,да извика батко си. Ходи сам до тоалетна ,вдига си панталоните,мие си сам ръцете и зъбите,яде сам . Обича да си играе с деца и е много контактен . Изразява всякакви емоции -радва се като види близък ,като поучи подарък и обратното  ако не поучи нещо.Но когато го карам да повтори нещо ми обръща глава и казва "не" . Мисля, че е объркан от филмчетата които гледа предимно на руски. Пускам му български ,но той сам си сменя и настоява за чуждите. Понякога казва нещо и  толкова не повтаря. Скоро сме на консултация при педито ,та ще видим какво ще каже и за къде ще ни насочи. Вие какво мислите ,какъв специалист да търсим ?

# 439
  • Мнения: 4 199
Как преценяш че не разбира?

Когато ме разбере, по погледа, дествията й си личи, и обратното.

# 440
  • Мнения: 5 747
Julia_21, понеже прочетох, че си писала, че сте зле с фината моторика, да кажа само, че и моето дете е така. През учебната година ходи на психомоторна кинезитерапия, но сега е ваканция и кине-то ни препоръча да работим усилено у дома с перли за нанизване (има едни доста големи дървени), не от тези за правене на бижута. Също да реди пъзели (моето хич не обича) и да рисува, като обаче следим за правилното държане на молива - купили сме едни доста дебели моливи пак по препоръка на кине-то. Кине-то каза също така да се опитваме да играем общи игри, в които има някакви правила, макар и доста елементарни и да кара триколка - триколката развива много концентрацията, която пък е необходима за фината моторика. Много добре му се отразява и работата с лепенки - отлепването и залепянето. Е, поскъсва ги малко и доста бързо губи търпение, но и малкото, което правим, е полезно.

И говоренето ни беше проблем, но след осемесечни занимания при кине-то доста напредна. Фината моторика обаче продължава да е зле, така че на есен с песен пак на кинезитерапия.

# 441
  • Мнения: 4 199
Нединка, успех ви желая! Честно казано, мен грубата повече ме притеснява, иначе да реди пъзел - абсурд - единствено един от 4 парчета  ио пак ги бърка. За рисуване само драска по картинките, показах и дай да рисуваме сега косичката в жълто, устичката в червено, хем да опита да различава цветовете, нервничи и само драска. Купих и рисувателна книжка с Елза и Ана, любикмите и героини с надеждата, че по тях няма да драска, а ще се опитаме да ги направим красиви заедно, същата история Tired

# 442
  • Мнения: 1 315
Julia_21
просто трябва да се съобразиш с уменията на детето и всяко нещо, което предлагаш да една идея по-трудно.
Напр. при пъзелите правите с не повече от 2-3 части. Когато успее, с повече. Някои деца просто не обичат да подреждат пъзели.
При рисуването нека да драска -постепенно ръката ще свикне. А не веднага да оцветява героините.
При команди -нека първо да е едностепенна.
Обмисли с конкретни реални цели, ще ти е по-лесно. Вземи една от тези таблици, които четеш, погледни
нямам претенции на голям разбирач, де.

# 443
  • Мнения: 5 014
 Julia_21, според мен имаш нереална представа за възможностите на една дете на вашата възраст. Каква уста в червено, коса - жълта. Дори и децата в норма това не го могат. Те в първа група започват от прост кръг , квадрат, подобия на линия. Моето все още не може да държи правилно молив, какво остава да оцвети уста ooooh! Ако и дам да оцвети фигура на дете- ще бъде цялото плътно в някакъв цвят, няма коса, ръце. Но може да оцвети кръг, квадрат, или нещо друго, но голямо. Като да не излиза от очертания  - абсурд, мисия невъзможна

Последна редакция: чт, 30 юли 2015, 21:46 от laurentin

# 444
  • Мнения: 4 199
Не ме разбрахте, друго имах предвид, както и да е.

# 445
  • Мнения: 1 315
Julia_21

въпреки че съм досадна, но понеже си ми много симпатична ще споделя тази таблица. Комуникацията онлайн е по трудна, така че  Hug

http://logopedia.by/?p=714

# 446
  • Мнения: 4 621
Julia, В Люлин 10 има логопедичен кабинет - ЛОГОмаГика. Ако искаш, свържи  се с логопедите там. Аз водих там моето дете миналото лято там за консултация, но не продължихме със системната работа. Цените са с една идея по-ниски от тези на повечето места.

# 447
  • Мнения: 5 747
Нединка, успех ви желая! Честно казано, мен грубата повече ме притеснява, иначе да реди пъзел - абсурд - единствено един от 4 парчета  ио пак ги бърка. За рисуване само драска по картинките, показах и дай да рисуваме сега косичката в жълто, устичката в червено, хем да опита да различава цветовете, нервничи и само драска. Купих и рисувателна книжка с Елза и Ана, любикмите и героини с надеждата, че по тях няма да драска, а ще се опитаме да ги направим красиви заедно, същата история Tired

На кое му се вика ''груба моторика''?

Моето също бърка частите на пъзела. Рисуването също са му драсканици, обикновено някакви опити за кръгчета, но ако го питаш какво е това, обикновено казва нещо много сериозно, последното беше: ''Вълкът е организирал празник на плажа''. На френски думите са по-прости, да не си мислиш, че знае думата ''организирал''. За оцветяване и дума не може да става. Лепенките ги слага, отлепя, пак слага, пак отлепя и после започва настървено да драска върху тях. Та мисълта ми е ''не се отказвай'', всяка работа с детето има някаква полза, макар и не непосредствена.

Успех!

# 448
  • Мнения: 4 199
Тромава е, често пада, не може да изкачва стълби, сега се сетих, че казаха че има проблеми и с импресивната реч...Чери, хич не си досадна, много мило, че пишеш!!!
Неди, та детето ти говори! Моето посмъртно не може да каже нищо подобно, примерно ако и нарисувам рибка и я питам какво е това ще каже, но до там.

# 449
  • Мнения: 4 199
Julia, В Люлин 10 има логопедичен кабинет - ЛОГОмаГика. Ако искаш, свържи  се с логопедите там. Аз водих там моето дете миналото лято там за консултация, но не продължихме със системната работа. Цените са с една идея по-ниски от тези на повечето места.
Чух за ''Местенцето'', но ще проуча как стоят нещата и там, благодаря! Hug

Общи условия

Активация на акаунт