Трудно проговаряне -тема 18

  • 136 070
  • 751
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 40 958
Моя син винаги е бил сам с логопеда когато съм го водих в Пумпелина. Може децата в момента да са повече.

# 571
  • Мнения: 2 237
Джулия, а ти защо не попиташ защо са по две в стая? Аз не бих си давала парите за такива занимания. Ако са 2-3 деца с подобен дефицит и работят в група - да, даже за моята дъщеря този вариант е много подходящ, защото слуша много повече отколкото ако е сама, но така по двама с тая с два различни логопеда, лично за мен биха били хвърлени ня вятъра пари.

# 572
  • София
  • Мнения: 55
Може ли да ми кажете в коя барокамера водите децата си в София . Искам да пробвам и това. Основно ме интересува дали ще можем да ходим вечер след работно време -например след 18 часа.

# 573
  • Мнения: 98
Момичета,моля ви кажете някой ползвал ли е ДЕНУБИЛ??????Или да знаете нещо повече за него.Препоръчаха ни го да го пием,но искам и мнение на родител...

# 574
  • Мнения: 747
Доколкото чета листовката му, основният му компонент е ДМАЕ.
http://power-beauty.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1% … 0%B4%D0%B8%D0%BC/
Инфо има още много в нета.

# 575
  • София
  • Мнения: 3 249
Може ли да ми кажете в коя барокамера водите децата си в София . Искам да пробвам и това. Основно ме интересува дали ще можем да ходим вечер след работно време -например след 18 часа.
В Окси фор лайф има часове от 18 и 19. Часа от 18 обаче ще е свободен чак след 15 октомври Wink

# 576
  • Мнения: 33
Здравейте, мернах някъде ,че има група за първолаците от спектъра. Не мога обаче да намеря поста. Ако някой от вас вече е част от групата,може ли линк? Благодаря!

# 577
# 578
  • София
  • Мнения: 3 249
Не знам колко от вас четат и други теми в Деца с увреждания , но да ви постна за проекта, който започва да работи тия дни Wink

Скрит текст:
РАННА ИНТЕРВЕНЦИЯ НА УВРЕЖДАНИЯТА
По проект „Социално включване чрез създаване на общностни центрове за деца и семейства в рискови групи на територията на Столична община“, финансиран от Световната банка

Ранната интервенция е система от професионални услуги за малки деца с изоставане в развитието, увреждания, атипично поведение, социални и емоционални затруднения, или малки деца, които има голяма вероятност от изоставане преди да тръгнат на училище
За ползване на услуги по Ранна интервенция не е необходимо детето да е диагностицирано или освидетелствано чрез ТЕЛК, ЛКК. По този начин на родителите се предоставя възможност сами да потърсят помощ при притеснение за развитието на детето си без да изпитват страх от поставянето на диагноза или „етикет“ в толкова ранна възраст. Поради бързите темпове на развитие на децата през първите години от живота им, всеки месец е от значение и ранната намеса е от критична важност. Приемът на деца без диагноза не изключва провеждането на консултации с медицински специалисти, изследвания и диагностика. Това е част от оценката на състоянието на детето и планирането на последващата интервенция. Подкрепата на семействата в този процес е една от ролите на ранната интервенция.
Услугите,които ще предлагат центровете са:
- Индивидуална работа с деца (логопед, психолог, специален педагог, рехабилитатор)
- Групова работа с деца
- Работа с родители (оказване на психологическа помощ на самите родители)
- Родителски групи за взаимопомощ
- Обучения за родители
- Мобилна услуга - посещения по домовете, родилни домове, болници
Критерии за допустимост за услугата „Център за ранна интервенция на уврежданията“
• Възраст на детето: 0-7 г.;
• Увреждане или риск от развитие на увреждане;
• Риск от изоставяне на дете от целевата група и настаняване в институция;
• Забавяне в една или няколко области на развитие – познавателна, двигателна, речева, социална, емоционална;
• Местожителство – семейството да живее в рамките на общината на
предоставяне на услугата
Забележка: Препоръчително е във възрастта 0-3 г. услугите да се предоставят основно в домашна среда. Услугите за деца до 6-годишна възраст – мобилни или в Центъра – се предоставят, когато за децата няма друга подходяща услуга в общността, в случаите на по-късно установена потребност, както и по преценка на екипа.
В двата общностни центъра – в Слатина (Ал. Момчев 1) и Овча Купел (ул. Маестро Кънев 2) действа по един екип от специалисти : психолог, логопед, специален педагог, рехабилитатор, педиатър и медиатор или родител за контакт (родител, преминал специализирано обучение, който подкрепя и дава съвети на други родители чрез контакт по телефона или лични срещи)
Доника Костадинова – медиатор ц-р Слатина – 0878658882, 0888658882 (Теленор), donika.gh@gmail.com
Паулина Дякова – медиатор ц-р Овча Купел – 0887266922,

# 579
  • Мнения: 1 427
След всички таблици за сравнение, днес във фейса в страницата на Логопедико попаднах на това:

Показатели за развитие на детската реч:
1г.-използва 4-5 думи
2г.-използва около 50 думи, свързва 2 думи в изречение
3г.-използва около 250 думи, свързва около 3 думи в изречение


# 580
  • Мнения: 29
Бройката думи в един момент може да стане само една статистика и да се обърне срещу родителя, който си я води. В смисъл, че детето може и 500 думи  да знае при норма 300, но ако не може с тях да проведе адекватен разговор за възрастта си, това става проблем.
Аз се усетих, че съм пред такъв проблем като си дадох сметка, че думите се използват основно в разказни изречения, описващи какво се случва наоколо и не се използват по предназначение, ако някой попита - Искаш ли да си играем?, Какъв подарък искаш? или ако не може с тези думи да влезе в ролева игра - на доктор, на продавач... Затова сега фокусът ни е не върху механичното разширяване на речника, а върху осмислянето им и използването им в речта като диалог, като умение да се разказва, още по-нататък - ...върху умението да се мисли логично...
Въобще сега съм на вълна логика. Кога например ще може детето да каже от картинка с три сродни предмета кой е излишният; кога ще може да разбере правилата на памет-картите, кога ще реди пъзел с повече части и т.н

# 581
  • Мнения: 15 995
Илиана Русева.
Не трябва да се спира постоянното запълване на речниковия запас - това е процес който върви паралелно с останалото, думите може само да се складират на някакъв етап и да се опреснявт през няколко месеца, но идвамомент в който всички думи избликват неочаквано. Бях чела,някъде че осн запас ото думи се натрупва до 6 години беше май.

# 582
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 4 258
Моля,ако има мамита от Пловдив да препоръчат добър логопед

# 583
  • Мнения: 2 237
teddynm, аз съм от Пловдив, живеем в Ирландия, но няколко пъти съм се консултирала с Янко Янков по скайп, беше ми препоръчан от моя близка. Нейният син проговори с него за 6 месеца на 3.6 годинки. Човекът е изключително отзивчив и учудващо немеркантилен, което ми направи допълнително много добро впечатление. Естествено, зависи и детето дали ще се сработи с него.

# 584
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 4 258
teddynm, аз съм от Пловдив, живеем в Ирландия, но няколко пъти съм се консултирала с Янко Янков по скайп, беше ми препоръчан от моя близка. Нейният син проговори с него за 6 месеца на 3.6 годинки. Човекът е изключително отзивчив и учудващо немеркантилен, което ми направи допълнително много добро впечатление. Естествено, зависи и детето дали ще се сработи с него.



Много ти благодаря!  bouquet

Ще се свържем с него и ще направим консултация Hug

Общи условия

Активация на акаунт