Трудно проговаряне -тема 18

  • 136 056
  • 751
  •   1
Отговори
# 585
  • Пловдив
  • Мнения: 20 292
Моят син, на 2 г. и половина, също не говори и не изпълнява команди, нито използва жестове. Не ми се пише повече за това засега, но чета темата редовно. Имаме диагноза, провеждаме някаква терапия. Янко Янков ми е братовчед и се консултирахме, естествено, и с него - наистина беше отзивчив и многословен и не искаше отначало да ми вземе пари (аз настоях). И моите впечатления са добри. На мъжа ми дори той му се стори най-трезвомислещ от всички специалисти, с които се бяхме консултирали (другите бяха лекари и психолози), но това опира повече до съвпадане на възгледите. Wink Идеята на това цялото, дето го написах, е, че и аз съм "за" него, но аз съм пристрастна.

Иначе нашия младеж го водех първоначално два пъти седмично при детски психолог. След това обаче едната психоложка излезе в дълъг болничен, а другата има възможност да работи с децата само веднъж седмично, а на мен ми се искаше да се работи с него по-интензивно, така че отскоро на своя глава започнах да го водя и на логопед в кабинета на Антоанета Георгиева на ул. "Георги Кондолов" в Кючук Париж. Там занятията се водят от две млади логопедки, но собственичката Антоанета Георгиева, доколкото разбрах от техния сайт и от едно мнение на Доника тук, е преподавателка в СУ и според мен би следвало това поне в някаква степен да е гаранция, че и подчинените и знаят какво правят.

Скрит текст:
Защо при Ант. Георгиева, а не при братовчед ми - защото той, или поне на мен така ми се стори, не смяташе, че е необходимо за момента и на тази възраст да се ходи и на логопед, след като ходим при психолог, а впоследствие, когато се разредиха ходенията при психолога, ми беше неудобно да му се изтърся пак.  Embarassed

Последна редакция: пн, 24 авг 2015, 20:19 от Магдена

# 586
  • Мнения: 5 048
Момичета, бихте ли споделили как протича един час при логопеда, който посещавате? Не знам аз ли имам различни очаквания, но някак си ми се струва, че нещата не са такива каквито трябва да са  newsm78

# 587
  • Мнения: 2 237
На мен Янко Янков ми даде някои насоки, касаещи основно двуезичната среда. Аз минах изцяло на английски с детето, а татко и все още говори на български. Ще я видя още известно време как е и ако трябва, ще минем изцяло на английски, този български не иска и не иска да го говори и да повтаря думички. В крайна сметка искам само да проговори, пък нека говори на какъвто ще език.
Въвеждаме по 1 предмет от бита на ден целенасочено с разни игри /те вече изскачат и повече от 1 думичка на ден/, съветът му беше просто да се уверя, че е запомнена пасивно. За много кратък период дъщеря ми започна да казва доста голям брой думи, от 20-ина скочиха на 200 за няма и два месеца. Изпрати ми и доста електронни материали на английски, както и книги.

Детето ми още не свързва изречения, произношението и е много зле, но има светлина в тунела. Най-накрая започна да си иска храна - за сега е на фаза кейк, сладолед и близалка по цял ден Grinning Опитва се да си говори с другите деца, казва им здравей, ела тука, хвани ме, друг е въпросът, че те много много не я разбират. Има много какво да се желае, разбира се, но сега от септември тръгва отново на Монтесори забавачка и започва групови логопедични занимания и силно се надявам да излизат все повече думи и реч. Определено минаването от моя страна на английски у нас изигра огромна роля - нещо, което тукашните логопеди категорично ме съветваха да не правя и всеки път като повдигнех въпроса, казваха, че много ще я объркам, а аз пък не смеех на своя глава да го направя. Просто имах нужда някой да ми обясни като специалист какво, защо и как.

Да се похваля - свали и дневния, и нощния памперс преди третия рожден ден. Сега оценявам, че не съм била много настоятелна с приучването към гърне, може би защото тук всички около нас си ходят с памперси до 3-4. Сега по цял ден ходи да пишка в тоалетната и да пуска водата, като се изака на гърнето, търчи да го хвърля в тоалетната и да му вика чао. Вчера и празнувахме рождения ден и за всеки случай и сложих памперс, че като се превъзбуди в детския център, да няма инциденти - по едно време я гледам, набутала се в един ъгъл и си събула клина, опъва ли опъва да свали памперса  Laughing Laughing Laughing




# 588
  • Мнения: 15 989
Poppi Fairy
И без да съм специалист щях първо да те посъветвам именно това,странно защо не са го намирали за логично. На нас дори ни казаха че сме сгрешили като не сме заминали както имахме възможност, и аз си давам отчет вече след после че английския е много по- облекчен граматически.

# 589
  • София
  • Мнения: 40 958
При моя син като малък часовете бяха по скоро под формата на игра. Но той беше мъничък и наблягаха на фината моторика. За думички или звуци почти не е ставало дума.
Сега часовете са му много по-различни - думички, звуци, писане, четене, и игри под формата на "свържи картинката със съответната дума или звук".

# 590
  • Мнения: 5 048
На 3 г. и 8 м. е. Започват с буквите, но губи бързо интерес понеже му е трудно да ги повтаря. И с цифрите и така. След това му дават да присипва леща, да пъха разни фигури и цифри (нещо като мек пъзел).

# 591
  • Мнения: 4 199
И при нас дейностите са под формата на игра, но назовавайки и думите. Сега за ''домашно'' ни бяха дали две игри - едната с 6 къщички с различен цвят и животни в тях и различно заключване - така тренира хем моротиката, хем думите, хем цифрите, хем цветовете, с които обаче удряме на страхотен камък - не може да познава цветовете и това е Rolling Eyes Другата игра е със сезоните - срещу всеки един да се сложи специфичните дрехи или неща, които са характертни, с подсказване, разбира се. Попи, много се радвам за вас Hug

# 592
  • Пловдив
  • Мнения: 20 292
И при нас. Даже бих казала, че психоложката и логопедката правят донякъде подобни неща, с изключение, разбира се, на това, че психоложката не се опитва да извлича звуци от него. Специално при логопедката хранят кукли, имитират звуци на животни, карат коли по един килим от онези с нарисуваните шосета, драскат кръгчета и т.н. И се назовават по много пъти имената на съответните предмети. Също звуци и упражнения с език наляво-надясно и напред-назад пред лицето му (той не повтаря, само понякога се хили на движенията на езика, но казват, че въпреки това е добре да гледа и да чува звуковете), и така.
Нашият не се включва много активно в тези неща, де, даже често по средата на занятието тръгва да отваря вратата, а аз съм отвън и се налага да вляза, защото той не иска да влезе обратно без мен. Та когато съм вътре, аз го държа гушнат и/или му насочвам ръката, защото той не опитва да прави почти нищо, не имитира.

# 593
  • Мнения: 2 237
Poppi Fairy
И без да съм специалист щях първо да те посъветвам именно това,странно защо не са го намирали за логично. На нас дори ни казаха че сме сгрешили като не сме заминали както имахме възможност, и аз си давам отчет вече след после че английския е много по- облекчен граматически.
Rege, тук година и половина ми натякваха, че детето едва ли не ще изпадне в стрес и няма да проговори. Но аз да си призная, ние адекватна помощ до момента не сме получили. Постоянно ни сменят логопедите, една от които мъдро ми заяви, че щом имала няколко думи значи ще проговори и въобще да не я мисля. Аз много повече ефект виждам от заниманията и в забавачката. Обмисяли сме като вариант да се върна аз с детето в бг за известен период, но април месец си бяхме на почивка - детето спря да казва и малкото думи, които казваше, така че съм решила да натискам тук с английския и повече работа у дома.

А иначе освен, че английският език е много по-лесен, учебната им система е коренно различна, децата до много късно ходят с любима играчка на училище, имат време за игра сутрин, повечето неща се поднасят в началото под форма на игра - много лесно се адаптират към училищната среда и ходят с удоволствие. В основното училище информацията е поднесена по много лесно смилаем начин и ги учат на много практически знания, което съответно прави възможно деца с различни дефицити да посещават масови училища. В гимназиите вече нещата стават малко по-сериозни.

Последна редакция: вт, 25 авг 2015, 11:15 от poppy-fairy

# 594
  • София
  • Мнения: 3 249
Истината е, че логопедитевече не работят само за звуци, както едно време. Все повече са децата със забавяне в развитието и в 90% работата на психолога и логопеда се припокрива. Разликата в действителност е в това, че просто психолога не държи на говора, а на запомнянето/познаването на думата.
Колкото до акането - да се похваля, че имаме напредък лек този месец - цели 3 пъти в тоалетната Rolling Eyes

# 595
  • Мнения: 15 989
Попи фери

Точно това имам в предвид бих спряла български българския и за по-дълги период ако се наложи.както съм писала и преди много деца не им понася двуезичната среда за разлика от ширещата се заблуда че като малки било добре да ги тъпчем с няколко езика И щели да станат полиглоти.

При мас психолога се занимаваше с емоции, разпознаването им, провокация на реципрочност,басни или истории с поуки,страхове, рисунки с подтекст и все неща от сорта на стабилизиране на вътрешния му комфорт и адаптация.

Логопедката работеше основно за езиково речников запас.паралелно с това каквото учат в градината като животни, сезони,растения, плодове зелен чуци, съгласуване по род и число, букви,цялостно на думи по подразбиране четене, по късно сричково четене и пр.

Последна редакция: ср, 26 авг 2015, 01:03 от _re_ge

# 596
  • Мнения: 98
Хайде и аз да изкажа мнение.Ни е ходим от февруари на логопед и психолог в един център.Логопедката освен да го кара да издава звуци като патка друго не правеше,той почна да ги казва,но психоложката ......каквото и да в питах включително и за барокамерите ме гледаше като музейна мечка!!!Логопедката по същия начин аз се ядосах и синамерих още един център там ходи при друга логопедка,с която работи 1 -2 седмично за по 30 мин.При нея по ефект видях то от около 2 месеца.Тя го кара да седят на малка масичка,така че да са на едно ниво,да я гледа право в устата и по хитрото тя има син в 4 клас запозна моя с нейния,за да му спечели доверитето  Simple SmileКара го също да се гледат в огледалото и да си посочват частите на тялото и да си правят физиономии,съответно и аз го правя в къщи снего.

# 597
  • Мнения: 4 199
Вчера ми се обади директорката на градината до нас, че ще назначават логопед на щат, който е работил в логопедичната група, в която мислех да записвам детето. Мисля да я прехвърля, да е сред вербални деца и там с нея да работи логопеда. Дано не греша и дано е за добро.

# 598
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 4 258
Вчера ми се обади директорката на градината до нас, че ще назначават логопед на щат, който е работил в логопедичната група, в която мислех да записвам детето. Мисля да я прехвърля, да е сред вербални деца и там с нея да работи логопеда. Дано не греша и дано е за добро.

Julia , това според мен е много добър вариант,щом логопеда ще е на линия и едновременно ще общува с другите деца ,стискам палци да се получат нещата Peace Hug

Аз по препоръка на една мама тук се свързах с много добър детски логопед в Пловдив и човека каза,че на база тези срички и речника от 10 думи на сина ми да сме му дали срок до 2,5г туй като бил "надежден" да започна да използва думи от пасивния си речник,тъй като детето чува перфектно,изпълнява команди,разбира ,посочва и т,н....та ще видим докъде ще я докара Simple Smile

# 599
  • Мнения: 4 199
Tedi, дано Hug Аз май и преди питах тук, като цяло ми направи впечатление, че дечицата от темата са в редовни групи и коментирахме, че е за предпочитане, времето ще покаже.
Дано при вас думичките почнат да изкачат, щом има разбиране и добър пасивен речник Peace

Общи условия

Активация на акаунт