Трудно проговаряне -тема 18

  • 136 062
  • 751
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 5 048
Вчера ми се обади директорката на градината до нас, че ще назначават логопед на щат, който е работил в логопедичната група, в която мислех да записвам детето. Мисля да я прехвърля, да е сред вербални деца и там с нея да работи логопеда. Дано не греша и дано е за добро.

Julia , това според мен е много добър вариант,щом логопеда ще е на линия и едновременно ще общува с другите деца ,стискам палци да се получат нещата Peace Hug

Аз по препоръка на една мама тук се свързах с много добър детски логопед в Пловдив и човека каза,че на база тези срички и речника от 10 думи на сина ми да сме му дали срок до 2,5г туй като бил "надежден" да започна да използва думи от пасивния си речник,тъй като детето чува перфектно,изпълнява команди,разбира ,посочва и т,н....та ще видим докъде ще я докара Simple Smile
Моето момче е на същото положение, но намирането на читав логопед в града ни е мисия невъзможна.  Sad Сега го водим два пъти в седмицата в обществен център на логопед, но психолога няма свободни часове удобни за нас. В 14 ч. има единствено, но тогава няма как да го водя.
И нашето момче е в редовна група, но логопед не идва в градината.
Разбира, използва 15на думи, сочи, разбира, изпълнява, единствено отказва да повтаря звуци и думи, които са му трудни. Благодарение на сестра си /на 2 г. е/ научи 4-5 нови думички. Казва ги неправилно все още, но за мен е напредък  Praynig

# 601
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 4 258
Йоко, а твоето момченце на колко годинки е и как се справя в градината,бил ли е на ясла?

# 602
  • Мнения: 5 048
На 3 г и 8 м. На ясла е ходил и като го оставях сутрин много плачеше, но като го вземах беше спокоен. Определено не му харесваше и не се отпусна. Сега на градината е добре. Старае се да е самостоятел (има урологичен проблем и понякога има нужда от помощ), децата от групичката му се радват като го видят. Лелките казват че се старае, че всичко разбира. Започна да съблича блузката си сам. Но доста пречи на децата докато рисуват . Той не може и явно на лелките от сборните групи не им се занимава и го оставят да си прави каквото си иска..

# 603
  • Мнения: 2 237
Теди, понякога за 2-3 месеца наистина децата се променят много. Давам за пример моето дете - на 2.6 имаше 5-6 думички, април си отидохме в България, тотално спря да говори, явно се стресира от смяната на езиковата среда и българския навсякъде около нея. От началото на май до сега, това са 3 месеца, толкова думи бълва ежедневно, че направо понякога съм шах и мат. Снощи сочи луната и вика moon, star, не я знам откъде ги е научила. Още плещи на някакъв измислен език, но тя ми е хиперактивна и много емоционална и това се случва като като се превъзбуди. При нея като че ли помогнаха много Монтесори заниманията, започна март месец. В Пловдив има полудневни Монтесори центрове и мисля, че може да водиш детето примерно 1-2 пъти седмично, а не ежедневно. Ако детето ти обича компанията на други деца, може да му хареса. Мисълта ми е, че едобър вариант за времето докато започнете занимания с логопед, щом сте решили да изчакате.

Предвид двата езика и многото примери късно проговарящи двуезични деца около нас, с говора малко си поех въздух, но в момента много ме притеснява тази хиперактивност на моята хубавица и цяла програма от тръшкане и инати, с които ми скрива шапката от 1-2 седмици. Не знам дали е от възрастта и липсата на говор или е синдромът "Баба ни беше на гости", но ако тези изблици продължават и след началото на учебната година, ще започна по-сериозни добавки. В момента и давам Liquid Health Attention, някой помня, че го даваше на детето си, ще сподели ли впечатления?

# 604
  • Мнения: 5 048
На колко години е детето? Сина ми в периода 2-3 г. с тръшкането беше нещо страшно.Още ме втриса като се сетя. Сега е в период на срамежливост. Голям срам, голямо нещо. Ако носех пола сигурно под нея щеше да се крие.

# 605
  • Мнения: 2 237
Йоко, тъкмо навърши 3. Ами иска да говори, а не може, както казах - много емоционална е, обяснявам нещо, не иска да ме изслуша. Живеем до морето, изтървах я на плажа онзи ден, 20 минути не мога да я довлека до нас. Тръшкане и влачене по земята, пищене, защото иска да хвърля камъни във водата. Беше нещо страшно... Дано е от възрастта.

# 606
  • Мнения: 4 199
В старите теми някой беше писал за взаимовръзка между хиперактивност и трудно проговаряне.
Нашата е кротка, има си от време на време изблици, мен ме притеснява, че има вече немалко думи, но не може и не може да направи собстевно изречение, като изключим стандартните, наизустени. Някои дечица с по-беден речник се опитват да кажат и обяснят какво искат, при нас е словесен миш-маш Rolling Eyes

# 607
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 932
В старите теми някой беше писал за взаимовръзка между хиперактивност и трудно проговаряне.
Нашата е кротка, има си от време на време изблици, мен ме притеснява, че има вече немалко думи, но не може и не може да направи собстевно изречение, като изключим стандартните, наизустени. Някои дечица с по-беден речник се опитват да кажат и обяснят какво искат, при нас е словесен миш-маш Rolling Eyes

Да, защото дисфазията "гази" не само на лексикално и граматично, но и на семантично ниво. Т.е.- осмислянето на явленията и нещата в думи, вербализирането им, е затруднено. Синът ми и досега се чувства по-спокоен с готови речеви конструкции, за които знае, че са правилни и работят безотказно, вместо да се напъва да го измисли. Но с времето става все по-лесно, започват да импровизират децата, когато се ориентират малко по-добре в построяване на изречения. После ти се иска да млъкнат.

Тя може ли да духне свещичка? Кога се научи?

# 608
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 4 258
Цитат
Тя може ли да духне свещичка? Кога се научи?

Това добър показател ли е ,означава ли нещо?

# 609
  • Мнения: 4 199
Сауле, не помня кога се научи. Мисля, че я улесни духането на сапунени мехури. Между другото, ще се радвам ако можеш да ми разясниш разликите между дисфазия и дислексия, понеже един психолог изказа съмнение, че детето по-скоро клони към дислексия. Ще видим какво ще напишат  и на епикризите в крайна сметка.
А за млъкването.....не знам, така ми се иска сега всички тези реки от неразбрана реч да станат осмислена такава, така или иначе и сега не спира, та поне да почнем да я разбираме Simple Smile

# 610
  • Мнения: 5 048
При нас не се получава духането  на свещ и на каквато и да е. С какво ли не опитвахме, но не се получава. Ние в четвъртък и петък ще сме на обследване при доктор Попов в Пловдив.
Изследването на слуха задължително ли е при липса на говор?

# 611
  • Мнения: 2 237
Йоко, моята се научи да духа от приказката за Трите прасета. Имаше едно детско в ютюб, където вълкът казва И ще се надуя, и ще се издуя и ще издухам къщата ви. И двете надувахме бузи на дивана и духахме. Пробвай и това, не знаеш с кое и как ще им хванеш интереса на тия малките. Аз с моята обикновено трябва да се правя на маймуна, за да я науча нещо.

# 612
  • Мнения: 5 048
Ще пробвам. Обикновено все гледа сестра си какво прави и казва. Та и нея ще присъединя към упражнението. Тя може да духне свещичка.

# 613
  • Мнения: 2 237
Ние между другото така започнахме да четем книжки, защото дъщеря ми не ме оставяше да чета, а грабваше книжката. Първо гледаме детското, после четем същата приказка на книжка, иначе интерес нулев. Та и сега като четем трите прасета, като стигнем до страницата с вълка, събира въздух по половин минута, за да духа.  Grinning

# 614
  • Мнения: 15 993
Дислексията е нарушение свързана с четенето или да кажем с преработка на визуална информацияция под формата на букви и цифри. Т.к дъщеря ми е дислектик ми казаха че всеки дислектик има своя особеност и затруднение и трябва да се дефинира в какво е проблема. Те виждат повече образно и често възприемат думата числото не като съвкупност от знаци а като цяло. Сменят букви или цифри,разменят местата им,виждат ги наклонени обърнати и пр.Имат проблеми в научаването четат.  С последното не съм ссъгласна защото при ранно и точно дефиниране и третиране те нямат проблеми. Дъщеря ми както казах е с ХАДВ и с дислексия и я научихме да чете на 6 години. При нея в края на думата се сменят последните два знака също и при числата.



Дисфазията а пък е нарушение в развитието на речта, тя е свързана с трудно усвояване на речта проблеми в съгласуване по род число използвсне на предлози,наличие на аграматизми.т.e тези деца изпитват речеви затруднения но нямат интелектуални задръжки и поведенчески проблеми.

Последна редакция: нд, 30 авг 2015, 10:02 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт