Абсурди в учебниците

  • 13 448
  • 48
  •   1
Отговори
# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Последните думи на песента са:

Има всичко в интернет, само щракай ред по ред
и е много интересно там -
няма нужда от мечти, щом във него влезеш ти
в миг оставаш безнадеждно сам.

И децата много добре разбират смисъла - въпреки цялото това общуване човек може да се чувства съвсем сам. И сами си правят извода, че с нищо не трябва да се прекалява.

И какво лошо има да има песни за забавление? Винаги ли трябва да се търси поука и някакъв дълбок смисъл във всичко? Не че не може да се намери ако се постави за цел, винаги може да се погледне от някоя страна и да се измъдри нещо дълбокомислено  Laughing

# 31
  • Мнения: 918
Последните думи на песента са:

Има всичко в интернет, само щракай ред по ред
и е много интересно там -
няма нужда от мечти, щом във него влезеш ти
в миг оставаш безнадеждно сам.

И децата много добре разбират смисъла - въпреки цялото това общуване човек може да се чувства съвсем сам. И сами си правят извода, че с нищо не трябва да се прекалява.

И какво лошо има да има песни за забавление? Винаги ли трябва да се търси поука и някакъв дълбок смисъл във всичко?
Когато говорим за изучаването на литература и музика в училище, естетиката не може да се пренебрегва. Нямам нищо против да се говори по тези теми с децата, но подбраните текстове са простовати и пошли.

# 32
  • Мнения: 2 755
.....Когато говорим за изучаването на литература и музика в училище, естетиката не може да се пренебрегва. Нямам нищо против да се говори по тези теми с децата, но подбраните текстове са простовати и пошли....
И аз схващам нещата по този начин. Достатъчно неща за забавление има и извън училищата. Мисля, че чалгата и простотията от ТВ екрана, която бълва нонстоп, е достатъчна. Има достатъчно стойностна музика, която също може да служи и за забавление. Много е важен баланса между музикалната култура /образование/ и забавлението. А не ..." три прасета заблудени, возят се в БМВ, сто кокошки разярени, гонят тъпото теле...."  Whistling

# 33
  • Мнения: 50 889
ЧП 3 клас
"Въздухът е газ..."
Догодина май ще учат, че всъщност не е един газ, но защо първо учим грешно, после надграждаме с по-вярна информация не е ясно.

А според теб смес от два газа какво е? Течност? Твърдо тяло? Плазма? То друго не остана, та като казваш, че въздухът не е газ, избери коя от другите три опции е вярната Whistling
Само да ти напомня, че като смесиш няколко течности пак се получава течност Wink

# 34
  • Мнения: 71
Бих ти предложила много краткото и според мен по-правилно определение, дадено в уикипедия напр., а именно: "Атмосферата на Земята, наричана още въздух, представлява газовата обвивка на земното кълбо. Атмосферата предпазва живите организми, като спира голяма част от вредните ултравиолетови лъчи. Около 99% от газовете са азот и кислород."

# 35
  • Мнения: 50 889
Атмосферата на Земята, наричана още въздух, представлява газовата обвивка на земното кълбо.

T.e. въздухът е газ. А че може по много начини да се раздува след това е друг въпрос.

# 36
  • София
  • Мнения: 4 771
Бих ти предложила много краткото и според мен по-правилно определение, дадено в уикипедия напр., а именно: "Атмосферата на Земята, наричана още въздух, представлява газовата обвивка на земното кълбо. Атмосферата предпазва живите организми, като спира голяма част от вредните ултравиолетови лъчи. Около 99% от газовете са азот и кислород."
Ако това го видя написано в учебник, ще е кандидат за тази тема. Изхождайки от логиката, че щом 99% от въздуха е азот и кислород (О2) и атмосферата предпазва от УВ лъчите, би трябвало да си направим извода, че именно азотът и кислородът спират вредните лъчи, и най-вече азотът, защото е най-много. Да, ама не. УВ-то го спира озонът - О3, който е само една стохилядна до една милионна от процентното съдържание на въздуха.
От такива общи твърдения ученикът не научава нищо. Нещата трябва да се казват такива каквито са. Ако са трудни за съответната възраст, значи просто не им е мястото в тяхната програма.

# 37
  • Мнения: 1 384
Става ми ясно, защо българският ученик все не знае и е крайно неграмотен на излизане от школото. Защото често родителите се пишат по-знаещи от учителите и няма да се учудя, ако вкъщи им се говори-маме, то в тези учебници само глупости пише. Tired

# 38
  • Мнения: 380
Направо не мога да повярвам, че родител не знае, че въздухът е газ  Joy
Явно не са отскоро абсурдите в образованието ни. Thinking

# 39
  • Мнения: 918
Газ е агрегатно състояние на веществото, в този смисъл определението "Въздухът е газ" не носи кой знае каква информация. Може би авторите са преценили, че за съответната възраст това е достатъчно. Важното е учителят да си е на мястото и да обяснява по разбираем начин.

# 40
  • Мнения: 380
За третокласници си е съвсем достатъчно.

# 41
  • Мнения: 7 683
Ами каква информация да носи? Водата пък е течност. Не знам трябва ли един третокласник да знае, че молекулата на водата има два атома водород и един атом кислород. Струва ми се, че в трети клас и ние не ги знаехме тези работи. Каква информация - че водородните атоми се намират под ъгъл 105 градуса и че връзките са ковалентни полярни ли - ами и тази информация учат, ама в осми клас може би.
Ако се задълбаваме, във водата, ако не е дестилирана, има и много други вещества, примеси, има даже и пясък, който пък е малки късчета кварц. Да не би това да прави водата по-малко течност.

Разбира се, че въздухът си е газ.

# 42
  • Мнения: 50 889
Газ е агрегатно състояние на веществото, в този смисъл определението "Въздухът е газ" не носи кой знае каква информация.

Носи, носи, само че в обратната посока. Ти как ще обясниш на един третокласник какво е газ? Ще му кажеш, че е флуид, който заема целия му предоставен обем и ще му напишеш връзките между температура, налягане и обем ли? Едва ли Laughing Обаче всеки знае какво е въздух и затова "въздухът е газ" всъщност носи много информация за това ще е туй газ. Ами газът е нещо дето се усеща, ама не можеш да го пипнеш, точно като въздуха. За малко дете това стига за да намести в главата си идеята за газ.

# 43
  • Мнения: 918
Моето мнение беше съвсем неутрално, в никакъв случай не отправям критика  Peace
Само учител по специалността или самият третокласник може да каже дали учебникът е разбираем.

# 44
  • Мнения: 1 384
Как така третокласника ще казва. То е ясно, че половината, които ги мързи, ще казват колко им е неясно.

Общи условия

Активация на акаунт