Явлението "Бг-продавачка"

  • 95 821
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 1 410
  • Мнения: 5 612
Е, извънреден труд си е, ако работното ти време е фактически по-дълго от това на магазина, защото се налага преди и след работното време на магазина да оправяш, а договорът ти е писан с часовете за работното време на магазина. Коректното е договорът да е е с реално изработените и съответно заплатени часове. Не е редно да те карат да отиваш на работа от 7:30 примерно, да оставаш до 17:30, а да ти заплащат от 8 до 17 часа.

Да, но на практика точно така се получава. Не съм виждала или чувала работното време на продавачката да е различно от това на табелата. Да не говорим, че се е случвало да отида сутрин по-рано с половин час, за да измия пода и да може да изсъхне, докато стане време да отворим. Магазинът отваря от 8.00. В 7.35 ме виждат, че мия и е заключена вратата, при което чукат и ръкомахат отвън на живот и смърт да отворя вратата. Дори да отворя, да не мислите, че в 7.30 някой си купува дрехи? Не, просто чакат автобуса на спирката отпред. Същото е и ако остана вечер след работа да изчистя. Вечно някой ръкомаха отвън и натиска заключената врата със всичка сила.

# 1 411
  • Мнения: 19 221
кукумицинка , точно така си е. За съжаление обаче са много малко магазините / и не само / , в които се отразяват реално отработените часове  Confused

Подозирам какво е. Аз на млади години съм работила като сервитьорка и барманка, същото беше. Оставаше се след работно време да се отчиташ, оставаше се да се дочакат клиенти. По принцип успявах, ако нямаше много упорити клиенти, да успея да приключа 20 минути след работното време и съответно да изтърча и да хвана последния автобус, но ако закъснеех повече, се налагаше за прибиране да си хващам такси. И проблемът ми беше не толкова, че ще изчакам половин час някой да си допие, ами, че заради този половин час аз трябваше да се бръкна с 5-6 лева.

# 1 412
  • Мнения: 2 127
Работното време на вратата не е ли за клиентите, а не за персонала?
При положение , че на персонала му се заплаща за същото работно време , според теб ?  Wink
Според мен е за клиентите. Те как да знаят какво е вашето работно време? И трябва ли изобщо да ги интересува?
Да, ама не е. В смисъл, някак си се получава, според великият собственик, че това време е И за клиентите, И за персонала. Да, ама не може клиентът да си плати, а ти директно да врътнеш ключа и да си тръгнеш. Имаш пари да броиш и каса да попълваш, на места имаш и подреждане и чистене. И след като на мен ми се заплащаше до 22:00, аз стоях именно до 22:00. Ако в договора ми пишеше 22:30 и тези 30 минути ми се заплащаха, никакъв проблем, щях да стоя.

# 1 413
  • Мнения: 3 031
Да, разбирам, но проблемът е в шефа, а не в клиентите. Така че не те трябва да се юркат да си ходят преди да е приключило работното време на магазина, а да си уредите вашето работно време със собственика.

# 1 414
  • Мнения: 9 487
Аз проблем нямам нито с единия, нито с другите. Просто в определен час врътвам ключа и всеки се спасява. Ако клиентите имат проблем ги пращам при шефа ако шефа има проблем го пращам в Инспекцията по труда.

# 1 415
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Извън работно време да си работят собствениците или да наемат допълнително персонал. Не е сериозно да се очаква от човек, който обслужва 10 часа клиенти да е учтив със всички.  

Напротив. Ако не му изнася, свободен е да си потърси друго място, което да му е в унисон с разбиранията, а за това място ще се намерят доволно много кандидати, сред които, сигурна съм, ще има и такива, които няма да гонят клиентите с неадекватни подканвания.
Клиентът не е виновен, че ти си се съгласила на 10 часа и не си се разбрала с шефа си кои от часовете се работи, чисти, брои пари и т.н.

# 1 416
  • София
  • Мнения: 39 876
На мен ми се случи преди няколко дена да отида в магазина 20 мин преди да затворят. В магазина имаше доста хора. Ние бяхме бързи. Персонала любезно предупреди, че затварят.
На касата обаче ни забавиха, защото две момчета преди нас бяха решили да платят с торба стотинки. Касиерката извика друга да брои и започна да обслужва нас.

Явно бяха редовни клиенти. Броящата нямаше какво да направи, но с усмивка и на шега каза "кажи на майка ти, че ще ѝ оскубя черната опашка" Simple Smile Съчувствах ѝ. Бързо ги оправи обаче. Но на тях май им беше все едно.

# 1 417
  • Мнения: 2 127
Лиляна, ясно е, че клиентът не е виновен. Но пак те питам, на твоите наемници в договорите какво пише? Работното време на магазина, или си е указано друго, по-дълго? И ако не, плащаш ли допълнителното?

# 1 418
  • Мнения: 1 111
В коментар някъде по назад ясно се изразих, че говоря винаги на "вие" на клиентите, които не познавам. На близки говоря на "ти". Изказах наблюденията си и как ми е по удобно да разговарят с мен.

# 1 419
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Лиляна, ясно е, че клиентът не е виновен. Но пак те питам, на твоите наемници в договорите какво пише? Работното време на магазина, или си е указано друго, по-дълго? И ако не, плащаш ли допълнителното?
Не знам какво пише. Имаме договор само при извънредни случаи за малко часове. Отварянето и затварянето на магазина, обороти и всички останали допълнения си ги правим ние основно. Ако извикам някого извънредно - да, плаща се.

# 1 420
  • София
  • Мнения: 6 212
За такива случаи решението го виждам като се напише на вратата работното време за клиенти, както е по банките. Аз възприемам указаното на вратата като важащо за мен, откъде да знам колко време отнема приключването след това, за да изчисля?

# 1 421
  • Мнения: 1 111
Почти никой не вижда работното време ако ще да е в размер колкото вратата. И ако трябва да се изчака всеки клиент решил да си разглежда след края на работното време май доста често ще трябва да се кара нощна смяна  Laughing

# 1 422
  • Мнения: 15 960
лято!, ами то това и значи, но понеже собствениците искат до този час и да е приключено всичко в магазина, продавачките сами си намират решения. Всъщност собствениците нямат нищо против продавачките да останат и още половин-един час за без пари, ама няма чак толкова отдадени на магазина. Така че аз лично ги разбирам, и не бих настоявала да пробвам дрехи 5 минути преди края на работното време. Виж, за един хляб съм притичвала в последния момент и са ме обслужвали.

# 1 423
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Почти никой не вижда работното време ако ще да е в размер колкото вратата. И ако трябва да се изчака всеки клиент решил да си разглежда след края на работното време май доста често ще трябва да се кара нощна смяна  Laughing
И така да е, има много други начини да предупредиш клиентите, че работното време приключва, а не да държиш тон кой щял да се начуди.

# 1 424
  • Мнения: 19 221
Не върши ли работа невербалната комуникация? Примерно, клиентът влязъл 5 минути преди края на работното време, вадиш мопа или метлата и започваш да миеш или да метеш, постепенно приближавайки се към него. Вероятно ще разбере намека.

Общи условия

Активация на акаунт