Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 852
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 1 140
  • Мнения: 9 586
Да, в Теленор и като клиент и като служител съм ползвала практиката. Удобно е. И по-големи суми съм закръгляла.

# 1 141
  • Другата България
  • Мнения: 42 387
Ок, не казвам, че не е възможно, странно ми е как става? newsm78 Даваш касова бележка с наистина платеното и после? В системата го отразяваш някак, за да се види при следващо отчитане?

# 1 142
  • Мнения: 9 586
Те ти издават касова за наистина платеното. При сметка 17.77 а вкарани 20 имаш касова бележка за 20лв. И на следващата фактура пише -2.23лв.

# 1 143
  • Мнения: 9 782
Ок, не казвам, че не е възможно, странно ми е как става? newsm78 Даваш касова бележка с наистина платеното и после? В системата го отразяваш някак, за да се види при следващо отчитане?
Вероятно се отразява като кредит, който се приспада при следващо плащане. Виваком имаха подобна практика, но се разделих с тях.

# 1 144
  • Другата България
  • Мнения: 42 387
Те ти издават касова за наистина платеното. При сметка 17.77 а вкарани 20 имаш касова бележка за 20лв. И на следващата фактура пише -2.23лв.
Ясно.
Много прилично решение и начин да не връщаш клиенти.
Благодаря ти, Бела.  bouquet

# 1 145
  • Мнения: 5 643
Не знам дали е обсъждано по-напред в темата, но мен изключително много ме дразни, когато на витрината е залепено, че може да се плати с карта, а в магазина продавачката ти прави муцки като й кажеш, че ще плащаш с карта. Редовно "не им работи" пос-терминала или пък има "проблеми с банката" и други подобни селски пинизи. Дори са ми казвали "ами, то отсреща има банкомат". Познайте при такива реплики дали въобще се връщам в този магазин. Не мога да разбера като не искат да работят с карти защо въобще слагат пос-терминали? Супер тъпо е да го сложиш и после да отказваш плащания с карта, защото ти излиза скъпо.

# 1 146
  • Мнения: 2 096
Ок, не казвам, че не е възможно, странно ми е как става? newsm78 Даваш касова бележка с наистина платеното и после? В системата го отразяваш някак, за да се види при следващо отчитане?

Практикува се често, чак понякога имам чувството че е нарочно. Като внеса повече пари отколкото дължа после в профила ми в Теленор,сметката ми е - хх лева.

По темата...
Имаме собствен бизнес и контактувам пряко с клиентите. Поздравявам абсолютно с Добър ден/вечер и изпращам с пожелание. Това обаче не пречи на един доста сериозен процент от клиентите, да се правят на глухи и упорито да не влагат комуникация. А най много ме вбесява това, че като дойде време да плащат започват да оставят парите в/у стоката. Ако някой не е виждал как се слагат стотинки в/у картофи да заповяда да пием по кафе и да види. А когато очаквано /за мен,явно само/ въпросните стотинки,паднат м/у картофите...." оффф,ама те паднаха..." и или ме информират колко са като номинал и си тръгват, или се започва едно ровене в картофите да ги търсят.

# 1 147
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
... Не мога да разбера като не искат да работят с карти защо въобще слагат пос-терминали? Супер тъпо е да го сложиш и после да отказваш плащания с карта, защото ти излиза скъпо.

Това не зависи от продавачките, а темата е за тях.

Нямала съм такива клиенти, които да оставят пари върху стоки. Има си определено място - каса с подходящ съд(обикновено е рекламна чинийка), където се оставят парите. Ако няма такова, то е нормално клиентът да се чуди къде да си сложи плащането.

В Теленор/екс Глобул имат ужасния навик да закръглят без да питат. Имам три сметки там, от които аз плащам само две, третата само се води моя, но си я плаща друг. Просто направих услуга на колежка. Така имам обща сметка и ако ми приспаднат 2-3 лева за следващия месец, после е неудобно да кажа на колежката ми тези пари са мои, та като плащаш не ги включвай в твоята сметка. Веднъж се разправях с един в Германос, който ме изгледа като някаква изпаднала за 2 лева. Ами ако аз реша, ще кажа да ги остави, не той да решава вместо мен. Резултатът е, че повече не плащам там.

# 1 148
  • Мнения: 9 586
В твоя случай, Лил, да. Но когато човек си има само една карта е много удобно.

# 1 149
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В твоя случай, Лил, да. Но когато човек си има само една карта е много удобно.
Разбира се, че е удобно. Ползвала съм и така, но винаги аз съм казвала да останат и да не ми връщат. Само тези в Германос се правят на тарикати, явно гонят някакъв оборот или просто ги мързи.

# 1 150
  • Мнения: 9 586
В твоя случай, Лил, да. Но когато човек си има само една карта е много удобно.
Разбира се, че е удобно. Ползвала съм и така, но винаги аз съм казвала да останат и да не ми връщат. Само тези в Германос се правят на тарикати, явно гонят някакъв оборот или просто ги мързи.

Ооо трябваше да кажеш, че за Германос става въпрос  Mr. Green само като ти кажа, че един от въпросите на интервюто за започване при тях е: на какво сте способни за да достигнете таргета и ще разбереш защо им е такова отношението. Wink

# 1 151
  • Пловдив
  • Мнения: 1 039
Още една случка от мен.За първи път ми се случва.Оня ден със съпруга влизаме в Т-Маркет в Тракия /изключително не ми харесват като магазини, но спешно трябваше да купя няколко картофа/.Та купуваме към 1,5-2 кг картофи.На касата, една хипер флегматична леля реши да прерови цялата найлонова торба с картофи /прозрачна, взета от магазина, от щанда за зеленчуци/ като вадеше и обръщаше картофите един по един.Явно очакваше да сме скрили нещо скъпо и ценно между тях.Сигурно сме и изглеждали като престъпници.Търпеливо изчаках и нищо не и казах.

# 1 152
  • Мнения: X
Лелята е трябвало да разреже картофите и да провери дали не сте ги натъпкали примерно с диаманти или поне с луканкови пръчици. hahaha

# 1 153
  • Мнения: 9 586
Лелята е трябвало да разреже картофите и да провери дали не сте ги натъпкали примерно с диаманти или поне с луканкови пръчици. hahaha
А направо и в тавата да ми ги сложи така нарязани?  Flutter

# 1 154
  • Мнения: 2 127

Говорите за объркани цени - и какво правим като дойде едно намаление,колежката е сгрешила новата цена,идват да ти плащат и съответно ти правят възможно най-грозния скандал,а ти се чудиш какво да кажеш и как да реагираш,защото трябва хем да излезеш от ситуацията без да се обиди клиента,хем да запазиш спокойствие при положение,че често те и обиждат...

Понеже аз подхванах за сгрешените цени, та да ти отговоря.
Никога, ама никога не вдигам аз скандал на продавачките. В горния, описан от мен, случай, си подходих със съвсем спокоен тон, придружено с "моля" и "извинете", а именно продавачката беше тази, която ми се наежи. А ако просто беше казала едно "Извинете, ще сменим цените", въобще нямаше да го правя на въпрос.
Ами, ако вляза в магазина, проверя цената на стоки 1,2 и 3, занеса ги на касата, обаче се окаже, че цените са други (макар и със стотинки) и на мен не ми стигнат парите, какво правим?
А от магазин на Глобул (техен, фирмен, не Германос) няма да забравя как една кака тръгва да ме агитира да подпиша договор на свое име, което не би ми било никак изгодно - от поне 10 години ползвам номер, който се води на друго име и получавам преференциални условия като дългогодишен клиент, които не бих имала, ако сега изведнъж мина на сметка на мое име. А втори номер не ми трябва. Още в началото я парирам, че не се интересувам и искам просто да си платя сметката, а тя ми се скара - "Ама изслушайте, моля ви се, какво имам да ви казвам!" Joy

Общи условия

Активация на акаунт