За нуждата от нова образователна парадигма

  • 19 619
  • 500
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 14 651
То и детето на Людмил учи в училище, не в гората.  Simple Smile

В което лично аз намирам разминаване между това, което приказва, за да подкокоросва хората и това, което върши.

# 46
  • Мнения: 24 467
То и детето на Людмил учи в училище, не в гората.  Simple Smile
В което лично аз намирам разминаване между това, което приказва, за да подкокоросва хората и това, което върши.

Защо? Той твърди в някоя друга тема, че трябва да се учи в гората?
Разбирам, че сам е видял някои минуси от подобно свое решение и дори споделя тук, което много по- полезно от общите приказки на незапознати с различни практики.
Аз разбирам темата му и отношението му към идеята по друг начин- нужда от промяна в образователната парадигма, която обхваща самите училища. Защото прочетох всичко, написано в нея, преди да се включа.
Цитат
Нужна е радикално нова парадигма, не просто да разкрасим старите училища, да подменим черните дъски с екрани, а учебниците - с таблети. Едно истинско училище...
Той говори за "учител", за "деца", които вършат нещата и заедно. Говори за нуждата училището да се доближи повече до естествените нужди на децата и да се прилагат в него едни по- хуманни и съхраняващи личността методи.

Аз споделям, че такава необходимост от промяна Е налице. Дори учителите, с които комуникирам, споделят същото. И начални, и гимназиални.
...
Скрит текст:
Андариел, тук не изтъквам факти, а споделям мнение. Не обръщай темата в махленско клюкарска от общ характер с обсъждане на съфорумци . Имате си полета за подобни изяви на съответните за целта места.  Peace Надявам се подобни изливания да си останат там.

Модел и номер на обувка- това са две различни неща. Аз модел на обувка не съм обсъждала.  Laughing Ако носиш № 40 посмъртно няма да се натикаш в № 38. А това е нещо обективно.
Та някои общи решения просто обективно не пасват на всички и не е нужно да ги калъпираме. Подобна тенденция изначално е обречена на провал.

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз на мнения не вярвам, а на постъпки. Постъпката говори какъв е изборът на човека. Мнението днес е едно, утре е друго, според изгодата. Ти много удобно се опитваш да се развоиш на принципа "не ме гледайте какво правя, а ме слушайте какво говоря".

Фундаментално бъркаш номера с модела. От всеки модел се правят различни номерации. Тук се обсъждат модели системи, а не номерации.

# 48
  • Мнения: 14 651
Защото нещата, които пише за осакатяващата функция на образованието предполагат да намери нещо по-добро за детето си, а вместо това той го праща не къде да е, а в държавно училище. Поне да беше някое монтесори или нещо подобно, да му имам вяра. Но той си го натиква в държавно училище, където да му го осакатят.
Освен това не казва кое е това училище извън системата, най-вероятно, защото не е и няма как да бъде, щом е държавно Wink Просто се самонавива, че е избрал уникално училище за детето си, докато детето му си е съвсем в системата.

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Доколкото зная в България няма истински лицензирано Монтесори училище.

# 50
  • Мнения: 14 651
Какво от това? Нали детето е най-важното в случая - ще се преместят, където има. Съжалявам, но на мен номерът "държавно училище, извън системата" не ми минава.

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма как едно училище да е държавно/общинско, и да е извън системата. Най-малкото то трябва да покрива законовите изисквания и да се отчита пред РИО. Най-много да са направили някой СИП по някой проект, но и там парите ще свършат.

# 52
  • Мнения: 24 467
Защото нещата, които пише за осакатяващата функция на образованието предполагат да намери нещо по-добро за детето си, а вместо това той го праща не къде да е, а в държавно училище. Поне да беше някое монтесори или нещо подобно, да му имам вяра. Но той си го натиква в държавно училище, където да му го осакатят.
Освен това не казва кое е това училище извън системата, най-вероятно, защото не е и няма как да бъде, щом е държавно Wink Просто се самонавива, че е избрал уникално училище за детето си, докато детето му си е съвсем в системата.

А къде да го прати? Нали това пишем- първо е забранено да не го прати. И второ- никой не предлага алтернатива, а той обяснява защо чистото домашно обучение не е било добре за Самуил.
Точно за това е и темата. Защото системата извива ръцете на хората. Предлага един вариант, който е задължителен за всички.
Аз попитах на лични кое е училището и разбрах, но не мога да си позволя да го напиша тук, т.к. не съм упълномощена от автора. Ако той иска- ще сподели. Разбирам защо не желае- за да не създава проблеми на това училище и на самия, себе си. Защото към момента системата не допуска никакво различие и санкционира проявите на такова. Проучих какви са методите в това училище, в което Людмил е изпратил детето си.

Аз на мнения не вярвам, а на постъпки. Постъпката говори какъв е изборът на човека. Мнението днес е едно, утре е друго, според изгодата. Ти много удобно се опитваш да се развоиш на принципа "не ме гледайте какво правя, а ме слушайте какво говоря".

Фундаментално бъркаш номера с модела. От всеки модел се правят различни номерации. Тук се обсъждат модели системи, а не номерации.

Скрит текст:
И какво правя? Гледам си децата в гората?
Глупости.
Тук не обсъждам мой модел.
А и ти с него си тотално не наясно.
Фундаментално бъркаш същността на темата.

Моделът на системата е това, което обективно не пасва на всички, а и не е възможно това да се случи, точно като е с номера на обувката.  Защото системата няма номера, а има един единствен модел, но пък за сметка на това- абсолютно задължителен за всеки в момента. Не за всички е обективно /за последен път го пиша/ приложим и ефективен.
Ясно е- който разбрал- разбрал.

# 53
  • Мнения: 14 651
Сега се сетих за една двойка, която наистина живее според разбиранията си - обикалят света с лодка, пътуват непрекъснато и детето им е с тях, разбира се е хоумскулър. Не че одобрявам такова нещо за детето им, но поне хората са честни - а не да ми приказва за маите и техните деца, а да си праща детето в държавно училище в Бг.

# 54
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 080
Аз за това го попитах дали не е часно училището, ама на, било държавно в някакво село, ако съм разбрала добре. newsm78

# 55
  • Мнения: 14 651
Ама те и частните трябва да с одобрена от МОН програма.
Точно пък в Бг можеш преспокойно да си минеш между капките, каквото и да решиш да не направиш от уж задължителните неща. Я колко цигани не си водят децата на училище, с нещо да са пострадали? Още повече, че Людмил твърди как дипломата не е важна и можеш и без диплома да се реализираш, ама не му стиска детето му да остане без такава.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Джуди, не си наясно с тези работи! Куцат ти нещата с прототипите и моделите. Гледай си правото и не се бъркай в неща, от които не разбираш!

разбира се, че не му стиска! И на Джуди не й стиска, колкото и да плюе по системата. Тя си е така настроена още отпреди години, от учителската стачка. Нищо не се е променило. И като гледам, на никого не му стиска да тръгне да променя, а гледа да си избута отрочето с максимални ползи през тази "омразна" система. Само приказват, ама си правят това, което трябва. Гледам, нито са емигрирали по чужбините с техните омайни системи, нито са си записали децата в по-особени частни училища, нито нищо, ами си натискат в държавните, и то гледат да се закачат за по-желаните. Но иначе са против всякакви кандидатствания и пр. После вкъщи изрешават тонове от същите тези омразни сборници на МОН. Мижай да те лАжем е тяхната работа.

# 57
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 080
Поне в часните могат да разчупят начина на преподавана и пак да следват програмата на МОН.
Ето тук едно, което ще отваря врати тази година:
http://izgrevou.com/
Поне по описание звучи чудесно, а и вече имат опит с детска градина.

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
ахам, а един мармот... Laughing

# 59
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 080
ахам, а един мармот... Laughing
Знам ли колко е мармот. Доста хора, споделящи възгледите на Людмил, си "дават" децата там.

Общи условия

Активация на акаунт