Математически турнири - 33

  • 106 369
  • 727
  •   1
Отговори
# 390
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Ама защо трябва най-добрия да е решил всичко. При трудни задачи има по-показателно разслояване на добрите. А и трябва да имаш и ден, това си е част от играта. За 7-ми клас от 3-4-те години, които гледах, само една бе лесна. Тази година май по-скоро е била лесна, като махнем зад. на Хитър Петър, така че класирането на най-добрите сигурно ще е според нея. Е, моето е направило и (поне) 3 грешки, но ако беше проверило, поне две от тях щеше да види и поправи.

# 391
  • Мнения: 7 680
Черна станция, излишен сарказъм. Не разбирам удоволствието да се заяждате. Имате ли спомен какво се изучава до края на втори клас и погледнахте ли темата преди да стана обект на подигравките Ви? Резултатите от това състезание нямат никакво значение, но ако тенденцията е да се използва предимно материал много над възможностите на децата от дадена възрастова група, ще загубят само децата. Губят мотивация, губят и от детството си, ако заради родителски амбиции трябва да ходят от втори клас на уроци. Това се превръща в състезание между математически школи, а не между индивидуалното мислене.

# 392
  • Мнения: X
Ами те нещата отдавна са тръгнали в тая посока. Възрастовата граница и на състезанията, и на школите слиза все по-надолу, броят им става все по-голям, а задачите - все по-трудни.

# 393
  • Мнения: 2 248
Черна станция, излишен сарказъм. Не разбирам удоволствието да се заяждате. Имате ли спомен какво се изучава до края на втори клас и погледнахте ли темата преди да стана обект на подигравките Ви? Резултатите от това състезание нямат никакво значение, но ако тенденцията е да се използва предимно материал много над възможностите на децата от дадена възрастова група, ще загубят само децата. Губят мотивация, губят и от детството си, ако заради родителски амбиции трябва да ходят от втори клас на уроци. Това се превръща в състезание между математически школи, а не между индивидуалното мислене.

Ясно е, че не може всички състезания да са като КМС и СМТ, но все пак се подготвяш за нещо, а се сблъскваш със съвсем различно. Малко се получава като да се готвиш за бягане 200 м, а преди старта да разбереш, че ще трябва да бягаш 300 м. Не само че губят мотивация, има деца, които няма да се впечатлят и ще махнат, но има и доста честолюбиви по природа, които ще приемат нещата като собствен неуспех и ако това е гарнирано и с амбициозен родител и "санкции"... Говорим за деца, които са се подготвяли не 2 дни преди състезанието, не за деца явили се на олимпийския принцип или защото други от класа са се записали.

За мислене пък изобщо няма време, ако не знаеш наизуст как се решава даден тип задача, няма шанс за 3 мин. да те осени прозрението.

"Нашите деца не са научени да мислят. Научени са да прилагат процедури. Колегите нямат време да ги оставят да открият сами решението, да пробват оттук-оттам, да разнищят условието. Затова им казват: "Тази задача се решава така, другата - еди-как си. Дават им наготово решенията" (http://www.dnes.bg/redakcia/2015/06/08/prepodavatel-ot-smg-chaso … a-sa-malko.266068)

# 394
  • София
  • Мнения: 1 127
...
Резултатите от това състезание нямат никакво значение, но ако тенденцията е да се използва предимно материал много над възможностите на децата от дадена възрастова група, ще загубят само децата. Губят мотивация, губят и от детството си, ако заради родителски амбиции трябва да ходят от втори клас на уроци. Това се превръща в състезание между математически школи, а не между индивидуалното мислене.

Това е състезание в извънкласната сфера, което по дефиниция означава, че ще съдържа задачи, които са над възможностите на повечето деца от дадена възрастова група. Ако този фактор не устройва някого, той просто не се явява. Има алтернативни "състезания", организирани от съюза на началните учители, които се придържат плътно към учебното съдържание. Само дето там състезателният елемент лекичко се е загубил насред стотиците максимални резултати.

Относно школите - факт е, че явяването на нетривиални състезания по математика предполага разширено обучение. Дали ще е чрез школа, уроци, чрез самостоятелно залягане над сборници, чрез работа вкъщи... Наивно е да се смята, че високи резултати се изкарват просто така, без целенасочена подготовка. Факт е още, че задълбочената работа на все повече и повече деца вдига летвата на най-високото равнище и това неминуемо се отразява на сложността на състезанията. Нещата са свързани...

# 395
  • Мнения: 51 170
Черна станция, излишен сарказъм. Не разбирам удоволствието да се заяждате. Имате ли спомен какво се изучава до края на втори клас и погледнахте ли темата преди да стана обект на подигравките Ви? Резултатите от това състезание нямат никакво значение, но ако тенденцията е да се използва предимно материал много над възможностите на децата от дадена възрастова група, ще загубят само децата. Губят мотивация, губят и от детството си, ако заради родителски амбиции трябва да ходят от втори клас на уроци. Това се превръща в състезание между математически школи, а не между индивидуалното мислене.

Кой къде е казал, че това е състезание за индивидуално мислене? Това не е тест за интелигентност, не е викторина за съобразителност, това е състезание по математика, по подразбиране за напреднали деца. Какво се учи във 2 клас не помня, но и не съм си изпращала детето на състезание тогава. Много пъти съм писала, че за мен състезания и курсове преди 3 клас не е хубаво да има. Но във втори клас не се учат и логически задачи, и други неща, каквито има в Кенгуруто например. И какво от това?  Но ти си права за едно - родителската амбиция. Защо родителите не почакат до 3 клас?

# 396
  • Мнения: 2 248
Здравейте,
тъй като от училището на дъщеря ми все още не мога да получа отговор дали ще се провежда състезанието Математика без граница, някой знае ли във Варна къде мога да я запиша - т.е. в кои училища и до кога е срока.
   И аз съм със същото питане.

А да кажеш кое е училището, тъй като при нас така или иначе не се провежда и също си търсим "домакин". Миналата година се провеждаше в "Материка", но засега там не съм питала, оставям си го като резервен вариант. Ослушвам се за ОУ "П.Р.Славейков", но няма информация и в сайта, и учителите още не са наясно. Предишни години в СОУ "Н. Геров" организираха, но само за техни ученици, че така... Който получи инфо, да споделя
Състезанието ще се проведе в ОУ "П.Р.Славейков". Заявки и плащане на таксата от 8 лева ще започне от 15.10.2015 г.

А дата на провеждане в ОУ "П.Р.Славейков"?
Малко ми е странно, ако се провежда на 17. или 18. , все още да няма никаква информация и събирането на таксата да е само 2 дни преди състезанието. Ако ще се провежда на 24.10 дали е съобразено, че на следващия ден ще има избори и дали ще може да се ползва сградата, изобщо много въпроси.

За ОУ "Цар Симеон" просто е отбелязано, че ще се провежда, нито дата и час, нито дали е отворено и за деца от други училища.

В сайта на "Материка" също липсва информация, а и там вече имаме опит за не особено коректната организация.

Последна редакция: нд, 11 окт 2015, 17:20 от mariposa de noche

# 397
  • Мнения: X
Категорично заявявам, че дори в 1 клас задачите са нерешими с училищни познания. За трети пък хептен. И ако някой има самозаблуди, да отиде събота сутрин в района на СМГ и да види стълпотворението на деца от началните класове, отиващи на подготвителните модули.

Последна редакция: нд, 11 окт 2015, 17:27 от Анонимен

# 398
  • Мнения: 851
Ами те нещата отдавна са тръгнали в тая посока. Възрастовата граница и на състезанията, и на школите слиза все по-надолу, броят им става все по-голям, а задачите - все по-трудни.
И аз наблюдавам подобна тенденция.
И в тази връзка истерията по курсове и школи за най-малките ученици от година на година ескалира. Ето, само в СМГ тази година например има над 20 групи курса за четвъртокласници, 12 са за трети клас и 6 за втори. Да не говорим и за другите школи в ДАНИС, Регалия, ПЧМГ, он-лайн обучения и т.н. Конкуренцията между малките действително е жестока. До такава степен, че има деца, които посещават по 2-3 курса едновременно. Затова и няма да се изненадам на максималните резултати, въпреки краткото време и трудните задачи. Защото зад тези резултати ще стои неимоверен труд. Друг е въпросът на каква цена ще са постигнати тези успехи ...

Последна редакция: нд, 11 окт 2015, 17:26 от *paper cake*

# 399
  • София
  • Мнения: 4 102
.... Затова и няма да се изненадам на максималните резултати, въпреки краткото време и трудните задачи. Защото зад тези резултати ще стои неиммоверен труд. Друг е въпросът на каква цена ще са постигнати тези успехи ...



И най вече дали си струва тази цена на тази възраст.

# 400
  • Мнения: 51 170
До такава степен, че има деца, които посещават по 2-3 курса едновременно. Затова и няма да се изненадам на максималните резултати, въпреки краткото време и трудните задачи. Защото зад тези резултати ще стои неимоверен труд. Друг е въпросът на каква цена ще са постигнати тези успехи ...

Англичаните имат една поговорка "Enough is as good as a feast", което ще рече, че и на десет школи да ходиш може да не е по-ефективно от ходенето на една. А и максималните резултати най-често не са резултат на такъв чак огромен труд, особено в ранна възраст. Който си има мислене и си го може успява и с умерени усилия и на приемлива цена.

# 401
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 836
При трудни задачи се появява разслоение, много по-малко първи ,втори и трети места. Каквото и да говорим на първите места във всеки випуск са винаги едни от най-добрите, другите и на сто школи да ходят, все тая...
Колкото по-нагоре се отива все  по-малко деца остават, тези които им е интересно и предизвикателно, защото на тоя свят има и други сфери, физика, химия, биология, информатика, литература и т.н. и дори да са били като малки на добро ниво по математика, тя може да е само основата за по-нататъшни изяви в други области

# 402
  • Пловдив
  • Мнения: 2 565
Извинява се за нахлуването в темата, но търся задачите и верните отговори на математическото състезание Димо Малашев проведено през 2012г. в Пловдив за 3-ти клас. Доста рових в нета, и в някои стари ваши теми, но не успях да ги открия.
Ще бъде благодарна ако някой ме насочи къде мога да ги открия!

# 403
  • Мнения: 2 248
В сборника, който имаме, са само до 2010 г., явно ги няма на разположение.

# 404
  • Пловдив
  • Мнения: 381
И ние имаме само сборника с теми до 2010г. Ако се намерят за 4клас също ще съм благодарна да ги получа. И още един въпрос към майките от Пловдив. Знаете ли защо още не са обявили условията за прием в МГ от 5 клас? И не намирам обяви за записване за Димо Малешков... само аз ли съм така или още нищо не е излязло като дати и регламент?

Общи условия

Активация на акаунт