СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 4

  • 187 232
  • 915
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 1 782
Никога не съм разбирала родителите, които "вкарват" децата си с връзки.

Ако можеш да вкараш детето си с връзки в Харвард ще го направиш ли?
Не, не го разбираш? Ако е така... ще сгрешиш Simple Smile

Каква е връзката м/у Харвард и СМГ - едното е най-добрия (ок, един от най-добрите университети в света), другото е най-доброто (ок, едно от най-добрите) училища в София, България за периода 5-7 клас...

Какво толкова за неразбиране има - имат начин, вкарват, напълно адекватно е.


Проблем парашутистите нямат, не знам откъде го генерирате... Учебният материал е един и същ за ученици в СМГ и в друго училище. В СМГ има по-добри учители и съответно при тях се научава повече с еднакъв обем усилия.
Така че, парашутити или не, получават достъп до по-добро образование, отколкото в кварталното училище.

# 766
  • Мнения: X
Проблем парашутистите нямат, не знам откъде го генерирате... Учебният материал е един и същ за ученици в СМГ и в друго училище. В СМГ има по-добри учители и съответно при тях се научава повече с еднакъв обем усилия.
Така че, парашутити или не, получават достъп до по-добро образование, отколкото в кварталното училище.
Точно бях започнала да пиша същото по повод на това мнение:
На мен също ми е странно защо родител зорлем ще иска да мъчи детето си, когато е видно, че не му е там мястото. А
За какви мъки точно става въпрос? Задължителната подготовка е по същата учебна програма като във всяко друго училище. А малко по-ниска оценка по СИП математика се преживява.

# 767
  • София
  • Мнения: 1 287
С толкова много часове математика, ако не ти се отдава и не те влече си е чиста мъка за мен. Освен това и задачите не са съвсем баш като в друго училище. Не говоря за останалите предмети, а за основния, заради който децата ни са там.

# 768
  • Мнения: 478
Моля, за отзиви и мнения за г-жа Хинкова по биология!

Никой от класа не е във възторг от нея, а аз още по-малко. Наложи се няколко пъти да разяснявам материала вкъщи (не ми се беше случвало от 4-ти клас). То, и в учебника е доста неразбрано, та добре, че си върнах спомените. Хинкова води и школа, но и там нещата не се получиха. Надявах се тази година да е друга учителка, но уви!

# 769
  • Мнения: 411
Проблем парашутистите нямат, не знам откъде го генерирате... Учебният материал е един и същ за ученици в СМГ и в друго училище. В СМГ има по-добри учители и съответно при тях се научава повече с еднакъв обем усилия.
Така че, парашутити или не, получават достъп до по-добро образование, отколкото в кварталното училище.

Бих поспорила малко -  Peace

Говорим за "уреждането" все едно е нещо обичайно!Не искам това да са част ценностите на детето ми. Това не бива да се търпи  - не че аз ще тръгна да се протестирам, тъй като разбирам колко енергия би ми струвало, но не го приемам!!!!

За Харвард/абсолютизирането на образованието като цяло - ако ще да ми учи детето в най-престижния световен университет, ако не е за там и не се чувства добре няма да съм ОК - нито си струва да го бутам.... - както съм казвала и преди - една битка: "СМГ" в случая не е целия живот! Това няма да ги направи щастливи и даже едва ли ще ги направи успешни, ако нямат качества и ценности!

Интервюирала съм младежи, завършили т.нар. "световни" университети - каквото и да са учили - не са блестяли спрямо децата, завършили българските висши училища, но имат огромни очаквания .... - впечатлението ми е, че всички в чуждите компании в България започват от входящо ниво ( най-много да се захванат по някоя стажантска програма, но и там представянето не им е кой знае колко по-различно), а от там насетне битката е за качества  bowuu

# 770
  • София
  • Мнения: 149
Моля, за отзиви и мнения за г-жа Хинкова по биология!

Никой от класа не е във възторг от нея, а аз още по-малко. Наложи се няколко пъти да разяснявам материала вкъщи (не ми се беше случвало от 4-ти клас). То, и в учебника е доста неразбрано, та добре, че си върнах спомените. Хинкова води и школа, но и там нещата не се получиха. Надявах се тази година да е друга учителка, но уви!
Благодаря за отговора, значи да се подготвим за допълнителни занимания.... #Cussing out

# 771
  • Мнения: 2 944
Някой би ли разказал малко повече за степента натоварване по мат в СМГ?! Тези 50 задачи и друго? И те за СИП ли са? И на мен ми се струват ужасяващо много... Simple Smile

# 772
  • Мнения: 1 782
Говорим за "уреждането" все едно е нещо обичайно!

--------------------------------

Интервюирала съм младежи, завършили т.нар. "световни" университети - каквото и да са учили - не са блестяли спрямо децата, завършили българските висши училища, но имат огромни очаквания

Разбира се, че е обичайно - наднормения прием не е от тази или миналата година и отдавна се е превърнал в нещо обичайно.

-----------------------------

Звучи ми несериозно, но за момент да приемем, че имаш основания да го твърдиш - огромните очаквания са съществен плюс.
Разбирам, че за един работодател, току що завършил млад специалист в ТУ от провинцията, с добър умствен багаж и нулево самочувствие, готов да работи за баничка и пари за наема е добре дошъл, но силно се надявам подобни кадри да стават все по-малко и младите хора да имат необходимото самоуважение за качествата си и да не подбиват трудовия пазар Simple Smile

# 773
  • Мнения: 843
Ей, доста е забавно да сравним  Харвард с ТУ и всички плюсове да са в ползва на БГ-вузовете,  едното учебно заведение в номер едно в света, може би защото международните рейтингови компании не са имали достъп до наши студенти, като изобщо нямам желание да подценя някой специалности в определени университети у нас.
За новите деца при г-жа Минчева, скоро няма да се намали броя задачи за домашно, да не кажа че никого няма:), но децата ще се научат и ще свикнат, а и ако не е сменила тертипа си на работа, започнете да ги подготвяте за 5-минутките, чести и доста трудни.
За Хинкова изискванията и са доста високи. 

# 774
  • Мнения: 411
Звучи ми несериозно, но за момент да приемем, че имаш основания да го твърдиш - огромните очаквания са съществен плюс.
Разбирам, че за един работодател, току що завършил млад специалист в ТУ от провинцията, с добър умствен багаж и нулево самочувствие, готов да работи за баничка и пари за наема е добре дошъл, но силно се надявам подобни кадри да стават все по-малко и младите хора да имат необходимото самоуважение за качествата си и да не подбиват трудовия пазар Simple Smile

kodbg, съгласна съм  Hug  ... ако всички възпитаници на университетите в България ( не само от ТУ ) осъзнаем, че вероятно има много разлики в различните образования, но най-основното е самочувствието ще изискват повече от работодателите си в замяна на нашите знания - не е случайно, че сме изпратили талантливи младежи да работят по цял свят завършили нашите университети Simple Smile
 
Същността на моето твърдение е качествата на детето, които по-малко зависят от държавата, в която завършваш университет. Децата със скъпо платено образование имат претенции за високи позиции обичайно, за които се изискват качества и най-вече житейски опит, нещо което нито един университет не ни казва.

Мениджърите, които са успешни и обичани от служителите си са тези, които имат качества и житейски опит. Това, което ние упорито не искаме да видим, че успешните хора са тези, с качества! Доброто образование е плюс, ама не е достатъчно.

Би било чудесно, ако СМГ а после скъпия университет направи от моето дете щастлив млад човек с ценности. Това най-малко ще ме освободи от примера, който давам като родител и би изместил дискусията само към образованието. Тогава би било вярно, че колкото по-скъп е университета, който завършвам , толкова по-успешна бих била. Да, но живота не показва това Sad

Нещо повече - по-голямата ни отговорност като родители е да подготвим децата, за живот, който ние не знаем от днес какъв ще е. ПО времето, когато аз канидатствах в университет, всички искахме да ставаме лекари, юристи или икономисти. Днес - 20 год. по-късно завършилите IT са по-добре платени   Crazy

Това, което твърдя е, че качествата, са нещото, което съм убедена, че след 20 год, ще е важно, защото от днес ми е трудно да твърдя, че ще са най-успешни:

1/ Знаещите западни езици, тогава може да се търсят хора знаещи китайски  newsm78
2/ Можещите да програмират, след 20 год. техните специалности може би ще се изучават от средните училища, а агрономите ще са скъпо платени в България  Thinking

Нямам нищо против, западното образование, въпросът е качествата на детето  Peace

Последна редакция: пн, 19 сеп 2016, 09:17 от КераЦудка

# 775
  • Мнения: 843
КераЦудка , за много неща в съжденията си имаш правота,
но би ли подкрепила с факти твърдението си, че "Тогава би било вярно, че колкото по-скъп е университета, който завършвам , толкова по-успешна бих била. Да, но живота не показва това Sad "

Колкото до кандидатстването преди 20-години точно тогава ИТ специалностите бяха водещи, приемаха ужасно трудно и се завършваха още по-трудно. За медицината няма какво да коментираме , най-трудно , но и добре платено, аз за безработен лекар не съм чувала, виж при икономистите нещата са различни, ама  няма да цитирам вица защо не се  допускат кучета в УНСС, за да няма обидени.

За съжаление това, което искаш ти за детето ти може и да не го получиш в СМГ, може да не го получиш и в друго училище, истината е, че знаещите и можещите деца с качества са с високо самочувствие и то подплатено от успехите им. Дали са щастливи?!? това е относително понятие, за мен изграждането на човека като качества доста се определя от семейството, така  че няма как да се абдикира от позицията си на пример.
Качествата- един от плюсовете на училището, което сме избрали за децата си е,  че развива логиката - това прави математиката  и способността им да мислят, да взимат решения под стрес - това правят състезанията, да планират времето си - иначе няма как да решаваш по 50 задачи, да ходиш на школи, на тенис на танци и т.н. Децата ни са индивидуалисти , борещи се за първото място, за своя личен медал или грамота - да кажем че градят и качества на лидери, но винаги казват в СМГ СМЕ най-добрите, явно се учат и да работят в екип.

Явно част от тези качества се забелязват от западното образование и пращат разни поздравителни ноти и представители, жалкото е че голяма част от тези качества заминават, и да те  ще имат огромни претенции, защото така ще ги научат, че са умни и можещи и че имат право да изискват, само къде ли ще предявяват претенциите си към работодателите?!

# 776
  • Мнения: 976
     Само да вметна - не мога да се въздържа - по повод на "мъките" на влезлите с връзки деца в СМГ - повярвайте, и до 10 клас деца с връзки в МОН си получават 6 по математика при реални знания за 4. Не мога да виня учителите, те си гледат работата, но аз на тяхно място сигурно бих се заинатила и не бих писала 6. Моето дете ми казва, че те не ощетявали него, че и на двете деца се пишат 6-ци. Само че на другите, които са за четворка, им се оставя четири!

Последна редакция: пн, 19 сеп 2016, 18:03 от Мари дьо ла Фер

# 777
  • София
  • Мнения: 968
Хайде да бъдем по-положителни:) Вече не ми е приятно да влизам в тази тема.

Да оставим парашутистите и непарашутистите на мира. Всички деца са добри и заслужават добро бъдеще.
Всички знаем, че в този си вид, животът не е справедлив и не всичко е по равно за всички.
Нали нашите деца не са парашутисти, какво да се тревожим за другите.

Моята дъщеря всеки ден ми разказва весели неща от училище.
А тук се възцари някакъв черен негативизъм, като на повечето места.

# 778
  • Мнения: 939
За новите деца при г-жа Минчева, скоро няма да се намали броя задачи за домашно, да не кажа че никого няма:), но децата ще се научат и ще свикнат, а и ако не е сменила тертипа си на работа, започнете да ги подготвяте за 5-минутките, чести и доста трудни.

На 15-ти септември бившите 12класници от класа на г-жа Минчева са предупредили малките за домашните на листче и петминутките от тип "Двойка или нищо", но мъничките са се показали храбри и казали, че това не ги плаши. Да видим Simple Smile

# 779
  • София
  • Мнения: 1 761
За новите деца при г-жа Минчева, скоро няма да се намали броя задачи за домашно, да не кажа че никого няма:), но децата ще се научат и ще свикнат, а и ако не е сменила тертипа си на работа, започнете да ги подготвяте за 5-минутките, чести и доста трудни.

На 15-ти септември бившите 12класници от класа на г-жа Минчева са предупредили малките за домашните на листче и петминутките от тип "Двойка или нищо", но мъничките са се показали храбри и казали, че това не ги плаши. Да видим Simple Smile

А може ли да разясните на необразованите майки  Embarassed що за чудо са тези 5-минутки ?
Предварително благодаря.

Общи условия

Активация на акаунт