Магазин Декатлон-коректна ли е фирмената им политика?

  • 10 684
  • 65
  •   1
Отговори
# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 26 971
Янтра, на всяка бройка имаше ли маркировка с цена? Едва ли.
По закон трябва да има етикет с цената в бг лева. Етикети има на всеки щендер.

# 16
  • Мнения: 3 180
Янтра, на всяка бройка имаше ли маркировка с цена? Едва ли.
По закон трябва да има етикет с цената в бг лева. Етикети има на всеки щендер.
По закон трябва да има етикет с цена в бглева на всяка бройка, питах приятелка работеща в голяма верига и отговаряща точно за това. Просто Декатлон са намерили начин как да хитруват с клиентите, защото за мен това си е точно хитруване.

Да не би да нямат персонал да си нащракат на всяка бройка цена и описание, имат, но защо не го правят? Защото е много по-изгодно до артикула с ниската цена, да има и такъв с по-висока, те персонала подреждат Wink, но клиентите разхвърлят и разместват и така си купуваш нещо с по-висока цена.....Вчера до джапанките с 3,50 имаше такива от 24 и нещо.......може да се объркаш да си вземеш тях, нали има една голяма цена на целия щендер.......... Бързаш имаш пълна чанта, кой ще ти гледа касова бележка, че и на чужд език с кодове, нищо не значещи за клиента.....
Хитро, много хитро.....
Интересно как друга голяма верига не си позволява подобна волност?

# 17
  • София
  • Мнения: 46 869
Няколко пъти сме ходили, не съм имала проблем нито да разбера кое колко е в магазина, нито после ако искам да разбера касовата бележка кое за кое се отнася...(веднъж нещо  търсих спец  цена по бележката - ми намерих си я, не помня чак толкова да съм се озорила). Разминаване в цените също не съм намерила до сега.

Това, че на всяка бройка са длъжни да имат цена... ама мнооогоо ме съмнява... Трябва да има на щанда  цена на стоката и описание, не на всяка такава. Иначе по твоята логика (не си я подкрепила с цитат от закон, не смятам , че можеш, но не ми се и рови) по-голямата част от  магазините са в яко нарушение.

Всъщност ето ти цитат от закона
Чл. 15. (1) (Доп. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Всеки търговец предварително поставя на видно място в непосредствена близост до стоката нейната продажна цена.
...
Чл. 22. (1) За стоките, които се предлагат в опаковка, цената за количеството и цената за единица мярка се поставят върху опаковката, а ако това не е възможно, в непосредствена близост до стоката.

http://aktivnipotrebiteli.bg/%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B … D0%B8%D1%82%D0%B5 за повече подробности.

Последна редакция: пн, 15 юни 2015, 20:18 от Angel_Dust

# 18
  • Мнения: 3 180
Аха, заигравка с думичките и закона. Типично по български.

Е, ние си излязохме с пълна торба с над 15-20 неща, и с тази невероятна касова бележка, ще ми отнеме доста време,  за да разбера кое какво е....
Като си купиш няколко джапанки за 3,50 и две три блузки, естествено, че ще знаеш кое какво е.

Интересното е, че хората са склонни да защитават нещо, което може да е в нарушение и ги заблуждава, стига да са с усещане, че им е изгодно.

Няма как да ме убедите, че политиката на Декатлон не е подвеждаща и тенденциозна

# 19
  • София
  • Мнения: 46 869
Не, точно тогава си бяхме излязли с 2 торби пълни с неща за море и по-малки и по-едри+ няколко чифта сандали и обувки и т.н.
И не, никаква заигравка с думички не е, а е съвсем чисто, просто и ясно написано. По големите хранителни магазини също няма на всеки продукт отделна цена, както и на много, много други места. Явно си в грешка, няма защо да си кривиш душата.

Мен поне там нищо не ме е заблуждавало до сега, за това и  съм доволен клиент - ти като не си -  магазини много, но нарушение на закона - няма.

# 20
  • София, Младост
  • Мнения: 2 445
Няма верига магазини(от големите) с цена на всяка стока. Била, Фантастико, МЕТРО, ЛИДЛ. Обикновено има машинки между стелажите, където можеш да си провериш цената на дадена стока ако не се ориентираш по табелката. В Декатлон ако няма машинка(не ми се е налагало да я търся) има Информация и мисля, че са доста отзивчиви.

# 21
  • Мнения: 3 180
Е, те са отзивчиви, но не може на всяка стока да ходиш до информацията. Времето е пари, и в този случай не смятам, че трябва да го губя за сметка на голяма верига без добра организация.

В други големи вериги, може да се случи, но е изключение, в Декатлон е политика. усещате ли разликата?

И както казах на управителя, след като клиентите толкова разместват, да си наемат служители да подреждат или да има на всичко цени, не можели...

Не помня в друг голям магазин да е имало толкова много стоки без цени на всяка бройка и подобна бъркотия.......в Била пазарувам всеки ден, не ми се е случвало никога Mr. Green


# 22
  • София
  • Мнения: 46 869
Ми...ок - в крайна сметка никой не те е принудил там да пазаруваш... аз лично нямам проблем да се ориентирам кое колко стува там.

# 23
  • Мнения: 361
Не знам за политиката с етикетите и цените, но преди няколко дни ми направиха много грозно впечатление в Пловдив. Преди сме пазарували редовно и оттам и от Варна, но не сме имали проблеми или неприятни изживявания, затова го отдавам повече на човешки фактор отколкото на фирмена политика. Наскоро влязохме в магазина след 19 часа - беше 19:40, а те работят до 20. Не бяхме с нагласата да успеем да влезем навреме, но 20 минути по-рано си е все още отворено и пълно с хора вътре и с коли на паркинга. Да, обаче още на влизане някакво девойче ни каза, че приключват. ММ си погледна часовника и и напомни, че има още 20 минути и обясни любезно, че искаме само да погледнем нещо набързо и няма да се бавим. Пуснаха ни. Вътре хората спокойно си обикаляха и никой не ги закачаше. Впоследствие той си взе 2 неща, а аз тръгнах с още 2 да влизам в пробната. Пътьом ни спря друго момиче и каза, че трябва да побързаме, защото "няма да можем да си вземем нещата". Пред пробната още едно ни спря и каза, че касите затварят и трябва да излизаме. Е, та толкова зор и такова бързане при условие, че сме клиенти СЪС СТОКА В РЪЦЕТЕ, не бях виждала никъде другаде. Прощавайте, но или трябва да си идиот или изключително некадърен търговец, за да пришпорваш клиентите и да ги заплашваш, че НЯМА ДА СИ ВЗЕМАТ НЕЩАТА, с които ти правят оборот. Тръгнахме си на бегом, защото буквално ни изгониха, въпреки че касите бяха пълни с хора. Представям си ако бяхме тайни клиенти или служители от друг филиал - бих сменила целия персонал от раз. И аз съм работила в магазин с късни смени до 19:30, но не е имало случай да дойде клиент и да го върнем, особено когато е влязъл преди магазина да е затворил и предстои да плаща покупката си. То е и нечувано - неписано правило е, че ако се наложи, оставаш след смяната си, но обслужваш клиента. От тази гледна точка Декатлон Пловдив просто се изложиха много просташки - само, защото служителите им не искат да се забавят с 10 минути след работно време. И представете си - успяхме да излезем преди 20 часа. Такова пазаруване на никого не пожелавам.

# 24
  • Мнения: 16 085
Извинявайте, но, ако в 19,50 влязат 20 души с нагласата, че има още цели 10 минути за пазаруване и пробване, а освен това има опашка на касата, магазинът няма да затвори до 21 поне. Затова са ви предупредили достатъчно рано, че няма да успеят да ви обслужат, защото са преценили, че има достатъчно хора вътре, които пробват, избират, плащат.
Аз лично също не съм имала проблем да се ориентирам кое колко струва.

# 25
  • Мнения: 361
Извинявайте също, обаче да стои някой пред пробната докато се събличаш и да ти вика, че трябва да си ходиш, как би ви се сторило? Ако ще пазарувам 1000 неща, няма да вляза 20 минути по-рано по простата причина, че чисто за себе си няма да имам нужното време. При условие, че успяхме да излезем за 10 минути, както и бяхме казали на влизане, къде е проблема?

Ей, винаги има с кого да се спори, значи. Затова и положението ни е такова. Все някой одобрява подобни простотии.

# 26
  • Мнения: 16 085
За вас е простотия, за мен не е. Вие сте успели да излезете по-рано, някой друг не би успял. Ако ми кажат, че затварят и няма време, не бих взела нещо, което да пробвам.

# 27
  • Мнения: 2 633
Пазарувала съм някои дребни работи от магазина и не съм имала проблем.касовата винаги си я гледам,това ми е навик независимо къде пазарувам.
Възможно е магазинът да използва някакви трикове,но аз да попитам авторката- в хранителните магазина като Метро и Кауфланд има ли етикети на всяка стока?
Ако мислиш,че магазинът е некоректен,пиши до комисията за защита на потребителите.

# 28
  • София
  • Мнения: 46 869

Бубинка
 - нали са ви пуснали - какъв е проблема? Че са ви предупредили, че време няма (ти може и да не си запозната с работното им време). Доста магазини спират да пускат  известно време преди края на раб. време, като оставащото  използват хората вътре да приключат покупките си и да си тръгнат.

# 29
  • Мнения: 361
Те ни пуснаха, но не очаквах да вървят след мен и да стоят пред пробната, за да ми викат отвън. Или казват "Не взимайте нищо, защото касата не работи вече" или те пускат и те изчакват. То по същата логика може да спрат да пускат клиенти и 1 час по-рано, или пък 2 ? Зависи кой колко бързо се справя на касите, нали?
Факт е, че на други места не се е случвало, а не са само те магазин, нито пък само при тях влизат хора в последния момент. В крайна сметка бяхме достатъчно любезни да се допитаме дали биха ни обслужили. Да не говорим, че видимо бързахме, ММ дори не пробваше, за да не се бавим. Влязохме за точно определено нещо и излязохме, спазвайки работното време. Наоколо пробваха и други хора, така че не мисля, че точно ние им бяхме проблема. Просто не уцелихме на човек. 
За мен самите им обноски бяха просташки и неприятни. На касите не беше така, нито пък с охраната на влизане. Затова казвам, че в случая става дума за човешки фактор, а не за политика /и слава Богу/.

Относно главната тема на дискусията - забелязаха съм, че лесно може да се заблуди човек с цената, само заради цвета на едно и също нещо. При обувките, например, често пускат на промоция даден модел с точно определен цвят, който струва 3 пъти по-малко от другия до него. Това би могло да те заблуди, че и двете са на една цена и просто в бързината да хванеш предпочитания от теб цвят, който да се окаже доста по-скъп от този, който е обявен на голямата табела. Не е некоректно, мисля, просто си е маркетингов трик, за който трябва да се внимава. Друго по-специфично с етикетите не съм виждала досега, може и да има, но не съм попадала. 

Общи условия

Активация на акаунт