Всичко за етажната собственост 2 - Домоуправител в нужда се познава

  • 114 276
  • 938
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 525
dikobraz, Но тя и с това не е съгласна. Чудя се, ако подадем жалба в полицията дали биха се отзовали. Трябва да има бърз и законов ред да имаме достъп до общата каса.
Някои хора се опиват от власт та дори и дребна.
Вие знаете за какво става дума, но направете си предварителни сметки какво горе долу трябва да има в касата. Все имате някаква база данни.
Иначе законовия ред е през "компетентните органи" но ще се смразите за години напред.

# 436
  • Мнения: X
Tottó това нейното си е кражба отвсякъде, оплачете се в полицията писмено, ако може съберете и повече подписи.

dikobraz - ние сложихме чипове на асансьора. Струваше 175лв + по 4лв на чип.
Ако искаме да не може да се влезе в асансьора или да се извика без чип ни оферираха по 55лв на етаж + около 150лв за някакъв апарат на тавана. Фирмата е "РЕА-58" ЕООД тел.02/956 0087. Бързо ни инсталираха с-мата.

# 437
  • Мнения: 525
Фри - благодаря.
Totto - Върти ми се нещо за нотариална покана за предаване на касата и наличните пари, но изпипайте перфектно нещата. Решение на ОС, кворум и всички подробности

Не е препоръка

# 438
  • Варна
  • Мнения: 485
Скрит текст:
Crazy тези "професионални" домоуправители, които смятат, че законите са препоръчителни, трябва да си изядат дипломите.

 Rolling Eyes опасявам  се, обаче, че няма да има какво да изядат  Sunglasses

Със сигурност

Спор няма единствено за таксата, която вземат. А касиера, който минава за парите, дори не знае какво събира

Ами то на него само му е написано колко да събере... Доколкото знам са все някакви играчи.

По повод за %идеални части и заплащанията да ви споделя нещо...
Правихме Технически паспорт, за който на фирмата изпълнител заплатихме на кв.м. разгъната площ. Блокът ни е от два входа и в другия вход събираха парите според %ИЧ, но аз си поиграх и сметнах, че така се ощетяват едните за сметка на
другите, които имат големи тераси, но те не влизат в квадратурата на апартамента изцяло, а като някакъв процент.
Скрит текст:
Та събирахме пари по съвсем други формули. Протестиращи нямаше. Мисията изпълнена!
Иначе ремонтните дейности по логика трябва да са съгласно %ИЧ, защото ако се случи нещо, всеки има права според този процент Simple Smile

може ли повече инфо за тези тераси?

обикновено балкони, лоджии и подобни са част от квадратурата на апартамента.

не са включени ако не са балкони, а покриви на партерени части (магазини) и апартаментите са ги "приобщили", обикновено незаконно, с основанието "само моят апартамент излиза там, значи само аз мога да го ползвам" или като в нашия случай "на теб ако ти падне, няма ли да го ползваш?".
и пак обикновено, за ползването на тези общи части не се плаща наем на ЕС, и много се държи да се третират като общи части при ремонт на хидроизолацията например  Laughing


Това къде го четете - не знам. Като се взеха от архива чертежите на блока стана ясно, че в нотариалния акт не фигурира квадратурата на целите балкони (а в нашия случай те са доста големи), а само някакъв процент от тях. Например за първия етаж, където балкони по проект няма - квадратурата в НА съвпада с изчислената... Но за другите етажи най-малките апартаменти почти се изравниха по квадратура със средните, защото имат голяма площ балкони. Не ме интересува дали е усвоен съответния балкон, а това, че за ТП се плащаше на кв.м. и затова така се разпределяха разходите по апартаменти. За общите части и разходи за извадени документи разпределението беше по %ИЧ.

# 439
  • Мнения: 1 380
Здравейте, момичета
Имам нужда от вашия съвет относно следния казус :
В нашата сграда се нанесоха квартиранти(по-точно 1 брой) .
Докато бяхме в почивка са сменили стъклата на външната врата и един от прозорците със затъмнени такива.
При въпрос към персонала по поддръжка, ми казаха, че въпросът е деликатен и жената, която ще живее е охранявана по този начин. Това обаче създава дискомфорт тъй като по стълбите е тъмно като през нощта и не влиза никаква дневна светлина.
Въпросът е, че това е наемател и не е имало събрание, на което да се реши този въпрос свързан с общи части на собствениците.
Към кого следва са подам жалба или да изпратя запитване как се действа в този случай.
Предварително благодаря за всички идеи и предложения.

# 440
  • Мнения: 3
Здравейте, имам нужда от съвет. Имаме човек във входа, който от 2 години не плаща таксите за фонд и режийни. На ОС се реши да го съдим. Прочетох по форумите, че по чл. 410 от ГПК е най-добрия вариант.  До колкото разбрах това е бързо производство и в срок от 3 дни се издава заповед за вземанията.  След това се дава на съдия изпълнител.
Някой от вас има ли опит да сподели как протичат тези дела,  какви документи са необходими и горе долу какви разходи да очакваме.

# 441
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 438
При заповедното производство той ще има възможност да възрази и ако го стори, ще ви дадат едномесечен срок, в който да заведете дело по общия ред и да докажете вземането си.

# 442
  • Мнения: 3
Благодаря за отговора. Какви са документите за доказване на взиманията? Касиерката издава разписки за получените суми, а размера им е решен на ОС в зависимост от дяловото разпределение и броя на живущите. Това достатъчно ли е или са нужни и други документи?

# 443
  • Мнения: 6 928
Благодаря за отговора. Какви са документите за доказване на взиманията? Касиерката издава разписки за получените суми, а размера им е решен на ОС в зависимост от дяловото разпределение и броя на живущите. Това достатъчно ли е или са нужни и други документи?



На нас не ни издават никакви разписки  newsm78

# 444
  • Мнения: 3
От години при нас е така. Издават се разписки в два екземпляра, единия за живущите в съответния апартамент, а другия остава в кочана при касиерката.  На всяка разписка са описани сумите за фонд, чистачка и асансьор за съответния апартамент и месец в зависимост от дяловото разпределение и броя на живущите. Въпроса е дали това е документ и за съда.

# 445
  • Мнения: X
Здравейте. Искам да попитам, блокът на някой от вас минал ли е процедурата по безплатното саниране и знаете ли колко време след одобранието се започва ремонта и колко време продължава?
Ние сме одобрени, но в момента в общината тече конкурс на избор на фирма, която да извърши услугата. Крайният срок за подаване на документи от страна на борещите си фирми е 21 ви април. При това положение дали санирането ще започне по-рано от есента? Питам, защото от май до септември работим в друг град, апартаментът е празен и не знам дали ще има нужда да осигурим присъствие.

# 446
  • Мнения: 6 928
От години при нас е така. Издават се разписки в два екземпляра, единия за живущите в съответния апартамент, а другия остава в кочана при касиерката.  На всяка разписка са описани сумите за фонд, чистачка и асансьор за съответния апартамент и месец в зависимост от дяловото разпределение и броя на живущите. Въпроса е дали това е документ и за съда.

И така е редно  Peace Сега сме с професионален домоуправител и той издава общ документ за входа, а по закон трябва да издава разписка. Разписваме се в някаква таблица, която после може да се загуби

# 447
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 438
Благодаря за отговора. Какви са документите за доказване на взиманията? Касиерката издава разписки за получените суми, а размера им е решен на ОС в зависимост от дяловото разпределение и броя на живущите. Това достатъчно ли е или са нужни и други документи?
Съжалявам, но на този въпрос не мога да ти отговоря. Може би е по-добре да се консултирате с адвокат.

# 448
  • Мнения: X
Моля ви спешно за препоръка за ВиК фирма за ремонт - за София. Нещо тече долу в мазето, Соф. вода казаха, че не било към тях...  ooooh!

# 449
  • Мнения: 525

В нашата сграда се нанесоха квартиранти(по-точно 1 брой) .
Докато бяхме в почивка са сменили стъклата на външната врата и един от прозорците със затъмнени такива.
При въпрос към персонала по поддръжка, ми казаха, че въпросът е деликатен и жената, която ще живее е охранявана по този начин. Това обаче създава дискомфорт тъй като по стълбите е тъмно като през нощта и не влиза никаква дневна светлина.
Въпросът е, че това е наемател и не е имало събрание, на което да се реши този въпрос свързан с общи части на собствениците.
Към кого следва са подам жалба или да изпратя запитване как се действа в този случай.
Предварително благодаря за всички идеи и предложения.
Към домоуправителя естествено - но по подразбиране -"При въпрос към персонала по поддръжка"
явно става дума за затворен комплекс, тогава към управлението.
Нищо не пречи да сложат и ламарини примерно.

Общи условия

Активация на акаунт