Епилепсия- ТЕМА 22

  • 82 685
  • 719
  •   1
Отговори
# 30
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Споко Вики още казва "Буда" вместо вода. Нашата "кукла" до преди месец беше "Кака", а сега вече е "КуКоооата" и до ден днешен на "картофки" казва "ококи" Wink
Ама почвайте с логопеда от рано че ние се замотахме и ей ни виж още не може да приказва.  Peace

# 31
  • Мнения: X
Нашите картофки са тан тан  Simple Smile доста далеко от картоф .
Лекарите ни съветват да започнем логопед на навършени три .Да сме и дали време до тогава не знам да чакаме ли толкова много време ...  newsm78

# 32
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Моят съвет е да не чакате и на мен ми ги говореха същите, но чудото с проговарянето не стана, а загубихме цяла година. Логопеда няма да навреди това не са лекарства, само може да е от полза.  Peace

# 33
  • Мнения: 64
Моника е на 2г.и 5 м. и знае около 50 думички, като половината само ние си ги разбираме. Ясно изречени правилно думите са много малко. И аз говорих с една логопедка за консултация, тя твърди че вероятно се тревожа прекалено за развитието на детето. След 3-годишна възраст се започвали упражнения, сега било прекалено рано. Но аз настоях да я види и утре имаме среща с нея. Ще пиша какво е казала след това Simple Smile

# 34
  • Мнения: X
Моника е на 2г.и 5 м. и знае около 50 думички, като половината само ние си ги разбираме. Ясно изречени правилно думите са много малко. И аз говорих с една логопедка за консултация, тя твърди че вероятно се тревожа прекалено за развитието на детето. След 3-годишна възраст се започвали упражнения, сега било прекалено рано. Но аз настоях да я види и утре имаме среща с нея. Ще пиша какво е казала след това Simple Smile
Ще очаквам с нетърпение да споделиш какво е мнението на логопеда .
И ние изречения не правим поне не такива каквито бих искала
Изреченията са къде е кака , къде е дадо /дядо/ .
И дай мое /всичко е нейно / .

# 35
  • София
  • Мнения: 3 062
Виждам, че говорите за проговаряне. Моят син също имаше проблеми с проговарянето, много преди диагнозата епилепсия. Подозирам, че и епилепсията е отпреди големия пристъп, но това вече никой не може да каже. Той още изостава в ученето, не може да чете, а е вече 3. клас, но от започването на лечението има огромен напредък в говора. Логопедичната диагноза му е вербална диспраксия, Литвиненко казва, че нямат общо нещата, но аз не вярвам. Четох, че в Щатите има доста наблюдавани случаи на епилепсия и диспраксия наведнъж, и учените търсят връзка. Още не е доказана твърдо, но е силно вреоятно. Съветвам горещо всички да не отлагат посещенията при логопед. Ние малко закъсняхме, струва ми се, можеше и по-голям напредък да има досега.

# 36
  • Мнения: 242
Аз пък я заведох на логопед на 6 месеца. Не ме върнаха, напротив дадоха ми упражнения и ми казаха, че говора е подражателна функция и няма как да казва "ба-ба" и "ма-ма" на 6 месеца, като не вижда и не се интересува от живота. Не мисля, че трябва да се отлагат прегледите със специалист. При нас например имаше хиперчувствителност  в  бузите, след упражненията вече имаме някоя друга съгласна( на 10 месеца стана вчера).

# 37
  • Мнения: 2 156
В учебниците пише, че речта стои на върха на пирамидата на когнитивното (познавателно) развитие на детето. Много трудно се доказва връзката между определени годности/ качества/ способности и органиката/ функциите на нервната система.
Нашият диспансерен невролог се опитваше да разтяга локуми за връзката между епилепсия и мързеливо око. Офталмологът категорично изключи такава възможност.

# 38
  • Мнения: 242
Не зная какъв е случая ви, но при нас офталмолога констатира тотална слепота, разбирай  не реагира дори на светлина. След овладяването на епито детето си вижда и си следи и си хваща. Вярно не изведнъж, но за 3-те месеца, през които "прогледна" тя започна да нагонва. А където и да съм чела как да й стимулирам говора, пише: "изговаряйте думите отчетливо и пред очите на детето", това и правя.

# 39
  • Мнения: 2 156
Не, говорим за различни неща.

# 40
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Искам да кажа едно много голямо благодаря на  Луда Мара за това което сподели за диспраксията, защото си открихме диагнозата за изоставането.  newsm20

От всичко което прочетох за това състояние като клиника отговаряме на около 90% от нещата, дори съм шокирана от съвпадението. Само, че Вики отговаря на клиниката както за вербална, така и за моторна диспраксия.
Ето вижте малко подробности за това състояние.

Цитат
Причини

До този момент не са изяснени напълно причините, които водят до това заболяване. Изследванията са установили връзка между развитието на това състояние и преждевременното раждане, хипоксията и ниската телесна маса при раждането. Към вероятните причини спадат нарушенията при съгласуването между определени области на мозъка, забавеното развитие на отделни негови части или нарушенията на нервната му тъкан. Твърде е възможно и факторът наследственост също да играе значителна роля. Много често това състояние на детето се открива едва когато започнат да възникват проблеми в училище.

Симптоми

До 3 годишна възраст

Симптомите са видими още в най-ранна възраст. Бебетата обикновено са раздразнителни още от раждането и може да имат проблеми с храненето.

По-бавно достигат отделните показатели за развитие. Например към 8-месечна възраст те все още не могат да седят самостоятелно.

Много деца с диспраксия не преминават през периода на лазене, предпочитайки едно придвижване седейки (bottom shuffle) и после прохождат. Такива деца обикновено избягват задачи, в които се изискват добри поведенчески умения.

От 3 до 5 години

Децата с диспраксия могат да демонстрират някои от следните видове поведение:

    Високо ниво на моторна активност; невъзможност да стоят спокойно;
    Високо ниво на възбудимост, със силен/висок глас;

    Лесна изморяемост и внезапна раздразнителност;
    Може постоянно да удря по предмети и да хвърля;
    Размахва ръце, когато тича;
    Трудности при каране на колело с три колела или подобни играчки;
    Липса на всякакво чувство за опасност (скачане от височини и др.)
    Продължително разхвърляно хранене. Може да предпочита да се храни с пръсти, често се полива с течностите;
    Избягване на конструктивни игри – пъзели, кубчета за строене;
    Лоша фина моторика. Трудности при ползване на молив, ножица. Рисуването изглежда незряло;

    Липса на измислени игри (игри “наужким”);
    Ограничени креативни игри;
    Изолираност в обкръжение от връстници. Отхвърлени от връстниците си децата могат да предпочитат компанията на възрастни;
    Няма постигната латерализация;
    Езикови трудности;
    Чувствителни към сензорна стимулация – висок шум, тактилни стимули, нови дрехи и други;
    Ограничен отговор на вербални инструкции. Може да има забавен отоговор и трудности и в разбирането;
    Ограничена концентрация. Задачите често не се довършват.


Тези които са удебелени отговарят емно към едно, като за нас, незнам как никой до момента не е обърнал внимание на това. Освен това вчера точно логопедката ми обясняваше че Виктория е много зле с праксиса, трябвало много да се работи и за фината и за грубата моторика.  Rolling Eyes

# 41
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Забравих да ви се похваля, че разгадах гатанката.  Simple Smile

"Габи каса бобибу" означава "Габи скъса Скубиду"  Laughing

Но пък днес ме хвърли в музиката с някво стихче за пеперуда- "бебебуда" с което просто ме разби, няма за какво да се хвана, то от цяла строфа само 2 думи разбрах.

# 42
  • Мнения: 64
Искам да кажа едно много голямо благодаря на  Луда Мара за това което сподели за диспраксията, защото си открихме диагнозата за изоставането.  newsm20

От всичко което прочетох за това състояние като клиника отговаряме на около 90% от нещата, дори съм шокирана от съвпадението. Само, че Вики отговаря на клиниката както за вербална, така и за моторна диспраксия.
Ето вижте малко подробности за това състояние.

Цитат
Причини

До този момент не са изяснени напълно причините, които водят до това заболяване. Изследванията са установили връзка между развитието на това състояние и преждевременното раждане, хипоксията и ниската телесна маса при раждането. Към вероятните причини спадат нарушенията при съгласуването между определени области на мозъка, забавеното развитие на отделни негови части или нарушенията на нервната му тъкан. Твърде е възможно и факторът наследственост също да играе значителна роля. Много често това състояние на детето се открива едва когато започнат да възникват проблеми в училище.

Симптоми

До 3 годишна възраст

Симптомите са видими още в най-ранна възраст. Бебетата обикновено са раздразнителни още от раждането и може да имат проблеми с храненето.

По-бавно достигат отделните показатели за развитие. Например към 8-месечна възраст те все още не могат да седят самостоятелно.

Много деца с диспраксия не преминават през периода на лазене, предпочитайки едно придвижване седейки (bottom shuffle) и после прохождат. Такива деца обикновено избягват задачи, в които се изискват добри поведенчески умения.

От 3 до 5 години

Децата с диспраксия могат да демонстрират някои от следните видове поведение:

    Високо ниво на моторна активност; невъзможност да стоят спокойно;
    Високо ниво на възбудимост, със силен/висок глас;

    Лесна изморяемост и внезапна раздразнителност;
    Може постоянно да удря по предмети и да хвърля;
    Размахва ръце, когато тича;
    Трудности при каране на колело с три колела или подобни играчки;
    Липса на всякакво чувство за опасност (скачане от височини и др.)
    Продължително разхвърляно хранене. Може да предпочита да се храни с пръсти, често се полива с течностите;
    Избягване на конструктивни игри – пъзели, кубчета за строене;
    Лоша фина моторика. Трудности при ползване на молив, ножица. Рисуването изглежда незряло;

    Липса на измислени игри (игри “наужким”);
    Ограничени креативни игри;
    Изолираност в обкръжение от връстници. Отхвърлени от връстниците си децата могат да предпочитат компанията на възрастни;
    Няма постигната латерализация;
    Езикови трудности;
    Чувствителни към сензорна стимулация – висок шум, тактилни стимули, нови дрехи и други;
    Ограничен отговор на вербални инструкции. Може да има забавен отоговор и трудности и в разбирането;
    Ограничена концентрация. Задачите често не се довършват.


Тези които са удебелени отговарят емно към едно, като за нас, незнам как никой до момента не е обърнал внимание на това. Освен това вчера точно логопедката ми обясняваше че Виктория е много зле с праксиса, трябвало много да се работи и за фината и за грубата моторика.  Rolling Eyes




Лелеее, и при нас всички симптоми са на лице. Кой трябва да постави диагнозата? Как никой не забелязва тия особености при децата ни? Днес бяхме на логопед и тя смята, че детето се справя добре  с всичко, с което трябва да е на ти за възрастта си. И няма нужда от упражнения.... Къде трябва да я заведа, лекува ли се? Сега ще чета за въпросната диспраксия...

# 43
  • София
  • Мнения: 3 062
Радвам се, че съм била полезна и се удивлявам колко много деца имат и двете диагнози, или поне се предполага.

 Съветвам ви да намерите добри логопеди, с работа се постига много. Упражнения за устата, духане на свещи, сапунени балони, свирки, всичко, което можете да се сетите. Хващайте се овреме за терапията и не се обезкуражавайте, И имайте предвид, че всичко става по-бавно, отколкото при другите деца, но става. И диспраксията почти винаги върви ръка за ръка с нормален или над нормата интелект. Търсете силните страни на децата си и ги насърчавайте. И мнооого търпение! Много! На мен понякога ми липсва  Sad

п.п. Диагнозата я поставя логопед обикновено. Когато се консултирайте, споделете тази вероятност. На нашата логопедка ѝ отне доста време, вероятно си прилича с куп други диагнози.

# 44
  • Мнения: 54
Привет и от мен на всички! Не пиша често, но и аз съм с вас от почти три години. Пожелавам само хубави новини от всички майчета в тази тема.

Общи условия

Активация на акаунт