Частни училища - информативна тема 9

  • 63 137
  • 739
  •   1
Отговори
# 255
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229


Гледам отчетната първокласна тема-основен проблем при повечето изниква с мобилните телефони, лавките, джобните и изхранването на децата. Друг проблем,който виждам, е,че на децата им изчезват разни дребни неща, сигурно ги губят-парички, моливи, гумички и т.н. Много се радвам,че тези въпроси са решени при ЧУ.
И аз Laughing.
Въпросите свързани със занималня, лавки, джобни, телефони и храна са ми направо  Sick, спомняйки си за началните години на голямата ми дъщеря.

# 256
  • Мнения: 6 640
сигурна съм, че неприетите в някои училища пук-чета отдавна са забравили неуспешното си кандидатстване в тях.
егото на  родителите им обаче не може да преглътне този "провал", "фарс" или както там го наричат. нещо все ги човърка, все се опитват да обяснят отхвърлянето на детето с неадекватността на тестовете или психоложката, със злонамерено отношение точно към тяхното дете (породено от завист може би), с недостатъчната дебелина на портфейла си или недостатъчно лъскавата табела на входа на офиса/кабинета си.
детето не е прието, защото това не е било неговото училище. така има шанс родителите му да потърсят друго училище, в което то има по-голяма възможност да разгърне потенциала си. защото ако не те искат още на входа, за какво ти е да се завираш зорлем вътре с идеята да се доказваш или пък да стоиш отвън и да лаеш, че си недооценен. всички тези нерви и енергия може да бъдат вложени в нещо далеч по-позитивно и полезно за детето.

# 257
  • Мнения: X

Блис, точно от теб не очаквах да разчиташ на психолога и учителя, прекарали САМО 4 часа с детето  да ти дават съвети по кои теми да се работи повече с детето  Laughing  

Това за мен е несериозно. Признавам че имах известно любопитство, но се въздържах.
Няма как да знаеш какви за ценностите и целите на тези хора(и дали съвпадат с твоите), че да се съобразяваш с тях.  И какво като ми каже някой си че според него трябвало моето дете да може да прави еди какво си?!?!? Или че този човек бил си направил негов си тест и моето дете не му покривало критериите?!?! Всеки родител си познава детето и си го развива както той сметне за нужно.

Излишно се впрягате за всякакви глупости.

Очеизвадно е, че не си разбрал какво съм написала  Mr. Green

А сега и ще те докладвам за ей това:
Защо не вземете да се спрете да пишете глупости. Шепа злобари съсипахте темата.



За да не ми е празен поста: ПУК-четата в СС учат по Моливко.

Знаем!

Скрит текст:
За 10 път за неразбралите и специално за Стойчо да кажа... психолог в ПБ НЯМА и слава Богу. Искрено се надявам и да не почерпят "светъл" опит и да въведат за следващите набори. Или поне участието му да е като в БШ.

# 258
  • Sf
  • Мнения: 977
Добър опит, но не се получи. Mr. Green

Хаха, греда!   Laughing
Не знаех, че нямат, наистина. Полезна информация.

# 259
  • София
  • Мнения: 5 449
В духа на последните два поста, донякъде част от проблемите идват и от нашите очаквания. Ако човек гледа на ЧУ като на по-малкто зло, самият той ще бъде 6ъде по-спокоен с избора си. Ако очаква дадено ЧУ изцяло да отговаря на неговите индивидуални нужди, има вероятност да се разочарова. Може да има късмет и да е много доволен /това по повод чести призиви темата да се ползва, за да се изтъкват и недостатъци/. Аз лично много се радвам, че вече приключих с частното образование у нас, но, ако сега имах първокласник, отново бих се насочила към ЧУ за периода 1-ви - 4-ти клас. Хубавото е,  че има и други училища, не само най-често обсъжданите тук - Азбуки, Артис са с ново ръководство, Дрита, Образователни тенологии и др.  Все нещо ще хареса човек.
И още нещо, пишете за разочарованието от приемната процедура в случаите, когато децата не са били приети. А човек може да бъде разочарован и тогава, когато детето е прието на общо основание, и впоследствие установи, че не всички деца отговарят на общи критерии, а още по-неприятно е, когато не всички учители успяват да се справят с това /напр. с проблеми с дисциплината, възпитанието или интерес към учебния процес/. Дори не съм сигурна кой е по-добрият вариант, т.к. в единия случай проблемът минава и заминава, а във втория - вече си нагазил в него. Това отново показва, че човек е добре да бъде реалист в очакванията си. А ако има късмет, обстоятелствата /клас, учители, транспорт и пр./ може да се стекат и по възможно най-добрия начин.

# 260
  • sofia
  • Мнения: 1 587
И още нещо, пишете за разочарованието от приемната процедура в случаите, когато децата не са били приети. А човек може да бъде разочарован и тогава, когато детето е прието на общо основание, и впоследствие установи, че не всички деца отговарят на общи критерии, а още по-неприятно е, когато не всички учители успяват да се справят с това /напр. с проблеми с дисциплината, възпитанието или интерес към учебния процес/. Дори не съм сигурна кой е по-добрият вариант, т.к. в единия случай проблемът минава и заминава, а във втория - вече си нагазил в него.

 newsm10
   Аз също мисля, че това е по-големия проблем, като споделям личен опит. Детето ми беше сред първите приети, премина всички "невероятни" критерии за подбор, а после се оказа, че различията между децата интелектуално, възпитателно и емоционално в един и същи клас  е като между деца, събрани съвсем случайно. Като прибавим и комбинацията от родители тип "света се върти около мен и моето най-безценно дете", което винаги е право и щом плащам, аз поръчвам музиката, едва изчакахме края на учебната година. И без това трудната адаптация в първи клас стана още по-тежка...Приех го като урок за нас като родители и трудност за детето, която трябваше да преодолее , за което платихме в допълнение и обичайната за частни училища сума с идеята, че сме избрали най-доброто... При смяната на училището се доверихме на избора на детето и среща очи в очи с класния ръководител.  

# 261
  • Мнения: 7 665
Ок, нека не е с тестове и не е с психолог, как тогава според вас едно училище с 10-20-50 места да подбира от примерно 200 кандидати?
По реда на записването. Записваш детето още с раждането му и тъкмо като стане на 6г, ще се е освободило място  Mr. Green


Точно така, ами как се купуваха Лади при социализма? като се роди детето, правиш вноска, плащаш 1500лв на Мототехника /луди пари по бай Тошово време/ и точно докато стане детето пълнолетно и вземе книжка, току виж му излязал реда да си купи Лада за 8500лв, пари за цяла гарсониера по това време. Отделно за тези 1500лв грам лихва не вземаш за тези 20 години, през които държавата ти ги ползва.

После като станахме нормална държава, изведнъж се разбра, че една Лада и 100лв не струва и сега без пари да ви я дават, няма да я вземете, пък да даде за нея пари колкото за апратамент, дори и на болен от най-тежка шизофрения няма да му мине през ум.

Та да не стане така и с училищата Mr. Green Sick Sick

# 262
  • Sf
  • Мнения: 977
Та да не стане така и с училищата Mr. Green Sick Sick

Та ти за какво си? Нали си говориш с детето всяка вечер, то не спи в училище. Виж, как с градината бързо се ориентира.

# 263
  • Мнения: X
Добър опит, но не се получи. Mr. Green

Хаха, греда!   Laughing
Не знаех, че нямат, наистина. Полезна информация.

  bouquet

Скрит текст:
Извинявай за тона. Понякога в тази тема е много трудно да не загубиш чувството си за хумор

# 264
  • Мнения: 74


А сега и ще те докладвам за ей това:
Защо не вземете да се спрете да пишете ...


Постът ми бе изтрит и сега го добавям редактиран:

Плюете по психолозите, но те са си супер. СС успяват така да пресеят деца че след 8 години да са в челните места след 7-ми клас. Същото ще направят и Питагор, ПБ(нямат психолог а педагожка ),....

На мен психоложката в Питагор много ми хареса. Предразполагаше детето. Пример: пита "какви плодове има на пазара”. Моето дете никога не е ходило на пазара и каза "не знам". Последва въпрос: "а ти какви обичаш да ядеш", отговор: " малини и ягоди", последва трети въпрос "какви плодове знаеш"...

Само за тестовете за кандидатстване мрънкате. Тестове има и ще има. И на всичките въпроси да е отговорило правилно детето пак може да не го вземат. Пример е Питагор, където на теста при психоложката има много лесни въпроси, но се засича за колко време ще се ориентира детето и ще отговори. Нека сега всички свръх амбициозни полудели родители да хукнат да си купуват хронометри.

Входящия тест за кандидатстване във фирмата, в която работя е от 100 супер сложни и завъртяни въпроса на английски и се попълва само за 4 часа. Средната успеваемост е 10-30 верни отговора. Това ни помага да отсеем демотивираните (които бързо се отказват), да се види дали човек успява да си управлява времето добре, какво му е нивото на английския, как се справя под стрес...  Защо идеята на тестовете в ЧУ да не е същата? Или някоя мама ще реве после по форумите че дават много сложни и изпреварващи разрежа на детето въпроси!?!? Как останалите деца решавали интеграли...

Не искам да обиждам никого. Просто не ми се четат нищо не носещи коментари. Възможно е даден тип деца да не могат да минат успешно тестовете при психолога и това да ги ощети в бъдещото им развитие. Искрено съжалявам за това.

Според мен училищата се презастраховат и не им се занимава по конфликтни деца:
При нас е естественото желание за лидерство, което на моменти пренебрегва респекта дори от възрастния...
За това нямам ясно мнение. Хем е добре да няма деца в класа, които рушат дисциплината и уронват авторитета на учителя. Хем тези деца са много малки и би следвало лесно да се подбутнат в правилната посока. Хем се радвам че на теория са пресяли такива кандидати и няма да има такива деца, които да пречат на моето да си учи на спокойствие.
От една страна в живота  (особено в България) детето често ще се сблъсква с хора, които никого и нищо не зачитат. От друга страна се радвам че са минимизирани евентуални бъдещи проблеми със съучениците и техните родители:
Конфликтните деца са проблем, но те почти винаги произлизат от такива родители. От семейства, в които няма уважение, е трудно да излязат деца, които да уважават другарчетата си, учителите, училището.

Не е честно деца да не се приемат и да не се казват проблемите на родителите, но от друга страна идва следващия прием след половин година, и не искам психоложката вместо да си върши работата в училището да си губи няколко месеца времето да се среща с недоволни родители. Тези срещи може евентуално да са полезни за родителите на кандидатстващите деца, но ощетяват вече учещите деца в училището. Ще видим дали Блис ще е доволна педагожката (нямат психолог и педагожката ще го отнесе) на детето й всеки ден в продължение на 1-2 месеца да се среща с някакви конфликтни личности, да е изнервена и притеснена...

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 16:26 от stoychod

# 265
  • Мнения: 820
googlish, ако се не лъжа, вие сте кандидатствали в същата година, която и ние. Тогава Питагор, на практика тепърва "прохождаше", мисля, че взеха всички, които поискаха, реално нямаше подбор. Няколко години по-късно вече към училището има сериозен наплив и вече могат да си позволят ТЕ да избират децата. Явно се бяха поучили от вашия набор, защото още на следващата година вече наистина имаше критерии за приема (без кавички). Знам, защото две познати деца се пробваха, едното го взеха, на другото отказаха като дадоха възможност още един ден да прекара в училището, предполагайки, че може да е била стресирана и затова да е сбъркала задачките (смятане до 10/20), опитаха отново и пак не я взеха. Сега имат толкова много кандидати, че май не викат за втори ден?

П.П. Е, сори, ама ако постът на Стойчо е изтрит, тогава не е ли редно и постовете на Андариел да бъдат махнати?!?!

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 15:57 от ТришаР

# 266
  • Мнения: 7 665
П.П. Е, сори, ама ако постът на Стойчо е изтрит, тогава не е ли редно и постовете на Андариел да бъдат махнати?!?!

Аз съм никой, за да казвам, но според мен не е редно да бъдат махнати. Постовете на Стойчо ме дразнят, а постовете на Андариел винаги са ми били интересни и забавни, дори и когато не съм съгласен с нея, а специално в тази тема с по-голямата част от тях съм съгласен. Очевидно е, че тя е прочела доста по въпроса за тестването на децата и по тематиката за психологията на детската възраст и че знае повече по темата от много от "психолозите" в някои училища. Нейните постове са информативни! а тези на Стойчо са указания кой как и какво да пише и какво да не пише, което поне мен много ме дразни.

# 267
  • София
  • Мнения: 62 595
защо да ми трият постовете? Дала съм мнение по същество за тестовете и системата, ако изобщо има такава, за провеждането на подбора. Не съм спамила, нито съм обиждала някого. За това, което съм написала може да се провери валидността му в научната литература, като започнем от методи и инструменти за оценяване на когнитивното развитие на децата, и свършим с психологичните тестове. Най-малкото един специалист трябва да знае кои тестове какво мерят и да има професионалната съвест да ги използва по предназначение, а не да си прави някакви компилации или да прилага тестове за една възрастова група върху друга възрастова група - най-малкото е непрофесионално, а моралната страна не искам да я обсъждам, тя се подразбира. Хората като са ги мислили тези тестове, за да стигнат до публикуване в научния мир, са изписали един тон обосновки, а не са си наплюнчили пръста да видят накъде духа вятърът и така да решават.

# 268
  • Мнения: 3 444
Да ги избират по местоживеене Simple Smile Така поне ще дадат пример за покриване на основния критерий за добро училище - близост до дома и максимално щадене на ученика откъм време.
Ето едно смислено предложение, ама сме толкова амбициозни родителите, че заради едното училище дай да пътува детето всеки ден по час най-малко в задръстванията на Сф. Това важи и за ДУ, не само за частните училища.
Иначе абсолютно са прави Призма и Гудлиш, най-важното е после.
И да репликарам на Стойчо с уточнение, че според мен всеки може да си пише каквото иска.
Скрит текст:
Категорично не съм съгласна с вашето мнение за психоложката. Не знам как за половин час разговор и то за разлика от вашия случай, без присъствието на родителите, успя да постави диагноза хиперактивност и асоциативна нещо си / признавам не запомних термина, но май беше психоза/ на момче на 6г., което притесни родителите много, а  се оказа, че въобще липсва такова нещо след сума ти похарчени средства за други консултации. Освен това същото това дете дето е "толкова зле" същата година, само около 2 месеца по-късно, се представи отлично в друго училище, също с психотест и специален прием, където бе прието и за където наплива е в пъти по-голям / еврейското/. Това не е ЕЖК, ако се интересува някой мога да споделя и името на детето, но след разрешение на майката.

# 269
  • Мнения: 19 991
Цитат
Нейните постове са информативни!
Каква информация точно има в постовете й за конкретни училища?
Може да са информативни за другата тема- За и против ЧО, но тук са спам. Хора, които се колебаят дали да изберат ЧО или не, може да ги прочетат там, да видят колко е тъпо да подлагат децата си на тест и да се откажат. Какъв смисъл има за избиращите ЧУ или за тези, чиито деца вече са в такова, да четат страници наред колко са тъпи, че си дават парите за ЧО, колко безумни са входните изпити, как им замазват очите и т.н.?!

Общи условия

Активация на акаунт