Проблемно дете в класа

  • 9 378
  • 54
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 411
В кой клас е проблемното детенце?

И още нещо - сигурни ли сте, че биологичните отрочета не го предизвикват? Никое дете, независимо от това дали е биологично или осиновено не би издържало непрекъснат тормоз и тогава лошото поведение е естествена защитна реакция.

# 16
  • Мнения: X
И още нещо - сигурни ли сте, че биологичните отрочета не го предизвикват?
Разбира се, че го предизвикват. С осиновените деца проблемът идва от травмите от изоставянето и от престоя в институцията. Проблемното им поведение е реакция на тези травми. Т.нар. от теб биологични отрочета нямат подобни травми, на които да реагират с проблемно поведение.

# 17
  • Мнения: 411
Биологично дете, което е пълничко, с очила или е циганче няма да реагира с агресия, ако останалите му се подиграват, замерят с разни неща, изяждат му закуската, скубят го и го удрят? Хайде де! Не случайно попитах в кой клас е, възрастта има значение.

# 18
  • Мнения: X
Биологично дете, което е пълничко, с очила или е циганче няма да реагира с агресия, ако останалите му се подиграват, замерят с разни неща, изяждат му закуската, скубят го и го удрят? Хайде де! Не случайно попитах в кой клас е, възрастта има значение.
Ако си беше направила труда да четеш, щеше да забележиш, че никой никъде не твърди подобно нещо. Напротив, написала съм, че и биологичните деца създават проблеми и реагират с агресия. Да си пълничък е кофти и при подигравки детето, естествено, реагира. Само че да си пълничък не е такава травма както да те изоставят при раждането ти и да прекараш първите месеци или години от живота си по институции. От там и проблемите с осиновените деца са много по-тежки от тези с биологичните.

# 19
  • София
  • Мнения: 2 005
И още нещо - сигурни ли сте, че биологичните отрочета не го предизвикват?
Разбира се, че го предизвикват. С осиновените деца проблемът идва от травмите от изоставянето и от престоя в институцията. Проблемното им поведение е реакция на тези травми. Т.нар. от теб биологични отрочета нямат подобни травми, на които да реагират с проблемно поведение.

Да, осиновените деца имат травми от изоставянето и от престоя в институция, но след като попаднат в нормална семейна среда започва период на адаптация и тези травми и липси постепенно изчезват - при различните деца е различен периодът. Не може обаче всичко в поведението на децата да се обяснява с тази травма - несериозно е, ама много е несериозно!

И да, биологичните деца за голяма радост не разполагат с тези травми, но това съвсем не значи, че са едни безгрижни и безпроблемни щастливци. Има толкова много семейства, в които средата и взаимоотношенията, в които живеят са вредни за детската психика - неразбирателства между родителите, скандали, побоища, неглижиране на децата и какво ли още не, а това от своя страна води до агресивното поведение в училище.

Много моля, спрете с това делена на осиновени и биологични - всички са деца, те не са избирали къде и как да се родят и всички деца без изключение могат да попаднат в такава трудна ситуация. Идеята е да се намери оптималното решение за децата в класа и за техните родители, а това може да стане с помощта на психолог и със съдействието на социалните   bouquet

# 20
  • Мнения: X
Естествено че не може всичко да се обяснява с травмата на осиновените деца. Тя просто е нещо, което трябва да се има предвид при работата с тези деца. Всеки конкретен случай има индивидуалните си особености. Няма как да сравним травмите при дете осиновено на 20 дни (примерно) и дете, прекарало 4 години в институция преди да бъде осиновено. Да се вземат предвид тези особености не означава децата да се делят на осиновени и биологични, а да се работи съобразявайки се именно с тези особоности, което е в основата на индивидуалния подход.

# 21
  • София
  • Мнения: 9 517
А на мен ми е много странно, от къде се знаят тези подробности - детето е осиновено, майката при разговор с училищния психолог споделила, че е спряла хапчетата и т.н. Това не би ли трябвало да не е общодостъпна информация? Има закон, защитаващ тайната на осиновяването, както и правила за работа на психолога, етични, морални, сигурно и законови има, че не може да предоставя такава информация. Що за чудо е това?

Въпросът ми не е свързан с темата, просто съм леко потресена и силно притеснена, че специалистите, които отговарят за децата ни, разпространяват подобни факти  Thinking

# 22
  • София
  • Мнения: 2 005
Естествено че не може всичко да се обяснява с травмата на осиновените деца. Тя просто е нещо, което трябва да се има предвид при работата с тези деца. Всеки конкретен случай има индивидуалните си особености. Няма как да сравним травмите при дете осиновено на 20 дни (примерно) и дете, прекарало 4 години в институция преди да бъде осиновено. Да се вземат предвид тези особености не означава децата да се делят на осиновени и биологични, а да се работи съобразявайки се именно с тези особоности, което е в основата на индивидуалния подход.

Мого да те осветля точно по този въпрос - осинових дъщеря си, когато беше на 4 години! Тази година е първи клас. Според психолога, който ни наблюдаваше адаптацията на детето приключи преди около година. Последното нещо, което в момента има значение за нейното поведение е травмата от изоставянето й! Тя е наясно с всички въпроси около осиновяването си, приела е, че всеки има различен старт в живота и това е нормално и единственото, по което продължаваме да работим е въпросът за самочувствието и самоувереността.
Затова хайде да не обобщаваме!

Възможно е проблемното дете да има трудна и проблемна адаптация, която да не е приключила все още, затова е важно в схемата да се включи психолог. Но може главната причина да е някъде другаде, както споменах не изключвам варианта дислексия, защото при нея е много характерно невъзможността на детето да стои повече от няколко минути на едно място, невъзможност да запомня и най-вече да разбира, както и в по-тежките случаи - прословутата хиперактивност!

Спирам до тук! Казах си мнението, ако мога с нещо да съм полезна на дамата, която пусна темата - насреща съм!
Успех!  bouquet

Дзвер   bouquet, това и аз се чудя - от къде е налична цялата тази информация, която би трябвало да е конфиденциална  newsm78

# 23
  • Мнения: 478
Аз никъде не чета за обобщения. Това, че един родител е успял да неутрализира последствията от изоставяне, не значи, че всички са така също.
Тук говорим за проблемни деца. В случая е осиновено дете, в нашия случай е биологично. И в двете ситуации имаме родител, който не се справя.
От къде се знаят подробности-ами знаят се, не е тайна и когато едно дете е проблемно и тормози цял клас и има последствия за всички деца в този клас, се разговаря наред по веригата с всички. И стават ясни и проблемите и причините.
От дългите години участие в родителски организации и наблюдение на подобни конфликти, оставам с неловкото усещане за подскачане от родителите на някакви деца, каквито и да е, когато се спомене нещо си, сякаш се припознават винаги о всеки параграф. Трудно се работи в такава атмосфера.

Не винаги разпространители на фактите са психолозите в училище. По-често са самите родители, я на родителска среща, когато се коментира поведението на въпросния проблемен ученик, я в лични разговори с други родители, когато те търсят контакт, за да разрешат проблема. Това не са никакви тайни. Напротив. Никъде не е забранено да се коментират между хората, доброволно такива неща. И те се коментират. При нас, на родителските срещи, самите родители са казвали разни неща, самото дете е разказвало за разговорите с психолога, психолог присъства в определени часове и говорят с целия клас, директора е участвал в срещи с потърпевши семейства и са коментирани начините за справяне със ситуацията. За да се коментират такива неща, е редно да се знаят причините, подбудите, цялостната картинка около даден проблемен ученик.

# 24
  • София
  • Мнения: 9 517
mimsa2000, чета това

Що се отнася за лекарствата след събеседване на училищната психоложка с майката и разглеждане на медицинските докумнти на детето майката е споделила че е спряла хапчетат без препоръка от лекаря нямало смисъл да ги пие.

и не оставам с впечатление, че майката го е споделила.

Оставам с впечатление, че тази информация е изнесена или от психолога, или от класната, което за мен се явява огромент проблем, за всички деца, не само за това. Може и да не съм права, естествено, нека авторката каже, от къде е дошла тази информация.

ПП Нито директора, нито психолога, нито класната, нито който и да е от училището, няма право да разпространява подобна информация, никой. Независимо, дали е важна за решаване на проблема или не.

# 25
  • Мнения: 478
А аз оставам с впечатление, че майката го е споделила.
"майката е споделила че е спряла хапчетат без препоръка от лекаря нямало смисъл да ги пие."
За конкретния случай, ние яснота реално нямаме. не сме присъствали.
Аз коментирам, че да, изнася си се такава информация от родителя. В различни ситуации, различно, често дори в лични разговори между засегнати страни. Нищо тайно няма в това. Коя информация е важна за решаване на конкретен проблем, зависи от куп условности, не зависи дали ние я определяме или не за важна.
Аз лично съм участвала в работна група, при конкретен случай от подобно естество при нас. От там съм и знаела дадени неща, информацията е била дадена именно с цел. Психолог, директор, родители на проблемното дете и три засегнати семейства бяха събрани в тази група първоначално. Впоследствие се разрасна групата.

Последна редакция: чт, 01 окт 2015, 10:47 от mimsa2000

# 26
  • София
  • Мнения: 426
Лично майката на една от свиканите родителски срещи по повод агресията на детето и спрямо другите деца каза че той е осиновен и да и влезем в положението че при осиновените деца нещата стоят малко по друг начин.В момента детето е 2 клас като на години е по-голямо от другите т.е трябва да е 3.Детето беше и в групата на дъщеря ми в детската градина и наблюдавам от години как майкате не полага нужните за това дете грижи.След като и предложих да се възползва от безплатния психолог и тя не пожела са мен това е незаинтересованост.Въщи детето постоянно е наказан каза майката (едно от който за мен е недопустимо за рожденият му ден го оставили без торта самото дете каза като другите го питаха с каква картинка му е била тортата и то отговорило че не е имал торта бил наказан)а може би и бит от баща му иначе не виждам от къде в детето има такъв страх от баща си та като идва да го взима от училище се крие и се държи за госпожата  не иска да си тръгва с него.

# 27
  • София
  • Мнения: 9 517
Анелка, аз за хапчетата питах, от къде имате информация?

Не ме разбирайте грешно, сверявам си часовника - преди 2 години аз лично присъствах на родителска среща, на която училищния педагог посочи поименно две деца от класа, които след тестове били показали, че са агресивни. Поименно! Това за мен е недопустимо, независимо чии са децата.

ПП Проблеми с тези деца класът нямаше, нито тогава, нито след това. Тестовете бяха да кажем рутинни.

# 28
  • София
  • Мнения: 426
Анелка, аз за хапчетата питах, от къде имате информация?

Не ме разбирайте грешно, сверявам си часовника - преди 2 години аз лично присъствах на родителска среща, на която училищния педагог посочи поименно две деца от класа, които след тестове били показали, че са агресивни. Поименно! Това за мен е недопустимо, независимо чии са децата.

ПП Проблеми с тези деца класът нямаше, нито тогава, нито след това. Тестовете бяха да кажем рутинни.

за хапчетата имам информация от локопеда на училището тъй като бе изискал среща с родителя относно държанието на въпросното дете по времето по което е при нея

# 29
  • София
  • Мнения: 9 517
Благодаря ти за отговора, за съжаление се затвърждава мнението ми, че се разнася информация, която е конфиденциална..., извини ме, че оспамих темата ти  Peace

Общи условия

Активация на акаунт