За обема на часовете на петокласниците...

  • 12 361
  • 137
  •   1
Отговори
  • Мнения: 321
Интересно ми е по колко часа седмично имат петокласниците?
При нас 3 дни в седмицата по 7 часа и 2 дни по 6 часа./ без СИП/
Погледнато от моя гледна точка   само се мисли за учителите да имат часове а не за децата.
В 5 клас започва по-бързият растеж при децата ,които имат нужда  и от повече храна.Аз работейки дневна смяна  кодекса на труда ми осигурява почивка 1 час/ без да имам нужда от толкова хранене/
Да не говорим за по-големите деца ,които имат същите нужди и имат по 7  и 8 часа.Защо няма кодекс на ученика?И не става дума само за храната.Колко деца закусват сутрин, кога обядват, кога почиват и как почиват през деня?Кога спортуват?Защо всички си заравят главата в пясъка.Сигурно това е стара тема нищена, нищена и.... до девета глуха.Сигурно някои ще кажат по-добре да са в училищата отколкото.......Кому е нужно да знаят по математика ,че 1,2,3,.... е ПОЗИЦИОННА БРОЙНА ЧИСЛИТЕЛНА СИСТЕМА? и УЧЕБНИЦИТЕ са пълни с такива неща за да има кой да плаща за тях, да има часове за учителите.В крайна сметка всичко се прави за да се използват учениците за интереса на другите.
БОЛИ МЕ!

Последна редакция: чт, 01 окт 2015, 08:37 от Редактор*

# 1
  • Мнения: 13 244
Нямам още петокласник, но съм се замисляла за "работния ден" на един ученик.

За мен това е тежък, непосилен труд, вкл. и за деца, които се справят.

Моето дете не ходи на занималня и пак през деня няма време да си почине много-много.

# 2
  • Мнения: 47 352
Не знам как е на другите места, но при нас дните със 7 часа (2 са за 1 срок) са понеделник и вторник, след почивните дни, когато се предполага, че децата са си починали.
Програмата е така направена, че Музика, ФВС, Рисуване и Домашния бит да са глътка въздух м/у другите предмети или онзи час почивка, който е за почивка в работата, при учениците са в повечето случаи по 2 на ден.
Дъщеря ми тази година ще ходи на спорт и английски по 2 пъти седмично, от понеделник до четвъртък по 1 час. Не ми се вижда голямо натоварването, но ще видим...
Почива 1 час след като се прибере, после около час домашни, натам все е почивка, без 2-та дни английски по 1 час.
За храната - не закусва сутрин. Не е гладна толкова рано. Носи си храна и яде към 9-9:30 ч. След това обядва вкъщи. И на училище, и без училище яде в едни и същи часове.

Проблемът по-скоро е в нечовешкото ставане в 6-6 и нещо. Аз като ученик бях неадекватна първите часове и после цял ден се влачех.

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Програмата на всяко училище, преди да влезе в сила, се одобрява от бившето ХЕИ. Освен това има учебни програми по всеки предмет, в които е записано колко часа седмично трябва да се изучава предметът.

Що се отнася до "кому е нужно да знае ...", за децата е важно да се научат да разсъждават, да мислят, да вземат решения в дадена ситуация. Развиването на интелекта преминава през точно тези "кому е нужно да знае ..." и онзи, който го е разбрал, се е научил да мисли и знае за какво му е, а който не го е научил, пита по форумите "кому е нужно...".

# 4
  • Мнения: 925
Ами становища много ще има,но по моето време на преден план не беше ученика,а учителя,възпитателя и нямаше "оф горкото дете" и т.н.ходиш на училище и мълчиш,уважаваш учителите и слушаш какво ти казват,а като не слушаш те наказват,а с някоя връзка ключове по теб,или някой дневник или учебник по празната глава,а сега е обратното,на преден план са учениците,горките те!!Но системата е виновна,защото старата система вече я няма,а искат от учениците да уважават учителите,което няма как да стане,защото самите родители вече не учат децата си на това,защото видиш ли милото ми дете то горкото,е все невинно и защо учителката му е казала нещо на въпреки!!! Simple Smile Или защо учителката му е писала 2-ка като то всичко си знае,и когато завърши училище,ама той защо е станал гамен примерно и не може да се реализира в живота,защото мама и тати са до време!! Simple Smile

# 5
  • Мнения: 47 352
На преден, на заден, нормално е с времето да се подобряват условията и човещината в отношенията.
Въобще не съм съгласна, че сега са изпуснати нещата. Много се преувеличава.

# 6
  • Мнения: 925
Ами аз не виждам това ли е човещината,ученика да прави на г....з учителя и да му се подиграва и псува,а учителя да не може нищо да направи,защото ако му каже нещо ще има разправии и съдения и т.н.преди имахме респект към учителката,а сега нямат и капка уважение,ами не се преувеличават,защото съм в тази среда и виждам какво става!!

Пример: Я му обърши 2 шамара или с показалката през ръцете да се осъзнае къде се намира,и че нищо не е направил в живота та да се мисли за велик!Ама това е,че и самите родители дондуркат децата си и ги разглезват и до шамари рядко се стига!!

Пред блока се събират гаменчета 7-9 кл.под терасата ми и викат и ги чувам как се псуват и на майка,какви приказки си говорят,грозни неща да не ви казвам!!!Това е бъдещето на България!!

Последна редакция: ср, 30 сеп 2015, 10:17 от Leitenanta

# 7
  • София
  • Мнения: 9 517
Ами аз не виждам това ли е човещината,ученика да прави на г....з учителя и да му се подиграва и псува,а учителя да не може нищо да направи,защото ако му каже нещо ще има разправии и съдения и т.н.преди имахме респект към учителката,а сега нямат и капка уважение,ами не се преувеличават,защото съм в тази среда и виждам какво става!!

Пример: Я му обърши 2 шамара или с показалката през ръцете да се осъзнае къде се намира,и че нищо не е направил в живота та да се мисли за велик!Ама това е,че и самите родители дондуркат децата си и ги разглезват и до шамари рядко се стига!!

Пред блока се събират гаменчета 7-9 кл.под терасата ми и викат и ги чувам как се псуват и на майка,какви приказки си говорят,грозни неща да не ви казвам!!!Това е бъдещето на България!!

Надявам се, че под "защото съм в тази среда..." имаш предвид, че си майка на ученик или най-много чистачка в училище или общ работник в стола...

По темата - не намирам, че обема на часовете е огромен. 4 пъти седмично имат по 7 часа, но свършват в 13,30 ч. Вярно, че започват в 7,30 ч. и ставането сутрин е трудно, но пък не виждам да са чак толкова уморени и натоварени.

# 8
  • Мнения: 10 547
Детето ми е в пети клас. Учи в математическа паралелка с допълнителен курс по предмета.
Имат 6 часа математика седмично, пет часа английски + курс по английски в училище и курс по математика пак там.
Ако трябва да съм точна- детето живее в училище буквално. Носи около 15 кг. раница ( за справка тежи 29). След като върне раницата у дома, прекарва следобеда в писане за следващия ден.

Два пъти седмично е до 14 часа, два пъти до 13,30 и само веднъж до 12 и нещо си там.

# 9
  • Мнения: 30 802
След като станах студент, а и почнах да бачкам, години наред се питах как така съм издържала в училище. Не на времето и натоварването, а на принудителната скука, на невъзможността да се разсееш с нещо, да станеш когато поискаш.

Повече от 6 часа е загуба на време. С повече часове не се става по-умен.

# 10
  • Мнения: 47 352
Leitenanta, боят от едно време доведе до агресията. Битите тогава пребиваха след това по-слабите от тях, после децата си, а те сега водят до следващата вълна агресия.
За щастие последните години има промяна, огромна промяна и то постигната именно без насилие. Защото то води само до насилие.

Пред блока се събират гаменчета 7-9 кл.под терасата ми и викат и ги чувам как се псуват и на майка,какви приказки си говорят,грозни неща да не ви казвам!!!Това е бъдещето на България!!

О, да, а в миналите поколения въобще нямаше такива  Joy
Много ви е къса паметта...

От всичко написано си правя извод, че нямаш деца и никакъв поглед в/у училището днес.

# 11
  • София
  • Мнения: 478
Моят петокласник е със следната програма - 2 дни в седмицата 7 часа до 13:30, 2 дни 8 часа (събрали са им СИП-а към другите часове) до 14:10 и 1 ден 6 часа до 12:30. Допълнително 2 пъти седмично английски, спортът е за събота и неделя. Не го виждам да се е скапал, поне засега.
Намира време след у-ще да се помоткат из центъра със съученици, а вкъщи за 30 мин. е приключил с домашните (да, знам, че реално още нищо не са почнали да учат Peace).
Не мисля, че чак толкова се е претоварил. Единствено съм против ежедневното влачене по 100 учебника, помагала и тетрадки по всеки предмет, включително и ДТИ.

# 12
  • Мнения: 9 988
Развиването на интелекта преминава през точно тези "кому е нужно да знае ..." и онзи, който го е разбрал, се е научил да мисли и знае за какво му е, а който не го е научил, пита по форумите "кому е нужно...".

 Peace

предпочитам в тази възраст да нямат време за глупости Simple Smile

# 13
  • Мнения: 925
Сега чета "Циганка наби учителката на детето си." - това е грозно,как една жена без образование,дали има и завършен 5-ти клас си позволява такива неща!!

# 14
  • Мнения: 11 148
Милка чела съм те в друга тема. Разбирам те. Моето е втори клас и намирам голяма част от нещата които учат за загубено време. Не ходи на занималня, точно за да си почине. В училище няма какво да си купят за храна освен пакетирани боклуци от сорта на бейк ролс и горещ шоколад от машината. Носим храна от вкъщи, ходим на спорт и пишем заедно домашните.
Мога да сравня това което учат сега с моето време и мога да кажа, че сега е в пъти по.сложно написано и децата нищо не разбират. По всеки предмет имат по 1 до 5 помагала, но децата са все по неграмотни.
Как в чужбина учат по.малко, а знаят повече, а при нас учим все повече и накрая нищо не знаят.
Само мисля, как ще го избутаме с дружни усилия до 12 клас. Все пак са има-няма още 10 г.
Аз самата имам две висши образования и нито ден някой от семейството не е учил  с мен.
Много ми се струва сложен живота на младите сега, но като не сме емигрирали навреме, избор нямаме, освен да изтърпим - и ние и децата.

Общи условия

Активация на акаунт