Неграмотните студенти

  • 7 344
  • 111
  •   1
Отговори
# 60
  • Сред мелниците
  • Мнения: 1 294

Университетите трябва да държат на нивото и реномето си.
Съгласна! Но И училищата, iany!

# 61
  • Сред мелниците
  • Мнения: 1 294

Университетите държат само и единствено на парите, които пристигат с всеки един студент.  Peace
За баницата, нали знаеш...

# 62
  • София
  • Мнения: 4 548
Как може да се проконтролира качеството и количеството на знанията? И съответно това да е критерий за добро училище/университет. Едното, което се практикува по света и у нас допреди 25 г., е труден изпит за университета. Като си спомня какви трепети бяха на стената на плача на химическия факултет. В моята специалност се влизаше с над 5,75 от изпита + много висока диплома, някъде над 5,50. За едно място се бореха по над 10 човека. Сега не могат да си попълнят бройката, защото колкото и да са неориентирани днешните младежи знаят, че там няма изкласяване, ако не учиш и поне малко не ти идва отвътре.
А след университета, каква работа ще си намериш трябва да е критерий за успешно обучение. Очевидно нито едно от двете не работи сега у нас.
Като говоря с мои познати, които набират кадри за фирмите си или работят с наши завършили студенти, всеки ми се оплаква от липса на кадърни хора. А предлагат добри заплати - от 1500 нагоре. И няма кой да дойде и каже, че видите ли щото е много квалифициран, тия пари са му малко. Ослушват се ще може ли някой друг да тегли вместо тях и ако не мине номера си заминават. Чак понякога ми иде да изкарам още едно висше и да ходя да бачкам аз там.  Mr. Green

# 63
  • Мнения: X
Лан-лан, а накрая резултат - 0.
Уж всеки разбира какво не е наред в образованието - е, някой оправил ли го е?
А най-лошото е, че всеки дърпа чергата към себе си. Преподавателите са на принципа "за толкова пари, толкова работа", а родителите биха приели с възторг всяка промяна, която ще ги освободи от ежедневното подготвяне на уроци. Учениците и студентите остават най-потърпевши, но не го осъзнават.

# 64
  • Мнения: 246
Мен лично ме притеснява, че въпросните неграмотни студенти ни най-малко не се срамуват от това, че не могат да пишат. Поне около мен е така.
За университетите не иска да коментирам, нито за училището. Ще кажа само едно изречение - за да вземеш матурата по БЕЛ се изисква (или поне до скоро знам, че беше така) да имаш 23т. от 100. Как няма да са неграмотни при положение, че всеки завършва.

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
то да са само студентите, нали затова дадох пример и за форумската почва - ха, си дръзнал да направиш забележка на някого, ха те е залял с океан от плюнки колко си злобен и дребнав! А тук са майките на бъдещите студенти!

# 66
  • Мнения: X
Тук са настоящи и бивши студенти. Проблемът не е от сега, просто сега ескалира, докато всеки се опитва да захапе кокал.

# 67
  • Мнения: 14
Преподаватели по философия? Добре че тези по педагогика не смеят да се обадят. Тези специалности масово ги учат само за една тапия и се влиза по документи - разбирай, с преписване или подарена матура.

Не съм твърде убедена в неграмотността на съвременния ученик и студент. Мисля, че сегашното състояние на образователната система е неадекватно на състоянието на съвременния учащ се.

Не са само преподавателите по философия, които знаят как стоят нещата. Писмото беше само поводът да се пусне тази тема.  Но съм съгласна, че във всички университети самите преподаватели също имат вина за състоянието на нещата,  тъй като свалят критериите, както в процеса на самота следване, така и при приема.

За Университетите по медицина напр., които по общо мнение задържаха дълго време нивото, в последните години са наблюдава занижаване на критериите за приемане.
Напр. Медицински университет София, свали много минималния бал, под който нямаш възможност да участваш в класирането, миналата година се поддаде на натиска от другите ВУЗ-ове и обяви предварителен изпит, съкрати материала, който влиза в изпита по биология, а тази година обмисля допълнителни облекчения за изпитите.  Дано да не се приемат предлаганите промени.

Но основния проблем идва от липсата на критерии в основното и средно образование. Те създават кандидатстудентите и самите студенти.
Не познавам системата за финансиране на средното образование, но не ми се струва много вероятно да няма механизъм по който директорите да налагат високи стандарти без да губят средства.

# 68
  • Мнения: X
Има теоретични механизми. На практика няма работещ такъв.
Учениците са клиенти, които търсят отлична диплома. Ако не я намерят в училище Х, ще отидат в училище У, което с по-ниски критерии за прием от Х, завишава оценките и не кара ученика да си дава зор.
И преди, и сега хората са искали отлична диплома. Разликата между преди и сега е, че днес е известно, че ученикът е тръгнал за тази диплома с 1500 (или нещо от сорта) лева за учебна година, а не с мозъка си.
Съответно училищата предлагат това, което се търси - не храна за мозъка, а шарена хартийка с цифрички.

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
то ако беше така с отличната диплома, отличниците нямаше да се натискат да ходят в зубраческите гимназии, а щяха да ходят в изпадналите - там дори само за присъствие щяха да им пишат шестици.

# 70
  • Мнения: X
Учениците никога не са се радвали на тройки. Съответно отиват там, където може да им бъде написана шестица.
Иначе всички се натискат за зубрачески гимназии. Някои влизат, някои се провалят на изпитите, някои нямат пари, а някои имат задръстни родители.
Шестицата винаги носи някакъв авторитет. Е, да, едно е да е от 2ра немска в София, друго ПГ по текстил - Мездра. Но е шестица - признак, че поне малко от малко човек е положил старание. А тройката, и от ЕГ да е, пак е тройка.

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
така като гледам, ако не всички, то доволно количество ученици се натискат за зубраческите гимназии, на всичко отгоре поне година се подготвят за изпитите, а някои и две години. Едва ли са такива будали да зубрят, за да влязат, а после пак да зубрят, за да излязат. Има гимназии, които приемат с тройки, ама там нещо не кипи от отличници.

# 72
  • Мнения: X
Що ми се струва, че говорим едно и също.
Отличник и добро училище са субективни категории.
Между другото, майките около мен си пращат децата в зубрачески гимназии не заради зубренето или кой знае колко качественото образование, а за да създават контакти и за точно определен тип диплома.
Иначе висше образование може да влезе и тоя от 2ра немска, и от текстила в Мездра. Обаче по времето на майка ми мездренецът не е имал нужда от извънкласна подготовка за това, по мое време вече имаше, а по времето на брат ми (само 6 години след моето) вече беше станало практически невъзможно да се влезе на хубаво място без курсове. Да се изфукам - брат ми влезе право без никакви курсове, а е от типа на мездренеца Simple Smile Но това е друга тема.
Ето това най-много не разбирам в съвременната образователна система. Ти си пращаш детето в училище, където да го научат уж. А още в детската градина вече си го записал на уроци по нещо си. Профилирана паралелка или популярна специалност в университет са абсолютно немислими без предварителен курс. Не разбрах кога се случи това.

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
то е хубаво, че все още и момичето от текстила в Мездра може да кандидатства, поне има равни шансове, но докато момичето от Мездра ще е едно на половин клас отличничка, в 73-то ще са 27 от 30 отличниците.

# 74
  • Мнения: X
Пак продължаваш да бъркаш щата.
Отличник е този, на когото му пишат отлични оценки. Това не е същото като знаещ.
В Мездра може да има много отличници, но дали са знаещи - ето това е под въпрос.
В този дух - защо днес и отличникът от Мездра, и отличникът от София имат нужда от допълнителна подготовка? Откога задължителното държавно начално до средно образование не дава достатъчно знания, за да осигури входа за държавното висше образование?

Общи условия

Активация на акаунт