За образователните системи по света и у нас

  • 236 686
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 2 880
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, за което пишеш, Джуди, си е цяла наука, но за съжаление нашенските съставители на програми и учебници са пропуснали съществуването й.

# 2 881
  • Мнения: 24 467
Това, за което пишеш, Джуди, си е цяла наука, но за съжаление нашенските съставители на програми и учебници са пропуснали съществуването й.
Peace
Разбира се, наука е. Затова пиша, че иска специалисти, на които им се работи.  Simple Smile
Да се пишат учебници за различна възраст е много по- трудно от това, да се напише роман. Много специализирани познания изисква.

... да се разбере материалът, а не да се отчетат едни часове и едни учебници...
Няма смисъл да се напъваш да разбираш нещо, ако не намираш приложение. Днешните деца са практични.
Скрит текст:
И ние упорито отказвахме да разберем задачите с басейни. Логично - не всеки вкъщи пълни басейн Mr. Green
Задачите с басейни са си чиста практика. Човек поне лесно може да си ги представи.
Цитирах в една друга тема въпрос от учебник по Човек и общество за четвърти клас, когато децата са на по 10 години:
"Опишете какво е значението на развитието на България по времето на ХХХ /хан, цар/ за  определяне на мястото й в Европа." - нещо такова беше като съдържание и формулировка.
Е, бива човек поне да е виждал и комуникирал с 10 годишно дете, преди да седне да пише учебник, все пак... Sunglasses
Децата много неща могат да разберат и научат. Стига насреща им да има специалисти. От истинските.

# 2 882
  • София
  • Мнения: 62 595
Всичките такива съставители са клонинги на Стефчов, за когото е по-важно да покаже той самият колко е велик, а не да научи някого на нещо смислено, да разкаже и обясни така нещата, че отсреща да разберат.

# 2 883
  • Мнения: 24 467
Така е.
Дори книги и учебна литература за студенти се пишат по- лесно. Поне очакваш, че са възрастни хора като теб, имат вече развито абстрактно мислене, могат да анализират, да обобщават, да прилагат дедуктивни методи.
А децата са много различни. И на това отгоре всяка възраст е специфична също, сама за себе си.

# 2 884
  • Мнения: 9 052
...
Цитирах в една друга тема въпрос от учебник по Човек и общество за четвърти клас, когато децата са на по 10 години:
"Опишете какво е значението на развитието на България по времето на ХХХ /хан, цар/ за  определяне на мястото й в Европа." - нещо такова беше като съдържание и формулировка.
Е, бива човек поне да е виждал и комуникирал с 10 годишно дете, преди да седне да пише учебник, все пак... Sunglasses
 ...

а, готино е това. даскалицата може да седне с пуканките на дивана и се опита да не умре от смях докато проверява фантасмагориите. Или пък да насъбере материал за някоя интересна публикация Simple Smile

# 2 885
  • Мнения: 12 123
Да, с много "картинки" се обяснява материала.
Примерно - това е за 5г. деца

а това за 12г.

но пък картинките не премахват четенето.....

# 2 886
  • Мнения: 51 080
Картинките, филмчетата, схемите, опитните постановки и макетите са изключително важно и полезно нещо за да се схване идеята и същността на дадено явление. Освен, че помагат за осъзнаване на нещата, те имат и свойството да се запечатват в паметта и след това вече е много по-лесно да се надгражда с детайли и математически апарат. Така че недейте да пренебрегвате картинките не само при децата, но и при възрастните. Да вземем един учебник по електротехника - ако няма картинки, а само математика и описания трудно и студент даже ще схване за какво става дума изобщо.

# 2 887
  • Мнения: 24 467
 Peace
По този начин разбирането и запаметяването, особено, става двойно - смислово и нагледно, което има голямо значение за последващото възпроизвеждане и използване на информацията. Ако прибавим и опит, в който ученикът лично участва, закрепването става още по- стабилно. 

# 2 888
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
А аз ти зададох въпроса дали наистина вярваш, че цъкането на копченцата ще измести четенето на "скучните" (както ги нарече) книги. Детето ти сега може да се увлича от архитектура, но за нея  трябва много математика, а там определено си иска подготовка отрано и яко четене впоследствие. Как ще се кандърдисвате, не знам.
Ти не ми зададе въпрос, или аз не съм разбрала добре, ти направи заключение, че този метод бил за "тъпи западняци".
Аз не споделям всички методи, споделих един, STEM заниманията, споделих после втори, компютърни игри.
Разбира се, че има много други, но те не бяха целта на моето включване, като лабораторни експерименти, академични часове, които включват четене на книги Wink Стандартни методи ползвани в училищата, какво има да им дискутираме, всички ги знаем?! Аз споделих за по-нестандартни или не толкова популярни.
Особено за STEM специалностите визуализацията и практиката е много полезна, а не само зубрене по книжка. Като го съчетаеш с практика и книжката ти става интересна.
И на мен тези книжки са ми скучни и обичам първо на практика да се сблъскам с проблемите, после да отворя книгата, а аз в тези сфери работя и обичам професията си, какво остава за един още неориентиран в живота ученик  Crazy

# 2 889
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
katiABV, точно такива дребни експериментчета с подръчни материали мисля, че са полезни да се комбинират с академичното обучение (четенето на книги). Благодаря за идеите! Те и в училище уж имат лаборатории и им дават да пробват разни неща, като ги карат и записки на експериментите си да правят  Laughing Тя затова дъщерята се впечатли от свиването и разширяването, както и силите на триене, които описваха в документалния филм. Учила го е от книжка, правили са опити в лабораторията, но някак не го е вързал мозъкът й с практиката. И като го видя приложението в реален проект, обяснено нагледно от професионалист в областта и се получи WOW ефекта!

# 2 890
  • Мнения: 19 999
Тук в училище за съжаление не се правят почти никакви опити. Аз не помня в основното да сме правили нещо. В гимназията съвсем оскъдно. Дано да има някаква промяна, но се съмнявам.

# 2 891
  • Мнения: 2 885
Винаги ми е било интересно какво толкова има в майнкрафт. Освен ориентиране, превземане на пространство и развитите на стратегически умения, какви толкова са ползите от тази игра? Сто пъти приветствам плетене, шиене, готвене и подреждане на стаята пред виртуалния ред на майнкрафт.[/color]

Ползи много. Жалко, че не се разбират от родителите.

Днес е Safer Internet Day. Повечето коментари са как децата трябва да се опазят от това страшно нещо Интернет. Всякакви съвети звучат подобно на:
Цитат
Death solves all problems — no man, no problem.
Joseph Stalin
Mr. Green

# 2 892
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Ти не ми зададе въпрос, или аз не съм разбрала добре, ти направи заключение, че този метод бил за "тъпи западняци".
Въобще не съм определяла нещо за тъпо. Но цялото това напъване за 11 годишни да се търси подходящо нагледно средство на всяко нещо е несериозно. Интересно ми е как се онагледява терминологията в граматиката при вас. На първо време се сещам за графичните знаци на морфемите и за подчертаването на частите на изречението и май с това се изчерпва всичко. А да, и някоя друга схема или таблица за представяне на родови и видови понятия. Въобще сериозна граматика при вас учи ли се?

Джуди, заповядай  Flutter Любимата ти тема как безполезната граматика измества възможността да създават самостоятелни текстове, да разсъждават и да се аргументират.

Последна редакция: ср, 08 фев 2017, 08:09 от Райчун

# 2 893
  • София
  • Мнения: 19 942
... как безполезната граматика измества възможността да създават самостоятелни текстове, да разсъждават и да се аргументират.

Е, докато продължава да се застъпва масово тезата, че е важно само какво казваш, така ще бъде -  ще изобилстват аргументираните иначе творения на правописни, граматични и пунктуационни грешки. Ама какво толкова, нали е създаден самостоятелен, свързан текст... Форумът прекрасно онагледява проблема. Всеки пише, обосновава се, ама правописът масово куца. А той е пряко свързан с познаването на граматичната норма. Да не говорим, че овладяването на тези правила е от голяма важност при изучаването и на други езици.

# 2 894
  • Мнения: 51 080
Е, докато продължава да се застъпва масово тезата, че е важно само какво казваш, така ще бъде -  ще изобилстват аргументираните иначе творения на правописни, граматични и пунктуационни грешки. Ама какво толкова, нали е създаден самостоятелен, свързан текст... Форумът прекрасно онагледява проблема. Всеки пише, обосновава се, ама правописът масово куца. А той е пряко свързан с познаването на граматичната норма. Да не говорим, че овладяването на тези правила е от голяма важност при изучаването и на други езици.

Това е малко спорна гледна точка. Моята пък е, че в нашето училище се учи прекалено много граматика, с излишно задълбаване в теорията на нива като за студенти по филология. В същото време зазубрянето на понятия като перифраза, метонимия и синекдоха и умението да бъдат откривани в текст изобщо не са гаранция за добър правопис и стил. Аз самата не знам какво точно значат тези понятия и даже смея да кажа, че теоретичните ми понятия по граматика се свеждат до глагол, прилагателно, подлог, сказуемо и още няколко такива. Но това не ми пречи да пиша приемливо грамотно (не съм професор лингвист все пак). На английски също съм така - грам граматика не помня, но се изразявам прилично. Та моята гледна точка е, че ако вместо да учат такива засукани неща децата наблягат на упражняване и затвърждаване на практическите положения от граматиката и правописа, то резултатите ще бъдат много по-добри.

Общи условия

Активация на акаунт