Удължаване на учебната година

  • 54 993
  • 1 530
  •   1
Отговори
# 1 470
  • София
  • Мнения: 3 824
Къде по света я има тази топла вода, в Северна Корея?
С единствения учебник ли?  Grinning
Мисля, че до преди тридесетина години и ние имахме същата топла вода.
..

Тъкмо да го забравя и все някой ще ми го припомни това светлото минало Simple Smile

А тогава колко критики имаше към системата... И тогава имаше промени (с моят набор тръгна системата на Сендов) и помня същите думи от родители към системата, които чета и тук. Но тогава нямаше форуми и се говореха тайно - само пред приятели и роднини

# 1 471
  • Мнения: 1 007
Единственият учебник може да не е в интерес на издателствата, но е в интерес на ученика. А на ученика трябва така да му се преподава, че да бъде насърчен да чете. Така издателствата ще могат да издават и преиздават стойностни книги и енциклопедии, защото ще има повече търсене. Не е нужно всички да издават учебници и помагала.

# 1 472
  • Мнения: 1 384
  това с дооформянето ми е съвсем несъстоятелно. За мен удължаването на учебната година е голямо недомислие. Учебните програми са претоварени с усложнен материал, който би следвало да се съкрати и преструктурира, ако искат да излизат грамотни и мислещи от основния етап на образование. Удължаването не е крачка в тази посока, а обратно - допълнително задълбаване в негативите.
Ей това е ключа за успешна реформа - да хванат да си преразгледат материала - да го съкратят и да го препработят, после да издадат един единствен учебник, който да има и електронен и онлайн вариант и да е достъпен безплатно за всички ученици - ей това трябва да направят, а не да ми откриват топлата вода!

И тогава ще настане едно светло бъдеще ... всички ще са щастливи и много образовани Simple Smile

------
Къде по света я има тази топла вода, в Северна Корея?


ами общо взето да, по добре е да има един добър учебник, отколкото да имаш "избор" между няколко, един от друг по-некадърно написани; ама толкова и ни е "реформата", ще удължим учебната година и ще продължаваме с глупостите, вместо да си прегледаме и оптимизираме учебното съдържание...

Общо взето или не, фактите са на лице. Grinning
Поколенията преди "многото учебници" е в пъти по-грамотно от поколенията с "многото учебници".
То и тук във форума личи- масово 20-годишните пишат доста по-неграмотно, липсва им умение да подредят изказа си, ако дори си затваряме очите за технически грешки при писане на клавиатурата или липсата на главни букви в бързането да напишеш, то очевадните незнания си личат.
От наблъскани чанти с по 5 помагала по предмет по-ученолюбиви децата не стават, а както се видя и неграмотни излизат след гимназия. Погледнете им кандидатстудентските работи само, или после като студенти какви курсови работи пишат неграмотни, но пък с шестици.

# 1 473
  • Русе
  • Мнения: 12 205
   Пример за небалсиран материал по БЕЛ. След като минаха по телеграфен начин в 5 клас през частите на изречението и синтактичния анализ, в 6 клас половин срок разглеждат темата за обособени части и вметнати изрази, които са един частен случай на изказ и определенято им изисква много добра подготовка върху частите на изречението, която по мое мнение те не получиха. Отделно, че се съсипаха да учат звуков и фонетичен състав в началния курс, който не им е в голяма услуга при правописа се оказа, доколокто имам наблюдения върху връстниците на детето си.

 
 

# 1 474
  • Мнения: 18 807
Чак сега се включвам  в темата, но изпуснах развитието, ще има ли удължаване в крайна сметка?
Онзи ден четох, че отпадат науките и историята в 11 и 12 клас...това също от кога?

# 1 475
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Много се заблуждавате, ако си мислите, че предните поколения са излизали по-грамотни от училище.
Просто не сте имали контакт с такива хора.
И аз тънех подобна заблуда....сега просто има по-голямо поле за изява в интернет средата и лъсва неграмотността. Навремето не е имало къде да се изявят и да си проличи.

# 1 476
  • София
  • Мнения: 62 595
Така си е, но малко по-грамотни като цяло, поне вероятостта да срещнем бъркане на И и Й е по-малка при предишните поколения.
Сигуррно около една-трета от материала по български трябва да се махне, това си е чистоо езикознание, студентите едва кретат на него.

# 1 477
  • София
  • Мнения: 3 824
Бъркането на И с Й наистина е новост за новите поколения, но пък те имат ред други предимства. Налага им се да зубрят по-малко и да разсъждават повече от нас. Могат да търсят, намират и усвояват нова информация. За тях няма "това не го знам", има гугъл и един куп източници на информация, които са на клик разстояние.

# 1 478
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Елл, точно това им е проблема....да се прецени какъв е източника и от там да се съди за качеството на информацията. Напечатаната на хартия информация е минала рецензии, редакционни проверки (поне навремето). Сега е някакъв кошмар. Трябва да се научат да се ориентират в необятния поток от информация.

Да бе, по-малко зубрят....отваряйки учебника за пети клас по БЕЛ се почувствах тъпа....без майтап. Трябваше една граматика да отворя, че да си изясня някои неща. Изобщо не ги учат да създават текст, да си подредят мислите, да стане ясно какво искат да кажат.

# 1 479
  • Майничка
  • Мнения: 13 771
Елл, нито зубрят по-малко, нито им се налага да разсъждават повече, там е проблемът. В смисъл, като материал може и да е по-малко в някои случаи, но като метод зубренето си е същото. А относно информацията - всичко им е на една ръка разстояние, затова в масовия случай изобщо не си правят труда да четат, разсъждават и съпоставят - копи, пейст и максимум до седмица - сс клийнър на паметта. Laughing
Вероятно затова и толкова се сваля и трупа материал в долните класове като трайна тенденция - нагоре са по-отракани и са се изучили как действа системата, ясни са им врътките с бюджетите на училищата, имат повече свобода в семейството, а и повечко други интереси. Само че това със смъкването става параграф 22 - умът на малките е по-жаден, но те се нуждаят от повече практическо обучение - да видят, да пипнат, да проследят процеса, да сменят обстановката дори, което не че няма как да се случи, но на практика не се случва, по много причини.

И се получава точно това, което е казвала Андариел - интелигентният родител, с достатъчно свободно време и капацитет, отрано приучва отрочето на гъвкавост - кои битки си струва да води и къде да мине по линията на най-малкото съпротивление, с цел съприкосновението му със системата на образованието да мине възможно най-леко, като същевременно осигурява достатъчно страничен ресурс, та да се възползва от естественото любопитство на детския ум. Другите - както дойде.

# 1 480
  • Мнения: 11 058
Единственият учебник може да не е в интерес на издателствата, но е в интерес на ученика. А на ученика трябва така да му се преподава, че да бъде насърчен да чете. Така издателствата ще могат да издават и преиздават стойностни книги и енциклопедии, защото ще има повече търсене. Не е нужно всички да издават учебници и помагала.

Може и да не съм съвсем права, но мисля, че основният приход на издателствата, идва от ученическите учебни материали. Ние у дома доста често купуваме книги на хартия - както от книжарница, така и онлайн от Бг и от чужбина. Но от заобикалящите ни познати - мисля, че не се досещам някой да го прави. Просто защото хората имаме достъп до подобна информация и онлайн вече. Когато съм подарявала книга на млад човек, репликата е била - леле, от колко отдавна не съм барвал хартиена книга. Та, ако учебникът е само един, може и половината да фалират. Или да дават пари за подкупи кой ще го издава тоз учебник.

# 1 481
  • София
  • Мнения: 3 824
Вие сериозно ли предпочитате да научите децата да вярват безрезервно в едно единствено нещо написано на хартия пред това да имат възможност да се научат да мислят и извличат полезна информация от многобройните източници? ( Не става въпрос за многото учебници по предмет, а за източниците извън тях, на които децата разчитат )
Нека си признае тази от вас, която е оставила детето си да вярва, че укипедия е достоверен източник и и да копи-пейства без да мисли или провери източника си на информация. Сигурна съм, че тук няма такива.

# 1 482
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Сигурна съм, че тук няма такива.
Само, че хората, които не са "тук" са много повече.

ПП: Намери за какво да се хванеш. Проблемът е принципен, а не дали източникът е хартиен или електронен.

# 1 483
  • Мнения: X
Вие сериозно ли предпочитате да научите децата да вярват безрезервно в едно единствено нещо написано на хартия пред това да имат възможност да се научат да мислят и извличат полезна информация от многобройните източници? ( Не става въпрос за многото учебници по предмет, а за източниците извън тях, на които децата разчитат )
Нека си признае тази от вас, която е оставила детето си да вярва, че укипедия е достоверен източник и и да копи-пейства без да мисли или провери източника си на информация. Сигурна съм, че тук няма такива.
Вероятно си наясно, че процентът на родителите, каращи детето да търси допълнителни източници на информация и имащи нужното критично мислене за отсяване на надеждните източници, не е особено голям.

# 1 484
  • Мнения: 11 058
Елл, нито зубрят по-малко, нито им се налага да разсъждават повече, там е проблемът. В смисъл, като материал може и да е по-малко в някои случаи, но като метод зубренето си е същото. А относно информацията - всичко им е на една ръка разстояние, затова в масовия случай изобщо не си правят труда да четат, разсъждават и съпоставят - копи, пейст и максимум до седмица - сс клийнър на паметта. Laughing
Вероятно затова и толкова се сваля и трупа материал в долните класове като трайна тенденция - нагоре са по-отракани и са се изучили как действа системата, ясни са им врътките с бюджетите на училищата, имат повече свобода в семейството, а и повечко други интереси. Само че това със смъкването става параграф 22 - умът на малките е по-жаден, но те се нуждаят от повече практическо обучение - да видят, да пипнат, да проследят процеса, да сменят обстановката дори, което не че няма как да се случи, но на практика не се случва, по много причини.

И се получава точно това, което е казвала Андариел - интелигентният родител, с достатъчно свободно време и капацитет, отрано приучва отрочето на гъвкавост - кои битки си струва да води и къде да мине по линията на най-малкото съпротивление, с цел съприкосновението му със системата на образованието да мине възможно най-леко, като същевременно осигурява достатъчно страничен ресурс, та да се възползва от естественото любопитство на детския ум. Другите - както дойде.

съгласна съм с теб. И с допълнителните занимания с детето, също. Но не се опитвам да го науча на хитри тактики как да скатава по някой от предметите - явно не ме бива Wink Честно казано, веднъж нямаше много време, и опитах да помогна с писането на един преразказ от половин страничка. Е, госпожата ни писа 4, защото не било по нейните правила. Нищо, че съм печелила олимпиада по литература, и се считам за компетентна, в очите на госпожата не ги разбирам тези неща. Та, явно трябва да се съобразява детето и с други неща, които аз не знам.
Когато има по-ниска оценка, гледам да не се карам, защото някои от тестовете им са за мен безумни. Искам детето ми да усвои същността на материала по предметите, и да се справя отлично с БЕЛ, Математика и англ.език. Затова отделям време - и се занимаваме, за да съм спокойна, че не минава между другото. По история, биология, география и др. - за мен е достатъчно да има познания на приемливо ниво, и да може да борави с атлас. Не да ми помни наизуст всичките 5 години и дато, които са включени във всеки урок в учебника-за 3ти клас

Общи условия

Активация на акаунт