За и против тръгването на училище от 6 години

  • 56 362
  • 485
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 62 595
И на мен ми е интересно. Ако са на групички около масички, може помощничката да сяда от маса на маса.

# 406
  • Мнения: 1 959
Има различни организационни варианти...
Аз водя преподаването..помощника участва като записва основните идеи от дискусията ми с децата на специалната ни работна стена, която децата ползват после при самостоятелната си работа. Понякога разиграваме диалог, драма някаква, история, за да представим новия материал. Друг път докато аз обяснявам и се упражнява на момента писане или смятане, докато аз съм отпред и виждам кой се справя самостоятелно и кой не, я насочвам към тия, които се затрудняват за индивидуална помощ.
Понякога, разделяме класа и аз преподавам или упражнявам едно, а тя с другата група- друго. Това е през първата част на сесията. През втората част децата изпълняват самостоятелна задача и тогава обикновено е на масата на най- изоставащите, а аз си обикалям и помагам на останалите деца, или и двете обикаляме.
Не е идеално, но в повечето случаи успяваме да обхванем всичките ни 30 деца. Задачите са разделени на три нива, отделно имам и разделение в самото ниво. Много ни гонят не само изоставащите да имат адекватни по трудност задачи (математика и английски), но и да има достатъчно трудни за напредналите, на никой не трябва да му е лесно, винаги трябва да има една идея предизвикателство.
Тук децата, които не покрият изискванията за годината, не повтарят, а си минават нагоре.
В края на шестата година на началното образования има огромни разлики между най- силните и най- слабите ученици. И всичките, трябва да бъдат обхванати в един и същи час.
Няма учебници. Има държавни изисквания за годината. Сами си пишем учебника един вид. И така в крайна сметка, все едно си пишем поне три учебника, ако добавим и някое дете със СОП и е пълна веселбата. Това по повод как се обучават деца на различно ниво като учебника е един...

# 407
  • София
  • Мнения: 62 595
да, хич не ти е лека службата. На мен ми изглежда по-голяма лудница, отколкото в нашенското училище.

# 408
  • Мнения: 5 259
Задачите са разделени на три нива, отделно имам и разделение в самото ниво. Много ни гонят не само изоставащите да имат адекватни по трудност задачи (математика и английски), но и да има достатъчно трудни за напредналите, на никой не трябва да му е лесно, винаги трябва да има една идея предизвикателство.
Това е нещо, което много липсва в нашата система.
Както и допълнителната работа в реално време с изоставащите ученици, вместо да ги оставяме да се оправят вкъщи както успеят (или никак). Подобно нещо много би увеличило усвоимостта на материала.

# 409
  • София
  • Мнения: 62 595
То в нашата система липсва и втори учител в класа. Всичко е въпрос на пари и хора - ако се назначат помощник-учители в клас, за всички ще е по-добре и учителките няма да лудват да се чудят на кого по-напред да обясняват. С човек-оркестър няма как да наловиш с малко трици много маймуни.

# 410
  • Мнения: 2 354
Вчера докато чаках моето, срещнах едно дете, което тръгна с предходния набор. Реакцията на майка му беше "пак ли си ревала"? Толкова за зрелостта на родителските решения. Ще свикне детето, но точно за това момиченце виждах ясно грешката, която допускат.

# 411
  • Мнения: 24 467
Вчера докато чаках моето, срещнах едно дете, което тръгна с предходния набор. Реакцията на майка му беше "пак ли си ревала"? Толкова за зрелостта на родителските решения. Ще свикне детето, но точно за това момиченце виждах ясно грешката, която допускат.

Просто случка. Не е показател за нищо друго, освен за това, че едни свикват по- бързо с нова обстановка и изисквания, а други- по- бавно.
В класа на малкия няма 6-годишни и въпреки това имаше няколко деца, които си плачеха първия срок.
Толкова за еднократните примери и това, какво се доказва чрез тях.

Задачите са разделени на три нива, отделно имам и разделение в самото ниво. Много ни гонят не само изоставащите да имат адекватни по трудност задачи (математика и английски), но и да има достатъчно трудни за напредналите, на никой не трябва да му е лесно, винаги трябва да има една идея предизвикателство.
Това е нещо, което много липсва в нашата система.
Както и допълнителната работа в реално време с изоставащите ученици, вместо да ги оставяме да се оправят вкъщи както успеят (или никак). Подобно нещо много би увеличило усвоимостта на материала.

При нас и при двете ми деца класните в І клас разделиха класа на три групи и ги подредиха в три колони по чиновете. В едната бяха бавно справящите се деца, при които се ходеше най- често за помощ. В средата си беше... средата. В другия край бяха учениците, които си работеха самостоятелно, добре и бързо. На тях може и нещо допълнително да се даде, когато станат готови със задължителната програма.
Отделно от това класната на малкия викаше сутрин по- рано деца с проблеми и съвсем индивидуално се занимаваше с тях - основно четене, задачи. Лично съм го виждала, когато водехме децата в І клас до класните стаи.
И сега тя винаги си има готови тестове, разпечатани на листи, които е винаги в готовност да даде. Има си допълнителни материали по всеки предмет.

# 412
  • Мнения: 5 259
Чудесно, но това са индивидуални усилия на конкретната учителка, а не е нещо, което е вградено в системата, защото е осъзната нуждата от него.

# 413
  • Мнения: 24 467
Така е. Споделям го, за да е ясно, че е възможно и с един учител.
Който иска- търси и намира начини. Който не иска - търси оправдания.

# 414
  • Мнения: X
Джуди, вашата учителка е постъпила чудесно. Но е била късметлийка, че не се е намерила някоя изтрещяла маминка, която да я обвини, че поставяйки Безценното ѝ в редицата на изоставащите, го дискриминира по този начин. За съжаление, с моя приятелка учителка, която опита да процедира по този начин, се случи точно описаното от мен.

# 415
  • Мнения: 24 467
Джуди, вашата учителка е постъпила чудесно. Но е била късметлийка, че не се е намерила някоя изтрещяла маминка, която да я обвини, че поставяйки Безценното ѝ в редицата на изоставащите, го дискриминира по този начин. За съжаление, с моя приятелка учителка, която опита да процедира по този начин, се случи точно описаното от мен.
О, така само си мислиш... Sunglasses
Винаги и за всичко се намират хора!  Naughty
Поне имаше полза и на изоставащите се обръщаше наистина внимание, и то в учебно време. Изцяло в полза на децата.

# 416
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителката го е направила всичко това на добра воля, но едва ли се е отразило на заплатата й. Тя е идвала по-рано и се е занимавала, не е съвсем в учебно време. Не е била длъжна да го прави, защото това не са часове за консултация. От гледна точка на родител, бих била съвсем ок в начална степен да има и помощник учител, за да могат децата да вървят напред по-лесно, ама няма да го направят.

# 417
  • Мнения: 477
Това е нещо, което много липсва в нашата система.
Както и допълнителната работа в реално време с изоставащите ученици, вместо да ги оставяме да се оправят вкъщи както успеят (или никак). Подобно нещо много би увеличило усвоимостта на материала.
За съжаление има деца, които толкова си могат, и да си скъсаш д-то да им обясняваш денонощно, ако ще, те не разбират и не запомнят. За щастие, са единици, но за сметка на това проблемите им с обучението са по всички възможни предмети и сфери на живота.

"Ресурсен учител" би трябвало да е човек, който помага на деца, които имат шанс да усвоят повечето материал, но по една или друга НЕ-медицинска причина изостават. Медицинските случаи ще си останат медицински случаи, ако ще целият свят да се втурне един през друг да им обяснява.

То в нашата система липсва и втори учител в класа. Всичко е въпрос на пари и хора - ако се назначат помощник-учители в клас, за всички ще е по-добре и учителките няма да лудват да се чудят на кого по-напред да обясняват. С човек-оркестър няма как да наловиш с малко трици много маймуни.
По-скоро трябва да назначат учители-консултанти. Не си разбрал материала в час и изоставаш? Отиваш на консултация, но при другата учителка, защото на твоята й свърши работното време и не е виновна, че не внимаваш и не запомняш.

# 418
  • Мнения: 5 259
Глупости!

# 419
  • Мнения: X
По-скоро трябва да назначат учители-консултанти. Не си разбрал материала в час и изоставаш? Отиваш на консултация, но при другата учителка, защото на твоята й свърши работното време и не е виновна, че не внимаваш и не запомняш.
Абсолютни глупости. Мисля, че наистина не си учител.
Всеки преподавател има часове за консултации.

Общи условия

Активация на акаунт