Математически турнири - 35

  • 105 149
  • 740
  •   1
Отговори
# 30
  • Софето
  • Мнения: 622
Всъщност въпросните състезания "за бебета" на ДАНИС са много добри. За мен са доста по-смислени и от КМС, и от СМТ, доколкото сравнявам все типове състезания с картинки.
Ето например последното:
http://www.childrens-academy-bg.com/appdata/files/%D0%9F%D0%B5%D … E%D0%B3%D0%BE.pdf
П.П. Не е нужно да сме груби.
Разгледах минали състезания на тази "Академия" и реших децата ми да пропуснат техните състезания. Не виждам нищо оригинално в задачите им, даже за някой от тях ми се струва, че само ще объркат детето вместо да го научат на нещо в тази възраст (мое си виждане). За нас СМТ, КМС и ВМС, са по-интересни и стойностни.

# 31
  • Мнения: 2 695
Именно. Не виждам кое време толкова изяжда математиката, то така ще тръгнем и с тв и с какво ли не. И не виждам прпблем в браво, ако се казва и за нравственост и за успехи. И какво се надсмивате над родители, че не съм чула пък те да се надсмиват над вас... що не си гледа всеки в паницата пак да попитам? Всеки си има негова си гледна точка. Ако ще се говори, се казва мнение за полза туй-онуй и това е, без квалификации. Споделя се, форум, се  надсмива - надува.
И от гл.т. на пак на паниците, не е ли време да закрием тази невероятно поучителна дискусия?

# 32
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
Няма лошо детето да ходи като малко на състезания, но да не се прекалява и това да не е амбиция на родителя, т.е. да не се кара детето насила да ходи на състезания и насила да се готви в къщи. Това нещо избива след 4-5 клас. Тогава често  се появява срив и много е болезнена "раздялата " на родителя със състезателната математика. Не можем да го отречем, че ние сме част от това "приключение" и доста приятно емоционално преживяване

# 33
  • Мнения: 72
Абсолютно излишен спор... Ползите от заниманията със състезателна математика са доказани. Независимо от това, дали детето ще стане гениален състезател или заради спортна злоба се готви и ходи на състезания, ползата от разчовъркването на мозъка е неоспорима.
Никоя от списващите майки, не е казала, че не иска детето й да играе навън.
Не съм от тези, които са занимавали детето с много такива занимания, докато не стана 4-ти клас и не се запитах "Ами сега, накъде?" . Отчитам това, като грешка. Мисля, че детския, необременен мозък има много по-голям потенциал от нашите, стандартизирани и вкарани в релси мисли. Вземете за пример състезания за 1-ви клас. Бланките, в които няма написан текст и които спокойно биха могли да изиграят ролята на IQ-тест. Възрастните срещат проблем с разбирането на "условията", а децата на 7-години много по-бързо се ориентират. Ако този мозък продължи да се тренира, да вижда нещата интуитивно и да мисли по нестандартния начин, по който е мислил до сега ще бъде само от полза!

Заниманията с интересни задачки в никакъв случай не изяждат от времето за игри на вън, при 6-9 годишни деца. Те трябва да заместят по-скоро игрите на таблета и телефона.

Пример: Взех на сина ми книжка с логически задачи. Не погледна таблета, докато не изяде логическите задачи, което си беше забавление за цялото семейство.

И пак да повторя, за да не остана неразбрана. Не сме ходили от 1-ви клас по състезания. Детето не стои под ключ, за да решава задачи, НО смятам, че всяка решена задача е нагънала малко мозъка  Peace
 
Съвсем точно казано Peace

# 34
  • Мнения: 2 327
На сайта на нашата ПМГ още няма информация за Салабашев, а той е след 10-на дни.., чудна работа..
На местата с изнесено инфо до коя дата  е записването? Дали да звъня по телефона?

# 35
  • По света и У нас
  • Мнения: 1 409
В Бургас записването за Салабашев е до 2-ри декември, но се дава възможност и за записване след това, само че при заплащане вече на такса от 12 лв!

При всички случаи не би трябвало да сте изпуснали срока  Peace

# 36
  • Мнения: 167
Има съобщение от Секция "Изток" - СМБ

На 05.12.2015 г. от 10.00 ч. в 125 СОУ ще се проведе ХХIV Математически турнир „Иван Салабашев“.
Записване до 02.12.2015 г. в ст. 402 от 08.00 до 17.00 ч. Такса – 8 лева.

# 37
  • София
  • Мнения: 17 597
като гледам май само за яслите още няма състезания по математика... ама като има родители-касички с болни амбиции защо ли пък не; иначе да се занимават допълнително с математика децата преди да са станали 3-4 клас едва ли има много смисъл, както и да се говори за постижения и медали преди 6-7 клас...

Ех сега, не е точно така - просто има и наистина талантливи деца. Не са много и не е моето - но пък и не бива просто да им отричаме правото да съществуват... това детенце, което имаше най-висок бал в ЧХ за 2ри клас, а е в 1ви клас - и да, полюбопитствах -  миналата година се е явявало на състезанията за 1ви клас, представлявайки не помня-кое ОДЗ. Ми браво на него! В ОДЗ-то едва ли побърканата му амбициозна майка по цял ден с математика го е занимавала... явно просто си може детето!

касички newsm78 ако визираш таксата, намирам я съвсем приемлива. в академията не помня колко е, но сега ИС, ЧХ, КМС са около 6-8 лв. ако искаш да си ходи детето така тук-там, не виждам начин да е безплатно  Peace

имам предвид непрекъснатото сваляне на възрастта за участниците; преди 10-15г. нямаше май състезания за 1-ви и 2-ри клас да речем... това, че вече има не е защото е смислено да има, а защото има интерес от родителите и организаторите се възползват... и като се погледнат участниците по възраст - обикновено 1ви, 2ри клас най-много, т.е. когато е и най-безсмислено участието... а кои реално стават за математици се очертава чак 5-6 клас, тогава и броя участници в състезания рязко намалява, както и болните родителските амбиции...


Ами виж сега, никой не задължава родителите да дават пари и да записват децата си - в който и да било клас. Ако ти го намираш за безсмислено в малките класове, няма лошо - просто не го водиш. Аз го намирам за смислено, понеже ми служи за коректив - в стил, с какъв тип задачи би следвало детето да е запознато, какъв тип проблеми би следвало да може да разрешава в дадена възраст. Ако не бяха тези състезания аз нямаше и да разбера, че има задачи тип везни - да, представете си, просто щях да пропусна онази картинка, набутана м/у хиляди други безсмислени картинки из учебника така, че да е възможно най-незабележима. Или нямаше да разбера, че детето ми има проблем със симетрията - истински проблем си е, и преди го бях забелязвала, но не знаех доколко е нормално - е, явно, че е повече от обичайното. Не че сега ще хукна да му правя ЕЕГ-та - просто повече се старая да му обръщам внимание къде има различни симетрии... просто в нещата край него. Е нямаше да го разбера, ако не беше миналогодишната задача на КС. А за самите деца е забавно. Какво точно лошо намираш не знам, но каквото и да е, не е задължително - и да, платена услуга е, но никой не насилва никого да плаща...


"работата" на най-малките е да играят, а не да решават задачи... ако за някои родители най-лесното е да си оставят детето пред телевизора/ел. игра, то това си е проблем на тези родители... и точно тези родители едва ли ще занимават и децата си с математика... а иначе едно дете 4 клас примерно за 2-3 месеца с лекота ще навакса това, което дете 1-ви или 2-ри клас две години се е мъчило да решава... ваши са си децата, тормозете ги колкото искате, практиката е доказала, че е безсмислено... и сега си обяснявам огромната празнота в мен - ами цял живот ще ми липсва, че не съм ходил на състезания по математика в 1-ви и 2-ри клас... болните амбиции на някои родители наистина нямат мярка...


Ами не, не си прав. Това, което се получава на по-ранна възраст, не можеш да го получиш на по-късна, каквито и усилия да положиш. На ранната възраст се получават не знания и готови алгоритми, а нагласа. Дори не съм сигурна, че мога да го обясня, но всичко, което се свежда до множества и Булева логика е леко и приятно и логично и забавно за мен - понеже съм ги разбрала в 1ви клас,. Не научила, а получила усещане за тях. И всички обектно-ориентирани езици, които някак искат друг... тип нагласа, за който не съм била подготвена като малка, са ми... ами, не-интуитивни. Език, учен в детството с игра, оставя много по-дълбока диря от същия език, учен на по-късна възраст, за много по-малко време, но... просто с механичен набор от думи. Е детството - ранното детство - се получава... усещане за отношението/ята м/у обектите. В по-късна възраст се заучава. В ранното детство е без усилия - понеже умът е подготвен, има нагласата за научаване на нови неща - тогава всичко е ново - и също за всякакви игри. И за игри на кър, и за игри на рисуване / допълване на фигури / броене. Единственото, което е необходимо тогава, е талантлив педагог, който да покаже правилните игри, по правилния начин.


Последна редакция: вт, 24 ное 2015, 09:24 от katiABV

# 38
  • София
  • Мнения: 1 397
За Салабашев – на последните 5 задачи се пише само отговора нали – не се изисква описване на задачите, така ли е?

# 39
  • София
  • Мнения: 1 584
За Салабашев – на последните 5 задачи се пише само отговора нали – не се изисква описване на задачите, така ли е?
Да, така е.

# 40
  • София
  • Мнения: 17 597
Миналата година на коледното математическо състезание петата задача беше точно с прерисуване симетрично в мрежа на фигура за първи клас. Ако родителите искат и са подготвяли децата за това състезание не е трудно те да са запознати с този тип задачи. И да има много деца, които наистина се подготвят специално за състезанията и то от тази възраст и са запознати с различните типовете задачи. Както и е нормално децата в Академията да са решавали подобни задачи преди това, предвид че типовете задачи за тази възраст не са много голям брой, а симетричното прерисуване го вкараха ако не се лъжа от миналата година като нещо ново.



Всъщност симетрията я има (завоалирано) в един куп рисувателни книжки за 3-4-5-6 годишни деца. (освен в азбука на мисленето, аз за нея не знаех преди миналата година). Но след миналогодишното КМС обърнах внимание, че всичките такива картинки още от малък ги е омазвал... не бях отдавала достатъчно голямо значение. Същественото е, че симетрията не е нещо чак толкова необичайно за децата с предразположение към добро пространствено мислене.

# 41
  • Варна
  • Мнения: 2 576
Здравейте и в новата тема!
Сега синът ми се готви за Салабашев, но и олимпиадата е близо и имам чуденки.
4клас е и ще му е за пръв път, доколкото разбирам първият кръг се провежда в у-щето и е 4ри часа. Ако реши задачите преди края на 4рите часа може ли да излезе или се изчаква всички да приключат и тогава?

# 42
  • София
  • Мнения: 17 597
ми ако трябва да дефинирам проблема по-точно той е в това, че темата за математически турнири е обща и за малки и по-големи... и в резултат периодично избива към: маминото златно талантливо математиче първокласниче, с еди си колко точки на поредното състезание... или умното ми гардже, дето този път не се е справило много добре, защото на другите им били дали задачите предварително да речем...

пък явно само моите деца са дебили, дето предпочитат да ходят да играят, вместо да решават задачи за "забавление", както тук ме убеждават... и колкото са по-малки децата, толкова им било по-забавно... ей сега тичам да му дръпна количките от ръцете на малкия и да му връча химикалката...

и като дойде 6-7-8 клас от математическия талант и забавленията на мамините златни не останало нищо; ама тогава ги няма и мамите в темата да пишат, идват следващите...


Тук пишат доста майки на деца в прогимназията, в гимназията, че дори и на абитуриенти.Логично е, че малките деца променят интересите си. Днес му е интересна математиката, утре, може би - китарата, а след година - биологията. Но това не означава, че трябва да се пренебрегват всички интереси преди последния... понеже ако не се развиват, той може и изобщо да не дойде. Не се учудвай, че някои родители престават да пишат в конкретна тема по интереси.

# 43
  • София
  • Мнения: 3 538
Ако реши задачите преди края на 4рите часа може ли да излезе или се изчаква всички да приключат и тогава?
Може да излезе детето и по-рано.

# 44
  • Мнения: 1 050
Искам да попитам за Коледния математически турнир аз ли си избирам училището в което детето ми да се яви? Аз ли преценявам в кое да платя, тъй като в нашето училище няма да има такъв турнир.

Общи условия

Активация на акаунт