ВТОРИ клас - 4 тема

  • 35 364
  • 724
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 635
Letsgo,
От този тип са любимите ми гирлянди от моето детство.
http://krokotak.com/2010/11/lesni-girlyandi-bez-lepene/
Много правех едни супер лесни, пак без лепене, но не съм ги срещала в интернет. Дано да ми разберете скицата. От работа не мога да я споделя по друг начин.
http://tranzit.dir.bg/load.php?id=VRUNBAAf1BFhQ7kX2512907

desi_yakova,
мъжът ти е дал единственият възможен мъжки съвет. Лично аз, като жена не го разбирам, но считам, че мъжете са по- наясно с тези неща. Стискам палци, да нямате повече разправии с това дете.

Последна редакция: пт, 11 дек 2015, 11:44 от mmm_

# 46
  • Мнения: X
Страхотни са тези гирлянди, ще взема хартия да направим следващата седмица!
И играчката на Letsgo е станала чудесна, браво!

Колкото до сбиванията, най-доброто е да подадете жалба до ръководството на училището. Те да вземат мерки. А не вашето дете също да бие и да го накажат.

# 47
  • Варна
  • Мнения: 2 327
Деси, и според мен съветът на мъжа ти не е лош! Не може да се оставят да ги тормозят - момчета са, бъдещи мъже! Това не е агресия, а защита (поне в моите очи) и лично аз бих дала същия съвет на сина си, ако го имах. Понякога е нужно да покажат на агресора, че няма да търпят поведението му и не всички ги е страх от него. Дано спре тази серия при вас и се тушират бързо страстите! Hug
За тетрадката-речник - и при нас има (една за училище и една за школата). Писала е по около 2-3 странички във всяка... Уж думите си ги знае, ама те не са и много. Взех да преглеждам тези тетрадки отвреме навреме и да я препитвам, все по-добре се справя. Е, от произношението има какво да се желае. Rolling Eyes Засега ми стига, че знае как се пишат думите, спелува ми ги и прави правилен превод в двете посоки.
Снощи бяхме на РД на нейна много близка приятелка. Имахме възможност да им хвърляме по едно око как се забавляват без те да ни виждат. Направи ми впечатление, че Марти се лепна за едното момиченце, с което се познават от бебета и през цялото време почти не комуникира с непознатите деца, нито танцува, нито пя. По едно време дойде разплакана, че й взели реда на боулинга. Питам: "защо не каза, че е твой ред, защо не направи нещо?", а тя: "ами то детенцето беше по-малко и му отстъпих първо, а после то всеки път взе да ме избутва и аз се отказах да играя". Хем ми стана жал за нея, хем ме хвана яд, че толкова лесно се оставя да й се качат на главата, а после страда. Confused

# 48
  • Перник
  • Мнения: 4 863
И Калоян е посъветван от баща си, ако някой го удря първо да му каже да спре, а ако това не действа - да удря и той. До сега не се е налагало.

Онази вечер се прибирам от работа и го виждам да рови из остатъците от коледната украса - започнали да украсяват стаята и госпожата казала да занесат по нещо, ако имат останало вкъщи. Нямаме останало кой  знае какво и ме хвана яд, че е късно и не можем да отидем да купим, но събрахме някаква панделка, топки, панделки, камбанки и един огромен хартиен гирлянд (към 10 метра), който той прави преди 2 години. Снощи ме посрещна много доволен, че едно момиченце донесло елха и неговият гирлянд бил единственият и го сложили на елхата, от панделката направили звезда за върха. Та, нашата никаква украса се оказа важна  Grinning

# 49
  • Бургас
  • Мнения: 641
Ужасно е това с насилието в училище Sad
Миналата година в занималнята имаше дете от съседен клас, което беше отявлен насилник - всеки ден имаше проблеми. Госпожата от занималнята предупреди че ще напусне, ако не се направи нещо, родителите също я подкрепихме и преместиха детето в друго училище. Според мен проблема идваше от родителите, но явно беше по-лесно да го преместят, отколкото да поработят със семейството. Смятам че наказанията трябва да са за родителите и учителите - те са хората, които трябва да намерят решение. Заедно! С оправдания е много лесно да се работи.

# 50
  • София
  • Мнения: 17 591
Деси, и според мен съветът на мъжа ти не е лош! Не може да се оставят да ги тормозят - момчета са, бъдещи мъже! Това не е агресия, а защита (поне в моите очи) и лично аз бих дала същия съвет на сина си, ако го имах. Понякога е нужно да покажат на агресора, че няма да търпят поведението му и не всички ги е страх от него.


Давам ти моя назаем.
Току-виж като го чуе от непознат човек вземе, че влезе нещо в дебелата тиква на тиквеничето...
И аз му казвам това, и баща му, и брат ми - ама не би. При това с истинска, преднамерена агресия (слава Богу) не се е сблъсквал никога - но ... имаше едно момиче (момиче!) което го тормозеше - в смисъл, дразнеше, обиждаше. Милиард пъти му казвах: никога не обиждай някого без причина, не удряй пръв, не наскърбявай. Но ако някой те обиди, обиждай го повече, ако те удари - удари го и ти, дори и да е по-силен... никой не уважава мишките. Ама тя другарката-Госпожа казала да не й обръща внимание. УжасТ!!!
Е как да противостоя, без директно да кажа, че плещи глупости за свое удобство??
Хората могат да уважават падналите, да им подадат ръка, да ги повдигнат, да им помогнат, да ги защитят.
Но мишките, предателите, страхливите, презират и странят от тях, най-много да се отдръпнат гнусливо, ако видят протегнатата им ръка от праха или да ги сритат с обувка по-далеч.
И понеже си говорехме за ценностите - ето този тип ценности са изгубени... и, уви, дори и когато родителят - в случая аз  - полага активно усилие, пак не е лесно да се пребори с чутото в ДГ или училище от "авторитети".

Как да му обясниш какво е достойнство, когато прекарва повече време с възпитателите си, които го възпитават в "наведената главица сабя не я коси"?
Как да му обясниш какво е другарство, когато прекарва повече време - будно - с възпитатели, които го убеждават колко прекрасно е да наклепаш другарчето?
Как да му обясниш какво е общност, когато прекарва повече време с възпитатели, които го убеждават колко чудесно и полезно е да си "индивидуалист" и да предадеш общността???

# 51
  • София
  • Мнения: 17 591
Според мен проблема идваше от родителите, но явно беше по-лесно да го преместят, отколкото да поработят със семейството. Смятам че наказанията трябва да са за родителите и учителите - те са хората, които трябва да намерят решение. Заедно! С оправдания е много лесно да се работи.

 newsm10 newsm10 newsm10

# 52
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 912
Letsgo, чудесни са играчките, браво!  Peace
mmm, помня я тази гирлянда от чертежа. Наистина се получава много нежно и е супер лесна за изработване. Peace
деси, дано намерите решение на проблема. Confused Много е лошо това. Насилието - освен опасно, не е и добър пример. А в тази възраст децата много лесно попиват - и хубавите, и лошите неща. Confused
Steltion, много си права, че нещата трябва първо да се случат при родителите, за да има положителна промяна. Ако те не са склонни да си отворят очите и да видят проблемите в собственото дете, никой не е в състояние да спаси това дете на един по-късен етап.  Thinking В тази връзка - в класа на каката има три момчета, които развалят дисциплината. Не са агресивни, просто говорят и пречат на останалите и на учителите в някои от часовете. Едно, че от училищното ръководство не си затвориха очите, а веднага започнаха работа с децата, включително и с психолог, дори наказания наложиха. Второ - на родителската среща, родителите на въпросните момчета ми направиха изключително добро впечатление, защото вместо да реагират с отричане на проблема и търсене на вина в останалите, те се изправиха и казаха дайте да работим заедно, от един отбор сме, кажете как да поправим нещата и какво се иска от нас. Peace И съм убедена, че с тези деца само след месец вече няма да има никакъв проблем. Но за да се случва по този начин, трябва и родителите да помогнат. За съжаление по-често се случва проблемните деца да вървят в комплект с проблемни родители. Thinking

# 53
  • София
  • Мнения: 17 591

На мен пък ми се струва, че ключовата фраза тук е "в някои от часовете"...
Може би не с децата трябва да е работи в този случай, а с учителите...
И не с детски психолог, а по-скоро с курсове за повишаване на квалификацията... Или може би опреснителни курсове по педагогика...
Ако един учител не може да наложи поне тишина в един клас - клас преди гимназията - значи просто не това е мястото му.
Не е луд който изяжда десет баници. А който не може да направи часа си поне до толкова интересен - или личността си поне до толкова достойна за уважение - щото учениците му, дори и онези, които нямат естествен афинитет към конкретния предмет, да задържат поне до толкова вниманието си - или поне да проявяват уважението си - щото да не създават шум, достатъчно висок, че да попречи на учебния процес на останалите.

# 54
  • Мнения: X
Има деца, които обичат да говорят. Моят син се е метнал в това отношение на баща си, който може да вземе думата и да говори 40 минути убедително по въпрос, по който хал хабер си няма. Малкият е същият оратор, често му се карам да не философства прекалено.
На РС в училище само от това се оплакват - че или говори, или блее през прозореца, ако му е скучно.

# 55
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 912
Кати, въпросните някои са всъщност физическо, където се движат и просто нямат време да говорят. Под говорене в час имах предвид реплики, отправени към самите учители, доста цинични обиди, подвиквания и т.н., не обикновеното бърборене. Учителите са си съвсем читави. Но хубавото е, че нещата се развиват добре и постепенно започва да се усеща промяната. Peace
Луси, и моят второкласник е същата работа - фабрика за думи. Crazy

# 56
  • Мнения: 1 324
Благодаря за комплиментите за топката гигант  Grinning

mmm_, благодаря за идеята с гирляндите без лепене  bouquet Ако успееш да възпроизведеш тези, които ти си правила ще се радвам да заимствам и тях  Hug

Проблемите с насилието и лошото поведение на деца в училище в началото много трудно преживявахме, и аз и той. Но и от тях има какво да се извлече като поука. От мен е запомнил /да не повярваш!/ поговорките "Каквото повикало, такова се обадило" и "Кажи ми какви са приятелите ти, за да ти кажа какъв си ти". Научи се да се защитава и да не се страхува от по-силните. Разбра, че трябва да подбира приятелите си и това, което "попива" от околните. Както се казва нещата от живота  Tired

# 57
  • Мнения: X
Фабрика за думи. Страхотно определение!  Simple Smile

За агресията, мнението ми е следното - агресивните деца са попили тези модели на поведение от родителите си. Затова, трябва да се превъзпитат първо родителите, а след това децата. И понеже в болшинството случаи това е невъзможно и децата често са жертви или свидетели на домашно насилие, в някои страни вече отнемат деца от родителите им. Даже има страни, в които е забранено и подсъдно да удряш детето си. А тук ми се е случвало на няколко пъти да искам да се обадя на Агенция за закрила на детето заради някой изтрещял родител, който крещи като луд на детето си и го блъска като боксова круша. Това дете няма как да се промени, ако другите деца му отвръщат на агресията и го бият, дори напротив, ще приеме, че агресията е нормално състояние.
Тук във форума има тема за това: http://www.bg-mamma.com/index.php?action=article;id=5512

А ето тук намерих нещо изключително: http://areyoulistening.eu/?page_id=6&lang=bg

# 58
  • София
  • Мнения: 1 228
Вместо запис, да допълня Луси: в много случаи агресивните деца не са жертва на агресия, а страдат от (баналната) липса на внимание от родителите си у дома. По този начин просто се правят на интересни и привличат липсващото у дома внимание, популярни са.
Поне при моите сблъсквания с детска агресия е било така.
Казвам го като майка на две деца, които често биват обект на агресия в училище (Кати, да, в много случаи тормозени от момичета Simple Smile ) и като човек, разследвал причините сред родителите на насилниците и учителите Wink

Та плавно и към темата с религиите - аз лично не бих желала децата ми да учат религия в училище, независимо дали е православна, католическа, юдаизъм, будизъм, ислям, индуизъм, шинтуизъм и т.н. Освен, разбира се, по история, в горните класове, като общо познание за света.
Отношението към религия, вяра и бог си е работа на семейството, според мен. Ролята на училището е да социализира децата, да им даде познания за света, и най-вече да ги научи да мислят. Религия в училище не виждам какво би дала на децата, освен (опит за) промиване на мозъци спрямо конкретната религия, която се учи. Свидетели сме какво се получава точно от промитите с религия мозъци...

Въобще, според мен голямата част от нещата се случват в семействтото, а не в училището. И в крайна сметка, ако на някое дете родителите са напълно абдикирали от ролята си на възпитатели на това дета, защо трябва да обвиняваме учителите, че не могат за 3 месеца да компенсират липсващите години възпитание? Simple Smile

# 59
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 043
Скрит текст:
Вместо запис, да допълня Луси: в много случаи агресивните деца не са жертва на агресия, а страдат от (баналната) липса на внимание от родителите си у дома. По този начин просто се правят на интересни и привличат липсващото у дома внимание, популярни са.
Поне при моите сблъсквания с детска агресия е било така.
Казвам го като майка на две деца, които често биват обект на агресия в училище (Кати, да, в много случаи тормозени от момичета Simple Smile ) и като човек, разследвал причините сред родителите на насилниците и учителите Wink

Та плавно и към темата с религиите - аз лично не бих желала децата ми да учат религия в училище, независимо дали е православна, католическа, юдаизъм, будизъм, ислям, индуизъм, шинтуизъм и т.н. Освен, разбира се, по история, в горните класове, като общо познание за света.
Отношението към религия, вяра и бог си е работа на семейството, според мен. Ролята на училището е да социализира децата, да им даде познания за света, и най-вече да ги научи да мислят. Религия в училище не виждам какво би дала на децата, освен (опит за) промиване на мозъци спрямо конкретната религия, която се учи. Свидетели сме какво се получава точно от промитите с религия мозъци...

Въобще, според мен голямата част от нещата се случват в семействтото, а не в училището. И в крайна сметка, ако на някое дете родителите са напълно абдикирали от ролята си на възпитатели на това дета, защо трябва да обвиняваме учителите, че не могат за 3 месеца да компенсират липсващите години възпитание? Simple Smile

съгласна в много отношения, но
децата са в училище повече време отколкото в къщи.
и в повечето случаи само учителите ги виждат как се държат в тази среда.
инициативата за всякакъв вид реакция и помощ трябва да дойде от този, който е там, на място и вижда лично всичко. препредаването от уста на ухо може и изкривява нещата доста. Peace

децата понякога споделят в вкъщи, но споделеното е минало през тяхата призма на разбиране, усещане и възприемане.
не че лъжат, но понякога реалността е леко встрани от истината  Peace и за случващото се в училище само учителя може да каже кое как е.

 Tired уча го да не отговаря на насилието с насилие, да не се саморазправя, при проблем да потърси съдействие от възрастния но...  Confused явно доста родители са на принципа на КатиАБВ.
което за мен е плашещо.

някой може ли да каже какво е "чесало за корем"? и защо едно дете би обиждало друго с точно този израз?
не се заяждам. наистина не знам.



 

Общи условия

Активация на акаунт