Опера

  • 73 915
  • 488
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 956
Е, той Мартин Илиев е на почти 60 (и много, ама много пеене в изпял в тоя живот), операта е дълга, партията е трудна и все пак никой не може вечно да поддържа едно и също, винаги високо ниво. Не го казвам, за да го оправдая, ясно, че е било неприятно (и би ми било неприятно и на мен, затова от 2-3 години Вагнер не си го причинявам, въпреки целия маркетинг и бутането на новите заглавия).

Хубав "Дон Карлос" се задава в началото на април в София с Александър Виноградов като  Филип. На хартия и премиерата на "Макбет" в края на февруари би трябвало да е силна, аз имам едно на ум, но няма да споделям тука, че хората се сърдят. Все пак ще отида, де - чакам да обявят съставите, за да взема билети.

# 481
  • sofia
  • Мнения: 1 652
Пълен лаик съм в операта, гледам представленията най-вече със слух и сърце, имам известна култура в пеенето, но има ли нови свежи мъжки гласове в Софийската опера и кои са те? Питам , за да ги следя и да си купувам билети , когато участват.

# 482
  • Be realistic - plan for a miracle.
  • Мнения: 2 350
Country Strong, напълно съгласна съм и всъщност ще добавя нещо, което не написах в първия ми пост, защото се притеснявах да не прозвучи осъдително... но това ми е мнението: идва момент, в който всеки артист си закача шапката и дава път на младите.
Всяка година се дипломират нови, уникални оперни гласове. Не мисля, че всички до един отиват да се изявяват в чужбина. Тук са си, просто не им се отстъпва мястото. Поне това е моето мнение и разбира се, може и да греша.
Но не е ОК на 60 да играеш хаймана-нехранимайко-влюбен млад певец-рицар Танхойзер, който тепърва е вкусил и се е опиянил от плътската любов, та прави грешка след грешка докато се осъзнае. Просто този млад, весел певец вече не си ти.
И вярвам, че е много трудно да кажеш - вече не съм за тези роли... особено като всички толкова много те уважават и е харесват, но наистина тези арии му дойдоха в повече, а хората, които се измъчиха да слушат бяхме ние.

# 483
  • София
  • Мнения: 7 651
Е, той Мартин Илиев е на почти 60 (и много, ама много пеене в изпял в тоя живот), операта е дълга, партията е трудна и все пак никой не може вечно да поддържа едно и също, винаги високо ниво. Не го казвам, за да го оправдая, ясно, че е било неприятно (и би ми било неприятно и на мен, затова от 2-3 години Вагнер не си го причинявам, въпреки целия маркетинг и бутането на новите заглавия).

Хубав "Дон Карлос" се задава в началото на април в София с Александър Виноградов като  Филип. На хартия и премиерата на "Макбет" в края на февруари би трябвало да е силна, аз имам едно на ум, но няма да споделям тука, че хората се сърдят. Все пак ще отида, де - чакам да обявят съставите, за да взема билети.
Аз пък много бих се радвала да споделиш, може и на лични. Blush

# 484
  • Мнения: 339
На 8.03.2026г. ще има отново концерт под диригентството на Д. Орен ( понеже виждам, че има фенове) и солист Джесика Прат.

# 485
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 826
И аз имам билети за Макбет на 25.02. Споделете, ако знаете, какъв ще е съставът.

А преди това януари сме на Фалстаф.

# 486
  • Be realistic - plan for a miracle.
  • Мнения: 2 350
Завиждам благородно за Фалстаф Heart Съставът е много як, ще е прекрасно, сигурна съм.

# 487
  • Мнения: 956
На 8.03.2026г. ще има отново концерт под диригентството на Д. Орен ( понеже виждам, че има фенове) и солист Джесика Прат.

На мен точно ми излезе във Фейсбук и идвах да споделя. За него знаех, че ще идва за концерт(и) през 2026, но не и с кого и какво, нито кога точно.

Ето какво пише в профила на Софийската опера във Фейса:

Скрит текст:
"Джесика Прат се завръща в Софийската опера с грандиозен белкантов концерт 🌟

През 2023 г. излезе последният диск на Джесика Прат “Delirio”, на който са записани най-известните сцени на полудяване от опери на Винченцо Белини и Гаетано Доницети. През следващите месеци тя започна турне, в различни театри в Европа, изпълнявайки програмата от диска. На 8 март 2026 г. и Софийската опера ще бъде част от тази завладяваща история.

Ето какво сподели Джесика Прат:

„Включих пет сцени на полудяване, вариращи от бурна лудост до делириум и сомнамбулизъм, и изследва различни състояния на разстроения ум.
Исках да се съсредоточа върху италианското белканто и да запиша произведения, които познавам много добре. Отне ми години, за да си изградя собствено мнение за музиката, след като съм участвала в множество продукции, с различни музикални идеи, разработени в сътрудничество с други изпълнители, различни режисьори и диригенти. Ето защо, след почти двадесет години, почувствах, че съм готова да  запиша този репертоар.“
След концертите на Джесика Прат критиката написа:  
„Забележителна почит към романтичното белканто.“
Джесика Прат спечели сърцата на публиката в София с участието си в изпълнението на Симфония №9 от Бетовен, с която беше закрит това лято фестивалът на Софийската опера „Опера на площада“. Обеща да се завърне и го прави по един изумително красив начин – с белкантова вечер. Диригент отново ще бъде Маестро Даниел Орен. Оркестърът на Софийската опера ще съпровожда тази изключителна програма, в която са включени и увертюри от Ленард Бърнстейн и Джоакино Росини."

Ще се полудява, значи. Интересна програма, там сме.

Иначе Preggo, съгласна съм с теб, но те в Софийската опера пословично изстискват тенорите до последна височина, колкото и грозно изпята да е тя. Тук правя уточнението, че последно съм слушала Мартин Илиев в една "Тоска" преди 2-3 години и си звучеше нормално добре, но ти се доверявам, то това си е естественият ход на нещата, предвид че не е точно първа младост и наистина много пеене изпя. По-скоро визирам покойният Румен Дойков, дето го държаха на сцена много след като трябваше да е слязъл оттам, и звучеше потресаващо зле, а глухата публика го обсипваше с викове"браво", колчем си отвореше устата. Нищо против него, имал е прекрасна и дълга кариера, но вярвам, че трябваше да я прекрати много по-рано,защото съм чувала такива грозотии от него в последните години, че специално гледах съставите, за да го избегна и не стъпвах, ако имах и най-малкото подозрение, че може да пее на някой спектакъл. За съжаление в момента ситуацията е същата с Костадин Андреев, чийто добри години приключиха около 2009 (не преувеличавам), но продължава да пее и да го държат не само в основните тенорови партии, ами и премиери му поверяваха поне доскоро. Безкрайно го уважавам, слушала съм негови брилянтни изпълнения, но преди 20 години. Буквално двайсет. Та така стоят нещата и ще ми е тъжно, ако Мартин Илиев е тръгнал по тоя път.

Освен егоистичната радост, че Даниел Орен дирижира у нас вече редовно и води такива именити изпълнители, се радвам и че това излага глухендерите в публиката на едно музициране от наистина световна величина и все се надявам, че като го слушат по-редовно, ще могат да култивират едно усещане за какво наистина заслужава да изпадаш в екстаз, и какво виене от сцената не заслужава викове "браво" (не знам дали си слушала Румен Дойков в последните му години, но беше нещо страшно).

Последна редакция: вт, 02 дек 2025, 11:24 от Country Strong

# 488
  • София
  • Мнения: 7 651
Не виждам да продават билети все още, нали?

Моля някой да пише, когато ги пуснат.

Последна редакция: вт, 02 дек 2025, 18:12 от Olive

Общи условия

Активация на акаунт