Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 52 788
  • 842
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: X
biborana, the wishmaster говореше за ценностна система, а не за правова държава.
И двете имах предвид.  Peace

# 661
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
biborana, the wishmaster говореше за ценностна система, а не за правова държава.
И двете имах предвид.  Peace
В следващото ти включване чак стана ясно  Peace Първо ги беше пратила да мият тоалетните  Mr. Green  Да не задълбаваме в излишни подробности.

# 662
  • Мнения: 2 963
Райчун, OK, не съм разбрала. Peace

За тормоза - има правила. Но се съмнявам, че се прилагат навсякъде ... до запетаите.

# 663
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Дай възможност на учителите да се пренастроят за новостите, които им налагат в образователно-възпитателната работа. За тормоз и за деца агресори се говори отскоро. Всяка проява преди се обясняваше с мотиви, вътрешни потребности от изява или като зов за търсене на място в групата. Възможно е да е дошло времето циреят да се спука и наистина да се окаже, че има деца агресори. Обаче ще те разочаровам отново. Новини има за агресивни родители, а не за агресивни деца. Ако някое дете се е проявило до степен да го отразят по медиите, то е било със сериозни психологически проблеми. Процедурите, насочени към децата са излишни, ако няма работа с родителите. Айде и тях да тупнем на училището?!

# 664
  • Мнения: 2 963
Дай възможност на учителите да се пренастроят за новостите, които им налагат в образователно-възпитателната работа. За тормоз и за деца агресори се говори отскоро. Всяка проява преди се обясняваше с мотиви, вътрешни потребности от изява или като зов за търсене на място в групата. Възможно е да е дошло времето циреят да се спука и наистина да се окаже, че има деца агресори. Обаче ще те разочаровам отново. Новини има за агресивни родители, а не за агресивни деца.
Това е най-лошото, че за учителите е новост, защото правилата не са нови. Но вината е на МОН, РИО и директори, че не ги прилагат.
2007 г. - УНИЦЕФ стартира проект.
2008-2009 - Дружество на психолозите го изпълняват. На негова база се правят правилата.

До тук добре - изработен от професионалисти и държи сметка за интересите на всички. Но... прилагането е МЪКА.

2010 г. Първи официален документ (него не съм го намерила и не знам дали е задължителен)
2012 - Механизъм, задължителен за прилагане. Обаче не видях срокове за въвеждане.
И 3 години май е събирал прах по папките (след като е раздаден за подпис). Контрол - едва ли. Обобщаване на данните и анализ - к'во? #2gunfire
март 2015 г. - МинистърО ударно и еднократно събира инфо (сигурно след инцидент). Започва да се говори за насилие над учители (и това е важно), но децата ... пак не са важни.
декември 2015 г. - изменения и въведен алгоритъм (поставя срокове).

Обобщение - има задължителни правила вече - със сигурност от 4 години (може би и 6 да са).  Междувременно се усвояват милиони по проекти - главно за обучение. Но те са новост за всички - ученици, учители и родители, както и за журналистите.
Найс, а?

Последна редакция: вт, 22 мар 2016, 21:37 от biborana

# 665
  • Мнения: 4 505
.... Айде и тях да тупнем на училището?!
Ами айде и нас да ни тупнат в училището, белким съберем лични впечатления най-после

# 666
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655

Това е най-лошото, че за учителите е новост, защото правилата не са нови. Но вината е на МОН, РИО и директори, че не ги прилагат.
2007 г. - УНИЦЕФ стартира проект.
2008-2009 - Дружество на психолозите го изпълняват. На негова база се правят правилата.

Кой е този проект на УНИЦЕФ, който психолозите спазват? Психолозите имат ли успоредно с правилата на този проект и изискване за следване и съобразяване с ППЗНП?

ra2, до сега нямаше да имаш проблеми да влизаш и да говориш с когото искаш. Заради агресията от страна на родители към учители и деца ще се затяга контрола. Вече ще си общувате писмено по имейла, също като на запад  Laughing

# 667
  • Мнения: 5 177
Насилие в училището винаги е имало.. и преди 20, 30 и 50 години дори..
По наше време беше да се ступат момчетата, да те причакат батковците да набавят джобни, да се ступат за девойка ...
Ама си правиш сметката, че ай си направил голяма беля , ай си сменил училището. А наказанията хич не бяха за подценяване..

Като се разпише в правилниците, че се наказва с обществено полезен труд - ще мият и кенефите дори и ще си правят сметките дали да се правят на герои, защото после четката за WC и метлата много ще им ходят

# 668
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
KOTE, в правова държава това не е толкова лесно  Peace Всеки има право да се самоопредели като крадец. Ако го заяви гласно, ще има последици, но ако си краде и другите нямат доказателства, се брои невинен до доказване на противното.

# 669
  • Мнения: 5 177
Aйде да спрем да се крием зад разните му там "правова държава"..
Скоро позната ми разказа как в Англия и пратили с усмивка глоба от 1300 паунда заради системните закъснения за училище на дъщеря й... Каза, че платили не с усмивка и вече ставали 30 мин по-рано  Mr. Green
А ако тук пише, че се наказва, но не е посочено как и защо е нормално един адвокат да го събори ...Но ако правилата са ясно разписани си понасяш наказанията

# 670
  • Мнения: 2 963

Това е най-лошото, че за учителите е новост, защото правилата не са нови. Но вината е на МОН, РИО и директори, че не ги прилагат.
2007 г. - УНИЦЕФ стартира проект.
2008-2009 - Дружество на психолозите го изпълняват. На негова база се правят правилата.

Кой е този проект на УНИЦЕФ, който психолозите спазват? Психолозите имат ли успоредно с правилата на този проект и изискване за следване и съобразяване с ППЗНП?

Нещо не се разбираме. Горната информация е събрана с много четене. Давам малко линкове (все пак не правя отчет за МОН Confused)
УНИЦЕФ повдига темата и обявава проект. http://www.unicef.bg/kampanii/Uchilishte-bez-nasilie/16
Вероятно се печели от Дружество на психолозите, които го изпълняват в 6 училища - изследване, препоръки и т.н. линк: http://www.psychology-bg.org/antibullying/?
ето кратко:
Скрит текст:
Първа стъпка:   ОСЪЗНАВАНЕ НА ПРОБЛЕМА С ТОРМОЗА
Втора стъпка: ДЕФИНИРАНЕ НА ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ЗАЩИТНАТА СИСТЕМА:

•   дейности на ниво клас;
•   дейности на ниво училище;
•   дейности с родителите.

Трета стъпка: ИЗГРАЖДАНЕ НА ЗАЩИТНАТА МРЕЖА
Четвърта стъпка: СЪТРУДНИЧЕСТВО С ОБЩНОСТТА
Пета стъпка: УЧЕНИЦИТЕ ПОЛУЧАВАТ ЕФЕКТИВНА ПОМОЩ ОТ ВЪЗРАСТНИТЕ
Шеста стъпка: УЧИЛИЩЕТО РЕАГИРА И ДЕЙСТВА СПОРЕД ПРИЕТИТЕ ПРАВИЛА
Седма стъпка: ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩОУЧИЛИЩНА ПОЛИТИКА СРЕЩУ НАСИЛИЕТО И ТОРМОЗА

На базата на този пилотен проект се изготвят правилата, съобразени с ППЗНП (кой точно ги е съобразил - МОН или външни експерти, нямам идея и не е важно) и следват Заповеди от Министър.

# 671
  • Мнения: 438
От днес, и статистиката е доста притеснителна.

http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2016/03/22/2727957_nasiliet … hilo_v_puti_prez/

# 672
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
biborana, в тези материали чета за деца насилници, жертви, наблюдатели. В реалността ролите често се сменят. Рядко някое дете заема една постоянна позиция. Не е отбелязан фактът, че самите деца насилници са жертва на други по-големи насилници, които отдавна не ходят на училище. Защо е толкова важно да се съхрани авторитетът на родителя с дете насилник? Знам, домашният тормоз не се доказва лесно.

Цветина20, скоро въведоха дефиниция на детското насилие и видовете агресия. Алгоритъмът за превенцията на агресивното поведение е категоричен и също е отскоро. Преди основно се търсеха алтернативни решения за справяне с агресията и чак толкова подробна документация, въз основа на която е направено заключението от изследването, не е имало. Плаши ме фактът, че децата са сочени с пръст като агресори и насилници и то точно от УНИЦЕФ.

# 673
  • София
  • Мнения: 62 595
И с какво трябва дасвикват учителите, че не могат да се правят на две и половина ли? Относно последния цитиран случай, девойката е пълнолетна и трябва да си носи отговорността и по НК. Отделно училището. Дано родителите на пострадалото момиче да не замълчат от отчнаяние. Подписките нищо не решават, писнало ми е от подписки 0 хората се разписват и забравят, защото смятат, че така са си изпълнили гражданския дълг. Трябва няколко пъти агресорите, техните родители и училищните ръководства да си понесат последствията и нещата ще започнат да си влизат в коловоза.

# 674
  • Мнения: 24 467
Не само на теб. Но когато проблемът се случва в институция, в която си има отговорни служители за реда, това има значение. Тук акцентът е върху допускането в тази институция едни ученици да си правят каквото си щат. Вкл. и да ходят понякога на училище, пък по- често да не ходят. И това да се намира и да се коментира като нещо нормално.
И ако четеше, то щеше да видиш, че въпросната побойничка се разглежда като самостоятелно отговорна за нанесената от нея телесна повреда. Пише го само през един пост по- нагоре. Четене малко иска. И обективен поглед. Поне малко. 
Judy, не си права да прехвърляш всички отговрности на институция, която (както се вижда от името й) е само за учене.
Например ако една учителка редовно бие друга учителка (и двете пълнолетни) да не би училището да носи отговорност (нали знаеш, виновни са родителите им!) или да се очаква училището да вземе мерки - пак не, драги ми смехурко. Peace
Rolling Eyes
Ако бе прочела и разбрала, нямаше да има смисъл от подобни въпроси. Наистина са несериозни. Да.
Ако една учителка бие редовно друга учителка директорът следва да наложи дисциплинарно наказание на първата. Това си плаче за дисциплинарно уволнение. Отделно от личната наказателна отговорност, която тя следва да носи в този случай. То че се занимавате с деца е ясно, но тук не е класът, все пак.
Между двата вида отговорност е налице съществена разлика и всяка е сама за себе си.
Не само аз писах над 10 пъти в тази тема, а и други го направиха пак по толкова.
С големи букви не мога да го напиша, защото е в разрез с правилата, но пък ще го оцветя, ако това ще помогне да се прочете и разбере най- после /чувствам се като в детска градина понякога по този повод/:

Скрит текст:
Никой и никога не е твърдял, че възпитание на едно дете е единствено функция на училището и институциите. Но училището е образователна и възпитателна институция, вкл. и по закон и то има също отговорности така, както отговорност има и семейството.
В случая темата е за агресията в училище. Още в началото самата авторка е посочила, че зле възпитаните деца си носят белега на липсващо възпитание от къщи. Но това не е причина да им се позволи да си разиграват коня както им дойде, защото те приемат за нормално едно такова поведение, след като никой не им противодейства. И за да стане една 18 годишна ученичка престъпник, то затова отговорност носи и семейството й, което я е възпитало по този начин, както и училището, което я е оставило да си кара както си знае. Вкл. да се държи агресивно /както е посочено вчерашният побой не й е бил първи в училище/, както и да посещава институцията когато й скимне.
Ако ви се пише, уважаеми учители и учителки, за лошото семейно възпитание- отворете си една тема и пишете там. Тази е за друго. Не разбирам как учите децата да разбират уроци, като самите вие не можете или просто не желаете да схванете нещо толкова простичко. Тук не сме ви ученици и не се връзваме лесно на въдицата "Ама вие защо биете негрите?". Това е подход към учениците ви, може там да върви. Сред други възрастни по- често не.
За климата и отношенията в една институция основната отговорност носи институцията. Съществуват предвидени механизми за контрол, които само работещите в нея могат да наложат. Ако и когато не го правят те и нарушават закона, и сами създават лош климат в нея, за което са отговорни.

Приклювам с многократното повторение за вечно неразбралите. От уважение към останалите го оформям в скрит текст, защото който е пожелал е схванал още на първа страница за какво се отнася темата.
Продължавам да кореспондирам с останалите, които са наясно.


Статията е хубава. Да, превенцията е по- съществена. Както и при здравеопазването.

Общи условия

Активация на акаунт