Образование за децата със специални потребности

  • 233 315
  • 1 066
  •   2
Отговори
# 855
  • Мнения: 2
_re_ge, писах Ви. Утре съм на разговор с директора на училището, дано да стигнем до консенсус 🙂

# 856
  • Мнения: 15 969
_re_ge, писах Ви. Утре съм на разговор с директора на училището, дано да стигнем до консенсус 🙂
прочетох ви както сте ми писала на лични и съм в потрес. Направо. И това са хората, на които ние родителите разчитаме да защитават нашите права и нашите деца. Дано успея да събудя повече родители, защото  системата работи срещу тях и ги мачка, мачка. Четете какво подписвате родители, четете! И се събудете от летаргията.

# 857
  • Мнения: 3 143
_re_ge, писах Ви. Утре съм на разговор с директора на училището, дано да стигнем до консенсус 🙂

Пишете после как е минало моля. И аз до такива изводи стигам, че няма помощ и изцяло системата работи срещу децата.

# 858
  • Мнения: 15
Здравейте, детето ми е в 5 клас със СОП. Подкрепата е само по Български език и Математика. На количествени оценки е. С него работят Ресурсен и психолог. Допълнителна подкрепа от неговия учител няма. Няма ТЕЛК. При обследването писаха: Граничи с ЛУИ (лека умствена изостаналост). Проблема му на практика е само математиката. По български се справя и даже сега съжалявам, че писах и него. Проблеми с поведение, говорни и подобни няма . В края на 4 клас  Директорката упорито настояваше да го отпиша от НВО, ни аз отказах и оттогава започнаха проблемите. Сега пък упорито настоява да премине на качествени оценки и аз пак отказвам. Заяви, че ще приготвя документи за някакво обследване на детето. Та въпросът ми е: Възможно ли е да ме принудят по някакъв начин да подпиша? Признавам, че по математика може и да не покрие ДОИ. По другите предмети няма проблем. Но заради един предмет да мине на качествени оценки, не съм съгласна. При положение, че има деца, които не са записани към СОП и са по-зле от него. Какви права  имам?

# 859
  • Мнения: 17 445
По принцип, ако не покрива ДОИ по един предмет само трябва само по този предмет да е на качествени, не по всички. Но явно детето е взето на мушката и директорката ще действа както си е наумила. Защо Ви притискат? Та то за нея е по-добре детето да е на количествени оценки, за учителите също, в противен случай то влиза в час, ама се обучава по индивидуална програма, която пък трябва да се редуцира... За какво й е такъв таралеж в гащите на нея? Почвайте да се оглеждате за друго училище освен.

# 860
  • Мнения: 15
Mama Ru : Не знаех, че може така. Благодаря! Ами незнам.... Тя казва, че детето не заслужава тройка и учителката не можела да му я подарява. Другото, което си мисля, че може би училището получава повече средства за деца на такава форма на обучение.....

# 861
  • Мнения: 5 001
И аз като Мама Ру, по някаква причина са ви взели на мушка. Премествайте в друго училище! Не чакайте, не очаквайте, че ще се подобрят нещата. В това училище, това може да постигнете, качествени оценки, при положение, че само мат куца. Отидете в друго училище.

# 862
  • Мнения: 15
Е никакви ли шансове нямам да се боря? Аз преди да го запиша за ресурсен учител нямах проблеми....Те за това ли толкова настояваха да е СОП - да не се затормозява учителката. Натириха го на Ресурсната и се отърваха. А ако се обърна към РИО за съдействие. Да обясня как ме изнудваха за НВО и сега си връщат..

Последна редакция: вт, 11 фев 2025, 11:11 от fionna7

# 863
  • Мнения: 5 001
От моя опит. Не да не се затормозява учителката, въпреки че и това може да е, а ако детето е било с по-нисък успех, а училището "елитно", да не се сваля успехът и реномето на училището. Също, ако класът е напред, а едно дете изостава, на госпожата няма да и харесва.  С РУО не знам, може и по-лошо да стане.

# 864
  • Мнения: 15
От моя опит. Не да не се затормозява учителката, въпреки че и това може да е, а ако детето е било с по-нисък успех, а училището "елитно", да не се сваля успехът и реномето на училището. Също, ако класът е напред, а едно дете изостава, на госпожата няма да и харесва.  С РУО не знам, може и по-лошо да стане.


Това е вярно. Има още три-четири деца, като моето в класа. Раздадоха ни бележки, които да попълним, че не желаем детето ни да се яви на НВО. Другите попълниха, само аз отказах.

# 865
  • Мнения: 15 969
От моя опит. Не да не се затормозява учителката, въпреки че и това може да е, а ако детето е било с по-нисък успех, а училището "елитно", да не се сваля успехът и реномето на училището. Също, ако класът е напред, а едно дете изостава, на госпожата няма да и харесва.  С РУО не знам, може и по-лошо да стане.


Това е вярно. Има още три-четири деца, като моето в класа. Раздадоха ни бележки, които да попълним, че не желаем детето ни да се яви на НВО. Другите попълниха, само аз отказах.

Не подписвайте нищо на крак и без да го вземете у дома и да го прочетете. Че така доста родителите подписват индивидуална програма с редуциран материал и децата им се оказват в изключително сложно положение и биват лишени от диплома впоследствие.

Ситуацията не е сложна, трябва просто трябва да бъде анализирана от вас правилно. Всякакви постъпки под формата на жалби и оплаквания срещу училище, училищен колектив, директор и системата като цяло са излишни. Това е вятърна мелница за твърдоглави. Вие трябва да сте гъвкава и да работите за интересите на детето. Очевидно е че срещу вас има кръстоносен поход и той няма да утихне, колкото и мили и любезни да стават училищното ръководство от време на време. то е за да приспят вашата бдителност.

НА първо четене това което не ми харесва е "етикета" че детето е с лека умствена затрудненост. На Ресурсно не им влиза в работата да определят този показател - за това си има специалисти (клиничен психолог) . И той може да определи адекватността на детето, защото затруднения само по мат и бел ми приличат на Специфични нарушения в ученето, които близко не граничат с Интелектуалните затруднения. Но когато на детето се сложи този етикет от ресурсно и почне да му се редуцира материала и сложността му, то зорлем ще стане интелектуално затруднено в крайна сметка, защото работи под възможностите си.
 
Това, което не се вижда на заден фон но присъства в цялата картина , е
1. Ако детето премине на качествени бележки , то му се редуцира по сложност обучителни материал и то няма да получи диплома за завършено средно образование. Ако ще да е само по един предмет на качествени бележки. Лошото е че така се започва, уж само с един предмет, а после полека почват да действат по всички фронтове, защото на детето видите ли му сложно.
2. Децата с интелектуални затруднения относно професионалната ориентация в гимназиален курс  - биват ориентирани от комисия с РУО , но професиите са ограничени от "състоението" и в крайна сметка те пак не получават диплома,  а удостоверение, че имат овладяна само част/степен от професията.  Което отново означава , че детето остава без диплом за завършено средно образование-  получава само удостоверение.

ще се дописвам малко пшо-късно.

Последна редакция: вт, 11 фев 2025, 18:53 от _re_ge

# 866
  • Мнения: 17 445
_re_ge, позволи да те коригирам - редуцира се учебен план за дете с качествена оценка по предмета.
fionna7, дори и лека умствена изостаналост, но близко до нормата, позволява детето да е на количествени оценки, макар и с допълнителна работа и малко компромис тук -там, ясно, че борбата е да стигне Среден (3). Ако само математиката е проблемът,  може да става въпрос за дискалкулия / увредено математическо мислене.

Последна редакция: вт, 11 фев 2025, 16:45 от Mama Ru

# 867
  • София
  • Мнения: 44 949
Минавам да се отчета, че много неща се случиха.
Учителката по математика е искала да го слага на качествени оценки, но ресурсната е дала отпор.
Аз мислех да го местя в близко училище, но се оказа, че няма свободни ресурсни.
В крайна сметка момчето завърши първия срок с успех 3.85 и продължава в същото училище. Той е 7 клас и целта е да преборим втория срок и НВО.
На редовната среща с екипа получих положителни отзиви, че детето много се е успокоило, на практика повечето неща са отработени и неуспехите му се дължат на чист тийн мързел. 😁

Последна редакция: вт, 11 фев 2025, 16:56 от Rockstar

# 868
  • Мнения: 17 445
Рокси, на НВО трябва да е с допълнително време и ресурсен. Миналата година, не знам дали е било местно решение, на децата с дислексия ресурсният им е попълвал беловата, което за мен е скандално. Не знам към какво се ориентирате, но явно ще кандидатствате по бал, гледайте за училище, в което балообразуващите са от силните на младежа, за по-висок бал.

# 869
  • Мнения: 15 969
_re_ge, позволи да те коригирам - редуцира се учебен план за дете с качествена оценка по предмета.

веднага се поправям, защото уточнението е напълно коректно. За качествени става въпрос , не за количествени.

fionna7, дори и лека умствена изостаналост, но близко до нормата, позволява детето да е на количествени оценки, макар и с допълнителна работа и малко компромис тук -там, ясно, че борбата е да стигне Среден (3). Ако само математиката е проблемът,  може да става въпрос за дискалкулия / увредено математическо мислене.

Абсолютно така е, и затова едно мерене на интелект доказва че детето е адекватно, има запазен интелект, но има дискалкулия или дисграфия или дислексия. Тези затруднения се водят Специфично нарушение на ученето.  Но те не са причина детето да бъде суркано под нивото на ДОС. Моята посока на мислене е именно натам -  защото едно дете с интелектуални затруднения лека форма не е затруднено само по мат и бел.

Учителката по математика е искала да го слага на качествени оценки, но ресурсната е дала отпор.
има много читави ресурсно но уви..  за съжаление не са достатъчно като бройка за да изчистят името на ресурсно подпомагане.

В крайна сметка момчето завърши първия срок с успех 3.85 и продължава в същото училище. Той е 7 клас и целта е да преборим втория срок и НВО.
Човек може да остане силно учуден когато види какъв е средния бал от НВО МАТ. Оставяме настрана събития покрай НВО 2024 което беше абсурдно леко, но ето балът за 2023.  Като се " префасонира" от бал в оценка става 3.70.

Цитирам: https://www.segabg.com/category-education/sedmoklasnicite-podobr … -si-po-matematika
"Ако м.г. (2023г.) средният им резултат от националното външно оценяване по математика бе на рекордно ниско ниво - 35.29 точки от общо 100 т., т.г. (2024) той е със 7.7 точки повече - или 42.9 точки от 100 т. По български успехът остава почти същият като м.г. - понижението е символично от 55.04 на 54.6 точки от общо 100 т. Това показват резултатите от НВО в края на 7. клас, обявени днес от министерството на образованието и науката..."

Последна редакция: вт, 11 фев 2025, 22:59 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт