Отговори
# 1 050
  • Мнения: 17 108
Има, но трудно. При три поредни "Постига изискванията" уж трябва да го минат на количествени детето, но как ще действат при вас не знам.

# 1 051
  • Мнения: 63
[Благодаря много за отговора!





quote author=Mama Ru link=topic=91330.msg50308217#msg50308217 date=1760000332]
Има, но трудно. При три поредни "Постига изискванията" уж трябва да го минат на количествени детето, но как ще действат при вас не знам.
[/quote]

# 1 052
  • Мнения: 138
Здравейте, вярно ли е че децата със СОП не повтарят клас? Дъщеря ми е в 5 клас,на качествени оценки,да трудно и е ,но гледам, че на входните нива има справя се,има ли начин от качествени оценки да мине на количествени? Благодаря на отзовалите се!
Ние бяхме така миналата година(4ти) клас. Още в края на 4ти клас ни домъкнаха документи за индивидуално обучение, аз подписах само за ресурсен учител, пратиха ни комисия в училище лятото,точно бяха свършили училище. Ходихме на тази комисия, питаха го разни неща, карсха го да чете и пише, диктовка също. Накрая леко се спогледаха(Много добре ги забелязах) и се чудиха,защото това дете е СОП.
И до там. После ходих и разговарях с Директора , тя ми каза ,че ще изчакат в началото на 5ти клас, входните нива .
Те минаха, на всички има 3-ка , само по Английски 2-ка. Продължава да си ходи нормално на училище с другите деца и е в 5-ти клас , даже и го изпитваха по Човек и природа, пак изкара 3-ка.
Надявам се, всичко да е наред и да продължи нормално , редовно в 5-ти клас
 Добре, че не се съгласих и не подписсх нищо.

# 1 053
  • Мнения: 15 821
Скрит текст:
Здравейте. Искам да споделя с вас нашата история и може би да намеря някакво решение на проблема, който се създаде. Та, имам син, който запопна 1 клас. Не е посещавал детска градина, защото е с много алергии към храни, лекарства и пр. Телефон детето не е използвало до 5 годишна възраст, но и след това не се е прекалявало. Големият много често гледаше детски на английски език, та по такова стечение на обстоятелствата малкият ми син пише и чете на английски. Дори онзи ден изпаднах в шок, като ми каза, че основно мисли на английски. Та, това е малко пояснение към основната ситуация. Започна 1 клас, отива с желание, но детето за 1 път остава да разчита на себе си, трудно му е с кое, кога и как се случва. Първите дни госпожата казваше, че е поплаквал 1 2 пъти. Но като цяло от 1я ден думите й бяха "Не знам как ще свикне!" а реално детето отива с желание, работи в часовете. Вкъщи пишем домашни и не виждам да има някакви трудности. Има нужда от съвсем малко подкрепа и даване на кураж. Не искам да си мислите, че очаквам госпожата да го дундурка, нали,но все пак 2 3 думи са достатъчни. Към края на 2та седмица детето вече е заговорило няколко деца, опитвало се е и да общува. Но госпожата е лошо настроена, сякаш не й се занимава. Каза ми, че при 100 отсъствия минавал самостоятелна форма. Ако боледува 10 дни подред- самостоятелна форма. Аз отчитам напредък в него, но се фокусира тя върху негативното. Логопеда и психолога правиха диагностика преди 1 клас за по 5 минути, били я предупредили, че има нещо. А логопеда го попита домата дали е зеленчук той не отговори, защото го знае на английски🫣 като му подадох думата на английски отговори веднага. В часовете работи, плакането последните дни беше спряло, не пречи на другите. Но беше болен и днес очаквам пак да има някакви драми. Та, въпроса ми е вярно ли е това за 100 отсъствия? Четох, рових, нищо не видях, нито в закона, нито в училичния правилник. Детето е много добро и чувствително, много е обичлив, изпълнителен. Разтройва се ако не може нещо, но е в границите на разумното. Дори в писането вече виждам напредък, изглаждане на почерка, повече старание от него. Видимо обучителни трудности не виждам, но си мисля, че тя просто е решила да го изкара дете със соп и няма да се спре...

Детето се държи като двучезично. По принцип екипът трябва да му направи оценка, защото е възможно детето да е напълно адекватно но не и на езика на който се провежда обучението. За съжаление тук изпадаме е един параграф 22, че няма инструменти чрез които да се разбере дали детето е достатъчно адекватно на английски. Пък и с това никой няма да се занимава. За двуезични деца винаги има допълнителна подкрепа, но без да им казват- няма да се справите.

Няма ограничение за броя отсъствия документално, Смята се че ако детето е присъствало на не по-малко от 25% от часовете е достатъчно за да му бъдат оформени бележки- срочни и годишни. Проблем е липсата на някакво добро отношение от страна на училищната администрация. Спомням си че моята дъщеря отсъства почти целия първи срок първи клас, заради наложителна операция. Спряхме я от училище ноември и се върна на училище края на март. Разбира се отсъствията бяха извинени с документ от лекарска комисия. Нямаше проблем с продължаването на училище, но тя по принцип си тръгна на училище напълно ограмотена - четяща пишеща смятаща, та нямаше проблем с материала заради отсъствията.

Вие от госпожата съюзник няма да получите. Важното е да не спечелите противник. Подкрепям мама РУ.
1. Престанете да й се обяснявате
2. Престанете да я слушате като ви говори че "няма да се справи'' , това е обичайна практика на психически тормоз над родителя. Цели да ви разклати и извади от равновесие. Детето няма нужда от разлюляна майка.
3. Звучите ми като човек, който е наясно че детето на нищо няма да го научат в училище, и чета, че  вие се занимавате с него. Това е най-добрата тактика. Ако детето има възможност, в един момент , и да изостава малко заради езика, ще навакса.
3. Не очаквайте госпожата да стане мила. Не е важно да става мила, важно е да не става гадна. и да не ви пречи. Детето трябва да е с недразнещо поведение в клас. Да е написани домашни и разбрало материала доколкото е възможно - за това се работи у дома. Госпожата и да не му обръща внимание (игнорира го) , да не се "заяжда" с него.Както казах, ако не го забеляза - най-добре. Знам че ви звучи абсурдно но това е най добрия вариант за учителка, като вашата. Нейното поведение е класика, то няма да се промени. Избутате ли до 4 клас, после става лесно.
Има, но трудно. При три поредни "Постига изискванията" уж трябва да го минат на количествени детето, но как ще действат при вас не знам.

Освен това може  с Отказ от ресурсно. Но пак има тънкости. Понякога смяната на училището е абсолютно наложителна, за да може това да се случи в положителен за, детето аспект. Иначе в старото училище никога  няма да почнат да гледат на детето  като на справящо се.

Последна редакция: чт, 09 окт 2025, 14:11 от _re_ge

# 1 054
  • Мнения: 3
Много благодаря за отговорите. Наистина много ми влияе това. Днес ги хванах и как ме лъжат. Логопедката й била казала, че провела разговор с мен по време на диагностиката и ми била обяснила, че детето кмало дефицити. Категорично не се е случвало подобно нещо, тя го погледна за 5 минути, каза да попълня един документ, че трябва да посещава логопед веднъж седмично и това е. Нито тя, нито психоложката - абсолютно никой не е дошъл да каже какво е забелязал за 5те минути, което е още по-абсурдно. Били питали госпожата няма ли да го подава за подпомагане, но госпожата великодушно заяви, че отказала. При което отговорих, че тази тема не желая да ве говори, това нещо на този етап няма как да стане. А днес дори е бил още по-добре. Не е плакал, внимавал е, писал е, доеи приятелче си е намерил. Та явно просто ще я игнорирам и така, само с детето да се държи добре. Аз не работя, защото е с алергия към антибиотици, тежко боледува. Имам педагогическо образование и ще се занимавам с него колкото е необходимо. Благодаря ви отново.

# 1 055
  • Мнения: 684
Скрит текст:
Вие от госпожата съюзник няма да получите. Важното е да не спечелите противник. Подкрепям мама РУ.
1. Престанете да й се обяснявате
2. Престанете да я слушате като ви говори че "няма да се справи'' , това е обичайна практика на психически тормоз над родителя. Цели да ви разклати и извади от равновесие. Детето няма нужда от разлюляна майка.
3. Звучите ми като човек, който е наясно че детето на нищо няма да го научат в училище, и чета, че  вие се занимавате с него. Това е най-добрата тактика. Ако детето има възможност, в един момент , и да изостава малко заради езика, ще навакса.
3. Не очаквайте госпожата да стане мила. Не е важно да става мила, важно е да не става гадна. и да не ви пречи. Детето трябва да е с недразнещо поведение в клас. Да е написани домашни и разбрало материала доколкото е възможно - за това се работи у дома. Госпожата и да не му обръща внимание (игнорира го) , да не се "заяжда" с него.Както казах, ако не го забеляза - най-добре. Знам че ви звучи абсурдно но това е най добрия вариант за учителка, като вашата. Нейното поведение е класика, то няма да се промени. Избутате ли до 4 клас, после става лесно.
Много тъжно ми стана от този пост. Но трябва да си го разпечатам и залепя на видно място. И да следвам тези съвети.

# 1 056
  • Мнения: 3
За жалост и мен ми подейства така. Тъжно е, че искат да натикат всички деца в една мъничка рамка. Да бъдат роботи, да не питат, да не мърдат. Синът ми не посещаваше детска градина, защото е с алергия към антибиотици, лекарства, изключително тежко и често боледува, имаше и алергии към храни. Не съм го държала вкъщи, защото просто така съм си наумила. И до момента съм срещала само неразбиране. Докато нещо не дойде до главата на някой просто не знае какво е. Излях си душата тук в 2 3 коментара, да се чуди човек 😄 Иска ми се и да изкажа възхищението си към всяка една майка, която има специално дете. Никой не знае какво е, никой не се и опитва да разбере. В този сбъркан свят понякога е отчайващо.
Скрит текст:
Вие от госпожата съюзник няма да получите. Важното е да не спечелите противник. Подкрепям мама РУ.
1. Престанете да й се обяснявате
2. Престанете да я слушате като ви говори че "няма да се справи'' , това е обичайна практика на психически тормоз над родителя. Цели да ви разклати и извади от равновесие. Детето няма нужда от разлюляна майка.
3. Звучите ми като човек, който е наясно че детето на нищо няма да го научат в училище, и чета, че  вие се занимавате с него. Това е най-добрата тактика. Ако детето има възможност, в един момент , и да изостава малко заради езика, ще навакса.
3. Не очаквайте госпожата да стане мила. Не е важно да става мила, важно е да не става гадна. и да не ви пречи. Детето трябва да е с недразнещо поведение в клас. Да е написани домашни и разбрало материала доколкото е възможно - за това се работи у дома. Госпожата и да не му обръща внимание (игнорира го) , да не се "заяжда" с него.Както казах, ако не го забеляза - най-добре. Знам че ви звучи абсурдно но това е най добрия вариант за учителка, като вашата. Нейното поведение е класика, то няма да се промени. Избутате ли до 4 клас, после става лесно.
Много тъжно ми стана от този пост. Но трябва да си го разпечатам и залепя на видно място. И да следвам тези съвети.

Общи условия

Активация на акаунт