Берен Саат от Звездите ... до ВВ Кьосем Тема 13

  • 104 018
  • 730
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 3 790
Осман подписа собствената си смъртна присъда, заедно с тази на Мехмед. Ако е от страх, трябваше да убие Кьосем, тя има властта да го свали и какво я спира, ако Осман убие родният й син? Искам да го видя като разбере истината. Говорим за сериала, не за историята.
Искендер се върна заради Кьосем според мен. Може би вижда безграничната власт на султан като единствен начин да я има. Ще убие децата й, а нея ще направи своя робиня. Извратено, знам.  Wink
Искам да видя и екзекуцията на лалата, който е една змия, но никакъв стратег не е. Самозабравил се е и не се сеща, че неговият ученик е за никъде без нито един покровител. Осман вече няма нито един. Дженнет ме дразни още от двойните й игрички с Халиме. Актрисата ми е симпатична, но образът е време да се разкара. Ще бъдат вълнуващи последни епизоди.

# 241
  • Мнения: 3 485
Привет на всички в темата !  Hug
 Дъгичка благодаря за превода  Hug bouquet ,Ваня  Hug ,Дива  Hug  Дана  Hug Сераената  Hug То-ху  Hug


Аз пък не се съмнявам, че Осман не би се спрял да убие всичките си братя, ако имаше време. За всеки един би могъл да намери причина, за него е важно просто да си измисли вина и да я използва за оправдание пред съвестта си. Видяхме, че не търси истината, а сляпо се води по това, което му диктуват, защото така му е по-лесно и по-удобно. В другите си братя все още не вижда заплаха, но с времето тя един по един щяха да заемат мястото на Мехмед.

100% съгласна !
Peace

Болката на  дъщерята ,сестрата,съпругата и майката ....



И едно закачливо кафе от мен...





Добре дошла на То-ху .

# 242
  • София
  • Мнения: 3 790
Тони съм  Wink

Трейлърът е ужас!  Confused Другата седмица ли да чакам убийството на Осман?

# 243
  • Мнения: 3 485
Тони съм  Wink

Трейлърът е ужас!  Confused Другата седмица ли да чакам убийството на Осман?

Извинявам се ! Тони  Hug



Скрит текст:
Safiye Sultan, (died 1605/19) the favourite consort of the Ottoman sultan Murad III (reigned 1574–95) and the mother of his son Mehmed III (reigned 1595–1603); she exercised a strong influence on Ottoman affairs during the reigns of both sultans.

Safiye, whose name means “pure one,” is said to have been a native of Rezi, a mountain town in Albania. Until the death in 1583 of Nur Banu, the valide sultan (mother of the sultan on the throne), Safiye’s influence was limited. Thereafter, as haseki sultan (mother of the heir to the throne), and after 1595 as valide sultan, she wielded great influence at the Ottoman court. Among those who enjoyed her favour was the thrice grand vizier (chief minister) İbrahim Paşa. During the years of her greatest influence, she is said to have been partial to the interests of Venice. She was sent into retirement after the death of Mehmed III.

A mosque at Cairo, the Malikah Ṣafīyah, bears her name. Another mosque, in Istanbul, the Yeni Valide Cami, was begun on her orders and completed under Sultan Mehmed IV (reigned 1648–87).

# 244
  • Мнения: 3 246
Здравейте Hug

Едно ми е малко странно - когато Ахмед хвърли в тъмницата Халиме и четири годишния Мустафа, заради това, че бяха избягали и впоследствие изпрати палачи да задушат детето, защото съществуването му е заплаха за трона му, всички възприеха това решение като решение на управленец, като решение на султан, стратегическо такова и т.н. Единственият фактор, който накара тогава Ахмед са се втурне да спасява малкото си невинно братче беше Кьосем/Анастасия, която дойде в тайната градина и носейки невинността в себе си тя "извика" образа на Махмуд, който напомни на Ахмед за тази невинност, а именно, че малкият Мустафа няма вина за нищо, защото е прекалено малък. Питам се, ако нещата бяха по-различни...ако Мустафа беше почти на възрастта на Ахмед, ако Халиме имаше ясната, явна и цялостна подкрепа на яничарите, дали Ахмед щеше да спаси брат си. Мисля, че не.
При второто изпращане на палачите в покоите на малкия Мустафа, самото дете също нямаше вина...никаква! Naughty И само съдбата го спаси в образа на белия гълъб. Инициаторите живееха, а невинното дете щеше да умре. А Ахмед седеше и чакаше новината за смъртта на шехзаде Мустафа Rolling Eyes Беше взел решение като султан. И никой не го упрекна тогава.
Странно ми е, че някои ситуации и решения се приемат за стратегически и управленски, а същото държание при сходна ситуация се приема за зло. Разбирам, че всичко е много емоционално, но до сега чета основно гледната точка от позицията на Кьосем и Мехмед, а на Осман?...явно не заслужава... Thinking Просто заявихме, че е глупав, зъл, страхлив, наивен и толкова. Ваня Hug предаде нещата от неговия поглед, така както може би ги вижда той.
Всъщност не ми е странно...просто сценаристите представиха нещата така брутално и накараха зрителите да намразят Осман. Повечето зрители вече чакат да видях как ще го убият по жесток начин.  Rolling Eyes Чак толкова не трябваше! Идва много!
Дано това отношение не се прехвърли на историческата личност...дано сценаристите осъзнават своята отговорност. Rolling Eyes

Хубав ден! bouquet

П.П. За Искендер дори не ми се коментира. Излишен образ е вече и дразни.

Последна редакция: вт, 24 май 2016, 19:14 от dana78

# 245
  • София
  • Мнения: 3 790
Много ясно, че сценаристите го направиха така. От кога се възмущавам, че убиха Махфируз цели два пъти. Осман постъпи глупаво, защото не прецени риска, че с убийството на Мехмед, неговия собствен живот свършва. За убийството на малкия Мустафа никой нямаше да отмъщава, за Мехмед има и още как. Осман е млад и глупав, бърза да утвърди властта си, но не е готов за това. Сбърка фатално. Трябваше да си изгради гръб, стена от верни хора и тогава да се отърве от съперници. Но това в кухата кратуна на лалата не може да се пръкне. Кой го пусна тоя лала изобщо? За това, че Кьосем я показаха като майка на Осман изобщо да не говорим. И не е вярно, че зрителите са приветствали убийството на малкия Мустафа. Просто него не го убиха затова не сме изригнали стещу Ахмед.

# 246
  • Мнения: 3 246
Тони Hug
Това за Махфирузе и на мен ми беше странно и още не го разбирам. Всъщност различни герои ли са Махфируз (първата наложница на Ахмед, онази, която заключи Кьосем/Анастасия с Шаисте с ножиците) и Махфирузе (майката на Осман, която в началото имаше друго име)? newsm78 newsm78
Според мен за убийството на Мустафа щеше да отмъсти Халиме, не се и съмнявам, че щеше да завърже голяма интрига, която може би щеше да коства живота на Ахмед.
За властта и Осман - права си, че трябваше да затвърди властта си, но как?!...Яничарите, верни на Кьосем; пашите от Дивана - верни на Кьоасем; Великия везир - верен на Кьосем; народът - предан на Кьосем. Осман три месеца заключен с Мехмед в онази стая е трупал гняв срещу Кьосем и впоследствие Лала Омер продължаваше да му промива мозъка. Предполагам, че Лала Омер го е избрал Ахмед за учител на синовете си newsm78.

Цитат
И не е вярно, че зрителите са приветствали убийството на малкия Мустафа. Просто него не го убиха затова не сме изригнали стещу Ахмед.
Не съм казала, че са приветствали Naughty Hug Wink...просто го оправдаваха, че това е управленско решение и така било правилно, въпреки невинността на детето.

Цитат
За това, че Кьосем я показаха като майка на Осман изобщо да не говорим
Именно! newsm10  При такова представяне на нещата, сценаристите трябваше да се придържат към историческите факти - Осман не е бил привързан нито към Кьосем, нито към децата й; Осман не е обещавал и твърдял, че няма да използва фетва за екзекуция. Така нещата щяха да са реални и въпреки ужасното решение, поне поведението му щеше да е логично, а не толкова гнусно и отвратително.

 bouquet bouquet bouquet

# 247
  • На изток от рая...
  • Мнения: 635
Дана, в края на краищата е важен финалният резултат - Мустафа остана жив. И това е така, защото Ахмед мисли и премисля ситуацията многократно. Ако искаше да убие брат си , така както го иска Осман, никаква Анастасия, никакъв бял гълъб нямаше да го спасят и ако това беше станало, нямаше да го оправдая, повярвай ми. Осман изобщо не действа като баща си, той реши, че Мехмед е заплаха и не търси истината, просто му е удобно да го обвини без причина и да го види мъртъв.

Ако прати палачите с примка за врата на Мехмед и после някое видение му вкара акъл в главата и дотърчи да ги спре, бих пляскала с две ръце, но уви няма да стане така.

# 248
  • Мнения: 3 246
Здравейте Hug
Серената Hug
Дана, убедена съм, че Осман наказва Мехмед не по силата на стария закон. Той няколко пъти повтори, че нито едно НЕВИННО шехзаде няма да пострада.
...

Цитат
Осман изобщо не действа като баща си, той реши, че Мехмед е заплаха и не търси истината, просто му е удобно да го обвини без причина и да го види мъртъв.
Нещо не мога да разбера...Извинявам се, но сигурно в мен е грешката и моля за пояснение Hug Peace

Цитат
Ако искаше да убие брат си , така както го иска Осман, никаква Анастасия, никакъв бял гълъб нямаше да го спасят и ако това беше станало, нямаше да го оправдая, повярвай ми.
Не съм съвсем съгласна! Peace Винаги има огромно значение това, от кого се влияеш и чии съвети следваш. Ако не беше Анастасия, Ахмед можеше да се подведе по страховете на Хандан. За съжаление, Осман се влияе от лош човек със зли помисли и слуга на Сафие. Това не го оправдава, разбира се, но е голям фактор и аз лично го отчитам. Защото, ако беше друг тип човек до Осман, например като Зюлфикяр или Дервиш, можеше да му покаже правия път и да го посъветва в правилна насока, а не да подхранва страховете му.
Съгласна съм, че Осман не търси истината, но не го обвини без причина. Имаше такава. Peace

 bouquet

Допълвам се:

Вече се чувствам като "адвокат на Дявола" Mr. Green но в скрит текст ще преведа информация за султан Осман II, който има желание, може да прочете. Историческата личност, за съжаление, ще бъде асоциирана със сериалната такава от много зрители и ще бъде запомнена с лошо, а сценаристите няма да покажат нищо от управлението на този млад султан. В превода може да прочетете накратко за това, както и потресаващ разказ за поведението на Осман при екзекуцията му, което говори за характера му.
Скрит текст:
На много млада възраст той е разбирал, че трябва да въведе реформи в ОИ. Осман е бил на 14 години, когато наследява трона и извършва големи реформи в ОИ...
Осман II е бил много млад, но се е доказал като добър управленец. Той укрепва източната граница на ОИ - прави го, като подписва мирният договор от Серав.
Осман установява, че липсва дисциплина в яничерските корпуси и за това ги лишава от заплати и затваря кафенетата им.
Султан Осман прави мащабни реформи в административните задължения и Дивана.
Майка му се постарава за неговото образование: той владее източни и западни езици като арабски, персийски, латински, гръцки и италиански.
Султан Осман е реформатор, защото е извършил реформи по отношение на ръководните постове - намалил е влиянието на Везира по ислямските въпроси.
Осман II е бил писател и поет. Той пишел поеми на персийски език. Той пишел за своята мъка, предизвикана от природните бедствия в ОИ по това време.

http://www.ottomanempire1453.com/index.php/2015/10/05/reign-of-osman-ii/

Смърт:
Осман е искал да замени яничарите с лоялна етнически турска армия, съставена от анадолци, месопотамци и египетски турци и тюрки. Резултатът: бунт на яничарите, които бързо детронирали султана. Когато екзекуторите били изпратени в крепостта Еди куле, Осман II отказал да се предаде без бой и започнал да се бори за живота си. Екзекуторите успели да го подчинят за кратко, когато го ударили с тъпата страна на брадва в тила. След това му надянали гарота. Когато кордата била хвърлена през врата му, Осман запазил присъствие на духа и я сграбчил с ръката си, събаряйки главния екзекутор. След това, Великият везир се намесил, като наранил гениталните на Осман. Когато той припаднал от болка, бил удушен.
Информацията е дадена от очевидец на екзекуцията.




Последна редакция: вт, 24 май 2016, 23:59 от dana78

# 249
  • AMS
  • Мнения: 6 881
Привет, момичета!!!
Дъгичка, Дана, Ваня@, Тио, Серената, Дайченце, Тони,
Благодаря ви!!!

Скрит текст:
Не съм ви изчела внимателно днес.
Много се вълнувам, и в главата ми са хиляди въпроси.
Изпуснах му края.
Колкото повече чета и гледам, толкова повече се обърквам
и ме избива на писане.
Днес се рових да търся монолозите. Намерих ги.
За сега са три - Аз Анастасия; Аз Кьосем; Търпение.
Има отделно и описание на образа на Кьосем.
А може да има и други, които съм пропуснала.
Връщайки се назад прочетох доста постове
и срещнах много въпроси без отговори.
Свърши ли сезона, започвам отначало.
Оставам с впечатлението, че  сме се надявали,
че в следващ епизод нещата ще се изяснят.
Да ама не.
С всеки изминал епизод, темпото не ни оставя,
ни да помислим, ни да четем, ни да спорим.
Аз лично се усещам, че се зациклям.
Интикам сега ми се вижда много лесен за разбиране и разгадаване.
Руския превод доста ме натоварва.
Има много безсмислени, или пропуснати изречения.
Повечето са не от незнание на езика,
а от незнание на историята и непознаване на религията.
Поради това се стремя, да си обяснявам нещата,
изхождайки от това, което знам, като принципи
за монархиите, за жените в управлението, ...
Виждам, че се лутам и мнението ми може, да се обърне,
с всеки следващ епизод.
А, ми се ще да стъпя на нещо здраво.
Колкото по-заплетено става, колкото по не ми е ясно,
толкова повече сериалът провокира в мен желанието,
да си изясня нещата, но не обвинявайки СЦ.
Знаете ли защо?
Ами защото, като тръгнете да четете в нета, за управлението на Сюлейман,
ще видите, е повечето от написаното се базира на сериала,
а не на исторически източници.

Скрит текст:
Цитат
Дива, от думите ти останах с впечатлението, че мислиш,
че  Осман е прав да претендира за трона  след промяната на закона от Кьосем.
Ако това се отнася за времето преди, тогава сме на едно мнение.
Ваня@, моля, за извинение, но пак не разбрах.  
Сега ще направя нов опит, да се дообъркам съвсем.
Имам предвид, че Осман е този, който трябваше да се качи на трона.
Той и за това така реагира на въвеждането на новата система EveE.
Кьосем написа ЕvеЕ и промени вертикалната система -  баща - син
в хоризонтална - най-възрастният ...
Излезе чичото Мустафа на първо място, вместо да си е жив и да е на шесто.
Това е, като закона за наследството - децата наследяват родителите.
Ако няма деца, следват братя, сестри и ...
Но в случая има деца, които трябва да наследят бащата Ахмед!!!
Това, че Фатих е допълнил тази схема с братоубийство
и оставане на един наследник, само защото трона е един, макар и пълно безумие„
пак е спазена вертикaлата.
На това безумие се противопостави Кьосем със EveE, за да опази децата си, но не успя.
Не прецени, че с тази нова система, откривайки пътя на Мустафа,
нажежи напрежението между децата си и откри пътя на враговете си.
Тук е именно грешката.
Най-големият не от целия род, а най-големият от децата!!!,
трябваше да наследи бащата на трона.
Зюлфикяр правилно зададе въпроса и отговорът трябваше да бъде - Осман.
Ако не беше възкачен на трона Мустафа,
а веднага беше Осман, тогава тази нова система, щеше да проработи и Кьосем
нямаше да бъде в Ески сарай.
И децата ѝ щяха да бъдат не в клетка изолирани и затворени.
Осман видя, какво представлява чичо му Мустафа,
преживя ужаса пред палачите,
имаше и примера на баща си
и нямаше да посегне на братята си.
A Мустафа се качи благодарение на тази система ЕveE на трона
и я суспендира веднага - прати убийци на шехзадетата по системата на Фатих.
Планът на Кьосем не беше обмислен.
Само добри намерения, не са достатъчни в онези мрачни времена.
Смяната на Мустафа с Осман, се превърна в един преврат,
а не наследяване на торна.
 
Момичета, не искам да се пиша, че много знам
и че мнението ми е най-правилно, но виждам, че всички бъркаме основни понятия
Ферман е указ на Султана.
Фетва е становище на мюфтията, духовния водач по религиозните закони.
Нали точно тук ми казахте, че Ахмед, дори и без фетва,
на два пъти издава указ/ферман, за екзекуцията на Мустафа.
Според законите на Шерията, които бяха намесени в последния епизод
излиза, че на Осман му е нужна на всяка цена фетва,
за да издаде ферман/указ за екзекуцията на Мехмед.

Спирам, защото чувам писъците на Кьосем ...


Извинете!!!

Последна редакция: вт, 24 май 2016, 23:55 от *** Diva ***

# 250
  • На изток от рая...
  • Мнения: 635
Ами първото са само думи, второто - реални действия.

Осман каза, че ще наказва само виновните, Мехмед действа под влияние на страха, а на него му беше много удобно да използва това и да каже - да, той е виновен, но не поиска да потърси доказателства за вината му.

Все пак всеки избира кого да слуша и от кого да се влияе. Това да подбереш правилните хора в обкръжението си и да знаеш на кого да се довериш също е лично качество.  Решението чии съвет да приемеш преди да действаш е твоя отговорност, а не на този, който те съветва. Ахмед можеше да избере да послуша Хандан и тя не спираше да повтаря, че Мустафа е заплаха и щеше да спести много главоболия и на себе си, и на синовете си. Но не го направи. Аз няколко пъти казах, че именно това е разликата между двамата - единият се затваряше сам и премисляше всяка една подробност от ситуациите, търсеше винаги доказателства за нечия вина, докато Осман не иска да мисли, не иска да търси истината.

И да не забравяме, че Ахмед и Осман са хора от различно поколение. До възкачването на Ахмед на престола, законът за братоубийството е действащ. Всички очакваха от него да убие брат си и го приемаха за нещо нормално. Решението да го помилва беше едва ли не революционно за времето си.

# 251
  • Мнения: 3 246
 Hug Hug

Серената Hug разбрах те сега! Мерси за пояснението! bouquet

Дива Hug благодаря за поста ти! bouquet

Цитат
...толкова повече сериалът провокира в мен желанието,
да си изясня нещата, но не обвинявайки СЦ.
Знаете ли защо?

Ами защото, като тръгнете да четете в нета, за управлението на Сюлейман,
ще видите, е повечето от написаното се базира на сериала,
а не на исторически източници.


Точно за това, лично аз се ядосвам, защото сценаристите имат голяма отговорност, а в случая с Осман II, изграждат грешен образ в много негативен план на историческата личност. Това не трябва да е така.
В предишния си пост се допълних с преведена информация за Осман.
Нямам нищо против да се "излъска" някой исторически образ, както направиха с Ахмед, но да изкривяваш образа в негативна посока...не е правилно.
Както знаем, Ахмед не екзекутира шехзаде Мустафа, защото още от малък е с явна психическа болест, а двамата са връстници. Ставайки султан, Ахмед е знаел отдавна за болестта на брат си и че не е заплаха за него, не му е конкуренция. Peace Тук представиха нещата доста по-иначе и образът на Ахмед придоби една голяма позитивност. За разлика от този на Осман Rolling Eyes.

Цитат
Това е, като закона за наследството - децата наследяват родителите.
Ако няма деца, следват братя, сестри и ...
Но в случая има деца, които трябва да наследят бащата Ахмед!!!
Това, че Фатих е допълнил тази схема с братоубийство
и оставане на един наследник, само защото трона е един, макар и пълно безумие„
пак е спазена вертикaлата.
На това безумие се противопостави Кьосем със EveE, за да опази децата си, но не успя.
Не прецени, че с тази нова система, откривайки пътя на Мустафа,
нажежи напрежението между децата си и откри пътя на враговете си.
Тук е именно грешката.

Най-големият не от целия род, а най-големият от децата!!!,
трябваше да наследи бащата на трона.
Зюлфикяр правилно зададе въпроса и отговорът трябваше да бъде - Осман.
Ако не беше възкачен на трона Мустафа,
а веднага беше Осман, тогава тази нова система, щеше да проработи и Кьосем
нямаше да бъде в Ески сарай.

И децата ѝ щяха да бъдат не в клетка изолирани и затворени.
Осман видя, какво представлява чичо му Мустафа,
преживя ужаса пред палачите,
имаше и примера на баща си
и нямаше да посегне на братята си.

A Мустафа се качи благодарение на тази система ЕveE на трона
и я суспендира веднага - прати убийци на шехзадетата по системата на Фатих.
Планът на Кьосем не беше обмислен.
Само добри намерения, не са достатъчни в онези мрачни времена.
Смяната на Мустафа с Осман, се превърна в един преврат,
а не наследяване на торна.
newsm10, по-добре не бих могла да се изразя! Адмирации!!! Напълно подкрепям!

Цитат
Момичета, не искам да се пиша, че много знам
и че мнението ми е най-правилно, но виждам, че всички бъркаме основни понятия
Ферман е указ на Султана.
Фетва е становище на мюфтията, духовния водач по религиозните закони.
Нали точно тук ми казахте, че Ахмед, дори и без фетва,
на два пъти издава указ/ферман, за екзекуцията на Мустафа.
Според законите на Шерията, които бяха намесени в последния епизод
излиза, че на Осман му е нужна на всяка цена фетва,
за да издаде ферман/указ за екзекуцията на Мехмед.

Дива Hug ..."хвърли ме в джаза" Wink Mr. Green Wink а сега, де! Значи, според мен - за братоубийствата по закона на Фатих трябва фетва за екзекуция. Когато новият султан седне на престола, той изисква такава фетва от духовния водач и на базата на нея праща палачите. Не си спомням добре ситуацията с Ахмед - първия път той получи отказ, но взе решение за екзекуция, втория път май директно прати палачите, след като мисли известно време. Според мен самите сценаристи не са наясно и са пообъркали нещата. Предполагам, че винаги е нужна фетва, защото така се узаконява убийството в религиозен план и чрез позволението на духовния водач, султанът сякаш получава позволение от Аллах и съответно иска извинение за действията си. newsm78 newsm78

 bouquet bouquet bouquet

П.П. докато се редактирам и Ваня Hug писала...

Последна редакция: ср, 25 май 2016, 00:31 от dana78

# 252
  • Мнения: 3 634
Дана, Тони, Тио, Серената  Hug
 
И в двата случая, когато Ахмед изпрати палачите при Мустафа, имаше подготовка за бунт (първия случай, Шахин Гирай върна Мустафа на Ахмед) и реален опит за преврат във втория. В случая с Осман изобщо няма такава ситуация: изясни се, че има заложен капан при яничарите.
Махфируз и Махфирузе са две отделни наложници, втората е майката на Осман.
 
Осман го направиха осиновено от Кьосем дете, за да е част от истинско семейство. Такова, както е известно, в харема не се предвижда. Това е различното семейство на Ахмед и Кьосем. Показаха ни как Хандан искаше да раздели Осман и Мехмед, за да не се привързват децата, да са готови за това, което ги очаква; знаем  също за войните на султанките. Като са част от такова задружно, голямо, сплотено от любов семейство, ни подготвят да видим дали при възкачването на един от тях на трона техните отношения  и семейните ценности ще се запазят, което се очаква, или те отново ще правят това, което са правили другите преди тях. На Ахмед баща му е бил братоубиец и ни показаха как беше накарал двамата си сина да гледат от Кулата на справедливостта изнасянето на ковчезите, за да се учат на традиции. Докато децата на Ахмед слушат напътствия от баща си за братската любов, която е най-ценното нещо на света.  Аз така разбирам историята на Осман. Няма значение как е в историята, историята на Кьосем също е различна. Така Осман би трябвало да е благодарен на Кьосем, повече от другите дори да иска да върне доброто, което е получил в това семейство.
И, според мен, много добре ни показаха, че семейството и възпитанието в братска любов не помагат. Отделянето на един и възкачването му на трона отключва братската война. Не защото Осман е лош, а защото е много млад, амбициозен и е пионка за разни и безкрайни интереси. Докато Осман мисли, че се утвърждава, неговият наставник го откъсва от най-важната му опора, за да може сам да го направлява.
Семейството капитулира пред султанския трон и дворцовите интриги.
 
Изгледах пак тази сцена. Наистина страхотно са я направили и е на точното място.
Точно, в смисъл, преди възкачването на Осман на трона.

Пред смъртта всички са равни. Братството е истинско.
Първородният син е защитник на останалите.



Братски усмивки.



От тях е отделен един, Осман е станал султан.
И се започва:

 „Наричай ме Повелител!“



Майката се отделя от децата със забрана да ги вижда.
 


Защитник преди, продължавайки да обича брат си, Осман сега  ще го убие.
Братството е живо, но то не може да спре братоубийството.
А би могъл,  сега вече като султан, сам да въведе закона, направен от Кьосем, и той да е редовен.
Вместо това, връща стария закон, който го утвърждава с неговото ново семейство и сина му като наследник, което е за сметка на родителското  семейство и братята му.
 
Братска прегръдка преди смъртта.



Дива  Hug, сега видях поста ти.

Ако е най-големият от децата, няма да има никаква промяна.
Това е старият закон.

По закона на Кьосем на трона трябва да седне Мустафа - той е най-големият от династията в момента.
Ако Кьосем беше поставила на трона Осман, законът нямаше да бъде изпълнен.
Нейната идея беше с Мустафа законът да бъде пуснат в действие, това щеше да е за кратко, защото тя знае състоянието на Мустафа. И тогава Осман е следващият най...Както и стана.
В това да бъде използван преживелият до този момент Мустафа има морална тежест от съпричастие на Ахмед. Аз в това виждам замисъла на целия закон.

Дали е грешка това как постъпи Кьосем? Според мен не. Логично е Кьосем да разчита на майката на спасеното от Ахмед шехзаде и на големия си син, претендент за трона, който да защити със закона своите братя, след което да седне на трона.
Но тази нормална логика не проработи. Интересите и от двете страни за личните ползи бяха определящи.
Вината не е в Кьосем, а в нежеланието да се правят жертви за нещо, което не те засяга лично, жертви в името на бъдещето и от елементарен егоизъм. 



# 253
  • Мнения: 3 246
 Hug Hug Hug
Момичета, чета Дива - права е, чета Ваня - права е, аз също мисля, че съм права Mr. Green Whistling Wink, Серената много добре го е написала и логично, Тони също. Обърках се!!! Crazy Crazy Shocked Shocked

Ваня Hug
Цитат
И в двата случая, когато Ахмед изпрати палачите при Мустафа, имаше подготовка за бунт (първия случай, Шахин Гирай върна Мустафа на Ахмед) и реален опит за преврат във втория.
Така е, но в първия случай Ахмед дори не разбра, че подготовката за бунт е свързана с бягството на Халиме и група. Гирай не разясни, че Халиме е подпомогната от бунтовниците и че са искали в бъдеще да използват Мустафа като свой султан. Единствената информация, която получи Ахмед е, че Халиме е избягала от страх. Впоследствие вече след покушението Мурад паша каза на Ахмед, че самото съществуване на Мустафа би могло да се използва от бунтовници.

Цитат
В случая с Осман изобщо няма такава ситуация: изясни се, че има заложен капан при яничарите.

Кьосем разясни това, но нямаше доказателства, кой е инициаторът на интригата и така съмненията остават. Peace

За Осман, аз лично приемам обяснението на Ваня Hug и за себе си:

Скрит текст:
Цитат
И, според мен, много добре ни показаха, че семейството и възпитанието в братска любов не помагат. Отделянето на един и възкачването му на трона отключва братската война. Не защото Осман е лош, а защото е много млад, амбициозен и е пионка за разни и безкрайни интереси. Докато Осман мисли, че се утвърждава, неговият наставник го откъсва от най-важната му опора, за да може сам да го направлява.
Семейството капитулира пред султанския трон и дворцовите интриги.
...
Защитник преди, продължавайки да обича брат си, Осман сега  ще го убие.
Братството е живо, но то не може да спре братоубийството.
А би могъл,  сега вече като султан, сам да въведе закона, направен от Кьосем, и той да е редовен.
Вместо това, връща стария закон, който го утвърждава с неговото ново семейство и сина му като наследник, което е за сметка на родителското  семейство и братята му.

Както каза и Сафие - "почакай на Осман да му се роди син". След като станеш родител и братята и сестрите и родителите отиват на заден план. Всеки султан би искал синът му да го наследи, а не брат му. Така би могъл да предаде своите завети, своите ценности и планове на детето си и да очаква и да се надява да върви по неговия път и да бъде дори още по-способен и влиятелен. Нормално е...човешко е.

За Закона

Скрит текст:
Аз също така мисля, че включването на наследници от хоризонтала ще разводни системата и ще даде повод за още по-големи и ожесточени борби. Много нетърпеливи племенници ще искат смъртта на султана, за да може да се вредят във властта. Така ще се загуби и връзката баща-син, за което Ваня писа подробно и много ми хареса. Този закон (законът на Кьосем) би бил подходящ при монархии с много по-малко деца. В една реалност на Султан, имащ сумати синове и братя, наследяването трябва да бъде обмислено и подробно описано в закон, несменяем такъв. Лично аз смятам, че вертикален закон (баща-син) плюс клауза забраняваща убийството на братя би бил по-приемлив в онези условия. Единствено доказаната вина за бунт или заговор може да бъде причина за екзекуция или затвор/изолиране, както е в европейските монархии. Защото, ако не синът, а братът очаква трона, по-голяма е вероятността за преврат...повечето синове, особено в онези времена и географски ширини изпитват страхопочитание към бащата, уважение и лоялност, синовете са плът от плътта, кръв от кръвта, а братята може да са отчуждени, да са от различни майки (и това да е достатъчно за чувство на разделение) и т.н

Последна редакция: ср, 25 май 2016, 01:19 от dana78

# 254
  • Мнения: 3 485
Без думи... smile3518 Weary


Епизод 28 :














Последна редакция: ср, 25 май 2016, 14:32 от trendafilka

Общи условия

Активация на акаунт