Innovation zone - науката зад козметиката

  • 68 425
  • 329
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 715
Доста се разтърсих за пре- и пробиотици, има много и извънредно интересна за мен информация. Като си я подредя в ума, ще я споделя - тези дни.
Сега давам два интересни блога, единият разглежда себорейния дерматит, а другият акнето. Нестандартни подходи, много информация и полезни находки, за съжаление на английски. Не само производството, и родната информация куца и е морално остаряла, но това е положението.
За себорейния дерматит:
http://www.skindrone.com/book/antimicrobial-peptides/
За акне:
http://supernaturalacnetreatment.com/

Последна редакция: пн, 20 юни 2016, 20:12 от bubanka

# 61
  • Бургас/Пз
  • Мнения: 9 886
Друго продуктче, което дебна откога и най-после го заредиха, ми допадна много на първо четене:
https://www.dm.de/alverde-naturkosmetik-volumen-serum-p4010355002754.html

Драгон
, какво точно ти е мнението? Дава ли обещавания обем, омазняват ли се по-бързо корените?? Така като гледам описанието е без изплакване, нали?? Купих го преди 2-3 седмици, но още не съм се престрашила да го ползвам  Simple Smile Peace

# 62
  • Мнения: 715
Друго продуктче, което дебна откога и най-после го заредиха, ми допадна много на първо четене:
https://www.dm.de/alverde-naturkosmetik-volumen-serum-p4010355002754.html

Драгон
, какво точно ти е мнението? Дава ли обещавания обем, омазняват ли се по-бързо корените?? Така като гледам описанието е без изплакване, нали?? Купих го преди 2-3 седмици, но още не съм се престрашила да го ползвам  Simple Smile Peace
ani d, ползвам го от известно време, не след всяко измиване на косата. Първо, трябва да се внимава с дозирането, наистина е нужно малко количество, за да се постигне желаният ефект на повече обем, при това приятно кондиционира и дължините. Ако се прекали обаче, косата става твърда, като напръскана с лак. Не бих казала, че ми омазнява косата повече. Дава добър ефект и по краищата, изглеждат по-живи, обгрижени и еластични, косата се движи приятно. Няма страшно да се ползва Simple Smile. Като цяло ми харесва, може да се нанася и по скалпа, тоест не е проблем да влиза в контакт с кожата на скалпа. Ако има обаче пърхот, себореен дерматит или друго кожно раздразнение, по-добре да се внимава, все пак 6-ти в състава е зехтинът, богат на олеинова киселина. Продуктът ме заинтересува главно заради екстракта от бамбук, който има подобно на силикон въздействие върху косъма, както и заради една от любимите ми съставки Aquaxyl - Xylitylglucoside, Anhydroxylitol, Xylitol. За ксилитола четох интересно проучване, в което е установено, че той е пребиотик, подхранващ staphylococcus epidermidis, а и още по-интересно, твърди се, че потиска размножаването на Malassezia furfur. Изобщо, полизарахидите, олиго- и монозахаридите са извънредно интересни като ефект за кожата, защото някои от тях са пребиотици за определени щамове, а други реално инхибират биофилма, който образуват различните бактерии по кожната повърхност, като по този начин ни дават ефективно природно средство за накланяне везните в желана от нас посока. Скорошни проучвания водят към заключението, че биофилмът на различните бактерии е в пряка връзка с тяхната патогенност и резистентността им към стандартните антибиотични терапии. Под биофилм в случая се разбира покритие/ матрица главно от полизахариди, която служи за трайна адхезия (прикрепване към кожата), защитна среда и система за междуклетъчен обмен на информация за колониите от бактерии. Нерядко тези биофилми са мултищамови, ако мога да се изразя така, тоест съставени са от смесени колонии от различни микроорганизми, с много динамично вътрешно равновесие. Формирането на такъв биофилм води до трайно колонизиране на кожата, и ако бактериите проявяват патогенни свойства, точно на биофилма се дължи слабият ефект на редица антибиотици. За да бъдат терапиите по-успешни, от ключово значение е включването на антимикробиални пептиди, липиди и антибиофилм полизахариди. Няколко примера за такива полизахариди се съдържат в мицеларни води, като тези на Bioderma, Filorga, Madara, Biofresh. По-късно ще ги разгледам по-сериозно.
Тук да вметна - "понятието" мицеларна вода е доста забавна маркетингова нелепица. Всеки пенител (повърхностноактивно вещество) в разтвор с вода формира мицел. На практика да си разтворите сапун, веро или прах за пране (шампоан, измивен гел и т.н.....) във вода, значи да си направите мицеларна вода. Но пък продава, голяма мода станаха тези мицеларни води.

Последна редакция: пн, 20 юни 2016, 17:00 от dragon8

# 63
  • Мнения: 715
Някакси не успявам да се кефя на кариерно ориентирани проучвания. Такива, които водят до умен продукт, полезен за мен, ме изпълват с тотален възторг. Отново ще дам за пример Active Concepts - вземат хората домат, проучват, изследват и стигат до продукта/съставката ACB Tomato Bioferment PF:
http://www.in-cosmetics.com/__novadocuments/231668?v=635956214985600000
Кое му е изключителното? Всички дами, които се интересуват живо от протеинова терапия за коса, да си заострят вниманието - биоферментът от домат не е просто протеинова терапия, тоест не само попълва липсващия протеин на косъма, а е стъпката преди това - предпазва цистеина на косъма от прекомерна оксидация, тоест предпазва от загуба на протеин, а наред с това, привнася допълнително цистеин в косъма, тъй като е богат на серин и на ензими, превръщащи серина в цистеин!
Домат, момичета - салата Shocked?!
Почти в началото на темата дадох продукти, които съдържат тази съставка.
Има различни начини за творчество и иновативност. Единият е да измислиш нещо ново от нулата кажи-речи. Другият - от едно нещо да създадеш хиляда други полезни с любознателност и различен, находчив начин на мислене!

Последна редакция: пн, 20 юни 2016, 20:14 от bubanka

# 64
  • Мнения: 1 095

Малък пример - маслата за лице изживяват преоткриване в социалните мрежи от около година (може и повече). Една от виновниците е Sunday Riley. Предприемчива химичка. Някои ще кажат ама тя живее в Щатите, та за това... Даже не открих неин уебсат.
http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887323848804578608393060609254
Едно от маслата и съдържа и българско розово масло:
Flora Hydroactive Cellular Face Oil £70.00
Съдържание:
Rosa Centifolia (French Rose De Mai) Oil, Rosa Damascena (Bulgarian Rose Otto) Oil, Rosa Damascena (Turkish Rose Otto) Oil, Pelargonium Graveolens (Rose Geranium) Oil, Cymbopogon Martini (Wildcrafted Palma Rosa) Oil], Persea Americana (Organic Avocado) Seed Oil, Punica Granatum (Organic Pomegranate) Seed Oil, Daucus Carota Sativa (Organic Wild Carrot) Seed Oil, Salvia Hispanica (Organic Chia) Seed Oil, Solanum Lycopersicum (Organic Tomato) Seed Oil, Rosa Mosqueta (Organic Rosehip) Seed Oil.



Търсих масла за лице от български производители. Открих на Дамасцена и на Българска Роза Карлово. Ползвам това на Дамасцена от няколко седмици.

Серум за лице със 100% естествени съставки беше 22лв, вече е 24лв.
Съставки:Rosa canina fruit oil (масло от шипка), Simmondsia Chinensis seed oil (масло от жожоба), Vitis Vinifera seed oil (масло от гроздови семена), Persea Gratissima oil (масло от авокадо), Prunus armeniaca kernel oil (масло от кайсиеви ядки), Salvia officinalis oil (масло от салвия), Tocopherol (витамин Е), Rosmarinus officinalis leaf extract (екстракт от розмарин), Rosa Damascena flower oil (розово масло), Rosa Damascena extract (розов екстракт), Melissa officinalis oil (масло от маточина), Geraniol (гераниол), Citronellol (цитронелол), Linalool (линалол), Eugenol (евгенол), Citral (цитрал)


BULGARIAN ROSE SIGNATURE ОЛИО ЗА МАСАЖ НА ЛИЦЕ 35 МЛ 15.79лв

Състав: Розово масло, розово абсолю, йогурт, колаген, арган масло, маслиново масло, екстракт грах, полизахарид.

Последна редакция: ср, 22 юни 2016, 12:55 от Tatti

# 65
  • Бургас/Пз
  • Мнения: 9 886
ani d, ползвам го от известно време, не след всяко измиване на косата. Първо, трябва да се внимава с дозирането, наистина е нужно малко количество, за да се постигне желаният ефект на повече обем, при това приятно кондиционира и дължините. Ако се прекали обаче, косата става твърда, като напръскана с лак. Не бих казала, че ми омазнява косата повече. Дава добър ефект и по краищата, изглеждат по-живи, обгрижени и еластични, косата се движи приятно. Няма страшно да се ползва Simple Smile. Като цяло ми харесва, може да се нанася и по скалпа, тоест не е проблем да влиза в контакт с кожата на скалпа. Ако има обаче пърхот, себореен дерматит или друго кожно раздразнение, по-добре да се внимава, все пак 6-ти в състава е зехтинът, богат на олеинова киселина. Продуктът ме заинтересува главно заради екстракта от бамбук, който има подобно на силикон въздействие върху косъма, както и заради една от любимите ми съставки Aquaxyl - Xylitylglucoside, Anhydroxylitol, Xylitol. За ксилитола четох интересно проучване, в което е установено, че той е пребиотик, подхранващ staphylococcus epidermidis, а и още по-интересно, твърди се, че потиска размножаването на Malassezia furfur.

Много ти благодаря, беше ми много полезно, още утре ще го отворя Simple Smile  Peace

# 66
  • Мнения: 715
Много ти благодаря, беше ми много полезно, още утре ще го отворя Simple Smile  Peace
Пропуснах да ти уточня - не се отмива, нанася се след измиване на подсушена, но още влажна коса.

# 67
  • Мнения: 715
И така, по темата за пробиотиците и пребиотиците в козметични продукти.
Започнах с полизахаридите, олигозахаридите и монозахаридите. Разглеждаме такива съставки в мицеларните води на Bioderma, Filorga, Madara, Biofresh.
Bioderma Sensibio мицеларна вода състав:
AQUA/WATER/EAU, PEG-6 CAPRYLIC/CAPRIC GLYCERIDES, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, CUCUMIS SATIVUS (CUCUMBER) FRUIT EXTRACT, MANNITOL, XYLITOL, RHAMNOSE, FRUCTOOLIGOSACCHARIDES, LECITHIN, GINKGO BILOBA LEAF EXTRACT, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, PROPYLENE GLYCOL, DISODIUM EDTA, CETRIMONIUM BROMIDE, SODIUM HYDROXIDE, CITRIC ACID
Bioderma Sebium мицеларна вода състав:
AQUA/WATER/EAU, PEG-6 CAPRYLIC/CAPRIC GLYCERIDES, SODIUM CITRATE, ZINC GLUCONATE, COPPER SULFATE, GINKGO BILOBA LEAF EXTRACT, MANNITOL, XYLITOL, RHAMNOSE, FRUCTOOLIGOSACCHARIDES, PROPYLENE GLYCOL, CITRIC ACID, DISODIUM EDTA, CETRIMONIUM BROMIDE, FRAGRANCE (PARFUM)
Filorga мицеларна вода състав:
Aqua, Sodium Citrate, Propanediol, Disodium EDTA, Trehalose, PEG-6 Caprylic/ Capric Glyceride, Cetrimonium Bromide, Zink PCA, Citric Acid, Glucuronic Acid, Rhamnose, Glucose
Madara мицеларна вода състав:
Aloe Barbadensis, Rosa Damascena flower water, Hamamelis Virginiana water, Glycerin, Benzyl Alcohol, Sodium PCA, Potassium Sorbate, Lactic Acid, Aroma, Sodium Hyaluronate, Paeonia Lactiflora Root Extract, Caprylic/Capric Glucoside, Xylitylglucoside, Propanediol, Anhydroxylitol, Xylitol, Phragmites Communis Extract, Poria Cocos Extract, Rhamnose, Glucose, Glucuronic Acid

Интересните съставки (в контекста на обсъжданото) са Teflose на Solabia (Propanediol, Aqua, Rhamnose, Glucose, Glucuronic Acid в пурпурно) - в продуктите на Filorga и Madara, Aquaxyl на Seppic в продукта на Madara (в кафяво), както и в продуктите на Bioderma фруктоолигозахаридите, ксилитол и манитол, които не успях да идентифицирам като конкретна съставка.
Ето за Teflose и Aquaxyl:
http://www.cosmeticsdesign.com/Product-innovations/TEFLOSE-R-a-n … -for-skin-ecology
http://www.seppic.com/aquaxyl-new-moisturizing-action-at-the-hea … NXifBw1+YKWaSzQ__
Реално Aquaxyl не е новост вече, но си е любима моя хидратираща съставка. Предполагам, че не са предназначили ксилитола за пребиотик за кожната микрофлора, но се оказва, че е, подкрепя размножаването на Staphylococcus epidermidis. Не е предназначен в тази съставка и да инхибира биофилма на Staphylococcus Aureus, но се оказва, че може да го прави. Ето абстракт от статия за изследване на този му ефект при пациенти с атопичен дерматит, състояние, характеризиращо се със свръхразмножаване на Staphylococcus aureus и недостатъчна колонизация на кожата със Staphylococcus epidermidis:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0923181105000277
В един материал намерих инфо, че ксилитолът е ефективен и срещу Malassezia furfur. Следва да се отбележи, че ефективността му е в зависимост от процентното му съдържание.
Интересното при teflose е, че прави защитен филм върху кожата, който е предназначен да пречи на прикрепянето на патогенни микроорганизми. Високото съдържание на рамноза му позволява да променя възпалителния отговор на кожата при инвазия от патогени, тъй като тази съставка участва в междуклетъчната комуникация. На практика отново имаме действие, свързано с подхранване на полезни микроорганизми и потискане биофилма на патогенни такива, което е непряко въздействие по ограничаване на тяхното размножаване, не директното им унищожаване от антибиотик.

Последна редакция: пн, 27 юни 2016, 17:20 от dragon8

# 68
  • Мнения: 715
Biofresh Nataura Платинум 30+ мицеларна вода състав:
ROSA DAMASCENA  FLOWER WATER**, CAPRYLYL/CAPRYL GUUCOSIDE*, OLIVE OIL POLYGLYCERYL-4 ESTERS*, ERYTHRITOL*, GLYCERIN**, AQUA, ACACIA CONCINNA FRUIT EXTRACT*, 1.2-HEXANEDIOL, CAPRYLYL GLYCOL, BIOSACCHARIDE GUM-1*, SAPINDUS MUKUROSSI FRUIT EXTRACT*, BORAGO OFFICINALIS SEED OIL**, CITRUS PARADISI SEED EXTRACT*, RHODODENDRON FERRUGINEUM LEAF CELL CULTURE EXTRACT, ISOMAIT, LECITHIN, LACTIC ACID, ROSA DAMASCENA FLOWER OIL**, GERANIOL**, CITRONELLOL**
Тук като полизахарид интересната съставка е Fucogel (fucose, galactose, galacturonic acid =BIOSACCHARIDE GUM-1- в пурпурно). Води се овлажняваща съставка, която дава и много леко, приятно усещане по кожата при нанасяне на продукта. За fucose производителят пише и че активира sirtuin-1, поради което съставката има и успокояващо, противовъзпалително действие. Sirtuin-1 е протеин, чийто дефицит в кожата се отразява отрицателно на бариерната функция на кожата. Според изследвания sirtuin-1 регулира синтеза на структурния протеин филагрин. Загубата на филагрин води до предразположеност към атопичен дерматит.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25445829
И пълната статия:
http://www.jacionline.org/article/S0091-6749(14)01418-3/fulltext
Други изследвания сочат за антибиофилм активност на немалко поли-, олиго- и монозахариди.
Ценното на този подход е постигане на по-фино и неагресивно регулиране на съотношението между различните микроорганизми, подкрепя се развитието на едни и се потиска това на други, като крайната цел е балансиране на микрофлората. Определено доста трудна задача, защото изобщо не сме стигнали до основите на разбирането ни за баланса на микрофлората. Твърде много са факторите, които го определят, и твърде индивидуално се постига той при всеки организъм.

Последна редакция: пн, 27 юни 2016, 17:29 от dragon8

# 69
  • Мнения: 715
Пак подчертавам, че една съставка продукт не прави.
От всички разгледани продукти, най-претенциозен откъм цена, и най-банален откъм състав за мен е този на Filorga. Отново по мое мнение, най-интересни са този на Madara и на Biofresh. Отдавам леки предпочитания към Biofresh, защото съдържа и стволови клетки от алпийска роза, съставка на Mibelle:
http://www.phytocelltec.ch/pctalprose.php
както и любимото ми напоследък масло от бораго (пореч), което е богато на гамалиноленова киселина, още един фактор за подкрепа на полезната микрофлора на кожата, главно при суха кожа, но интересно - аз си направих любопитен експеримент и се оказа, че моята кожа понася много добре комбинацията от масла от бораго, вечерна иглика и витамин В6. Харесвам някои от хранителните добавки на DM Wink, сред тях тази:
https://www.dm.de/das-gesunde-plus-nachtkerzenoel-b6-kapseln-p4010355965271.html
Пия я от известно време, но в един момент ми хрумна да сцепя една капсулка и да намажа лицето и врата си със съдържанието преди лягане. На другата сутрин - спокойна кожа със свити пори, ехаа. Пробвах още няколко пъти - същият ефект. Като се ровех за факторите за колонизиране на кожата от микроорганизми, попаднах на много интересен материал, в който се споменава линоленова киселина и В витамини. Оказва се, че В комплекс е много важен за кожата и за кожната микрофлора!

# 70
  • Мнения: 715
Понеже споменах рамнозата (rhamnose) като интересна съставка, която влияе на възпалителната реакция на кожата, ето два нови продукта от DM, които дебна, защото са ми интересни за пробване, за да видя ефекта. Ясно ми е, че ефектът няма да се дължи само на нея Simple Smile, както и че не са вълшебни продукти, но любопитството ми спрямо всичко в тази насока е непреодолимо Simple Smile, а продуктите с такива съставки изобщо не са много засега.
https://www.dm.de/balea-multitalent-creme-gel-und-maske-p4010355120496.html
Съдържа и съставката от мицеларната вода на Biofresh - BIOSACCHARIDE GUM-1. В Inhaltsstoffe може да се види съставът.
https://www.dm.de/balea-multitalent-creme-gel-und-maske-p4010355120496.html
И още един, маска за лице е, с BIOSACCHARIDE GUM-1:
https://www.dm.de/balea-creme-gel-maske-p4010355194114.html
Трябва да попиша по-обстойно за условията, които влияят на кожната микрофлора и кои микроорганизми при какви условия преминават от полезни към патогенни. Напоследък се интересувам и от сухи шампоани, но от нетрадиционни сухи шампоани. А блогът за акнето, за който дадох линк по-горе, също ми даде много интересни насоки за ровене - темата за оксидацията на себума, запушването на порите и създаването на добри условия за свръхразмножаване на propionibacterium, както и за наличието на собствени антимикробни пептиди в състава на потта ни, които са в състояние да регулират процеса, обаче се оказва, че при пациенти с акне, един конкретен пептид дермицидин се съдържа в недостатъчна концентрация. При псориазис пък друг компонент кателицидин е в излишък...
Всичко е въпрос на баланс и няма начин да не включим в уравнението кожната ни микрофлора.

# 71
  • Мнения: 715
Започвам разглеждането на факторите, които обуславят колонизирането на кожата ни от микроорганизми. Те са физически и биохимични.
Физическите са главно функция на средата, която предлага кожата на всеки индивид, като сред тях са броят и размерът на фоликулите и жлезите, функционирането на жлезите, изразяващо се в отделяне на себум, потен секрет, количеството секреции (това определя нивото на хранителни вещества и влага по кожата), ефективността на бариерната функция, нивото на рН и осмотичния потенциал. Към физическите фактори спада и локалният имунитет на кожата, изразен чрез определено ниво на проинфламаторни цитокини и защитни механизми.
Биохимичните фактори включват множество компоненти на себума, потта и метаболитната активност на микроорганизмите на база тези компоненти. При нормалната кожа хранителните вещества са в неголеми количества, главно в потната секреция - витамини, аминокиселини, лактат, както и в себума - липиди и мастни киселини. В резултат от жизнената дейност на микроорганизмите също се отделят вещества, някои от които могат да служат на други микроорганизми за храна, други - да ги потискат, както и директно да влияят на рН на кожата и на осмотичния потенциал.
И двата типа фактори варират от един човек до друг, варират и при един и същ човек според различните сезони, възрасти, общо състояние на организма, дори в рамките на денонощието, както и за различните части на тялото.
Различните микроорганизми също имат различни потребности от хранителни вещества и други условия за развитието си.
Основните фактори са:
- ниво на влажност на кожата/ хидратация
- неорганични йони и рН
- източници на азот
- витамини
- източници на енергия
- извънклетъчни ензими
- мастни съставки
- липази и мастни киселини
- имунната система на кожата


# 72
  • Мнения: 715
1. Ниво на влажност / хидратация
Като цяло, нивото на свободна вода в здравата кожа не е високо, поради което и неголеми промени в нивото на влажност водят до немалък ефект върху гъстотата на колонизиране. Местата с дълбоки гънки, като подмишници и слабини, които се харктеризират с естествено по-високо ниво на влажност, са по-гъсто населени с микрофлора, в сравнение със зони, които са с ниска степен на хидратация. При все, че кожата има изразена бариерна функция, и една от задачите й е да предотврати загубата на вода, малко количество от водата по повърхността й се дължи на трансепидермалната водозагуба. Друга част идва от секрецията на екринните потни жлези. Нивото на влажност варира и от температурата и физическата активност на всеки човек. При горещо, сухо време, повърхностната влага ще се изпарява бързо и лесно. Ако кожата е по някакъв начин изолирана, като например тази на краката в затворени обувки, комбинацията от влага и евентуално висока температура ще се отрази на микрофлората, като доведе до бързо размножаване на онези микроорганизми, които се нуждаят точно от такива условия. При това бумът в размножаването им ще настъпи в рамките на 24 часа, като ще продължи още няколко дни. Видове като Propionibacterium и Micrococcus няма да се повлияят много от тази промяна в условията., докато Staphylococcus и аеробните Corynebacterium ще се увеличат. Това може да се тълкува или като зависимост на Staphylococcus и аеробните Corynebacterium от степента на влажност, или че те успешно потискат развитието на други микроорганизми в условията на висока влажност.
2. Неорганични йони и рН
За нормалната жизнена дейност на кожната микрофлора са необходими неорганични йони, които се явяват кофактори за определени ензими. Неорганичните йони също допринасят за осмотичния потенциал на средата, което влияе на  активността на водата. Това обяснява защо Грам-негативни микроорганизми не могат трайно да колонизират кожата, защото не понасят среда с висок осмотичен потенциал. За разлика от тях, Грам-позитивните микроорганизми толерират висок осмотичен потенциал и виреят в среда с висока концентрация на соли и ниска активност на водата.
рН на кожата по правило е слабо кисело, но варира, като при потене се повишава и може да премине неутралната стойност 7, като стане дори алкално. По принцип кожната микрофлора толерира тези вариации относително добре, като клетките поддържат собствено вътрешно равновесно рН, но все пак различните видове се чувстват добре при различно рН. Propionibacterium виреят при рН между 4,5 и 8, но оптимално за тях е 5--5,5. Micrococcus синтезират ензим протеаза, който им помага да усвояват протеин от околната среда, като този ензим е с най-висока активност при алкално рН, което сочи, че тези микроорганизми ще са най-активни и жизнеспособни при изпотяване. Това показва, че рН на средата влияе на микрофлората, като засяга различно различните видове.
3. Източници на азот
Микрофлората ни се нуждае от органичен азот. Установено е, че основните видове бактерии и гъбички са зависими от наличието на аминокиселини като аргинин, метионин, цистеин, валин. Това насочва към необходимостта от достатъчно количество лесноусвоими протеини в храната ни.
4. Витамини
Staphylococcus, Micrococcus, Propionibacterium  и някои от аеробните Corynebacterium се нуждаят от ограничени количества витамини. Всички се нуждаят от биотин, никотинамид, пантотенат и тиамин, което води към извода, че тези витамини са налични и достъпни в кожата. Ако проверите, никотинамид е В9, тиамин е В1, калциев пантотенат е пантотенова киселина, която заедно с биотина също е в групата на В витамините. По-горе споменах колко важни са В витамините за здравата кожа. В книгата си "Изкуството на ароматерапията" Робърт Тисеранд споменава изследване, при което пациенти са били подложени на диета с недостиг на витамин В2. Сред първите промени, вследствие дефицита на витамина в организма на участниците, са били мазна кожа и разширени пори. Друг витамин от групата - В6 - участва в синтеза на половите хормони, като неговият недостиг води до хормонален дисбаланс, който неминуемо се отразява и на кожата. Споменах и, че си правих експеримент да се мажа със съдържанието на капсулите нахткерце+В6, донякъде ефектът може да се е дължал и на витамина, макар че гамалиноленовата киселина изобщо не е за подценяване. По-вероятно е бил комбиниран ефект. Понеже чета и за значението на витамин Е като антиоксидант, който предпазва себума ни от оксидация, която води до запушване на порите от него и създава условия за кожни възпаления, мисля, че добра хранителна добавка за кожата би била например тази на Неофарм:
http://neopharm.bg/neoxid
Засега пия капсулките нахткерце+В6, витамин В комплекс и Неоменор (пак на Неофарм, не точно заради кожата, а за подкрепа нормалните нива на прогестерон в организма), но като приключа с В комплекса и си дам почивка, мисля да премина на Неоксид. В нета чета за препоръчителна дневна доза витамин Е 20 мг, но в някои материали срещах до 400, което ми се вижда прекалено несъответствие. Има и друг момент - витамин Е е сборно наименование на 8 компонента, 4 токоферола и 4 токотриенола, а в хранителните добавки под името витамин Е фигурира алфа-токоферол, тоест само 1 от 8-те компонента. Ако природата ги е предвидила да са 8, и то вероятно действащи в синергия, 1 не върши достатъчна работа. По-добре от нищо, но трябва да се комбинира с прием на храни, богати на витамин Е комплекс Wink.

Последна редакция: чт, 30 юни 2016, 09:15 от dragon8

# 73
  • Мнения: 715
Реших да се поровя за токоферолите и токотриенолите, и попаднах на супер интересна статия, на английски е, но си струва човек да се запознае с нея.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2435257/
Дава извънредно интересни насоки за ползата от токотриенолите, много по-слабо изучени от токоферолите и алфа-токоферола в часност. Значението на токотриенолите за фертилитета при жените е голямо. Изобщо винаги става така - откъде тръгвам, докъде стигам в търсенията си Simple Smile. Тръгнах от търсене на храни, богати на токотриеноли, засега откривам, че нерафинираното, нехидрогенирано палмово масло и оризовото олио са богати източници, както и зародишите на зърнените храни. Друга извънредно важна за женското здраве и фертилитет добавка е бета-каротин. Няма да обяснявам тук, защото не е по темата, а тема за женското здраве мислех да пускам, но ако и там ще пиша лекции почти, ще стана разногледа Simple Smile
И винаги ме поразява едно - изследват мишки, крави, кучета, какво ли не, но хора....сори, ние трябва да си плащаме скъпи процедури, вместо да разчитаме на познания за природата си. Или просто всеки трябва да се довери на здравия си разум и да търси, ама да търси все едно тунел до Китай прокопава с детска лопатка за пясък. Който търси обаче - намира!

# 74
  • Мнения: 232
Благодаря ти много, Драконче, за ценната информация! Нямам думи направо! Поклон!

Иначе и аз съм като теб (макар и не толкова научно запозната), като започна да търся. От едно на друго, че към трето... Wink

Заинтересува ме това ,което си написала за палмовото масло. С оглед на това, че масово се влага в момента във всякакви продукти (вероятно обаче по-лошата му хидрогенирана версия), мислех, че по принцип не е полезно. Какви са му точно плюсовете?
Иначе за ориза... направо съм изумена колко всъщност ползи има за кожата най-вече. В Азия масово го използват и за готвене, и в козметиката. Тук не съм видяла никакъв продукт на тази основа, дори оризово олио не намирам.

Общи условия

Активация на акаунт