Innovation zone - науката зад козметиката

  • 68 414
  • 329
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 359
Говорите за съставки, но как да разберем какво е процентното съотношение и молекулно тегло (тук вече професионалистите разбраха, че не знам за какво точно питам  Laughing)
Ето, например тези два вида ампули с хиалуронова киселина, които имам намерение да ползвам с апарат за безиглена мезотерапия:

1. Ампули Хиалуронова киселина Флоривитал 14бр х 2мл 55.29лв
http://www.sformule.com/%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%BC-%D0%BF%D1%80%D0 … D0%BB-p-5142.html
FloryVital серум Хиалуронова киселина съдържа в състава сисупер нискомолекулна хиалуронова киселина с молекуллна маса под 0,05.106 и високомолекулна хиалуронова киселина с маса 2,5.106.
Нискомолекулната прониква в по-дълбоките слоеве на кожата като изглажда бръчките отвътре, докато високомолекулната действа на повърхността на кожата.
Състав:
Aqua, Glyceryn, Sodium Hyaluronate, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin.

2. Balea Beauty Effect Lifting Kur, 7 х 1ml 7,99лв
https://www.dm.de/balea-beauty-effect-lifting-kur-p4010355995483.html
Inhaltsstoffe
AQUA, METHYLPROPANEDIOL, BUTYLENE GLYCOL, GLYCERIN, ACACIA SENEGAL GUM, IRIS FLORENTINA ROOT EXTRACT, HYDROLYZED RHIZOBIAN GUM, SODIUM HYALURONATE, CAPRYLYL/CAPRYL GLUCOSIDE, POLYGLYCERYL-10 LAURATE, XANTHAN GUM, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PHENOXYETHANOL, CITRIC ACID, PARFUM

Ако не са ти написали % и мол тегло - няма как по съдържание. Но тук е дадено на първия - едното е 500 хил, другото - 2.5 млн молекулна маса. И двете си стоят отгоре, защото нищо над молекулна маса 600 не минава - кожата е с основна бариерна функция, а не е марля или да на кака Мара краката.
Вторият продукт нищо не може да се каже, 2-3 вида гуми да е като гел, иначе ще е воднисто яко.
По принцип има някои съставки, които са общо-взето константен % на влагане, а именно тук - ETHYLHEXYLGLYCERIN, PHENOXYETHANOL - общо 0.5 % (1:9 съотношение). Но понеже е под 1 %, иди се оправяй това преди него дали е над 1 % или не. POLYGLYCERYL-10 LAURATE- това мисля е 1-1.5 %.
По принцип ХК не може да се влага във висок % (да речем 2 или 3 %), понеже е високомолекулна и не се разтваря. Но файда от нея така или иначе като противобръчково действие няма, така че - всеки да си прецени.

# 46
  • Мнения: 1 140
Преди врема попаднах на този продукт на Балеа https://www.dm.de/balea-beauty-effect-hyaluron-booster-p4010355995308.html  доста интересен ми се стори с този sodium hyaluronate на трето място newsm78. Четох, четох и разбрах,че хк я "обработват",за да стане sodium hyaluronate и така да може да се приеме от кожата и дефакто да направи нещо Thinking

# 47
  • Мнения: 1 359
Преди врема попаднах на този продукт на Балеа https://www.dm.de/balea-beauty-effect-hyaluron-booster-p4010355995308.html  доста интересен ми се стори с този sodium hyaluronate на трето място newsm78. Четох, четох и разбрах,че хк я "обработват",за да стане sodium hyaluronate и така да може да се приеме от кожата и дефакто да направи нещо Thinking
Само дето кожата е липофилна в най-горния си слой, иначе дъжда щеше да ни разтваря, а натриевия хиалуронат като сол се разтваря във вода. Има една-единствена възможност да влезне ХК в кожата - представете си тирбушон около 2 метра, и да навлезне перпендикулярно в тапа - само така може ХК да влезне в потните отвори.

# 48
  • Мнения: 1 359
Ок, започваме да го нищим. Ето състава, ако разбирам правилно, че продуктът е Hylamide Glow Radiance Booster:
aqua (water), erythrulose, glycerin, ppg-26-buteth-26, propanediol, acetyl hexapeptide-1, dextran, ethoxydiglycol, dimethyl isosorbide, oxidised glutathione, citrulline, citrullus lanatus (watermelon) fruit extract, polypodium vulgare rhizome extract, cetraria islandica thallus extract, sphagnum magellanicum extract, lactobacillus/eriodictyon californicum ferment extract, phytic acid, phospholipids, acacia senegal gum, xanthan gum, trisodium ethylenediamine disuccinate, peg-40 hydrogenated castor oil, leuconostoc/radish root ferment filtrate, potassium sorbate, sodium benzoate, 1,2-hexanediol, caprylyl glycol, phenoxyethanol, citric acid, linalool, farnesol
Има съставки за тен без излагане на слънце или солариум. Те са:
1. erythrulose - това е кетон (raspberry keto-sugar) за който пише, че в рамките на 2-3 дни дава златист оттенък на кожата, ето повече за съставката:
http://sunlesstanningguide.org/487/
2. glycerin, acetyl hexapeptide-1, dextran - това е Melitane на Lucas Meyer, също съставка за тен, освен че стимулира синтеза на меланин, подсилва защитните механизми на кожата срещу вредното влияние на UV-лъчите, намалява кожното раздразнение, предпазва от увреждане на ДНК и възстановява кожата след такова увреждане от UV-лъчите, намалява възпалителната реакция на кожата. Ето повече за нея:
http://lucasmeyercosmetics.com/en/products/product.php?id=45
Други две интересни съставки са:
1. HYDRACTIN-LMF на Kinetik -Propanediol, Water, Polypodium Vulgare Rhizome Extract, Cetraria Islandica(Iceland Moss), Thallus Extract, Sphagnum Magellanicum Extract, Citric Acid - овлажняваща съставка с анти-ейдж активност. Не само повишава нивото на хидратация, но и способства за запазването на това ниво. Ето за нея:
http://www.happi.com/issues/2015-05-01/view_features/anti-aging-moisturization
2. И любимите ми, абсолютните ми фаворити Active Concepts са представени от съставката ACB Yerba Santa Glycoprotein PF - lactobacillus/eriodictyon californicum ferment extract - активна съставка, която хидратира, стимулира жизнеността на фибробластите, с което води до ускорено кожно регенериране, действа като антиоксидант, дава приятно усещане при нанасяне на продукта и гладкост на кожната повърхност, защита срещу замърсяване anti-pollution. При това е извлечена с ферментация с млечнокисели бактерии, тоест част от пробиотичния тренд в козметиката. Ето и за нея:
http://activeconceptsllc.com/products/bioferments/acb-yerba-sant … -glycoprotein-pf/
3. oxidised glutathione - тази съставка пък е за избистряне на тена и избелване на кожата. В поясненията към продукта пише, че е добавен за постигане равномерност на тена. Съдейства и за намаляване състаряващия ефект от прекомерно излагане на слънце.
Продуктът изглежда лек, в смисъл няма много мастни компоненти в него. Фосфолипидите са интересни такива, спомагат за възстановяване и поддържане на нормалната бариерна функция на кожата. Консервантите са щадящи. Очакванията ми са да придава лек тен със златист оттенък, да хидратира определено, както и да предпазва кожата от вредните ефекти на замърсяването и слънчевата радиация. Очаквам и едно усещане за филм върху кожата, тоест да се усеща и известно време след нанасянето. За последното може и да греша, много субективно предположение Peace. Ще е добър за суха и нормална кожа в по-топлото време. За смесена вероятно също ок. Мазната кожа не знам дали би станала по-мазна от него, но определено няма себумрегулиращ и матиращ ефект. Крайното заключение как понася на всяка кожа може да се постигне само с проба. Продуктът за мен е мислен, интересен и иновативно разработен.
За 30 мл. 24.00 евро си го бива, но сам по себе си, си струва.



bouquet който чел с познание bouquet
Помага да знаеш, винаги. Но същността на темата ти е много по-важна: знаейки какво се случва в кожата, може да си помогнем най-ефикасно както отвътре, така и с подходяща козметика. И поне ясно да знаем какво няма ефект, какво - негатовен. Позитивният ще дойде със знанието.

# 49
  • Мнения: 1 359

Когато обаче разглеждах сайта на марката, попаднах и на Booster Series. Станаха ми интересни и реших да пробвам ето този
http://hylamide.com/product/booster-glow-30ml
И до сега честно казано не мога да разбера има ли и какъв е точно ефекта му? Не разбирам и нищо от съставки и от химии, но така и не разбирам как точно работи този серум и какво реално да очаквам от него?
Нов маркетингов подход: искаш анти-ейдж, ама те кефи твоя си крем - взимаш си бустер и си добавяш в твоя. Персонализирана козметика. Обачеее, ако ти се появи проблем, какво правим - на Амренския Поп ли да се оплачем?

# 50
  • Мнения: 1 359

И в тази връзка се чудех, няма ли някакви изследвания дали ферментът от киселото мляко няма да има подобен ефект. Единствената козметика, която съм намирала с нещо подобно, са българските продукти с роза и йогурт, но все още не съм се престрашила да ги пробвам.


Кой да го изучи този наш прочут фермент госпожо... Като учЕните са едни феодални старчета, сакън да не се преработят... То и розовото масло и розовата вода не са изучени, че се знае от векове, че са ефикасни, вие за фермента говорите... А младите във ВУЗ-овете са там за заплатка и пълнеж...
А фермента не е един, а в зависимост от условията  и времето бацила може да продуцира различни вещества, нещо вълшебно е, ама.... Тъ-ДЪН Sad Във Франция в момента с това се занимават - едно и също нещо при различни условия какво продуцира и какво може да се ползва в козметиката, ама тука... дръвници Embarassed добре, че има някой и друг българин избягал навънка, та пише по някоя и друга статия с поредните открития! Много болна тема! Embarassed

# 51
  • Мнения: 715
И аз ударих едно проучване по повод въпроса. Много противоречива информация и само няколко точки, по които има съвпадение на твърдения. Първо, hyaluronic acid и sodium hyaluronate не са едно и също, първото е хиалуронова киселина, второто-  нейно производно, натриева сол (не трапезната Simple Smile) на хиалуронова киселина. Обяснението за ползването на sodium hyaluronate беше, че той има по-малка молекулярна маса и това позволява неговото пенетриране в кожата, в сравнение с много по-голямата молекула на хиалуроновата киселина, заради която тя остава на повърхността на кожата. Имаше и други обяснения:
- как в козметичен продукт, прилаган върху кожата, изобщо не се съдържа хиалуронова киселина, а нейни производни, главно цитирания sodium hyaluronate
- как хиалуроновата киселина "напомпва" визуално кожата, като задържа много повече вода отколкото е собствената й маса, поради което "напомпване" бръчките изглеждат визоулно загладени
- как е хубаво да се ползват продукти, съдържащи комбинация от високо- и нискомолекулярна хиалуронова киселина за по-добър ефект, като тази с висока молекулярна маса остава на повърхността и леко овлажнява, а тази с ниска молекулярна маса прониква и овлажнява в дълбочина
- как прилагането на хиалуронова киселина с ниска молекулярна маса може да причини проблеми с кожата ето тук:
http://barefacedtruth.com/2015/03/31/hyaluronic-acid-yes-size-does-matter/
.....
Тази статия за научно изследване е интересна обаче:
https://personal-care.evonik.com/product/personal-care/Documents … ulations_0911.pdf
Изследва се ефектът от содиум хиалуронат с различни молекулярни маси - 50, 130, 300, 800 и 2000 kDa (Da е за далтон - единица атомна маса, а k е символът за хиляда, тоест kilodalton, хиляда далтона). Всичките дават ефект на хидратация в различна степен в рамките на първия и втория месец, изразен антибръчков ефект са имали само 50 и 130.
Ето и data sheet за sodium hyaluronate на производителя Cosphatec - пишат хиалуронова киселина като съставка, но по INCI е отбелязано sodium hyaluronate.
http://www.cosphatec.de/assets/pdf/Cosphaderm%20Sodium%20Hyaluronate.pdf
CI, на мерните единици не им разбирам много, но ако 2,5.106 е 2,5 милиона, 500 000 не трябва ли да е 0,5.106? Тук е 0,05.106.

# 52
  • Мнения: 715

И в тази връзка се чудех, няма ли някакви изследвания дали ферментът от киселото мляко няма да има подобен ефект. Единствената козметика, която съм намирала с нещо подобно, са българските продукти с роза и йогурт, но все още не съм се престрашила да ги пробвам.


Кой да го изучи този наш прочут фермент госпожо... Като учЕните са едни феодални старчета, сакън да не се преработят... То и розовото масло и розовата вода не са изучени, че се знае от векове, че са ефикасни, вие за фермента говорите... А младите във ВУЗ-овете са там за заплатка и пълнеж...
А фермента не е един, а в зависимост от условията  и времето бацила може да продуцира различни вещества, нещо вълшебно е, ама.... Тъ-ДЪН Sad Във Франция в момента с това се занимават - едно и също нещо при различни условия какво продуцира и какво може да се ползва в козметиката, ама тука... дръвници Embarassed добре, че има някой и друг българин избягал навънка, та пише по някоя и друга статия с поредните открития! Много болна тема! Embarassed
А знаеш ли кое е най-тъпото и за кое ми е най-болно - повечето от ферментите на американците Active Concepts  са с Lactobacillus bulgaricus! Не си знаем потенциала и по-лошото е, че ни мързи да го оползотворим. И все пак, я виж това:
https://smartbio.bg/?lang=BG
http://www.farma.bg/genesis-laboratories-proviotic-natural-probiotic-150mg.html
Производител Генезис Лаборатории, от тях си купувам закваска за домашно кисело мляко, а кефирът на Хармоника на бас, че също е с тяхна закваска:
http://www.закваски.bg/
Има някаква светлина в тунела....

# 53
  • Мнения: 1 359
И аз ударих едно проучване по повод въпроса. Много противоречива информация и само няколко точки, по които има съвпадение на твърдения. Първо, hyaluronic acid и sodium hyaluronate не са едно и също, първото е хиалуронова киселина, второто-  нейно производно, натриева сол (не трапезната Simple Smile) на хиалуронова киселина. Обяснението за ползването на sodium hyaluronate беше, че той има по-малка молекулярна маса и това позволява неговото пенетриране в кожата, в сравнение с много по-голямата молекула на хиалуроновата киселина, заради която тя остава на повърхността на кожата. Имаше и други обяснения:
- как в козметичен продукт, прилаган върху кожата, изобщо не се съдържа хиалуронова киселина, а нейни производни, главно цитирания sodium hyaluronate
- как хиалуроновата киселина "напомпва" визуално кожата, като задържа много повече вода отколкото е собствената й маса, поради което "напомпване" бръчките изглеждат визоулно загладени
- как е хубаво да се ползват продукти, съдържащи комбинация от високо- и нискомолекулярна хиалуронова киселина за по-добър ефект, като тази с висока молекулярна маса остава на повърхността и леко овлажнява, а тази с ниска молекулярна маса прониква и овлажнява в дълбочина
- как прилагането на хиалуронова киселина с ниска молекулярна маса може да причини проблеми с кожата ето тук:
http://barefacedtruth.com/2015/03/31/hyaluronic-acid-yes-size-does-matter/
.....
Тази статия за научно изследване е интересна обаче:
https://personal-care.evonik.com/product/personal-care/Documents … ulations_0911.pdf
Изследва се ефектът от содиум хиалуронат с различни молекулярни маси - 50, 130, 300, 800 и 2000 kDa (Da е за далтон - единица атомна маса, а k е символът за хиляда, тоест kilodalton, хиляда далтона). Всичките дават ефект на хидратация в различна степен в рамките на първия и втория месец, изразен антибръчков ефект са имали само 50 и 130.
Ето и data sheet за sodium hyaluronate на производителя Cosphatec - пишат хиалуронова киселина като съставка, но по INCI е отбелязано sodium hyaluronate.
http://www.cosphatec.de/assets/pdf/Cosphaderm%20Sodium%20Hyaluronate.pdf
CI, на мерните единици не им разбирам много, но ако 2,5.106 е 2,5 милиона, 500 000 не трябва ли да е 0,5.106? Тук е 0,05.106.
50 000 не е полимер, каквото е ХК, а се нарича олигомер. Значи или не е вярно за 0.05х10на 6а степен, или не е ХК. Ако ХК можеше да се внесе с козметичен продукт за противобръчково действие, хуалуроновите инжекции нямаше да съществуват. Връщам се към тирбушона.

# 54
  • Мнения: 1 095
Благодаря сърдечно на CI и dragon8 за отговорите относно хиалурона.
Да, това му е по принцип обещанието на него - временно да задържи вода и да се получи ефект на повече плътност. Поне аз не очаквам да е машина на времето (което се надявам да се получи с ретинола вечер и машинка за радиочестотен лифтинг за домашна употреба (триполар стоп), но за това още проучвам). Та, ще ползвам тези ампули с машинка за безиглена мезотерапия (електропорация) и поне там обещанието е, че молекулите с ниско тегло могат да стигнат до не знам къде си и ефектът да е по-добър от мануално нанасяне само.  newsm78
Аз бях на миналогодишното in cosmetics barcelona 2015, но нещата, на които обърнах внимание не бяха по отношение на съдържанието, а доставчици, тенденции в потреблението, маркетинг... Най-много ме впечатли в презентацията на Susanne Jentsch как са стигнали до създаването на мляко за под душа на Нивеа (ужасен продукт според мен, но с впечатляваща история). Всъщност след проучвания са разбрали, че жените знаят, че трябва да увлажняват кожата си след измиване, но ги мързи/нямат време/не понасят лепкавото усещане и т.н. причини. Просто като фасул! И воала - 2в1, което както казах според мен не е нито едно от двете.
Благодаря на dragon8 и за споделянето на линка за закваските, отдавна не ми се получава киселото мляко, точи те като слуз... Ще поръчам от там, чащото съмнения относно качеството на млякото, което подквасвам нямам.

Иновация не е задължително да е нещо абсолютно ново, нечувано и невиждано. Може да е нещо старо, което пак да се използва по стар или нов начин. Говорехте за качествата на розово масло и българско кисело мляко. Това се е използвало от десетилетия от моята баба и майка - масаж с масла и капка розово масло, гореща хавлия и обиране, маска с жълтък, кисело мляко и каквото има в хладилника. Тук въпросът е как и къде се използват това в работещи формули и подходящи опаковки в съвременни продукти (поне за мен е това въпросът де  Laughing)

Последна редакция: вт, 31 май 2016, 20:13 от gevestra

# 55
  • Мнения: 10 504
 bouquet
за темата УАУ залята съм с информация  Shocked чувствам се като ..току що проходило дете

Ползвам от 2 месеца това ..след нанасяне усещам ..леко изпъване ...надявам се да е добър продукт , ще помоля експертите да го разнищят.
Hyaluronic Acid Firming Serum

тук на гърба на етикета пише съставките http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Hyaluronic-Acid-Firming … -fl-oz-30-ml/7264

# 56
  • Мнения: 91
През април имах възможността да посетя международното козметично изложение In-cosmetics Paris 2016.
In-cosmetics е едно от уникалните събития в света на козметичната индустрия - експозиция, на която голям брой производители на козметични суровини, включително гигантите в областта, представят последните си разработки. Нивото е световно, атмосферата - неповторима, на едно място са събрани съставки, които са плод на най-новите научни постижения и технологии. Много от тях са реален пробив в разбирането за устройството и функционирането на човешката кожа като орган. Пленително е как една индустрия, базирана на суетата, обединява специалисти от области като козметология, дерматология, биология, химия и др. да работят за все по-дълбоко, същностно разбиране на здравето като основа на добрия външен вид. Не знам дали красотата ще спаси света, но най-новите козметични разработки хвърлят уникална светлина върху естеството ни като човешки същества. Предназначени да ни правят по-различни и подобрени от това, което сме без тях, някои от тях ни разкриват нашите корени, разширяват разбирането ни за човешкия геном. И колкото повече научаваме, толкова по-сложно става. Идеята на тази тема е да научим повече. От съставки, през крайни продукти, до статии за последните открития и новости в козметиката и науката зад козметиката.
Като за начало снимки от In-cosmetics, а в следващ пост - последните тенденции в козметиката, както ги видях на изложението и една статия за микробиума на скалпа и новите подходи за решаване на проблеми в тази зона.

 


Сега попаднах на тази интересна тема. Къде може да се намерят тези иновативни прогукти?

# 57
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
А младите във ВУЗ-овете са там за заплатка и пълнеж...
Мислиш ли? Laughing
Младите във ВУЗ-овете работят наука, а не на хонорар към която и да било козметична компания. Ако им е интересно да се занимават с козметични съставки, може и да го направят, но ако не, то това задължително ли означава, че си клатят краката? По-добре насочи негодуванието си към всички "на заплатка и за пълнеж" в козметичните компании, които реално трябва да се занимаят с изследване параметрите на въпросните състави.

# 58
  • Мнения: 1 359
А младите във ВУЗ-овете са там за заплатка и пълнеж...
Мислиш ли? Laughing
Младите във ВУЗ-овете работят наука, а не на хонорар към която и да било козметична компания. Ако им е интересно да се занимават с козметични съставки, може и да го направят, но ако не, то това задължително ли означава, че си клатят краката? По-добре насочи негодуванието си към всички "на заплатка и за пълнеж" в козметичните компании, които реално трябва да се занимаят с изследване параметрите на въпросните състави.
Да, но не само го мисля, а знам с факти. Ако греша, моля да ме поправите и цитирате къде публикуват младите научни кадри... Има едно-единствено местенце, където по-сериозно се работи наука в Бг, в СУ. Но когато имаме дадености с различни етерично-маслени култури, то е редно и да се поработи върху тях. Но е вярно и, че самите козметични фирми хал-хабер си нямат за това, а наистина инициативата трябва да дойде от тях. Защото дори розовото масло не е изучено както трябва.
Апропо, не се работи това, което е интересно, а това, в което има пари.

# 59
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
Позволи ми като човек, който се занимава с научна дейност, да знам достатъчно добре какво се работи.

Общи условия

Активация на акаунт