Innovation zone - науката зад козметиката

  • 68 456
  • 329
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 100
Catalano, Адриана И., Dragon8, много, много ви благодаря за помощта!!!  Hug bouquet

Към Dragon8: Относно продуктите на Билле, ползвала съм някои от тях, не този лосион обаче. Основното ми впечатление е, че на хартия, т.е. като изписан състав и маркетинг всичко изглежда много добре, но като ефект - нищо особено. Имаха един лосион за почистване на лице срещу стареене, който ставаше на пяна върху кожата. Този: https://www.beauty.store.bg/p129806/bodi-beauty-pirin-dream-comp … eam-complex-.html Ползвах го за почистване на грим - за това беше предназначен, и не ми допадна ефекта. Нито почистваше добре, нито поддържаше кожата овлажнена, а по-скоро омазнена. Вътре уж има Матриксил 3000 (доколкото знам сериозна съставка), а цялостното усещане от продукта не беше добро и бързо преустанових употреба. Пишеше, че бил за всякакъв тип кожа, но според мен е по-подходящ за суха.

Относно предложението им за лосион против акне, салициловата киселина е много назад, т.е. в прекалено ниска концентрация, за да подейства. Трябва да е от втора до пета-шеста съставка, а не на около 20-то място (гледам на око, не съм броила, защото съставките са много).

Гела на Yoghurt of Bulgaria http://biofresh.bg/probiotichen-ultra-mek-gel-za-izmivane-na-lice ми върши отлична работа като универсално средство за измиване на лице. Маха всичко без водоустойчива спирала. Кожата ми е по-скоро мазна, но я оставя свежа и мека, като не предизивиква допълнително омазняване. Установих, че продукти за мазна кожа са често твърде агресивни, а този гел ми е супер! Освен това е доста евтин - по магазините е по около 4.80 лв. В него няма салицилова киселина или алфахидрокси, но оставя кожата дишаща и гладка.


Относно продуктовата гама the Ordinary - в момента са хит във Великобритания и смятам, че модата им ще плъзне из цяла Европа. В англоезични блогове за иновативното в козметиката много ги хвалят като марка с най-добро съотношение цена-качество и буквално са полудели по техните продукти. Така че дори и Dragon8 да не успее да ми отговори за техните неща, успях да намеря повече информация. Ще се радвам обаче, ако има време да изкаже личното си мнение. Мисля, че доста хора ще имат полза, не само аз, защото цените на тези продукти са в порядъка от 5 до 12 британски лири! Това е ужасно евтино за техния стандарт. В левове е между 10 и 30лв за най-скъпия им продукт, а нещата им изглеждат много качествени.  Shocked

П.П. Не знам дали сте разглеждали сайта на американската Сефора, но там има уникални неща като грижа за кожата (точно това, за което говори Dragon8 от гледна точка на иновации в козметиката), но и цените им са уникални!  Embarassed Sunday Riley и Drunk Elephant са чисто нови и супер хайпвани марки, чиито неща са между 80 и 200 долара бройката! Съставът е подобен на нещата на Фитокод и корейската козметика, която сега навлиза на европейския пазар. Двете компании маркетират 4-5 степенна грижа за кожата (както правят в Азия от десетилетия) с продукти, които могат да бъдат продавани на няколкократно по-ниски цени. Мисълта ми е, че перспективните предприемачи в топзи отрасъл зорко следят накъде духа вятъра и само дебнат, за да "атакуват" потребителите.  Sunglasses

# 256
  • Мнения: 1 095
AGLIKKA, от продуктите на DECIEM не съм използвала The Ordinary, а Hylamide, NIOD и Fountain, а сега поръчах и някои неща на Grow Gorgeous (миналата година The Hut ги придобиха, иначе ги разработиха DECIEM). МОга да кажа само хубави неща, дори с един безцветен фдт се сработихме след проби. Брандон (основателят на компанията) е дал доста интервюта и обяснява много просто какво стои зад цените на различните брандове. Основното е, че при The Ordinary не прилагат по-високи маржове отколкото при Hylamide или NIOD напроимер, просто формулировките като състав и стабилизиране са по-скъпи и по-сложни при по-скъпите му брандове. Това мисля, че отговаря на въпросът ти за качеството. Иначе, да, блогърите полудяха и има защо. Аз лично ги открих когато прочетох за него в един сайт и как е създал компанията, полюбопитствах, очарова ме като модел и култура и тогава почнах да поръчвам продукти. Не съжалявам.  Peace
За Черния петък имаха акция от избрани сетове на DECIEM с изключение на The Ordinary с близо 60% намаление. В boots бяха направили 50% на някои техни продукти. Също така в hqhair и lookfantastic излизат предложения за намаление. Та, може да се запаси човек в подходящия момент.  Peace

# 257
  • Мнения: X
еликсир, нали питаше за продукт с ботокс ефект, докато се рових по питането на AGLIKKA, виж какво ми попадна, интересно е и с нестандартен подход (а може и да си го ползвала вече и да споделиш впечатления Simple Smile):
http://www.bluemax.bg/regenerirash-cerum-za-lice-c-botokc-efekt- … iet-esthetic.html

Не съм го пробвала,но благодаря,че се сети за моите търсения преди време !  bouquet

# 258
  • Мнения: 715
3. Открих много интересни продукти на английска компания, които изглеждат с добре обмислен иновативен състав и са на доооста прилични цени! Интересува ме дали правят това, което твърдят и дали си струва да се поръчат? Ето тези, които ме интересуват:

Продукти срещу бръчки на The Ordinary:
Скрит текст:
In the category of functional beauty, integrity is rare. Commonplace technologies are referred to as ground-breaking and insensible pricing strategies confuse the audience, disguising commodity technologies as advanced. The Ordinary exists to communicate with integrity and bring to market effective, more familiar technologies at honourable prices.

https://www.victoriahealth.com/product/Buffet/12194

The Ordinary Buffet: Multi-Technology Peptide Serum to tackle the signs of ageing by Deciem. - срещу стареене, има комплекс от пептиди и мн. други неща:

Скрит текст:
AQUA (WATER), GLYCERIN, LACTOCOCCUS FERMENT LYSATE, ACETYL HEXAPEPTIDE-8, PENTAPEPTIDE-18, PALMITOYL TRIPEPTIDE-1, PALMITOYL TRIPEPTIDE-7, PALMITOYL TRIPEPTIDE-38, DIPEPTIDE DIAMINOBUTYROYL BENZYLAMIDE DIACETATE, ACETYLARGINYLTRYPTOPHYL DIPHENYLGLYCINE, SODIUM HYALURONATE CROSSPOLYMER, SODIUM HYALURONATE, ALLANTOIN, GLYCINE, ALANINE, SERINE, VALINE, ISOLEUCINE, PROLINE, THREONINE, HISTIDINE, PHENYLALANINE, ARGININE, ASPARTIC ACID, TREHALOSE, FRUCTOSE, GLUCOSE, MALTOSE, UREA, SODIUM PCA, PCA, SODIUM LACTATE, CITRIC ACID, HYDROXYPROPYL CYCLODEXTRIN, SODIUM CHLORIDE, SODIUM HYDROXIDE, BUTYLENE GLYCOL, PENTYLENE GLYCOL, ACACIA SENEGAL GUM, XANTHAN GUM, CARBOMER, POLYSORBATE 20, PPG-26-BUTETH-26, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, TRISODIUM ETHYLENEDIAMINE DISUCCINATE, ETHOXYDIGLYCOL, SODIUM BENZOATE, CAPRYLYL GLYCOL, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PHENOXYETHANOL, CHLORPHENESIN.

https://www.victoriahealth.com/product/Matrixyl-10-HA/12198

The Ordinary Matrixyl* 10% + HA: Matrixyl* 10% + HA is a high strength peptide serum by Deciem. - пак срещу бръчки.

Скрит текст:
AQUA (WATER), GLYCERIN, BUTYLENE GLYCOL, PALMITOYL TRIPEPTIDE-1, PALMITOYL TRIPEPTIDE-7, PALMITOYL TRIPEPTIDE-38, SODIUM HYALURONATE, HYDROXYPROPYL CYCLODEXTRIN, PPG-26-BUTETH-26, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, POLYACRYLAMIDE CROSSPOLYMER-6, TRISODIUM ETHYLENEDIAMINE DISUCCINATE, CARBOMER, POLYSORBATE 20, ETHOXYDIGLYCOL, PHENOXYETHANOL, CHLORPHENESIN.

https://www.victoriahealth.com/product/Advanced-Retinoid-2/12195

The Ordinary Advanced Retinoid 2%: Advanced Retinoid 2% is a stable emulsion of next generation forms of Retinoid for anti-ageing and acne-prone skin by Deciem. - емулсия срещу бръчки и акне. (Счита се, че ретиноловите продукти са може би единствените, които има РЕАЛЕН ефект срещу бръчки и кожни дефекти.)

Скрит текст:
AQUA (WATER), ETHYL LINOLEATE, PROPANEDIOL, GLYCERIN, CETEARYL ISONONANOATE, BISABOLOL, RETINOL, HYDROXYPINACOLONE RETINOATE, TASMANNIA LANCEOLATA FRUIT/LEAF EXTRACT, DIMETHYL ISOSORBIDE, INULIN LAURYL CARBAMATE, GLYCERYL STEARATE, CETEARETH-12, CETEARETH-20, CETEARYL ALCOHOL, CARRAGEENAN, ACACIA SENEGAL GUM, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, CETYL PALMITATE, SUCROSE LAURATE, POLYSORBATE 20, BEHENTRIMONIUM CHLORIDE, DISODIUM EDTA, DEHYDROACETIC ACID, BENZOIC ACID, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PHENOXYETHANOL, CHLORPHENESIN.

Продукт срещу бръчки на Paula's Choice:

CLINICAL 1% Retinol Treatment
http://www.paulaschoice-eu.com/clinical-1-retinol-treatment.html -

Скрит текст:
Product Ingredients:
Aqua, Dimethicone (silicone slip agent), Glycerin (skin-repairing ingredient), Butylene Glycol (slip agent/penetration enhancer), Isononyl Isononanoate (emollient), Castor Isostearate Succinate (skin conditioning agent), Glyceryl Stearate (emulsifier), C12-15 Alkyl Benzoate (thickener), Dimethicone Crosspolymer (silicone thickener/texture enhancer), PEG-33 (binding agent), Polysorbate 20 (emulsifier), Behenyl Alcohol (fatty alcohol thickener), Tetrahexyldecyl Ascorbate (vitamin C/antioxidant), PEG-100 Stearate (thickener), Pentaerythrityl Tetraisostearate (binding agent), Polymethylsilsesquioxane (silicone-based opacyfying agent), Retinol (cell-communicating ingredient), Ceramide NS (skin-repairing ingredient), Palmitoyl Tripeptide-1 (cell-communicating ingredient), Palmitoyl Tetrapeptide-7 (cell-communicating ingredient), Palmitoyl Hexapeptide-12 (cell-communicating ingredient), (skin-repairing ingredient), Dipotassium Glycyrrhizate (antioxidant plant extract/anti-irritant), Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Avena Sativa (Oat) Kernel Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Arctium Lappa (Burdock) Root Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Salix Alba (Willow) Root Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Glycine Soja (Soybean) Sterols (antioxidants/skin-conditioning agent), Lecithin (cell-communicating ingredient), Allantoin (anti-irritant), Tocopheryl Acetate (vitamin E/antioxidant), Hydrolized Soy Protein (antioxidant), Sorbitan Laurate (emulsifier), Acetyl Dipeptide-1 Cetyl Ester (anti-irritant), Disodium EDTA (stabilizer), Hydroxyethylcellulose (thickener), Sodium Hydroxide (pH adjuster), Tribehenin (emollient), Caprylyl Glycol (skin-conditioning agent), Ethylhexylglycerin (skin conditioning agent), Pentylene Glycol (slip agent), PEG-75 Shea Butter Glycerides (emollient), PPG-12/SMDI Copolymer (film-forming agent), PEG-10 Phytosterol (fatty acid-based thickener), PEG-8 Dimethicone (silicon-based skin-conditioning agent), PEG-14 (thickener), Magnesium Aluminum Silicate (slip agent), Arachidyl Glycoside (emulsifier), Sclerotium Gum (thickener), Arachidyl Alcohol (thickener), Benzoic Acid (preservative), Carbomer (gel based thickener), Phenoxyethanol (preservative).

В Американския сайт на марката има разлика в последователността на част от съставките.

Слънцезащитен на същата фирма:

Resist Anti-Aging Youth-Extending Daily Hydrating Fluid broad spectrum SPF 50
http://www.paulaschoice-eu.com/resist-youth-extending-daily-fluid-spf-50.html

Скрит текст:
Aqua, Ethylhexyl Methoxycinnamate (7.5%,Octinoxate, sunscreen agent), Glycerin (skin-repairing ingredient), Ethylhexyl Salicylate (5%, Octisalate, sunscreen agent), Silica (absorbent), Octocrylene (2.5%, sunscreen agent), Butyl Methoxydibenzoylmethane (2%, Avobenzone, sunscreen agent), Dimethicone (silicone slip agent), Tocopherol (vitamin E/antioxidant), Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract (anti-irritant), Vitis Vinifera (Grape) Seed Extract (antioxidant), Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract (antioxidant), Camellia Oleifera (Green Tea) Leaf Extract (antioxidant), Peucedanum Graveolens (Dill) Extract (antioxidant), Sambucus Nigra (Black Elderberry) Fruit Extract (antioxidant), Avena Sativa (Oat) Bran Extract (anti-irritant), Punica Granatum (Pomegranate) Extract (antioxidant), Lycium Barbarum (Goij) Fruit Extract (antioxidant), Hydrogenated Lecithin (cell-communicating ingredient), Titanium Dioxide (sunscreen agent ), Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer (silicone slip agent), Diethylhexyl Syringylidenemalonate (skin protectant), Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyltaurate Copolymer (film-forming/suspending agent), Xanthan Gum (thickener), Sodium Carbomer (thickener), Benzyl Alcohol (preservative), Sodium Benzoate (stabilizer), Potassium Sorbate (stabilizer), Phenoxyethanol (preservative).

Та, какво мислите за тези продукти? Добре ли ще си вършат работата и струват ли си цената? Имат ли по-евтини еквиваленти?

AGLIKKA, прегледах продуктите по точка 3.
Относно серумите с пептиди, припомням по-ранен пост на CI, докато течеше разглеждането на пептидите като козметични съставки:
"Системата за пренос на активни съставки - това са емолиентите, тяхната химическа натура и целевото място на тяхната "доставка" - конкретен слой/подслой на кожата. Прекалено е научно, но най-горния слой е липофилен, всички надолу са хидрофилни. Пептидите имат малко по-сложна природа поради химическата им същност. За минат през СТрКорн, се липофилизиран, влияе и рН на продукта."
И в двата серума - buffet и Matrixyl - не успявам да видя система за пренос. Наред с това, какво значи Matrixyl 10% при препоръчителен процент на влагане на Matrixyl 2%, даден от производителя на съставката Sederma? Продуктът е работен на принципа на Мечо Пух - колкото повече->толкова повече? Оправдан ли е маркетинг клейм, посочващ 5 пъти надхвърляне препоръчителния процент на влагане в продукт - не знам.
Отделно, не разбирам концепцията на разработване на серумите като недонаправени продукти. Защо да купувам серум, след който няма как да мина без крем? Мисълта ми е, натъпкват най-нашумелите активни съставки, погрижват се да има и хидратиращи съставки, но изобщо не работят по възстановяване и поддържане на кожната бариера, което за мен е задължително условие за цялостно подобряване на кожата. Плюс това, не ми допада самата концепция на пептидите с ботокс ефект, защото идеята е, че трябва да се блокират мускулните контракции, за да се постигне разглаждане на бръчките, причинени от тях. Мускулите на лицето се контрахират цял живот, не започвам с мимиките на 30+, за да е това причината за бръчките. Уникално бъгава концепция. Иначе - чисто визуално ботоксът работи, да. Пептидите в тези продукти какво ще направят, ако наистина няма система за пренос, не знам.
В кремовете на paula's choice има много неща, прекалено много. Толкова екстракти на едно място, не мога да кажа какво ще правят, освен да се доверим на поясненията в скобите. Изглежда ми като да е работено доста за самото усещане при нанасяне. Оставят ме със смесени чувства, но не мога да се изкажа отрицателно. Допадат ми повече от серумите.
За The Ordinary Advanced Retinoid 2% виждам две вложени съставки, които отговарят на името му - RETINOL, HYDROXYPINACOLONE RETINOATE, ако втората е подобрена откъм поносимост от кожата и ефективност, защо са вложили и първата...А веднага след тях е една съставка на Lucas Meyer, която да подсигури туширане на кожно раздразнение от ретинола може би -> GLYCERIN+TASMANNIA LANCEOLATA FRUIT/LEAF EXTRACT.
Ако трябва да избирам между двамата производители, бих се насочила по-скоро към Paula's Choice. Дали си струват парите - много субективен момент Simple Smile.

# 259
  • Мнения: 100

Благодаря ти много, Драгон! Знаех си, че нещо не е като хората! Принципно продуктите са замислени с по-висока концентрация като част от 5-6 степенна грижа (на принципа на корейската козметика според мен, но официално фирмата ги води "оргинални'): 1. измиващо (нямат такова), 2. тоник (и това нямат), 3. междинна грижа с висок процент активни съставки - въпросните серуми с ретинол (слага се първи), след него нещо с АХА/БХА киселина за заглаждане на кожата/срещу пори или и двете, или пък тези пептиди срещу бръчки, или хиалуронова к-на с Б5 за силно овлажняване и др. под. серуми, 4. овлажняващ крем със слънцезащита, за да "запечата" кожата, 5. силиконов праймър за прикриване на пори и оптическо изглаждане на бръчки. След това вече идва ред на грима, което е друга тема.

Аз мислех да си взема от горните серума с ретинол. Имат и други неща - например серум с 10% Ниацинамид + 1% цинк за отпушване и свиване на пори и се чудя има ли смисъл от него. По инструкция на производителя тези серуми могат да се добавят в други козметични продукти - да се капват по няколко капки примерно в тоника или да се смесват с дневния крем. Иначе си права, че тази марка са доста гръмки в твърденията си и основният им замисъл е да шашнат потребителя с уникални продукти на ниски цени.

Между другото има една интересна и ужасно скъпа марка - Sunday Riley, която прави продуктите си на този принцип.

Иначе този тип козметика е много популярна в момента, заедно с корейската, заради високия процент активни съставки. Повечето продукти са основно пълнители и емолиенти с мъничко активни съставки, колкото да не е без хич. На практика Paula's Choice са първите, които обръщат по-голямо внимание на всеки един компонент в козметиката си - т.е. всяка съставка да има полезен ефект върху кожата, а не просто да е сложена там, за да "се маже хубаво".

Тук има един корейски тоник за акнеична кожа, който намирам за интересен. Почти всичките му съставки са активни: http://skinandtonics.com/benton-aloe-bha-skin-toner-review/ Има го и в България в един уебсайт, където струва 39лв.  Rolling Eyes В американските сайтове е между 13 и 17 долара.  Wink

Ingredients:
Aloe Barbadensis Leaf Water (58%), Glycerin, Sodium Hyaluronate, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Snail Secretion Filtrate, Salicylic Acid (0.5%), Beta-Glucan, Althaea Rosea Flower Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Polyglutamic Acid, Portulaca Oleracea Extract, Psidium Guajava Fruit Extract, Aspalathus Linearis Extract, Zanthoxylum Piperitum Fruit Extract, Pulsatilla Koreana Extract, Usnea Barbata (Lichen) Extract, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Cross Polymer.

Като гледам в продукта май няма консерванти? Или бъркам? В линка, който пуснах има ревю на продукта, което е много възторжено (момичето е с реактивна акнеична кожа и е стопило струпеите по лицето си с тоника за около 2 седмици, ако не се лъжа). Обаче, най-отгоре има съобщение, че ако се изложи на по-високи температури, продуктът се разваля.  Shocked Какво мислиш?


# 260
  • Мнения: 715
AGLIKKA, относно серумите на The Ordinary, аз не съм против тях. Не ми допада това, че самият начин на разработка на формулата компрометира постигането на максимален ефект и е задължително след серума да се приложи добър крем. Кремът от четвърта стъпка няма как да запечата кожата, колкото и да искат да убедят клиентите си в това, защото за кожата ще е фатално да бъде запечатана Simple Smile. Просто знаят, че се налага крем след серума, но е толкова хубаво клиентът да си купи 4-5 продукта вместо 1....Има серуми, които са разработени така, че да се ползват самостоятелно като ултралек и все пак ефективен крем. Тоест, при тях достигането на таргет-зоната от активните съставки е подсигурено, докато при горните серуми е много малко вероятно. Друг странен момент с цялата идея на серума е, че той подсигурява активни съставки в по-висока концентрация. Ами, активните съставки имат работна концентрация, която се определя от производителя. Ако са вложени в такава концентрация в продукт, който ги "привнася" до зоната в кожата, където трябва да работят, защо е нужна още по-висока концентрация, надхвърляща препоръчителната? Ако не достигат до там, как ще помогне по-високата концентрация? Ако за да има ефект от съставката, е нужна "максимална концентрация" като в серум, тогава крем, който не е кръстен серум дали върши работа? Нали...малко е подвеждащо откъдето и да го погледне човек, и или серумът или кремът биват компрометирани Simple Smile. Мисля, че идеята за серум се е появила от потребността на клиенти главно с по-мазна кожа да имат много лек като консистенция продукт, който не оставя тежко и мазно усещане, а работи, както и от чисто психологическата нагласа на човека да иска все повече и повече. Но, няма лошо. Идеята ми е ако се избере такъв серум като тези на The Ordinary, да се ползва задължително върху тях или смесен с тях добър крем, разработен като емулсия с течнокристална структура например, за да се подсигури оптимален ефект. Само някакво растително масло отгоре, както се предлага като вариант в сайта им, не мисля, че ще работи добре. И пак, най-добре човек да има възможност да пробва и да си направи изводи, особено ако сравни с друг тип серум, като този, заради който искам да разгледам по-подробно съставката Lakesis и протеина Klotho.
Тоникът звучи интересно, но и аз не разпознавам консервант. Екстрактите, колкото и да ги рових, не ги идентифицирах. Информацията, която намерих, е за антибактериални, противовъзпалителни, антиоксидантни, има и един, който инхибира тирозиназа, тоест бори се с пигментация. Да помогне толкова за две седмици тоникът, бързо ми се вижда, но допускам, че е възможно. Това с консерванта обаче ме тревожи.
Иначе, и CI, и иланг-иланг, която работи формулите на Биофреш, са изказвали мнение, че пенителите може да подразнят по-чувствителна кожа и да се стигне до възпаления, съответно понякога не е лоша идея известно време да се мине на рутина без измивен гел. Алтернативно, може да се ползва почистваща маска за лице с козметична глина, като трябва да се провери в нея да няма пенител, защото някои продукти съчетават измивен гел с маска, че и с ексфолиант 3-в-1. Наред с това е хубаво такава маска да съдържа противовъзпалителни и хидратиращи съставки. Това като идея кожата да се успокои и балансира.

# 261
  • Мнения: 715
Понеже се изказах против пептидите с ботокс ефект и третирането на бръчките с ботокс...мисля, че когато човек не подкрепя даден вариант, е полезно да поясни защо и най-вече - да предложи алтернативно виждане и подход. Пептидите с ботокс ефект потискат мускулните контракции, за които се смята, че водят до бръчки. Ок. Човек прави контракции, тоест съкращава мимическите си мускули цял живот, но бръчките се появяват от един момент нататък след много години движения на тези мускули. Отделно, не всички бръчки са свързани с мускулните контракции. Значи нещо друго се обърква. Въпросът е какво?
Калцият има пряко отношение към движението на мускулите, конкретно неговият недостиг води до неволни потрепвания на мускулите. Ако при определени условия в организма тези неволни потрепвания зачестяват поради персистиращ и прогресиращ спад в нивото на калция+съвкупност от редица други фактори, процесът на стареене, който настъпва в следствие, дава все по-видимо външно отражение на вътрешния проблем и в частност - бръчки. Фактически, ботоксът първоначално е бил одобрен за прилагане чрез инжекции в случаи на неподлежащи на контрол мускулни спазми.
Разтърсих се за калций, мускулни контракции, протеин Клото и намерих много интересна статия, част от която ще се опитам да преведа обобщено тук. Признавам си, че ми трябват още няколко прочита, за да обхвана цялата информация по-добре, но ще предам картината тук, каквато ми се оформя, пък ще видим дали е логична. Ето статията:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3110841/
Особено интересно ми е, че тази статия ми поражда препратки и асоциации с традиционната китайска медицина, което винаги ме кара да си мисля колко сме слепи в сравнение с мъдростта на Изтока.
Ще е дълго и сложно Mr. Green.

# 262
  • Мнения: 1 095
dragon8, за кой серум с Lakesis говориш - малсените ампули на Глори или си намерила и друг продукт? Аз търсих но не намерих, което ми се стори странно ако тази съставка е безспорно ефективна.  newsm78
Серумите по принцип са създадени за да се купуват повече продукти, потребителските навици са променени вече в тази посока така, както сега се налагат продукти за интензивна нощна грижа - маски за коса, лице и т.н. С тях се удължава времето на ползване на козметика и следователно пак закупуване на повече продукти. 
the ordinary имат крем в сайта.  Peace

# 263
  • Мнения: 715
gevestra, имам предвид нощния и интензивния серум от серията Olive oil of Greece на Биофреш.
http://biofresh.bg/vazstanovyavasht-noshten-serum-olive-oil-of-greece
http://biofresh.bg/serum-za-intenzivna-grizha-za-litse-shiya-i-d … ive-oil-of-greece

Доколко е ефективна съставката практически, не знам. Да се намират продукти с иновативни съставки си е направо мъка. Нямам предвид нашумели съставки, първият Matrixyl е пуснат в продажба преди 17 години примерно Simple Smile. Къде, в коя от компаниите с водещ дял на пазара се пускат редовно нови продукти с наистина иновативни съставки? Мастодонтите в козметиката като цяло са консерви!? Те залагат на сигурното, не на наистина уникални научни пробиви, и главната причина за това по мое лично мнение е, че не възлагат надежди на способността на потребителя да вникне наистина в състава и да схване кое е изключително в него. Потребителят набляга на марка, реклама, мирис, цвят и подобни "критерии". Оправдавам ги донякъде, честно казано, защото ние, потребителите следва да диктуваме пазара, но подготвени ли сме да диктуваме интелигентно и информирано? На потребителя ужасно бавно му достигат до съзнанието някои факти. Нима цяла група консерванти не бяха пометени от потребителското неодобрение, или конкретно страх заради едно половинчато изследване за недостатъчно доказана връзка между парабените и рака на гърдата? То, преди парабените такъв рак никога не е имало...Производителите са само единият отбор в тази игра. Ако помня правилно, в едно интервю с един водещ козметичен формулатор в САЩ - Пери Романовски - той казва, че истинските иновации трябва да се търсят в малките нишови производители, фокусирани върху такъв тип продукти, а не в масовите продукти или при големите в бранша. И Procter&Gamble, и L'Oreal разработват продукти с пробиотици според официални публикации, но тези продукти къде ги? Ще си траят, докато по-дребни риби пуснат подобни неща на пазара, ще опипат хубаво пулса на клиентелата, демек накъде кънтят главите, които командват портмонетата, и тогава ще залеят здраво пазара и с масирана реклама ще избият рибата, особено дребната. Няма да подхванат образователни кампании (подчертавам, образователни, не рекламни), за да информират качествено клиента, досега не са го правили, и занапред няма да го правят. Което по каква причина? Каква оценка дават на клиента? Кой е таргетът - информиран избор или стаден инстинкт?

# 264
  • Мнения: 715
Към статията за протеина Клото и процеса на стареене
Откритието на Клото става през 1997 г. Идентифициран е генът Клото, чиято експресия води до отделяне на протеин Клото. Първоначално генът е открит при изследвания на мишки и е определен като ген, които противодейства на стареенето. В научните материали се набляга главно на данни от изследвания на мишки, но по-скорошните се състедоточават и върху съответстващия човешки ген и протеин. Дефекти в експресията на гена Клото при мишки водят до редица патологични изменения в организма, които са идентични с процеса на стареене - артериосклероза, остеопороза, ектопична калцификация, кожна атрофия, съкратена продължителност на живота и безплодие. Изследванията върху човешкия ген и протеин Клото показват, че при дефекти в експресията му в организма настъпват много сходни процеси с тези при мишките. Това важи с особена сила за пациенти с хронично бъбречно заболяване. В същото време, засилена експресия на гена Клото води до удължаване и подобряване качеството на живота.
Ключови понятия в статията са Клото ген, Клото протеин, фактор на растежа на фибробластите, витамин Д, калций, фосфати, хормони на паращитовидните жлези. Вдясно от текста на статията има още много свързани материали по темата.
Протеинът Клото съществува в две форми - мембранна и секреторна. Мембранният Клото функционира като ко-рецептор за хормон, който регулира отделянето на фосфати с урината и синтез на активната форма на витамин D - калцитриол - в бъбреците. Секреторният Клото протеин функционира като фактор, потискащ сигнализацията на фактори на растежа, потиска оксидативния стрес и регулира йонните канали и преносители.
Функции на мембранния Клото
Функцията на мембранния Клото протеин е свързана с тази на един хормон, отделян от костите - фактор на растежа на фибробластите със съкратено изписване FGF23. Установено е, че ниските нива на FGF23 и на мембранния Клото водят до сходни симптоми. Това е довело до заключението, че двата функционират заедно. Това става по следния начин. FGF23 като хормон е играч от ендокринната система на организма, който регулира баланса на фосфатите като уравновесява според потребностите нивото на усвояваните от храната и отделяните от тялото през бъбреците фосфати. Другите играчи са активният витамин D, тоест калцитриолът, и паратироидният хормон PHT. Калцитриолът се секретира от бъбреците и въздейства на червата, за да се завиши абсорбцията на калций и фосфати, което повишава нивото им в организма. По-нанатък те се усвояват за най-различни процеси, което води до спад на свободното им количество. Този спад подава сигнал на паращитовидните жлези да секретират наново PHT, който задейства синтеза на още калцитриол в бъбреците. Когато нивото на калцитриола се повиши, това подава сигнал на паращитовидната жлеза да спре да отделя PHT. До неотдавна се е считало, че оста бъбреци-паращитовидни жлези индиректно контролира баланса на фосфатите в организма по описания механизъм.
Идентифицирането на FGF23 и Клото променя картинката. FGF23 се секретира от костите, когато калцият и фосфатите са им в достатъчно количество, и подава сигнал на бъбреците да започнат да отделят излишните фосфати чрез урината. Съответно, бъбреците са целеви орган за този хормон. Тяхната тъкан има рецептори за него, но афинитета на хормона към тези рецептори сам по себе си е нисък. Когато бъбреците секретират достатъчно протеин Клото, той играе ролята на ко-рецептор, в чието присъствие FGF23 постига висок афинитет към рецепторите в бъбреците и успешно им подава точния сигнал - отделяне на фосфати и потискане секрецията на калцитриол, за да не постъпват още фосфати от червата, докато не се освободят излишните. С други думи, без достатъчно производство на Клото протеин, хормонът FGF23 не може да си свърши работата и в организма се натрупват излишни количества фосфати. Клото се отделя и от паращитовидните жлези, което ги определя като още един целеви орган за FGF23. FGF23 потиска отделянето на PHT, с което допълнително се потиска синтеза на калцитриол. Когато FGF23 потисне синтеза на калцитриол в бъбреците, сниженото ниво на последния в организма подава негативен сигнал към костите да понижат секрецията на FGF23. Така оста се очертава не бъбреци-паращитовидни жлези, а кости-бъбреци-паращитовидни жлези.
И тук идва мястото на препратката към традиционната китайска медицина, защото в нея бъбреците биват наричани "фонтан на младостта", като орган ги свързват с костите, а като външно тяхно проявление се счита косата. В Аюрведа пък се разглежда връзката между черва, бъбреци и кости. Генът Клото е идентифициран през 1997 г., а твърденията на двете източни медицини са на няколко хиляди години. No comment!


Последна редакция: пт, 27 яну 2017, 11:07 от dragon8

# 265
  • Мнения: 1 095
Драгон, голямата корпорация е голяма машина с ясни правила и големи ресурси. Не го и очакваме ние това... Целта естествено е пазарен дял в обем и в стойност. И така ще е.
Мерси за серумите.  Peace
Ама като видях описанието и въздъхнах тежко и с досада... Ако не са положени елементарни усилия там, какво да очаквам като продукт.  Tired
На мен пък ми попадна дневен лосион с 10% гликолова киселина:
http://www.spacenk.com/uk/en_GB/brands/d/dcl/skin-renewal-comple … MUK200018491.html
Цената не я коментираме а концепцията. Може и да греша, но не съм срещала такъв продукт преди.

# 266
  • Мнения: 715
Мерси за серумите.  Peace
Ама като видях описанието и въздъхнах тежко и с досада... Ако не са положени елементарни усилия там, какво да очаквам като продукт.  Tired
На мен пък ми попадна дневен лосион с 10% гликолова киселина:
http://www.spacenk.com/uk/en_GB/brands/d/dcl/skin-renewal-comple … MUK200018491.html
Цената не я коментираме а концепцията. Може и да греша, но не съм срещала такъв продукт преди.
Видях състава на серумите на Биофреш и знам какво да очаквам, продуктите не са за пренебрегване, особено интензивният серум. Без да са изумителни очаквам да работят. И на мен не ми допада липсата на подробна информация на сайта, а да има опция Състав и тя да е празна направо ме подразва всеки път. Обезсмисля ми се присъствието на такава опция.
За лосиона сподели мисли и впечатления свободно, моля те. Мисля, че ти и поне още няколко четящи и пишещи тук можете да направите много добро разнищване на продукт. Ще го разгледам и ще допълня, но сега продължавам със статията, че съм набрала скорост.

# 267
  • Мнения: 1 095
О, лосиона не съм го купила, само го видях. Извън бюджета ми е за козметика. Тези пари бих ги дала за процедура.  Peace
Проблемите са им много на Биофреш, разглеждайки сайта набързо. Или възможностите за подобрение, както е прието да се казва.  Laughing Има много талантливи маркетинг хора в България, могат да ги консултират.  Peace

Последна редакция: пт, 27 яну 2017, 11:02 от gevestra

# 268
  • Мнения: 715
Фосфатите и стареенето
FGF23 функционира като регулиращ баланса на фосфатите и контрарегулиращ хормон за калцитриола по модел, зависещ от секрецията на Клото протеин. Нарушенията, възникващи от проблем в системата FGF23-Клото са хиперфосфатемия и D хипервитаминоза, което предполага, че комплексните прояви на стареене, наблюдавани при мишки с недостиг на FGF23 и Клото протеин се дължат на задържане на фосфати и интоксикация с витамин D. За да се докаже това предположение, са били проведени изследвания с коригиране на храненето и генетични модификации. Диета, бедна на витамин D, е довела до значително редуциране проявите на стареене. Подобно, умишлено причиняване на дефект в гена, чиято експресия активира рецепторите за витамин D, е довело до потискане процеса на стареене. Логичното заключение би било, че прекомерна активност на витамин D може да е причина за стареене в случая. Обаче тези промени в храненето и генетичната мутация са предизвикали спад не само в нивото на калцитриола, но и на калция и фосфатите, което е навело на мисълта, че калцият и/или фосфатите може да са истинския проблем. Диета, бедна на фосфати, намалява нивото им в кръвта и повлиява добре мишки с недостиг на Клото протеин или FGF23, макар че не е довела до понижени нива на калций или калцитриол. Умишлено причинена генетична мутация, която води до намалена реабсорбция на фосфатите, потиска стареенето при мишки без да възстановява до нормални стойностите на керумния калций и калцитриол. Крайното заключение е, че не калцият или калцитриолът, а високите нива на фосфати са причина за процесите на стареене при нарушения в системата FGF23-Клото.

# 269
  • Мнения: 715
Накратко за функциите на секреторния (секретирания) Клото протеин
Тази форма на Клото протеин регулира активността на няколко фактора на растежа, включително инсулиноподобен растежен фактор, Wnt и трансформиращ растежен фактор бета. По отношение на кожата е интересно, че Клото потиска Wnt сигнализацията, която води до изтощаване на стволовите клетки в бързо делящи се тъкани като кожа и тъканите на червата. С това той предотвратява атрофията на съответните органи. Потискането на инсулиноподобният растежен фактор от Клото води до по-голяма продължителност на живота. Много интересна функция на секретирания Клото е и регулирането на трансформиращия растежен фактор бета. Той активира процес, при който епителните клетки претърпяват трансформация, позволяваща им да се делят и мигрират. Това е полезно в случаи на нараняване, за да се възстановят тъканите, но при патологични изменения може да доведе до фиброза, ако не се контролира. Нещо повече, раковите клетки също преминават през този процес, ставайки способни да се делят и мигрират, което поражда метастази. Смята се, че способността на секретирания Клото да потиска трансформиращия растежен фактор бета може да предотврати метастази.
След откриването на първия ген Клото са идентифицирани още два, така стават алфа, бета и гама Клото. Всеки от тях взаимодейства с определени фактори на растеж на фибробластите, които имат различни целеви органи като черва, черен дроб и бяла мастна тъкан.

Общи условия

Активация на акаунт