размисли външно оценяване

  • 12 424
  • 128
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 84
Чак пък много в много... Joy  Явно съм предизвикала определен интерес щом сте се ровили в историята на публикациите ми.
Вложете същата страст в търсенето на нещата, за които питате тук и вероятно ще намерите информацията, която ви интересува. Успех.
Скрит текст:
Тинки, зарежи.
Андариел не вярва, че някой би успял без школи и уроци. Най-малкото на всички тези деца са им висели над главите вкъщи постоянно.
Не, никакъв интерес към вас. Не чета само тази тема.
Аз питам, а пък който иска и знае да ми отговори.
Благодаря за съвета.

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз съм образован родител, но не познавам достатъчно добре особеностите и разнообразието на нужното по математика и български. На учителите, които се занимават с подготовка това им е работата, те от години следят нещата, имат опит с подготовката на много деца и то по своя предмет, а не изобщо. С две думи, всеки да си върши неговата работа, защото той ще я свърши по-добре в сравнение с някой, който не е наясно, но пък си мисли, че много разбира. Затова учителят по математика подготвя по математика, а не по бъллгарски. 

# 77
  • Мнения: 84
И образованият родител трябва да се превърне в учител. Защо? Нали ходи на училище?

# 78
  • София
  • Мнения: 62 595
говоря за надграждане за кандидатстване, а не за училищна подготовка. На моите училищната им беше много добра, но нямаше да им стигне. Най-малкотоо четири часа седмично отгоре са си четири часа седмично, плюс домашните и оттам.

# 79
  • София
  • Мнения: 1 336
Лилянa знам, че си образована, особено в областта на граматиката. Но трудно ще  повярвам, че си такъв спец и в математиката. Но дори да е така, ти си изключение, изключителна майка-учителка  Laughing Не всички родители са тооооолкова всестранно образовани  Peace

# 80
  • Мнения: 51 174
Сред близките ми и близките до тях деца повечето не са ходили на уроци. Балът на почти всички е над 35, а сигурно на половината - над 35.5.

Аз вярвам, че по принцип е възможно едно добре подготвено дете да изкара над 35, даже над 35,50 без уроци. Особено, ако учи в МГ. Обаче не вярвам, че това се случва масово. И то не защото децата са тъпи или материалът е безумно сложен, а защото тези, за които е важно да изкарат над 35,50 (понеже се целят в НЕГ например) не искат да рискуват и се подсигуряват с някаква форма на допълнителна подготовка.

Аналогично и аз казвам, че за да се влезе в АК не са нужни никакви уроци, ама ей на - всички, за които АК е наистина цел номер едно, ходят на подготовка, защото не искат да рискуват. А да се влезе в АК е по-лесно, отколкото да се влезе в НЕГ.

# 81
  • В офиса
  • Мнения: 4 177

Аналогично и аз казвам, че за да се влезе в АК не са нужни никакви уроци....

Естествено, че не са нужни уроци. Влиза се с под 50%. Ох, сигурно ние защото сме нямали цел и не съм плащала за уроци ни за едното, ни за другото.... В нашето училище са правили 7, или 8 пробни изпита в часовете - напълно достатъчно, за да се ориентираш за нивото. Ако оценките са под 5.5 и се целиш само и единствено в НЕГ, нормално е да се застраховаш с допълнителна подготовка. Иначе - какъв е смисълът да заемаш съботите и неделите на детето.

# 82
  • София
  • Мнения: 62 595
Когато се явяваш на състезание не се целиш в петото, осмото или петнайстото място, а в първото и се стараеш да се подготвяш за борба за първо място. Дори най-непретенциозният състезаател мечтае и иска да е пръв. Олимпийският принцип е много приятен за слушане, но на състезание като на състезание. Тук застраховката няма нищо общо - готвиш се упорито и отиваш, пък нататък Божа работа.

# 83
  • Мнения: 51 174
Да, ама тук няма първо място, а има желано място. Ако учиш в СМГ и се целиш в оставане в СМГ с английски може и да си спестиш уроците. И няма защо да ти дреме, че няма да изкараш над 35,50 щом и с 34,50 ще влезеш.

# 84
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И образованият родител трябва да се превърне в учител. Защо? Нали ходи на училище?
Кой твърди, че трябва да се превръща в учител? Подготовката на един ученик не спира само до това, което се прави в училище. Ако родителят изисква добра подготовка вкъщи и проверява дали е на необходимото ниво тази подготовка, то до седми клас за едно НВО е напълно нормално едно учещо и отговорно дете да се справи без някой друг да му помага.

Лилянa знам, че си образована, особено в областта на граматиката. Но трудно ще  повярвам, че си такъв спец и в математиката. Но дори да е така, ти си изключение, изключителна майка-учителка  Laughing Не всички родители са тооооолкова всестранно образовани  Peace
До седми клас материалът не е непосилен за който и да е образован човек. Включително и мен, която нямам образование по български.
А по математика нивото ми е много над това, което иначе имам за граматиката.

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, ама тук няма първо място, а има желано място. Ако учиш в СМГ и се целиш в оставане в СМГ с английски може и да си спестиш уроците. И няма защо да ти дреме, че няма да изкараш над 35,50 щом и с 34,50 ще влезеш.

И какво, детето смята, смята и си казва "е, изкарал съм точки за бал 34 (или като за СМГ с англйски, или за НТБГ...), значи мога да спра, какво ако не направя докрай тази задача", така ли? Каквото и да е желаното място, целта е да се  решат всички задачи, да се напише целият преразказ. Това не е като да си отрежеш две парчета салам, защото ти трябват толкова.

Лиляна, за "едно НВО" може да е достатъчно, но за кандидатстване може да се окаже крайно недостатъчно. По логиката, която представяяш, олимпийците нямат нужда нито от треньор, нито от рехабилитатор, нито от никого, а си бягат по пистата самостоятелно (с мама) три години, и хоп, на  олимпиада! Нали си е талантлив и работлив по подразбиране, за какво му е треньор и други хора да му помагат с подготовката!

# 86
  • Мнения: 51 174

И какво, детето смята, смята и си казва "е, изкарал съм точки за бал 34 (или като за СМГ с англйски, или за НТБГ...), значи мога да спра, какво ако не направя докрай тази задача", така ли? Каквото и да е желаното място, целта е да се  решат всички задачи, да се напише целият преразказ. Това не е като да си отрежеш две парчета салам, защото ти трябват толкова.


Пак почна да бягаш по тъча (да се изкажа на актуален футболен език). Говорим за ходене или неходене на уроци, а не за спиране на изпита, нали? Т.е. детето спокойно може да реши, че няма нужда да ходи на уроци, защото и без уроци ще изкара 34,50. И изобщо не става дума да спира да решава по средата на изпита. Като се е явило ще решава, ясно е, но не говорех за това. Ама теб нали не те свърта да се заядеш та даже не дочиташ. А аз всъщност с първия си пост защитавах твоята позиция, че се ходи на уроци,  ама нейсе Grinning

# 87
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво да бягам по тъча, като си е живата истина! Няма как да знаеш дали първо, ще изкараш 34 (дори с уроци), после какъв бал ще изкарат другите (дали със или без уроци) и трето, дали изобщо ще ти стигне за някъде. По-лесно е някоя пишман-врачка да ти гледа на кафе и да познае, отколкото да предвидиш събитията. Състезанието не е със задачите и за стигане на бала, а за изкарване на максимален бал като цел едно, пък закъдето стигне. Интересно, че такива размисли и страсти се случват именно покрай кандидатствания - аз ходих, аз не ходих, пък изкарах, но когато изрично се знае, че е състезание, никой не се замисля дали да се готви допълнително, а с кого да се готви. Явно има нещо, което психологически влияе на родителите и те отказват или трудно приемат, че е състезание. Но има нещо. Напомня ми на бебешките майки - а пък моето проговори на 6 месеца без да съм го учила (друг въпрос е, че това не е говорене все още).

# 88
  • Мнения: 51 174
Добре, добре, ти си все права, а на мен не ми пука толкова, че да се надприказвам с теб. Казах каквото исках да кажа и ми е все едно дали ти харесва или не.

# 89
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Лиляна, за "едно НВО" може да е достатъчно, но за кандидатстване може да се окаже крайно недостатъчно. По логиката, която представяяш, олимпийците нямат нужда нито от треньор, нито от рехабилитатор, нито от никого, а си бягат по пистата самостоятелно (с мама) три години, и хоп, на  олимпиада! Нали си е талантлив и работлив по подразбиране, за какво му е треньор и други хора да му помагат с подготовката!
Учудвам се на логиката ти и на начина на мислене. Къде сравни НВО с олимпийци? Друг аргумент имаш ли или толкова можеш?
Темата е за НВО и аз говоря единствено и само за НВО.

Общи условия

Активация на акаунт