размисли външно оценяване

  • 12 431
  • 128
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
Харесва и нехаресва са оценки на база емоции, а аз в случая не подхождам емоционално. Можеш да коментираш това, което написах, ако искаш - не те карам насила, но ако изразяваш несъгласие, поне трябват аргументи.

Лиляна, а с какво да сравня, с играене на бинго от пенсионери в американски старчески дом? Сравненията и метафорите се използват за подпомагане на описанието. Ако можеш, ти дай по-добро сравнение или метафора!

# 91
  • Мнения: X
Андариел, ти правиш ли разлика между НВО и приемен изпит?

# 92
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Постиженията на олимпийците не могат да се сравняват с постиженията на НВО. Освен това един образован родител е наясно с материала до НВО, докато не всеки родител от добра обща култура може да познава подготовката за олимпиец.
Кое описание подпомагаш, че използваш такова нелепо сравнение? За кандидатстване? Нали с НВО се кандидатства? Какво му е сложното на втория модул, ако ученикът е внимавал и е правил достатъчно преразкази и съответно се е готвил и решавал малко по-трудни задачи, които в училище се решават масово. А и в крайна сметка за какво е това драпане за добра гимназия, след като така или иначе ще ходи детето на уроци?

# 93
  • София
  • Мнения: 62 595
Андариел, ти правиш ли разлика между НВО и приемен изпит?

В случая НВО е приемен изпит  за децата, кандидатстващи за профилирани паралелки. Така е измислен и така се държи.

Интересно, за какво е цялото драпане за добра работа, като накрая ще трябва да се работи, а, Лиляна? Давай да се съгласяваме на каква да е работа, какво толкова - все е работа. Ученикът колкото и да е внимавал, колкото и да е талантлив, винаги има колко по-добре да се подготви, за да има шанс да изкара по-висок резултат. И то шанс за по.добър резултат, защото на един изпит има още доста променливи, които не могат да се предвидят, но да се окажат критични. Общата култура е за компания или на текущи оценявания. На сертификатен изпит борещите се за високи резултати не се явяват с обща култура, а си тренират формата, че и на курсове ходят или най-малкото си накупуват тухлите за самоподготовка. Аз не зная с какво самочувствие един родител, който не е учител по български и няма опита и знанията за подготовка за НВО на седмокласници, и то с високи залози, се захваща да оценява преразказ за изпит като този. Предпочитох да оставя тази работа на професионалистите, отколкото да поемам излишни рискове сама да се набутвам в поле, което не ми е професия.

# 94
  • Мнения: X
Андариел, ти правиш ли разлика между НВО и приемен изпит?

В случая НВО е приемен изпит  за децата, кандидатстващи за профилирани паралелки. Това е положението.
Не. Не е. Точно затова те попитах. НВО е само първият модул.

# 95
  • София
  • Мнения: 62 595
е, то може и с първи модул, ама оценката пада на 4.50. Ако това го устройва за профилирана, ок.

# 96
  • Мнения: X
е, то може и с първи модул, ама оценката пада на 4.50. Ако това го устройва за профилирана, ок.
Е, значи все пак може и без школи и уроци?  Joy
Да ти кажа и за 9 ФЕГ е стигало миналата година, ако на другия изпит детето има малко над пет.
Между другото точно тази и миналата година доста хора пропищяха от школите и уроците, тъй като не получиха очакваните резултати. Вероятно се сещаш защо.

# 97
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Интересно, за какво е цялото драпане за добра работа, като накрая ще трябва да се работи, а, Лиляна? Давай да се съгласяваме на каква да е работа, какво толкова - все е работа. ...
Не ти се удават сравненията, Анди. Но ще ти отговоря. Не знам какво точно имаш предвид под "добра работа", но за мен добрата работа е тази, с която се чувствам добре, удовлетворена и носеща прилични доходи, но и не на последно място - престиж, в смисъл на ниво над бачкаторското. В този смисъл този, който има такава работа, не пръска пари за да му кажат как да я работи, а се готви, практикува и усъвършенства така, че да си изпълнява работата добре. Същото е и при драпането за добра гимназия - идеята за добрата гимназия е да попадне в среда, в която ще има силни деца да държат високо ниво и съответно подготовката за по-високото образование ще спести допълнителното ходене на уроци, иначе смисълът се губи.

# 98
  • София
  • Мнения: 62 595
Нямам представа защо. Когато моите кандидатстваха, останах напълно доволна от подготовката, защото имах възможност да направя, така да го кажа образно, двйно сляпо тестване. Освен на пробните изпити в школата се явяваха задължително и на тези в СМГ, и резулгатите бяха сходни. ОТделно, явиха се по математика и в НПМГ с подготовката от школата, и при техния формат изкараха отлични оценки. Какво повече да искам!

Не виждам как една работа може да е добра, ако условията са гадни, заплащането мизерно, независимо колко удовлетворяваща може да бъде личностно. При равни други условия човек предпочита удовлетворението му да се подпомага от добри условия и заплата, някак по-мотивиращо е. Затова започва да се сертифицира, да се готви как да си напише СV.то по-красиво и впечатляващо, да чете книги или да ползва консултация как да се държи на първо интервю, как да се подготви за второ и т.н. Освен вършенето на работата е и представянето на работата. Ако още на ниво СV те отгхвърлят,, все тая, че би могъл супер да си направиш практическата задача на второ интервю. Това при положение, че си световно неизвестен.
Не зная за какви уроци говориш, но за шестици по български за матурите пак си ходят на уроци отличниците.

Последна редакция: сб, 11 юни 2016, 21:41 от Andariel

# 99
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Всичко това за да си добър в работата си и да се подготвиш да се представиш добре за да те вземат е достатъчно да имаш подходящо образование, а не да ходиш допълнително на уроци. В този смисъл - добрата гимназия с уроци е несравнима с добрата работа, за която уроци не ти трябват.

# 100
  • София
  • Мнения: 62 595
Не разбирам какво точно имаш предвид. Има моменти, в които уроците са силно препоръчителни, като матурата по български. Покрай всичко друго имат и дисциплиниращ ефект.

Много често подходящото образование не е достатъчно условие, а и как е представено.

# 101
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
За матурата не съм говорила. Тогава може да са необходими уроци, но за НВО плюс втори модул - е напълно постижимо и без тях.

А иначе имам предвид това, че правиш неподходящи сравнения и прилагам аргументи в подкрепа на моята позиция.
Първо сравнение - седмокласник, готвещ се за НВО и олимпиец. Къде е единият, къде другият.
Второ сравнение - подготовката в добра гимназия и наложителното ходене на уроци и добрата работа, за която няма нужда да се вземат допълнителни уроци, след като вече си я постигнал.

# 102
  • София
  • Мнения: 62 595
Общото е състезанието и подготовката. Ок, не е сравнение, не е метафора, а аналогия. В аналогията важни са релациите (а не повърхностните прилики), т.е., връзката ученик-олимпиец, НВО-олимпиада, подготовка с учител - подготовка с треньор. Олимпийците не се явяват на олимпиада с текуща подготовка за лични постижения, а специално се готвят за това състезание.

# 103
  • Мнения: 84
Аз лично смятам, че НВО и приемен изпит в профилирани гимназии трябва да са отделни. НВО е за тестване на образователната система. Дидева ми се присмя, че казах че НВО в 4 клас е най-честно, но просто тя не разбра иронията.
Който е гледал разговора на Димитър Цонев с министър Кунева в предаването Още от деня - в сряда или четвъртък е чул , че този випуск е бил с най-лоши резултати на външното оценяване в 4 клас. Е, както и да се провежда въпросното оценяване - честно или нечестно, когато потрябват ще се извади статистиката от нафталина.

# 104
  • Мнения: 9 980
Оф, и тук ли сте пренесли спора за/против частните уроци? Laughing
Едно изречение ще кажа: няма нужда да си чешете клавиатурите, всеки има глава на раменете си да мисли какво да прави. Най-вече с оглед възможностите на джоба си.
А който иска да изследва може ли да се изкара достатъчно висок бал за желаното училище без уроци, да го направи със своето дете. Няма нужда да дава акъл за чуждите. Особено когато не му го искат. Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт