размисли външно оценяване

  • 12 420
  • 128
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 62 595
Дали са ниски или високи може да се прецени само при положение, че тестват децата със същите задачи или с много сходни задачи. Доколкото разбрах има промени в степента на трудност на задачите. Тези хора правилата на статистиката за нищо ги нямат!

# 106
  • Мнения: X
Дали са ниски или високи може да се прецени само при положение, че тестват децата със същите задачи или с много сходни задачи. Доколкото разбрах има промени в степента на трудност на задачите. Тези хора правилата на статистиката за нищо ги нямат!
Къде има промяна в степента на трудност?
Тези за четвърти клас си стоят горе-долу на едно ниво, а седмокласните от година на година стават все по-лесни.
Между другото прокрадва се идеята в МГ след четвърти клас да се кандидатства с резултатите от НВО.

# 107
  • София
  • Мнения: 62 595
с такова впечатление останах, когато се обсъждаха задачите от тази и миналата година. А дори да е така, както го казваш, че ставали по-лесни, това пак опорочава възможността за сравняване на випуските. Дори смятам, че не е редно да се сравняват, защото тестовият материал е различен. Обаче на кого ли му пука, важното е да сравняват.

# 108
  • Мнения: 13 244
Дали са ниски или високи може да се прецени само при положение, че тестват децата със същите задачи или с много сходни задачи. Доколкото разбрах има промени в степента на трудност на задачите. Тези хора правилата на статистиката за нищо ги нямат!
Къде има промяна в степента на трудност?
.

Не бяха трудни задачите за ІV клас, но по всеки предмет имаше поне две по-засукани и странни от предходни години , щото да не се изкарат масово 20 точки.Изключвам ЧО, там си бяха нормални като предходни години и там пак масово имаше 20т,става въпрос за традиционно заемащите челни места в училище/Съответно- общият успех пада пропорционално/ според училището/ и хайдеее- випускът по-слаб


Ето един пример- един и същ материал за видове движение. Но- в предходни години нарисувано едно скиорче, прави слаломи ,какво е движението? Е, явно и дете от ДГ ще се сети, че е криволинейно.
Тази година- по същия материал- какво движение извършва люлката? Първо няма нищо нарисувано и децата могат да си представят каква ли не люлка, вкл. и тези, които се клатушкат с по 1 левче, второ, дори и да си представят класическа люлка, колко от тях се сетиха, че движението е трептене?Говорила съм с инженери от различни специалности, мнението им беше, че това е толкова частен случай на трептене, че няма и накъде.

Другата задача със замръзналото пране на "простора"- кое дете в днешно време е видяло замръчнало пране- все един сушилник  да се мята вкъщи ще има, ако не нормална сушилня.
Скрит текст:
Моето беше видяло зимната ваканция как от хотела прибираха една забравена замръзнала покривка от външните маси при внезапен сняг.Беше му интересно, че е замръзнала, та се сетил за отговора
.

Да не говорим, че в много региони не се употребява думата "простор" за пране, а за нещо обширно, необозримо.

Не е толкова важно ,че децата не са постигнали масово 20т., че и 19 на уж лесните НВО, в традиционно силни училища.Важно е, че едни такива на пръв поглед невинни завъртулки, чудесно обслужиха статистиката тази година.Дето се вика "Не успяхме да победим в Полски Тръмбеш"


А за частните уроци, в темата е станало малко като "Приказка за стълбата"Много, много частни случаи се разгледаха на невземане на частни уроци. Щото, ако съм си дала детето в частно ,училище с 15 деца ,аз парите съм ги дала предварително, остава и за частни уроци да плащам.
Но колко деца имат тази възможност?И на колко деца родителите са преподаватели, които знаят до най-голямата тънкост "въдичките",като тази година така спряганата баба/Баба Илийца

И ако наистина, преди 30/ и много повече, не ми се връща назад/ години влизахме без частни уроци, то съвсем не означава, че сме били по-умни, но учителите ни бяха изключително съвестни и ангажирани. За целия си ученически живот един път от един учител не съм чула думата "Няма време да се вземе материала".Така в гимназията попадаха и деца,вкл. на хора с основно образование и дръпнаха много напред.

Впрочем, може и по-умни да сме били, но пак на учителите го дължим, не на школи и уроци. Като се сетя, колко мои близки и съученици от нашата не математическа гимназия с един сборник на Рибкин успяха да кандидатстват с математика и станаха инженери, финансисти, физици,че и програмисти, ако ида беше екзотика по наше време последното.Сега децата ги зариваме от първи клас със сборници и помагала.

Последна редакция: нд, 12 юни 2016, 07:25 от Светкавица

# 109
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Светкавица, примерът с частно училище трябваше друго да покаже. Че може. Как? Ами да кажем да се увеличат часовете двойно по двата предмета, поне в 7-ми клас...Изобщо да се тръгне от някъде за промяна. Но трябва да има желание, а такова няма. Статуквото е удобно, така се изкарват повече пари. Но е нечистоплътно, нали държавното образование е безплатно. Проблемът на частните уроци е че са в по-голямата си част сива индустрия. Толкова порочна практика е масово учителите (както и лекарите) да дават най-доброто, което могат в частните им практики, а не в държавните. Също и изнудванията как трябва да се запишеш едикъдеси на частни уроци, иначе ще ти се правят проблеми, и т.н. и т.н. Както и мантрата, че без уроци не може. Колко е удобно да промиеш мозъците на деца и родители и после да ги изнудваш, защото вече си ги "хванал за топките", образно казано. За това на всяко "не може без уроци", ще повтарям, че може, нищо, че примерите ми са частен случай. Щом може в частния, трябва общия да се нагоди, така че да може и там.

# 110
  • София
  • Мнения: 62 595
а какво мислиш, че се постига като ефект с курсовете и уроците? Увеличава се двойно хорариумът, но в случая децата с в групи от мотивирани деца в болшинството си, а не в клас от типа "мешана скара". Та, и вие се подготвяте допълнително, но вече сте си го платили в годишната такса, ако учителите специално решат да подготвят за кандидатстване, а не просто за НВО. Значи не било без нищо, какво се правим на утрепани! И двете с теб сме направили едно и също, просто при вас е било на място в училище, а аз съм предпочела да са външни учители, най-малкото заради конфликта на интереси не бих избрала текущият учител да подготвя детето ми. Точно пък, в София трудно ще накараш децата да отидат на конкретно място на уроци или на курсове, защото пазарът е достатъчно голям и на родителите, които са решили да се заемат с тази операция, хич не се интересуват от друго, освен от своето проучване и решения.

# 111
  • Мнения: 51 170
Светкавица, примерът с частно училище трябваше друго да покаже. Че може. Как? Ами да кажем да се увеличат часовете двойно по двата предмета, поне в 7-ми клас...

Да бе, да - нищо няма да се получи Twisted Evil  Просто като се вдигнат двойно часовете по двата предмета без съмнение ще се вдигне и нивото на децата, но това няма да реши проблема с частните уроци, защото имаме изпит за ограничен брой места. Което значи, че трудността на изпита ще се вдигне над новото по-високо ниво за да не бъде по силите на всички деца и така пак ще има нужда от уроци ако някое дете иска да изпревари другите.

# 112
  • Мнения: 542
това няма да реши проблема с частните уроци, защото имаме изпит за ограничен брой места.

Частните уроци гарантират ли по-високи резултати? Не. Мога да ти дам мнооого примери за ученици, посещавали школи или подготвяли се индивидуално с учител, а изкарали бал 26-31. Като прибавим и факта, че учителите им по математика и БЕЛ са били много даващи и изискващи...
Проблемът с частните уроци и липсата на знания може да бъде решен, но никой няма интерес от това.

# 113
  • София
  • Мнения: 62 595
Може да не гарантират, но помагат. От групите на моите деца повечето си всигнаха оценките с минимум половин и една единица, което за изпит си е сериозно, дори текущите си оценки вдигнаха. Имаше деца, които в началото бяха за тройка, но с допълнителната работа се справиха. Каквото и да си говорим, като удвоиш бройката часове за подготовка и детето се мотивира, резултатите се подобряват чувствително. Не разбирам защо трябва да го обяснявам на възрастни хора. Пробвай да видиш певец или музикант, които се явяват на конкурс с един час занимания на ден и друг, който има поне двоен хорариум, да видим кой ще има повече шансове. И преди някой да се е хванал за числото едно пояснявам, че използвам един час за опростяване на примера. Понякога се чудя наистина ли си вярвате, че става без допълнителна подготовка! Дори децата го осъзнават в един момент, че няма друг начин. Ако ще си говорим на ниво детска градина кажете, да зная да се държа с вас като с деца в детската градина и да огранича обясненията си до такова ниво, вместо на нивото на възрастни хора!

# 114
  • Мнения: 51 170
това няма да реши проблема с частните уроци, защото имаме изпит за ограничен брой места.

Частните уроци гарантират ли по-високи резултати? Не. Мога да ти дам мнооого примери за ученици, посещавали школи или подготвяли се индивидуално с учител, а изкарали бал 26-31. Като прибавим и факта, че учителите им по математика и БЕЛ са били много даващи и изискващи...
Проблемът с частните уроци и липсата на знания може да бъде решен, но никой няма интерес от това.


Винаги можеш да ми дадеш примери за каквото и да било, но универсално приета истина е, че когато нещо се упражнява постиженията растат. Ако не беше така професионалните спортисти нямаше да тренират, а и учениците нямаше да ходят на училище. А изпитите са си състезание и който се готви по-усърдно и повече има по-големи шансове. Естествено, гаранция няма.

# 115
  • Мнения: 542
Понякога се чудя наистина ли си вярвате, че става без допълнителна подготовка! Дори децата го осъзнават в един момент, че няма друг начин.

Вярвам си, защото съм го изпробвала. Моето дете пък знае, че има само един начин – да внимава в час и да си пише домашните самостоятелно и редовно. Пропуски в такъв случай не се натрупват, няма нужда от допълнителна подготовка и 7-клас не е ад нито за родителя, нито за детето. Не е ли по-добре да се учи системно 1-7 клас, отколкото да се стресира и пренатоварва детето в 7-ми? Защо децата ходят на училище, ако ще се налага да се обучават паралелно?

# 116
  • София
  • Мнения: 62 595
Вниваването в час и писането на домашните в училище дори при ЗИП-математика и български, не е достатъчно за изкарване на космически бал. Тук не става въпрос за пропуски, а за надграждане. Мен ме интересува надграждането, пропуски не допускам по подразбиране.

# 117
  • В реалния живот
  • Мнения: 320
И на мен ми се появиха размисли за външното оценяване. Честно казано до сега си мислех, че 2 и 3 по математика имат децата от селата и малките градове, които нямат пари за сборници и курсове и им съчувствах. Но една потребителка ми обърна внимание, че тази година дори и децата от елитните софийски училища имат слаби оценки. А децата са ходили на курсове, уроци, лишавани са от почивни дни.

Минавам често покрай едно от елитните училища и днес реших да погледна резултатите по математика. Вярно беше - на таблото имаше една 2, една над 5,5, друго почти всичко беше среден и добър. Потърсих някакви класации и попаднах на това - http://alekdimitrov.com/uchilishte/rezultati-NVO.asp
Училището, покрай което минах, не е с математически профил, държавно и е в началото на тази класация.

Имате ли някаква статистика от залепените на видно място списъци  НВО /7 клас/ на 73 СОУ, 20 ОУ, 145 ОУ, 38 ОУ, 133 СОУ? Това са обикновенните държавни училища до 15 място в класацията. И дали имате някакви наблюдения, колко са интервалите на 2, 3, 4, 5, 6.

Също ще чакам с интерес статистиката в този сайт за 2016 година. Наблюдавам как се вдига разликата между СМГ и другите училища.
Например през 2012 година СМГ имат сумарно - 63,42 точки, а 73 СОУ - 56,23 точки.
През 2015 година СМГ имат 63,13 т., а 73 СОУ има - 45,45
Защо според вас се наблюдава това увеличаване на разликата в точките между специализираните мат. училища и обикновенните софийски. Същата е зависимостта  и при другите държавни училища /без математически профил/ до 15 място в тази таблица.

Последна редакция: чт, 16 юни 2016, 09:22 от TanyaMG

# 118
  • Мнения: 850
Аз мисля, че точно тази класация не дава реална преценка за училищата като възможности и успехи - отворете форумите след всяко училище и вижте какво пише там.

# 119
  • В реалния живот
  • Мнения: 320
Аз не виждам никакви коментари под таблицата за държавните училища. Може ли да посочите по-конкретно линк за коментарите. А статистиката би трябвало да е на база показаните резултати. Гледам държавните училища и числата. Още като пуснах темата се замислих автора на статистиката от къде има числата, но този сайт често се цитира и предполагам са верни точките по предметите.

Общи условия

Активация на акаунт