СЕДМИ клас - 9 - Успех!/13.06.-19.06.2016 г./

  • 80 673
  • 660
  •   1
Отговори
# 615
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Grizantema Обмислете кой от двата езика - немски или френски - ще ви е по-полезен след средното образование. Аз бих посъветвала за немски, заради предимствата на следването в Германия и Австрия. Не се знае до 12-ти клас какво ще реши.

# 616
  • Мнения: 7
Моето дете все още се колебае между 1 АЕГ и 91 НЕГ (има достатъчен бал и за двете). Има доста високо ниво на английски и първоначално обмисляше да се запише в една от френските паралелки на 1 АЕГ, като уплътни първата си година в гимназията с интензивни курсове по френски във Френския културен институт.
За съжаление резултатите от матурите след 12 клас тази година  запратиха 1 АЕГ на 10-то място и показаха, че има очевиден спад в нивото на преподаване там. Затова и детето, и ние със съпруга ми се чудим дали да не заложим на сигурното в лицето на 91 НЕГ, която винаги е била или на първо, или на второ място по отношение на резултатите от матурите след 12 клас. От друга страна си мисля, че колкото и да са важни качеството на преподаването, дисциплината и средата, все пак немският е доста тежък език и си струва да се учи само, ако имаш влечение към него, а нашият случай не е такъв.

В крайна сметка детето само ще си вземе решението, но бих искала да помоля за мнения и съвети мами, които в момента имат деца в някое от двете училища.

# 617
  • Мнения: X
За съжаление резултатите от матурите след 12 клас тази година  запратиха 1 АЕГ на 10-то място и показаха, че има очевиден спад в нивото на преподаване там.
Защо реши, че единствената причина затова е нивото на преподаване?

# 618
  • Мнения: 7
За съжаление резултатите от матурите след 12 клас тази година  запратиха 1 АЕГ на 10-то място и показаха, че има очевиден спад в нивото на преподаване там.
Защо реши, че единствената причина затова е нивото на преподаване?

Освен нивото на преподаване (в комбинация евентуално с дисциплината) какво друго би могло да е? Според статистиките от последните години децата влизат в гимназията след седми клас с 4-тият или 5-тият най-висок бал, а пет години по-късно излизат с 10-ти поред бал...

Последна редакция: сб, 18 юни 2016, 23:35 от Anika66

# 619
  • Мнения: 15 218
За съжаление резултатите от матурите след 12 клас тази година  запратиха 1 АЕГ на 10-то място и показаха, че има очевиден спад в нивото на преподаване там.
Защо реши, че единствената причина затова е нивото на преподаване?

Освен нивото на преподаване (в комбинация евентуално с дисциплината) какво друго би могло да е? Според статистиките от последните години децата влизат в гимназията след седми клас с 4-тият или 5-тият най-висок бал, а пет години по-късно излизат с 10-ти поред бал...

Другото което би могло да е ,че разликата в резултатите от ДЗИ за първите десет места е минимална,второ за съжаление 1АЕГ остана една от малкото гимназии ,които не намалиха плановия брой на учениците в един клас от 28 на 26,което добавено с броя на "парашутистите",които са навсякъде прави випускът голям.Едно е среден успех на 5 класа по 26 човека,друго на 7 класа с 30 ученика.

# 620
  • Мнения: 9 115
От друга страна си мисля, че колкото и да са важни качеството на преподаването, дисциплината и средата, все пак немският е доста тежък език и си струва да се учи само, ако имаш влечение към него, а нашият случай не е такъв.
Това е моето мнение, езикът трябва да се учи с желание. Или пък с ясна представа за бъдещо ползване, но малко деца на тази възраст имат такава. Десето място изобщо не е толкова трагично. Нямате гаранция, че точно вашето дете ще е със супер отличните резултати от матурите, само защото е учило в определено училище.
Колко високо е нивото му на английски?
Ако наистина е много високо и иска да учи друг език може би има смисъл да помислите за алтернативи. За мен високо е С1.
Не е лесно да избираш в такава ситуация. Успех

# 621
  • Мнения: 7

Колко високо е нивото му на английски?
Ако наистина е много високо и иска да учи друг език може би има смисъл да помислите за алтернативи. За мен високо е С1.
Не е лесно да избираш в такава ситуация. Успех

Последното покрито ниво е В2 и в момента учи за С1. Но си мисля, че английската гимназия значително обогатява речниковия фонд покрай всичките предмети, които се изучават на английски след 8-ми клас, както и покрай литературните произведения, които се учат в оригинал.

P.S. Благодаря Ви за пожеланията за успех!

# 622
  • София
  • Мнения: 19 937
...второ за съжаление 1АЕГ остана една от малкото гимназии ,които не намалиха плановия брой на учениците в един клас от 28 на 26,което добавено с броя на "парашутистите",които са навсякъде прави випускът голям.Едно е среден успех на 5 класа по 26 човека,друго на 7 класа с 30 ученика.

Принципно съм съгласна с мението ти, но не и в частта с броя ученици във випуск. Наистина има значение какъв е броят на зрелостниците, но сред училищата в първата десятка има 5 гимназии, тоест точно половината, с випуски над 200 души. Toест техните резултати са сравними на база броя явили се.Я виж ЕГ Пловдив  с близо 280 деца..Освен това сегашният випуск зрелостници е с прием през 2011, когато, ако не се лъжа, всички бяха още с по 28 деца в клас.
http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450y250_2773211.jpg

Аз като повод за по -нисък резултат на едно добро училище спрямо друго такова бих приела последния въпрос от ДЗИ. На много места  на децата се казва, че е за предпочитане да се пише ЛИС. Не знам доколко е вярно, но литератори твърдят, че есето според тях бива оценявано доста по-субективно. И ако някъде примерно есето е било предпочетената от повече деца форма, нормално е резултатите да са поокълцани. Не казвам, че непременно това е причината в случая, но е възможна...

Последна редакция: нд, 19 юни 2016, 08:10 от пенсионирана русалка

# 623
  • Мнения: 864
Русалке, като сме повдигнали въпроса за резултатите от ДЗИ, за които  ти никога не пропускаш да вземеш отношение, отдавна искам да ти задам един въпрос. Училището на децата ти в последните години е с най-висок резултат по БЕЛ и това според теб се дължи изцяло на подготовката там. Голямата ти дъщеря завърши с перфектна диплома (браво на детето, наистина й се възхищавам), което значи че отлично си е усвоила учебния материал по литература в училище. При това положение кое наложи посещаването на допълнителни уроци при вас? Предполагам, че и почти всички от нейното училище го правят, защото им трябват високи дипломи за кандидатстване в Германия. Не се заяждам, наистина сериозно питам Peace Само не започвай да ми обясняваш, че е просто за усъвършенстване на някои тънкости. От личен опит вече се убедих какви чудеса може да свърши един курс с деца, от незаинтересовани на степен отчайващо зле до отличен резултат на изпита.

# 624
  • Мнения: 179
Уточнение-на 27.06 излизат резултатите на всяко дете за Първо класиране, а кога излиза статистиката от Първо класиране за София-град с мин и макс резултати и къде да се търси, за да се убедим, че няма грешки при класирането?

# 625
  • Мнения: 864
Уточнение-на 27.06 излизат резултатите на всяко дете за Първо класиране, а кога излиза статистиката от Първо класиране за София-град с мин и макс резултати и къде да се търси, за да се убедим, че няма грешки при класирането?

Доколкото помня процедурата е както при излизането на оценките. Първо гръмва сутринта пресата кои училища са в топ 10 и други подробности, после си виждаме класирането и малко след това излиза статистиката. "Грешките" в класирането впоследствие се оказват "верни", защото все се намира някой, ненаписал по най-правилния начин желанията си или балът съвпада с последния класиран, но от удостоверението за завършен 7-ми клас има по-ниска оценка по балообразуващ предмет. Системата за класиране няма как да сбърка, ако всичко е въведено коректно.

# 626
  • Бургас
  • Мнения: 4 550
класирането излиза на 27-ми и имаме срок само до 30-ти да се запишем, нали, та предвид краткия срок ще трябват ли някакви допълнителни документи да представяме и изобщо какво точно се прави

# 627
  • Мнения: 179
Уточнение-на 27.06 излизат резултатите на всяко дете за Първо класиране, а кога излиза статистиката от Първо класиране за София-град с мин и макс резултати и къде да се търси, за да се убедим, че няма грешки при класирането?

Доколкото помня процедурата е както при излизането на оценките. Първо гръмва сутринта пресата кои училища са в топ 10 и други подробности, после си виждаме класирането и малко след това излиза статистиката. "Грешките" в класирането впоследствие се оказват "верни", защото все се намира някой, ненаписал по най-правилния начин желанията си или балът съвпада с последния класиран, но от удостоверението за завършен 7-ми клас има по-ниска оценка по балообразуващ предмет. Системата за класиране няма как да сбърка, ако всичко е въведено коректно.
В наредба 11 ли пишеше, кои предмети от удостоверението влизат в бала, ако децата са с еднакъв бал от изпити + БЕЛи МАТ?

# 628
  • София
  • Мнения: 19 937
Русалке, като сме повдигнали въпроса за резултатите от ДЗИ, за които  ти никога не пропускаш да вземеш отношение, отдавна искам да ти задам един въпрос. Училището на децата ти в последните години е с най-висок резултат по БЕЛ и това според теб се дължи изцяло на подготовката там. Голямата ти дъщеря завърши с перфектна диплома (браво на детето, наистина й се възхищавам), което значи че отлично си е усвоила учебния материал по литература в училище. При това положение кое наложи посещаването на допълнителни уроци при вас? Предполагам, че и почти всички от нейното училище го правят, защото им трябват високи дипломи за кандидатстване в Германия. Не се заяждам, наистина сериозно питам Peace Само не започвай да ми обясняваш, че е просто за усъвършенстване на някои тънкости. От личен опит вече се убедих какви чудеса може да свърши един курс с деца, от незаинтересовани на степен отчайващо зле до отличен резултат на изпита.

Моля те,само не ми приписвай думи, които съм щяла да кажа... Peace
Също, макар да твърдиш, че не е заяждане, баш такова си е, предвид твърдението ти, че не пропускам да се изкажа..
Но ще ти отговоря. В НЕГ от 5-6 учители по БЕЛ един единствен не струва по моя преценка. А имам поглед , защото една е преподавала на мен, две на голямата ми дъщеря, още двама на малките... И точно неструващият се падна на дъщеря ми в 11 и 12 клас.  Гарантирам ти, че ако беше при другата преподавателка, с която бяха  от 8 до 10 клас, нямаше да припари до курс... Дори и с тази аз нямах намерение да ходи на школа, но тя сама си поиска. За специалността, за която кандидатства, й трябваше отлична диплома, явно не пожела да рискува. Освен това между курс и курс има разлика, избра не целогодишен, а такъв с едно занимание в седмицата от януари до април по 2 астрономически часа.  От нейния клас, при този "късмет" с учителя, почти всички ходеха на курс. Но от съседните, в които от 8 до 12 клас преподаваше въпросната учителка с главно У, имаше предостатъчно деца без външни занимания. И точно от паралелките, работещи с нея, излязоха децата с пълни шестици, които не са единици... И не е евярно, че на всички им трябва дипломата да е висока. Ако човек е запознат добре с кандидатстването в Германия, не би го казал. На пръстите на едната ми ръка се броят специалностите със сериозни квоти по успех, за всички други е нужен само сертификат и диплома за средно, без претенции към успеха. Цедката идва после.. Не можеш да ме убедиш, че преподавател, който 5 години на пощата им праща материали за матурата и за поддържане на нивото по БЕ (който не се изучава в гимназиален курс) паралелно с обучението в клас, не е дал  солидна база на тези деца. Или ако ти покажа каква е рецензията под дадено ЛИС или есе, не дежурни приказки, а истински насоки за подобряване на нещата, с разбивката по компоненти, кактое  на матурата.. Випускът, който пък бе изведен тази година, е с подобен преподавател... Така че и да ходят някъде ( а доста ходят, не съм отрекла никъде), придобитото като стабилни знания от училище  си е е налице.
И тука аз да те питам, като също не се заяждам Mr. Green, защо при положение, че учениците И от другите училища ходят на допълнителна подготовка, резултатите им не са съвсем същите... В школата, която посещаваше дъщеря ми, имаше деца от всички "елитни" училища, дори и от АК. И няма да мине номерът с обяснения от рода, че по-малко деца гонят успех в тези училища и са по-малко амбициозни.. Огромна част от завършилите ги, особено пък насочилите се към английски университети, се стремят към оценки от матурите, близки до максималните.. И съответно се застраховат. Така че на НЕГ за БЕЛ подготовката шапка свалям (без цитираното наше недоразумение, което дори не предаде целия материал)... Де да можеше по всички предмети да е така, но не биде.

Последна редакция: нд, 19 юни 2016, 11:58 от пенсионирана русалка

# 629
  • Мнения: 864
Благодаря ти за отговора, Русалке  Peace
Не мога да ти отговоря на въпроса. Ще видим, като дойде време за нашите матури. Предпочитам да говоря с точни факти, когато лично съм свидетел и съм убедена какво се случва.  Peace

Последна редакция: нд, 19 юни 2016, 12:01 от Мимс-Тети

Общи условия

Активация на акаунт