Отговори
  • Мнения: X
Пускам темата, понеже има конкретен случай, който ще опиша.
Но, това е право, с което е добре да сме запознати.
Ако имам грешка в изложението, то ме поправете.

"Трябва  да уведомите кредитора за намерението да се откажете от кредита в рамките на 14 дни от датата на сключване на договора.   В случая не важи обаждане по телефон, например.
Уведомлението трябва да е направено на хартиен или друг траен носител, до който кредиторът има достъп, по начин, който може да бъде доказан съгласно действащото законодателство. Най-добре, това да стане чрез писмо до кредитора, на което да бъде поставен входящ номер.
....."
http://www.semeinifinansi.bg/svet-na-eksperta/potrebitelskite-kr … a-otkaz-ot-kredit

Конкретният случай е следният:
Мои роднини пенсионери отиват да си закупят промоционален климатик с монтаж на изплащане от голяма верига магазини.
Запознават ги с условията по договора за кредит. Подписват го на 24.07.2016г
Питайки кога ще бъде извършен монтажа,
отговорът е бил "подкрепен" с отваряне на  тетрадка с голям списък..., ами на 13.08.2016г!
След 20 дни! Shocked
Климатикът е боклук, при монтажа се влагат евтини материали + това е непрофесионален.

Въпросът ми е:
- Има ли образец на това уведомление за отказ от кредит?

Монтажната група,
които ползвах при мен и съм доволна ще поставят климатик с по-добри характеристики на роднините ми на 28.07 2016г (днес разговарях).


# 1
  • Ямбол
  • Мнения: 1 635
Напълно е възможно банковата институция, с която е подписан конкретният договор за кредит да има такъв образец. Но трябва да се провери на място. Ако няма  образец, най-вероятно ще бъде достатъчно собственоръчно написано уведомление, че не желаят да ползват кредита и се отказват от усвояването му /или някакъв подобен текст/.

# 2
  • Мнения: X
Договорът за потребителския кредит(БНП Париба) е подписан в магазина,
от където се закупува климатика на изплащане.
Климатикът не е предоставен на клиента, т.е. е някъде из складовете.

ПП
Не е ли по-удачно да отида в офис на банковата институция?
https://www.bnpparibas-pf.bg/kontakti/ofisi/varna.html

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 1 635

ПП
Не е ли по-удачно да отида в офис на банковата институция?
https://www.bnpparibas-pf.bg/kontakti/ofisi/varna.html

Разбира се  Peace .

# 4
  • Мнения: X
Майола Бени,
Много благодаря за бързия отговор!  bouquet
Утре ще пиша за развръзката.

# 5
  • Мнения: 2 204
Договорът за потребителския кредит(БНП Париба) е подписан в магазина,
от където се закупува климатика на изплащане.
Не е ли по-удачно да отида в офис на банковата институция?
Първо - БНП Париба НЕ СА банкова институция а обикновени мошеници, частна фирма която предоставя бързи кредити. Това е от сайта им - "Кои сме ние?
БНП Париба Лични Финанси, България е:
    Най-голямата небанкова финансова институция в страната, специализирана в потребителско кредитиране"
Второ - поради това че не са банкова институция можеш да очакваш големи проблеми с желанието си за отказ от предоставения кредит. Според мен няма да се съгласят да се откажеш от кредита. То ако всеки можеше да взема кредит и да се отказва после, досега да са фалирали.

# 6
  • Мнения: X
Договор за кредит!
Сума предполагам не е усвоена, понеже стоката не е във владение на купувача.
Климатикът е на територията на продавача.

# 7
  • Под Слънцето
  • Мнения: 3 752
Това е от онези нагли "продавачки" в техномаркета, дет' ти вървят подир гъза  из целия магазин да ти предлагат "помощ", убедена съм. Толкова са нахални,че се наложи една да я шляпна по врата и да я натиря  с пожелание да си намери свястна работа.

Пожелавам добра развръзка и  давам идея жалбата за отказ от кредит да бъде входирана и  в КЗП за всеки случай.

# 8
  • Мнения: 2 204
Тъй като БНП Париба не са банкова институция, не съм сигурен, че ги ловят правилата, които важат за банките.

# 9
  • Мнения: X
Жалба ще се пише, ако почнат да ме разиграват.
Уведомлението за отказ на кредита няма как да откажат да го приемат с входящ номер.
Сега ми "светна" заигравката на магазина.
Стоката не е налична. След 20 дни монтаж.
Да, но сумата е преведена на търговеца.
На клиента се начисляват лихви от момента на подписване на договора.
Т.е. клиента спонсорира търговеца.
Ей, жалки са, използващи преклонната възраст на хората.
Не е да не съм споделяла с роднините си,
че такава техника се купува от специализиран магазин с доказан сервиз и качествен монтаж.
(и тук във форума съм споделяла това си мнение)
Да не ме били ангажирали.., а сега какво става, още повече ме ангажират.
Според мен няма да се съгласят да се откажеш от кредита. То ако всеки можеше да взема кредит и да се отказва после, досега да са фалирали.
Закона е за потребителски кредити, а не закон за банки и банково дело!
Кредитор!
ПП Да не припомням случая с "Де Шели"  Mr. Green
Точно кредити се прекратяваха.
справка: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=720036

# 10
  • Мнения: 4 499
1. БНП Париба са лицензирана небанкова кредитна институция. Може да направите справка в сайта на БНБ.  http://www.bnb.bg/BankSupervision/BSFinansInstitution/BSFIRegist … duction/index.htm

2. Според Закона за потребителския кредит (преди около две години имаше важни промени) разпоредбите вече важат за всички. Няма значение дали потребителския кредит е банков или от небанкова финансова институция - може да се откажете. Отказ не се прилага за кредити под 400 лв.

http://www.lex.bg/laws/ldoc/2135666506

3. В Закона не е изрично записано, че се иска определен образец. От кредитора могат да ви кажат.

Може да се обърнете към КЗП. Но ако сте изпуснали срока, това е - ще имат кредит.


# 11
  • Мнения: X
 Vessela Nickolaeva,
Договорът за кредит е подписан на 24.07.2016г (преди два дни).
Преди 3 години съм писала за такова прекратяване....  ooooh!,
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=720036.225;topicrefid=20,
сега и на мойта глава се стовари, заради възрастните ми роднини.

# 12
  • Мнения: 4 499
Значи не би трябвало да има проблем. За всеки случай - всичко да е писмено, искайте си копия от всичко. При първи проблем веднага отивате в КЗП - там имат специални комисии и разглеждат проблеми с кредити. Париба са досадници и не искат да те пуснат - предполагам се отчитат какъв голям пазарен дял имат и от това им зависят заплатите.

# 13
  • Мнения: X
Докладвам:
Всичко се разви по най-благоприятния начин!  Hug
Никой служител не направи никакъв проблем.
Съдействие имаше от всякъде.

Ето подробно как се развиха нещата:
В 9.00ч отидох с кредитополучателя в офис на "Париба".
Служителката беше любезна.
Обясни ни процедурата.
От офиса НЕ могат да анулират договора за кредит, понеже е обвързан със стока и има издадена фактура.
Изпрати ни в магазина.
(там имат техен представител)
В магазина служителят на "Париба" попълва "Споразумение за прекратяване....."
Управителят на магазина се подписва някъде...(вече не помня).
Сторнираха издадената фактура.
Всеки знаеше какво прави.
(предполагам са ги уведомили от офиса на "Париба")

Благодаря и на всички Вас, взели отношение по този казус!  bouquet
Доволна съм, че законите се спазват.

Общи условия

Активация на акаунт