Задачка май те затруднява, тук някой мигом я решава и добре я обяснява :)

  • 76 949
  • 736
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 5 550
Има нещо сбъркано.

# 721
  • Мнения: 2
Здравейте,

Бих искала да Ви помоля да ми помогнете със задача за девети клас от линка по-долу:
http://www.snimka.bg/?album;aid=949740

Предварително благодаря!

# 722
  • Мнения: 14 170
Здравейте, търся помощ за следната задача, дадена на тренировъчния тест на СМГ за 4 клас на 30 април 2017 г. Задачата е под номер 20 (последна) от модул 1. Децата трябва да го решат за 60 мин. Намерих двойките цифри, но не мога да получа отговора. Нито едно от явилите се деца не е решило задачата.
Условието (преписвам го с пунктуацията):
"Колко на брой са трицифрените числа, в записа на които участва двойка цифри с разлика 6?
(Например, числото 197 е от искания вид, тъй като цифрите 1 и 7 имат разлика 6)"


# 723
  • София
  • Мнения: 17 652

0-6
1-7
2-8
3-9
4 възможности
Могат да се появят във вида места 1-2, 2-1, 2-3, 3-2, 1-3, 3-1 (6 възможности). Махаме 2, понеже 0xx не е трицифрено число
Т.е. 6*4 -2

# 724
  • Мнения: X
Здравейте, търся помощ за следната задача, дадена на тренировъчния тест на СМГ за 4 клас на 30 април 2017 г. Задачата е под номер 20 (последна) от модул 1. Децата трябва да го решат за 60 мин. Намерих двойките цифри, но не мога да получа отговора. Нито едно от явилите се деца не е решило задачата.
Условието (преписвам го с пунктуацията):
"Колко на брой са трицифрените числа, в записа на които участва двойка цифри с разлика 6?
(Например, числото 197 е от искания вид, тъй като цифрите 1 и 7 имат разлика 6)"
Колко получаваш ти и какъв отговор са посочили като верен? Не виждам в условието да е указано " точно една двойка цифри с разлика 6".
1_7 - 10 броя
17_ - 10 броя
7_1 - 10 броя
71_ - 10 броя
_17 - 9 броя
_71 - 9 броя
Същото е положението с двойките 2-8 и 3-9.
За шестицата:
6_0 - 10 броя
60_ - 10 броя
_60 - 9 броя
_06 - 9 броя
Редактирам се. След като като прочетох Мария, осъзнах, че има числа, които се повтарят в някои от вариантите. Например в 7_1 и 71_ се повтаря числото 711. Трябва да бъде отчетен и техният брой и да се извади от общия.

Последна редакция: нд, 14 май 2017, 17:25 от Анонимен

# 725
  • Мнения: 7 665
Здравейте, търся помощ за следната задача, дадена на тренировъчния тест на СМГ за 4 клас на 30 април 2017 г. Задачата е под номер 20 (последна) от модул 1. Децата трябва да го решат за 60 мин. Намерих двойките цифри, но не мога да получа отговора. Нито едно от явилите се деца не е решило задачата.
Условието (преписвам го с пунктуацията):
"Колко на брой са трицифрените числа, в записа на които участва двойка цифри с разлика 6?
(Например, числото 197 е от искания вид, тъй като цифрите 1 и 7 имат разлика 6)"

За да има разлика 6 между две цифри, то тогава трябва да има участие на поне една от групите: 6-0; 7-1; 8-2; 9-3. Ще изредя възможностите за цифра на стотиците 9 и числото 3: 903, 913, 923, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 943, 953, 963, 973, 983, 993. Към тях трябва да добавим комбинацията от другите възможности: 906, 960, 917, 971, 928, 982. Така вариантите стават 25. Аналогично 25 са възможностите и с цифри на стотиците: 1, 2, 3, 6, 7 и 8. С цифра на стотиците 4 и 5 има само 8 възможности: 406, 460, 417, 471, 428, 482, 439, 493. Така всички варианти стават: 25*7+8*2=191

# 726
  • Sofia
  • Мнения: 4 829
Как се решава тази задача от първокласници?
Мария купила бонбони. Половината от тях и още  3 дала на братчето си. След това дала половината
от останалите и още 4 на майка си, а накрая дала половината от останалите бонбони и последните  5  бонбона на баща си . Колко бонбона е купила Мария?

# 727
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Здравейте,

Бих искала да Ви помоля да ми помогнете със задача за девети клас от линка по-долу:
http://www.snimka.bg/?album;aid=949740

Предварително благодаря!
от теоремата за ъглополовящи изразявате CA1 и CB1
CA1=ab/(c+b)
CB1=ab/(c+a)
След това замествате в отношението на лицата и се получава:
ab/((c+a)*(c+b))=3/((3+sqrt(10)*(1+sqrt(10))
13+4*sqrt(10) се допълва до точен квадрат и се получават горните два множителя в дясната част.

Оттук  нататък не ми е много математическо решението, но нека някой да каже има ли друг начин. Очевидно е, че sqrt(10) е c, останалите страни са 3 и 1. Може за проверка да се приложи и Питагоровата теорема 3^2+1^2=10.
Като използваме неравенството на ъглите в условието излиза, че а е по-малката страна,
=> tg AC=a/b=1/3

# 728
  • Мнения: 5 177
Как се решава тази задача от първокласници?
Мария купила бонбони. Половината от тях и още  3 дала на братчето си. След това дала половината
от останалите и още 4 на майка си, а накрая дала половината от останалите бонбони и последните  5  бонбона на баща си . Колко бонбона е купила Мария?

Tова е рачешка задача
Действията са
:2 -3 :2 -4 :2 -5  = 0,
После започва обратнитр действия
0+5=5, 5 е половината на 10,
10+4=14, 14*2=28,
28+3=31, 31*2= 64
Умножението може да бъде заменено със сбор от равни събираеми

# 729
  • Мнения: 5 160
Ако х и у = 3,8 са две пропорционални величини с коефициент на пропорционалност 2/5, то х е?

# 730
  • Мнения: 14 170
Здравейте, търся помощ за следната задача, дадена на тренировъчния тест на СМГ за 4 клас на 30 април 2017 г. Задачата е под номер 20 (последна) от модул 1. Децата трябва да го решат за 60 мин. Намерих двойките цифри, но не мога да получа отговора. Нито едно от явилите се деца не е решило задачата.
Условието (преписвам го с пунктуацията):
"Колко на брой са трицифрените числа, в записа на които участва двойка цифри с разлика 6?
(Например, числото 197 е от искания вид, тъй като цифрите 1 и 7 имат разлика 6)"

За да има разлика 6 между две цифри, то тогава трябва да има участие на поне една от групите: 6-0; 7-1; 8-2; 9-3. Ще изредя възможностите за цифра на стотиците 9 и числото 3: 903, 913, 923, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 943, 953, 963, 973, 983, 993. Към тях трябва да добавим комбинацията от другите възможности: 906, 960, 917, 971, 928, 982. Така вариантите стават 25. Аналогично 25 са възможностите и с цифри на стотиците: 1, 2, 3, 6, 7 и 8. С цифра на стотиците 4 и 5 има само 8 възможности: 406, 460, 417, 471, 428, 482, 439, 493. Така всички варианти стават: 25*7+8*2=191
Благодаря, отговорът наистина е 191. Решавали са задачата на курса днес и учителката ги е изкарала 193. Не ми се вижда подходяща тази задача за скоростно (имат около 3 мин. на задача) решаване в 4 клас и  факт е, че нито едно от почти 500 деца не я е решило.
Благодаря и на всички останали, които се отзоваха!

# 731
  • София
  • Мнения: 19 920
Ако х и у = 3,8 са две пропорционални величини с коефициент на пропорционалност 2/5, то х е?

x/y=2/5; 5x=2y; 5x=2.3,8;5x=7,6; x=1,52

# 732
  • Мнения: 5 160
Ако х и у = 3,8 са две пропорционални величини с коефициент на пропорционалност 2/5, то х е?

x/y=2/5; 5x=2y; 5x=2.3,8;5x=7,6; x=1,52
И детето така я решило.
В отговорите - 9,5.
Това се получава, ако е
у/ х = 2/ 5
Но от условието не се разбира.

# 733
  • Плевен
  • Мнения: 251
Здравейте!
Имам нужда от помощ,по-скоро от обяснение за пропорции,защо от едното следва другото:)
Например в задачата:
Намерете естествените числа x,y,z, ако x+y, y+z и z+x са правопорционални на 6,4, и 3 и ( xy-2yz+3xz):(y-x-z)=36
 x+y=6к, y+z=4k, z+x=3k - това ми е ясно,но защо от това следва - x=5k/2, y=7k/2, z=k2? newsm78

И подобна задача:
 Средноаритметичното на пет числа е 336. Намерете тези числа,ако е известно,че първите три числа са правопорционални на 2,7 и 12, а последните три са обратнопропорционални на 3,4 и 10.
Имам решението,но пак не разбирам защо при обратнопропорционалните числа се получава 3c=4d=10e, от където c/12=d/9=e/3,6 (това защо е така?) newsm78
Много благодаря!  bouquet

# 734
  • Мнения: 9 486
Здравейте!
Имам нужда от помощ,по-скоро от обяснение за пропорции,защо от едното следва другото:)
Например в задачата:
Намерете естествените числа x,y,z, ако x+y, y+z и z+x са правопорционални на 6,4, и 3 и ( xy-2yz+3xz):(y-x-z)=36
 x+y=6к, y+z=4k, z+x=3k - това ми е ясно,но защо от това следва - x=5k/2, y=7k/2, z=k2? newsm78
изваждаш едно от друго  x+y=6к, y+z=4k и получаваш x-z=2k, събираш с z+x=3k и се получава 2x=5k, после заместваш в другите назад и получаваш y и z (сега видях горе, че знака за делението липсва Simple Smile z=k/2) Та така се получава k=2 и съответно x=5, y=7, z=1

Последна редакция: пн, 15 май 2017, 11:22 от peneva_a

Общи условия

Активация на акаунт