Помощ! Измама със сим карта!

  • 9 122
  • 51
  •   1
Отговори
  • Мнения: 482
Здравейте! Баща ми, който е над 70 години, е жертва на измама. В петък получи писмо от колекторска фирма за задължения към Мтел. Оказва се, че преди 3-4 години е сключил договор за карта боб. И сега, от ноември, картата е използвана отново и са навъртени големи сметки.  Баща ми предполага, че е станала някаква шашма, когато на 04.11 си подновява договора. Ходил е в полицията, отказали му помощ, не било в техния ресор. От КЗП  му казали, че нямат документи, въз основа на  които да действат. Аз самата не мога да се ориентирам в събитията.
 На някого случвало ли се е нещо подобно, имате ли идея как трябва да се действа?

# 1
  • Мнения: 2 998
Първо си прочетете какви са условията в новия договор. Ако нямате копие, може да си поискате. До колкото знам може да се прекрати всеки договор като се платят 3 месечни такси.

# 2
  • София
  • Мнения: 31 415
Да, на моя позната се случи, но с уточнението, че нямаше навъртяни сметки. Съвсем случайно открива, че има някаква карта на нейно име (при плащане на сметка). Мтел отказаха съдействие. Даде показания в полицията и откриха, че картата е закупена не от Мтел, а от верига магазини, които работят с Мтел. Така и не разбраха кой я е закупил и защо. Очевидно е имало "съдействие" от служител, който е издал картата без ЛК. Разследваха, разследваха и нищо не откриха, а според мен не им се занимаваше.

Не ѝ предоставиха копие от договора, защото имали право да го покажат само в полицията. Така и не го показаха, защото вероятно е нямало такъв. Набързо закриха картата и толкова.

Първо си прочетете какви са условията в новия договор. Ако нямате копие, може да си поискате. До колкото знам може да се прекрати всеки договор като се платят 3 месечни такси.
Първо трябва да плати навъртяните сметки, за да прекрати договора.

# 3
  • Мнения: 2 998
Първо си прочетете какви са условията в новия договор. Ако нямате копие, може да си поискате. До колкото знам може да се прекрати всеки договор като се платят 3 месечни такси.
Първо трябва да плати навъртяните сметки, за да прекрати договора.
Да, без това няма да стане.

# 4
  • Мнения: 482
Бубата, основание за тази карта боб е договор отпреди 3-4 години . Къде е пластиката оттогава, не ми е ясно. Не мога да разбера дали Мтел са издали нова пластика. Комуникирам с баща ми по телефона, той доста се е ошашкал, а и не чува много добре. На всичко отгоре се е отказал от хартиени фактури и проверявал сметките си в офис на Мтел, и всеки път му казвали, че няма задължения.

# 5
  • Мнения: X
Звучи страшно ...
Мтел са ужасни мошеници, всеки път им искайте писмен документ за всяко нещо, лъжат като цигани  ooooh! явно много са го закъсали. Преди две седмици отидох в офис да закрия един изтекъл договор в офиса на Сити център - девойката каза "ОК, закрихме го, вече нямате договор." Днес си отварям фактурата - нищо подобно - договорът си стои, начислена ми е нова такса. Звъннах на *88 - нямало никакво прекратяване на договора... А аз си загубих 15-20 минути в тоя тъп офис, но наистина писмен документ не получих, че договорът е закрит. Както и да е, утре пак ще ида и ще го приключа най-после тоя договор, това е най-последната карта при тях и никога никога вече МТЕЛ Naughty Пазете се, МТЕЛ крадат!

# 6
  • Мнения: 35 739
На всичкото отгоре са длъжни при изтичане на договора, ако не искаш да го подновиш, да ти стане безсрочен. Един младеж ми звъня, че съм ДЛЪЖНА да си подновя договора. Питах го да стане безсрочен при сегашните ми условия - не можело. Жалко, че не записах разговора, щях да подам жалба.

# 7
  • Мнения: 807
колекторска фирма не може нищо да ти вземе; те действат на принципа да те стреснат и да тичаш да плащаш, сами по себе си нищо не могат да направят.

# 8
  • Мнения: X
Natali_ - стана автоматично безсрочен при мен, но трябвало едномесечно предупреждение  Shocked защо едномесечно ??? и трябва лично в офис да ходиш и да им висиш на тъпите опашки и да ги чакаш маса време..... не може по имейл.
А те могат и по телефон и по имейл - всякак да сключват договори и да лъжат хората  ooooh! ние обаче трябва лично на крак там при тях.

# 9
  • Варна
  • Мнения: 7 019
Да използвам темата, за да попитам нещо. Извинявам се на авторката и желая успешно и бързо справяне с проблема!
Днес семейно преминахме от Мтел към друг оператор. Не сме имали проблеми с тях, просто ни предложиха по-добра оферта.
Та, аз съм с изтекъл договор към момента, детето беше с прима карта, а моят мъж ще плати неустойка, защото неговият договор не е изтекъл. Трябва ли, след заплащането на последната ми сметка и неустойката, да искам документ за края? Ако да-какво да поискам точно?  Simple Smile Прима картата мисля, че не трябва да я закриваме, но и за това да питам.  Simple Smile

# 10
  • Мнения: 35 739
Natali_ - стана автоматично безсрочен при мен, но трябвало едномесечно предупреждение  Shocked защо едномесечно ??? и трябва лично в офис да ходиш и да им висиш на тъпите опашки и да ги чакаш маса време..... не може по имейл.
А те могат и по телефон и по имейл - всякак да сключват договори и да лъжат хората  ooooh! ние обаче трябва лично на крак там при тях.

Така е! А този младеж, който ми звъня за подновяване на договора, ми твърдеше, че не можело изобщо, което не е вярно! Правят го, за да те заблудят и да подпишеш наново. ММ така е подписал двугодишен договор за неговия телефон без да му кажат възможността да му стане безсрочен.

# 11
  • through the wormhole
  • Мнения: 2 728
Да използвам темата, за да попитам нещо. Извинявам се на авторката и желая успешно и бързо справяне с проблема!
Днес семейно преминахме от Мтел към друг оператор. Не сме имали проблеми с тях, просто ни предложиха по-добра оферта.
Та, аз съм с изтекъл договор към момента, детето беше с прима карта, а моят мъж ще плати неустойка, защото неговият договор не е изтекъл. Трябва ли, след заплащането на последната ми сметка и неустойката, да искам документ за края? Ако да-какво да поискам точно?  Simple Smile Прима картата мисля, че не трябва да я закриваме, но и за това да питам.  Simple Smile
Имат такава услуга:
Цитат
Уверение за липса на задължения към Мобилтел ЕАД - 12 лв.
Това го пише в сайта им, но избягват май да го предлагат.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 7 019
Благодаря!  Simple Smile
Всъщност ние ще продължим да ползваме друга тяхна услуга. Засега.
Дано е възможно да издават уверението за точно определени услуги!

# 13
  • София
  • Мнения: 4 780
Natali_ - стана автоматично безсрочен при мен, но трябвало едномесечно предупреждение  Shocked защо едномесечно ??? и трябва лично в офис да ходиш и да им висиш на тъпите опашки и да ги чакаш маса време..... не може по имейл.
А те могат и по телефон и по имейл - всякак да сключват договори и да лъжат хората  ooooh! ние обаче трябва лично на крак там при тях.

Така е! А този младеж, който ми звъня за подновяване на договора, ми твърдеше, че не можело изобщо, което не е вярно! Правят го, за да те заблудят и да подпишеш наново. ММ така е подписал двугодишен договор за неговия телефон без да му кажат възможността да му стане безсрочен.
Не искам да оправдавам бездарните или лъжещи служители на Мтел, но все пак си четете договорите, там тези неща ги пише - и за това, че договорът става безсрочен и за едномесечните предизвестия. Мен последно се опитаха да ме преметнат с някаква услуга Musicall - пускат музика вместо сигнал свободно. Виждам я в договора при подписването и питам какво е. Казаха ми, че мога да си я заявя, но се оказа, че се активира автоматично и ако не я искаш трябва да се спре, иначе месечна такса 3-4 лв. след някакъв промопериод. Отивам в офис, чакам поне 30 мин. и я спират. След месец, хоп, смс-че, че еди кога си ще им дължа такса за музичката. Айде пак разкарване до офис, спряна била услугата, а смс защо идва никой не ми каза. #2gunfire

# 14
  • Мнения: X
Здравейте! Баща ми, който е над 70 години, е жертва на измама. В петък получи писмо от колекторска фирма за задължения към Мтел. Оказва се, че преди 3-4 години е сключил договор за карта боб. И сега, от ноември, картата е използвана отново и са навъртени големи сметки.  Баща ми предполага, че е станала някаква шашма, когато на 04.11 си подновява договора. Ходил е в полицията, отказали му помощ, не било в техния ресор. От КЗП  му казали, че нямат документи, въз основа на  които да действат. Аз самата не мога да се ориентирам в събитията.
 На някого случвало ли се е нещо подобно, имате ли идея как трябва да се действа?
На първо време му сменяш телефонния номер с нов на твое име - стар човек могат да го поболеят с такива обаждания, предполагам и без това основно с теб говори. Имай предвид, че понякога и след като си платил "задълженията" продължават да звънят и заплашват, ако пропуснат да те отбележат при колектора, че вече не дължиш. После проучвай нещата, сам няма да се справи - ако трябва пълномощно да извади. Ментелите са страшни боклуци. И много умело се възползват от възрастни хора.

Общи условия

Активация на акаунт