Помощ! Измама със сим карта!

  • 9 124
  • 51
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 617
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:
Зелена салата, искрено ти съчувствам. Побеснявам, когато попадна на наглеци, които лъжат и тормозят възрастни хора.
Виж:
https://kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhda … isi-na-telekomite

Хващай адвокат, и то печен, иначе оправия няма. Но първо намери договора!

Примерно важно е да се знае кой е постановил, че баща ти е длъжник - ако е арбитражен съд, в сила са новите текстове на ГПК, че арбитражите нямат право да водят потребителски дела, обхванати са и висящите дела. Кога сте получили поканата за плащане от колекторската фирма?

Освен това има решение на ВКС, т.е. вече е задължително за всички, а именно - може да оспорваш сметки (писмено, разбира се) и без да си ги платил предварително.
http://ex-lege.info/%D0%92%D0%9A%D0%A1/%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5% … 0%B8%D0%B5/426153

Що се отнася до срочните договори, ето КЗП:
"Чл. 62а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) (1) Срочен договор се продължава само с изрично писмено съгласие на потребителя относно условията за продължаването му. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Потребителят има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1."

Що се отнася до това за колко месеца се дължат неустойки:
https://www.actualno.com/society/telekomite-prieha-predsrochnoto … -news_549276.html



Ха-ха, преди 3 седм. Мтел ми твърдяха, че ако искам да прекратя договор предсрочно, ще трябва да заплатя вноските до края на периода. Още утре ще ги сюрпризирам с новината, че не са прави. Laughing Мерси! Peace
Това важи само за физически лица, за корпоративните договори е "друга бира". И Виваком, и МТел разчитат, че хората не си знаят правата. Доколкото ми е известно, това е официална договорка между КЗП и двата оператора. Така и не разбрах дали Теленор се е присъединил.
Точно за ФЛ ме интересуваше и те бяха категорични, че са дължими всички такси до края на договора. Wink Опитах се да опонирам, че има някакво споразумение, но те категорично отрекоха. Laughing Утре ще звъня на оператор, че да има запис.
Може ли да споделиш тук отговора им, защото преди няколко месеца звънях на *88 по същия повод и оператор ми отговори, че това за предсрочното прекратяване важало само за нови договори, а понеже моят не е нов, съм можела да го прекратя предсрочно като платя всички такси до края, но без включено ДДС. Интересно ми е на теб какво ще ти кажат.
Търсих текста на споразумението, за да видя дали е така, но никъде не успях да го намеря. Или друг достоверен източник.

Скрит текст:
Внимавайте с тези прекратявания на договорите. Много хора си мислят, че щом договорът им изтече  ще бъде закрит/прекратен и вече няма да имат задължения. Всъщност, ако желаете да прекратите договора е необходимо месец преди датата на изтичане да подадете едномесечно предизвестие в магазин на Мтел. В противен случай договорът става безсрочен. Дори може да заплащате по-високи месечни вноски, ако сте имали отстъпка от редовната цена на договора, която е действала само в срока на договора било то 1 или 2 години.
Някой по-горе беше споменал за прекратяване на договор със заплащане на 3 месечни вноски. Това важи само, ако договорът е подписан след 1 юли 2016г. 

Скрит текст:
Това е от мен. За съжаление много от хората в магазините на съответния оператор са  некомпетентни. Ако имате по специфични въпроси от преподписване на договор или колко Ви е сметката този месец бих Ви посъветвала да ги зададете на оператор. Най-малкото им следят разговорите и са длъжни да Ви помогнат.

# 31
  • София
  • Мнения: 35 236
А, това съм го пропуснала, благодаря  Grinning

# 32
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
аз имам пълномощно да оперирам с мобилни оператори от името на титуляра. И, познайте...

От МЕНтел ми заявяват, че НЕ можело да направя нищо с пълномощно.
Посъветвайте ме...

# 33
  • Мнения: X
Ужасни са  ooooh! най-добрия съвет е да ги зареже човек завинаги, аз използвах в последния момент "промоцията" и се прехвърлих към Вивател - неограничени разговори към всички + 5000МБ - 16лв.

# 34
  • Мнения: 5 060
Радвайте се, че изискват лично посещение при тях, че ако можеше и по телефона да заявяваме/отказваме услуги, темите като тази ще са ежедневие.

# 35
  • София
  • Мнения: 3 517
Мен последно се опитаха да ме преметнат с някаква услуга Musicall - пускат музика вместо сигнал свободно. Виждам я в договора при подписването и питам какво е. Казаха ми, че мога да си я заявя, но се оказа, че се активира автоматично и ако не я искаш трябва да се спре, иначе месечна такса 3-4 лв. след някакъв промопериод. Отивам в офис, чакам поне 30 мин. и я спират. След месец, хоп, смс-че, че еди кога си ще им дължа такса за музичката. Айде пак разкарване до офис, спряна била услугата, а смс защо идва никой не ми каза. #2gunfire
подбна случка имах и аз. не съм я заявила, даже не съм разбрала че я имам. спрях я много бързо със смс, не е нужно да се ходи в офис. Peace
имам причини да не съм доволна от този оператор, но колкото и да ви е странно, 2 пъти ми връщаха пари, защото ги хванах че ми начисляват суми за несъществуващи задължения към тях и то за дълъг период. тихом мълком ме уведомиха със смс и на следващата сметка си ги приспаднах, като имах възможност и да си ги взема кеш  Laughing

# 36
  • Мнения: 5 060
И мм тези дни подаде жалба за сметка на сим, която не използва. Идват малки сметки, но редовно, а пластиката дори не е в апарат.
Чакам с нетърпение развитието.

# 37
  • Варна
  • Мнения: 7 019
Радвайте се, че изискват лично посещение при тях, че ако можеше и по телефона да заявяваме/отказваме услуги, темите като тази ще са ежедневие.

Е, в момента също предлагат планове по телефона. Изпращат книжата по куриер до дома и за да приемеш пратката-подписваш договора.  Laughing Не е приемливо да държиш куриер примерно половин час, за да си изчетеш и обмислиш договора. Затова е най-разумно такива пратки да се насочват към офис на куриера, за да можеш там на спокойствие да прочетеш и да решиш.

# 38
  • Мнения: 5 060
аз имам пълномощно да оперирам с мобилни оператори от името на титуляра. И, познайте...

От МЕНтел ми заявяват, че НЕ можело да направя нищо с пълномощно.
Посъветвайте ме...

Можеш да им цитираш точки от техните условия.

"II. В Раздел II „ДОГОВОР ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ НА АБОНАТИТЕ (ДОГОВОР ЗА УСЛУГИ)“ се
правят следните изменения и допълнения:
4. Разпоредбата на т.7.3 се изменя, както следва:
„7.3. При сключване на договор с пълномощник се изисква представяне на пълномощно при спазване на
следните изисквания:
7.3.1 Пълномощни от физически лица:
Приемат се само специални нотариално заверени пълномощни или общи нотариално заверени
пълномощни от физически лица, в които фигурира текст, от който следва, че упълномощеният има
право да извършва правни действия пред Мобилтел или пред други предприятия. Приема се и
пълномощно, в което има текст, от който следва, че упълномощеният има право да представлява и /или
сключва договори с всякакви трети лица (физически лица, юридически лица и др.).
Пълномощното се представя в оригинал и ако съдържа упълномощаване само за конкретното правно
действие, остава в съответния магазин. Ако съдържа упълномощаване за повече правни действия, в
магазина следва да остане копие от пълномощното заверено за вярност с оригинала от упълномощения
и съответния служител в магазина.
В случай, че се представя пълномощно от чужденец, същото следва да е с нотариална заверка и
легализиран превод (превод, извършен от оторизиран български преводач и легализиран от Дирекция
„Консулски отношения” при Министерство на външните работи) или официален превод (превод,
извършен от оторизиран български преводач/преводаческа агенция)."
http://www.mtel.bg/main_pages/si.php/8211/OU-mtel-mobile-ZID-na- … -i-dopalnenie.pdf

# 39
  • Мнения: 10 605
Скрит текст:
Скрит текст:
Зелена салата, искрено ти съчувствам. Побеснявам, когато попадна на наглеци, които лъжат и тормозят възрастни хора.
Виж:
https://kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhda … isi-na-telekomite

Хващай адвокат, и то печен, иначе оправия няма. Но първо намери договора!

Примерно важно е да се знае кой е постановил, че баща ти е длъжник - ако е арбитражен съд, в сила са новите текстове на ГПК, че арбитражите нямат право да водят потребителски дела, обхванати са и висящите дела. Кога сте получили поканата за плащане от колекторската фирма?

Освен това има решение на ВКС, т.е. вече е задължително за всички, а именно - може да оспорваш сметки (писмено, разбира се) и без да си ги платил предварително.
http://ex-lege.info/%D0%92%D0%9A%D0%A1/%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5% … 0%B8%D0%B5/426153

Що се отнася до срочните договори, ето КЗП:
"Чл. 62а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) (1) Срочен договор се продължава само с изрично писмено съгласие на потребителя относно условията за продължаването му. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Потребителят има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1."

Що се отнася до това за колко месеца се дължат неустойки:
https://www.actualno.com/society/telekomite-prieha-predsrochnoto … -news_549276.html



Ха-ха, преди 3 седм. Мтел ми твърдяха, че ако искам да прекратя договор предсрочно, ще трябва да заплатя вноските до края на периода. Още утре ще ги сюрпризирам с новината, че не са прави. Laughing Мерси! Peace
Мисля, че ако договорът е с промоционална отстъпка, освен трите месечни такси неустойка без отстъпката, се плащат и отстъпките за времето през които е ползван договора.
Добре са си направили сметката. Mr. Green

# 40
  • Мнения: 482
Днес звъннах на оператор и ми каза, че трябва да е генерално пълномощно, в което да е описано конкретно КАКВО мога да правя! Егати генералното пълномощно! И не можело с него да прекратявам абонамент. Нагли, нагли до безобразие. Утре, живот и здраве, ще видя какво и как.

# 41
  • Мнения: X
Днес звъннах на оператор и ми каза, че трябва да е генерално пълномощно, в което да е описано конкретно КАКВО мога да правя! Егати генералното пълномощно! И не можело с него да прекратявам абонамент. Нагли, нагли до безобразие. Утре, живот и здраве, ще видя какво и как.
Не ти трябва генерално, то и вече май никой не прави такова. Да  е точно описано, че ще го представляваш (пред физически и юридически лица, включително оператора, във връзка с подаване, получаване, подписване на документи, сключване и прекратяване на договори от негово име) ще те оправят в нотариалната - да включат каквито дейности се сетят. Първо искай да видиш договор, за да не се окаже, че такъв няма, а с искането за прекратяване се съгласиш с дължимите суми. Нямаше ли някъде из форума тема за въпроси към юристи?

# 42
  • Мнения: 2 592
Е, в момента също предлагат планове по телефона. Изпращат книжата по куриер до дома и за да приемеш пратката-подписваш договора.  Laughing Не е приемливо да държиш куриер примерно половин час, за да си изчетеш и обмислиш договора. Затова е най-разумно такива пратки да се насочват към офис на куриера, за да можеш там на спокойствие да прочетеш и да решиш.

Ние бяхме на Близу, а те бяха купени от МТЕЛ. Като ни изтече срокът договора към Близу, таксата щеше да стане по-висока, затова заявих сключване на нов договор. Куриерът на Спиди ми заяви, че НЯМАМ ПРАВО ДА ЧЕТА ДОГОВОРА, А АКО НЕ СЪМ СЪГЛАСНА С НЕЩО В НЕГО, ИМА 14-ДНЕВЕН СРОК ЗА ОТКАЗВАНЕ ОТ ДОГОВОРА (защото бил сключен онлайн). Толкова се шашнах, а и не бях мислила за смяна на доставчик, Близу бяха страхотни, че подписах  smile3527
(Между другото, цената остана същата, но скоростта на Интернета намаля точно два пъти)

# 43
  • София
  • Мнения: 455
Това споразумение, което е постигнала КЗП - за плащане само на 3-месечна неустойка, е съдебно. Не съм сигурна, че касае само новите договори, както твърдят монополистите. Ако беше така, КЗП изрично щеше да го упомене. Защото ако утре ти изтече 2-годишният договор и го подновиш за нови две години, телекомът ще го води анекс, т.е. стар договор и пак ще извият ръцете на клиента.

Ще взема утре да звънна в КЗП да ми посочат кой точно е актът, с който Ментел и Свиваком са се задължили за неустойките.


Що се отнася до куриера, който носи договора на бъдещия клиент - ами четете, момичета! Навсякъде в медии, а и в ЗКЗП, дори в много сайтове за онлайн пазаруване, се пише, че при договор извън обекта (магазина) имаш право да върнеш стоката в 14-дневен срок. Тогава независимо от подписването договорът не се смята за сключен, ако е върнат (аз бих добавила писмено и че се отказвам от него). Това е по европейска директива.

Въобще, когато комуникирате с наемници на монополните дружества, е добре да се интересувате от имената и да помните кога какво са казали, за да може да го използвате като аргумент в евентуални жалби и сигнали. Телекомите много държат на анонимността си и когато почнеш да ги атакуваш не само с разказвателни случки, а с точни факти, и когато си знаеш що-годе и потребителските права, гардът им пада и дават заден.

# 44
  • Мнения: 2 592

Що се отнася до куриера, който носи договора на бъдещия клиент - ами четете, момичета! Навсякъде в медии, а и в ЗКЗП, дори в много сайтове за онлайн пазаруване, се пише, че при договор извън обекта (магазина) имаш право да върнеш стоката в 14-дневен срок. Тогава независимо от подписването договорът не се смята за сключен, ако е върнат (аз бих добавила писмено и че се отказвам от него). Това е по европейска директива.


Ставаше дума за това, че куриерската им услуга /Спиди, които и без МТЕЛ са си гняс/  е на ниво ултиматум и думите да онзи бяха точно "нямате право да четете..."  Crazy   А иначе, колкото до прекратяването - ми бяхме много добре на Близу и нямах намерение да ги сменям. Сега вече проимах, ама и 14-те дни са минали. Нищо, те и двете години ще минат   Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт